Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στη Λισαβόνα τη νέα Porsche Macan & Macan S

Ελλάδα 15:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε στη Λισαβόνα τη νέα Porsche Macan & Macan S

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στη Λισαβόνα τη νέα Porsche Macan & Macan S

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το μεγάλο νέο, δεν είναι η ανανέωση της εμφάνισης και του εξοπλισμού στη νέα γενιά της Macan. Το πραγματικά μεγάλο νέο είναι η διάθεση του SUV της Porsche με δίλιτρο κινητήρα 245 ίππων.

Advertisement
Advertisement

 

 

Advertisement
Advertisement

Λίγο μετά την πρεμιέρα της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, οδηγούμε στη Λισαβόνα τη νέα Porsche Macan και στις δύο της εκδόσεις και αναφέρουμε. Το μικρότερο εκ των δύο SUV της Porsche, έχει να επιδείξει υποδειγματική «ευθυγράμμιση» στα νέα δεδομένα της σύγχρονης εποχής σε ότι έχει να κάνει με τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, αποκτώντας το πλήρες πακέτου συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (όπως έχει καθιερωθεί να λέγονται), μικρές αισθητικές αλλαγές που φρεσκάρουν την εικόνα χωρίς να επηρεάζεται στην ουσία η εμφάνιση της Macan όπως την έχουμε γνωρίσει αλλά και ένα υπερατού σε ότι έχει να κάνει με τα μηχανικά της μέρη.

Η ανανεωμένη Macan, πέραν των προαναφερθέντων αναβαθμίσεων στον εξοπλισμό, δεν έχει και πολλά να δείξει σε επίπεδο αλλαγών στη σχεδίαση. Αναμφίβολα το highlight του νέου μοντέλου είναι η οπτική «σύνδεση» των δύο πίσω φωτιστικών σωμάτων, με τρόπο που παραπέμπει στην 911, έχοντας μια φωτεινή γραμμή να ενώνει τις δύο πλευρές του αυτοκινήτου. Μάλιστα η τροποποίηση αυτή στην πόρτα του χώρου αποσκευών, έχει φέρει και ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο, με το πλήκτρο για το ηλεκτρικό άνοιγμα της πόρτας του χώρου των αποσκευών (χωρητικότητας 500 λίτρων) να είναι «καμουφλαρισμένος» στη βάση του πίσω υαλοκαθαριστήρα. Στο μπροστινό μέρος οι αλλαγές που αφορούν στο μέγεθος και τη διαμόρφωση των αεραγωγών, δεν αλλάζουν επί της ουσίας την εμφάνιση του αυτοκινήτου οπότε και περνούν «στα ψιλά». Πιο πολύ ενδιαφέρον έχει νη προσάρτηση κάποιων νέων χρωμάτων για το αμάξωμα που τονίζουν το νεανικό προφίλ του αυτοκινήτου, όπως είναι αυτό το γαλάζιο “Miami Blue” που θυμίζει λίγο το αντίστοιχο που χαρακτήριζε τις εκδόσεις Polestar των Volvo. Σε αυτό το μήκος κύματος και η διάθεση των πλευρικών πλαστικών προστατευτικών σε πέντε αποχρώσεις για να επιλέξει ο αγοραστής, κάνοντας λίγο πιο ενδιαφέρον το customization του μοντέλου.

Advertisement

Το μεγάλο νέο της ανανεωμένης Macan, είναι η βασική της έκδοση που πλέον είναι με κινητήρα 2,0 λίτρων και απόδοση 245 ίππων. Το μοτέρ που ξέρουμε ως TSI από τον Όμιλο VW, δείχνει για άλλη μια φορά τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά του και στην προκειμένη περίπτωση, ταιριάζει αρκετά στο premium ύφος του αυτοκινήτου συνολικά. Έχει δηλαδή αρκετούς ίππους για να διατηρηθεί το sport υπόβαθρο που κάνει τα μοντέλα της Porsche ξεχωριστά, με μια χωρητικότητα κινητήρα που την καθιστά πιο προσιτή από ποτέ σε φορολογικό και όχι μόνο επίπεδο.  Η ισχύς του κινητήρα έχει να αντιμετωπίσει τα 1.870 κιλά του αμαξώματος αλλά με τη βοήθεια του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη PDK της Porsche με τις 7 σχέσεις, τα καταφέρνει πάρα πολύ καλά και «μασκάρει» το αυξημένο βάρος. Τουλάχιστον σε ότι έχει να κάνει με τις επιταχύνσεις, από στάση (0-100 χλμ/ώρα σε 6,7”) και εν κινήσει. Τώρα όταν ο δρόμος έχει στροφές, η Macan δεν κρύβει το βάρος της και δεν είναι λίγες οι φορές που οδηγώντας την θα αισθανθείς πως τα φρένα δοκιμάζονται σκληρά, παρά το γεγονός πως αποδεικνύονται αξιόμαχα και δεν δείχνουν σημάδια κόπωσης. Ακόμα και στο κατηφορικό κομμάτι της διαδρομής που κάναμε κατά τη διάρκεια του test drive στην Πορτογαλία, η Macan μπορεί να έδειχνε πως στριμώχνεται στα στεναδούρια και δεν της φτάνει ο δρόμος, σε καμία περίπτωση όμως δεν προκάλεσε άγχος στον οδηγό. Το τιμόνι είναι έτσι όπως το θυμόμασταν από την πρώτη έκδοση του μοντέλου το 2014, άμεσο και αρκετά φλύαρο αναφορικά με την πληροφορία που μεταφέρει στα χέρια του οδηγού.

Advertisement

Τα προγράμματα οδήγησης επιλέγονται από το περιστροφικό διακόπτη που βρίσκεται στο τιμόνι και αποτελεί απευθείας αναφορά στην 918 Spyder. Οι διαφορές ανάμεσα στα προγράμματα είναι αισθητές και παρά την εντύπωση περί του αντίθετου πριν την οδήγηση του αυτοκινήτου, η ανταπόκριση που δείχνει η Macan στις πλέον sport επιλογές, είναι πραγματικά αξιόλογη. Στο κέντρο του περιστροφικού διακόπτη, εδράζεται το Sport Response κουμπί με το οποίο ο οδηγός πατώντας το, ακόμα και όταν είναι στο Normal, έχει για 40 δευτερόλεπτα τις ρυθμίσεις του Sport+ προγράμματος –που μεγιστοποιεί την απόδοση του κινητήρα και ελαχιστοποιεί το χρόνο των αλλαγών του κιβωτίου ταχυτήτων και σκληραίνει την ανάρτηση- για να κάνει κάποια προσπέραση.

Advertisement

Η αλήθεια είναι πως σε κανένα σημείο της διαδρομής δεν νιώθεις πως σε ετούτη εδώ τη βασική Macan, σου λείπει η δύναμη. Λειτουργικά και σε ότι έχει να κάνει με τις επιδόσεις της στο δρόμο, είναι αυτό που περιμένεις από ένα μοντέλο της Porsche. Έχει δυνατές επιταχύνσεις, με τις στακάτες αλλαγές ταχυτήτων από το κιβώτιο να σου τονίζουν την αυτοπεποίθηση, ενώ το ταχύμετρο σκαρφαλώνει πολύ εύκολα πάνω από τα 200 χλμ./ώρα στον ανοιχτό δρόμο.

Εξαιτίας ίσως της πολύ καλής εικόνας που δίνει η δίλιτρη «βασική» Macan, η Macan S δεν ήταν και τόσο εντυπωσιακή όσο θα περίμενε κανείς βάσει των 109 επιπλέον ίππων που αποδίδει το V6 turbo σύνολο (με την τουρμπίνα τοποθετημένη στη μέση του V). Η πιο δυνατή εκδοχή, για την οποία η Porsche ανακοινώνει πως χρειάζεται μόλις 5,3” για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση και έχει τελική ταχύτητα 254 χλμ./ώρα, είναι στο δρόμο προφανώς λίγο πιο γρήγορη αλλά είναι σαν να σου λέει πως θα ακολουθήσει κι άλλη έκδοση, ακόμα πιο δυνατή. Είναι τόσο καλό το πλαίσιο και το γενικότερο στήσιμο του αυτοκινήτου, που κανένας από τους δύο κινητήρες δεν δείχνει να πλησιάζει τα όρια του συνόλου.

Σε ότι έχει να κάνει με τον εξοπλισμό, η ανανέωση έχει φέρει στη φαρέτρα του οδηγού όλο το πακέτο των ηλεκτρονικών βοηθημάτων για την εξασφάλιση των διαδρομών, προσφέροντας βοήθεια στον οδηγό. Τόσο το σύστημα διατήρησης της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, όσο και το αυτόματο φρενάρισμα, είναι εκεί για να προλάβουν δύσκολες καταστάσεις. Αναβαθμισμένο είναι και το PCM της Porsche, με στόχο να είναι ακόμα πιο κοντά στις ανάγκες του σύγχρονου τρόπου ζωής η χρήση του αυτοκινήτου. Η αναβάθμιση του συστήματος διασύνδεσης του αυτοκινήτου, έχει κάνει ακόμα πιο ιδιαίτερη τη σχέση του αυτοκινήτου με τον οδηγό του, έχοντας τη δυνατότητα να υποστηρίξει εφαρμογές με προβολή παράλληλα στη νέα οθόνη 10,9 ιντσών (από 7,2 ίντσες της πρώτης Macan) και στο smartphone του χρήστη.

Κάνοντας πάνω- κάτω τα ίδια χιλιόμετρα με κάθε μια από τις δύο εκδόσεις, η προτίμηση είναι ξεκάθαρα υπέρ της βασικής έκδοσης της Macan. Ίσως μια επαφή με το αυτοκίνητο στα πάτρια εδάφη, δώσει τη δυνατότητα στην Macan S να δείξει τι πραγματικά αξίζει. Αναφορικά με τις τιμές του αυτοκινήτου, η βασική Macan κοστολογείται στη χώρα μας 80.100€ και είναι ήδη διαθέσιμη.