Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στη Γερμανία: Νέο Ford Transit Custom

Ελλάδα 12:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε στη Γερμανία: Νέο Ford Transit Custom

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στη Γερμανία: Νέο Ford Transit Custom

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Ford αναβαθμίζει σε όλα τα επίπεδα το Van Transit Custom, προσφέροντάς του χαρακτηριστικά από τα επιβατικά της εταιρείας, αλλά και διατηρώντας τις πολύ καλές μεταφορικές του δυνατότητες. Εμείς, ταξιδεύουμε μέχρι τη Φρανκφούρτη της Γερμανίας για να οδηγήσουμε το νέο επαγγελματικό μοντέλο. ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr)

Advertisement
Advertisement

Το Transit Custom γεννήθηκε στα τέλη του 2012 ώστε να αποτελέσει την πρόταση της Ford στην κατηγορία των Van 1 τόνου. Αποτελεί αναπόσπαστο μέλος της οικογένειας «Transit», που αποτελείται από το μεγαλύτερο γνωστό μας Transit, αλλά και τα μικρότερα (Vanette) Transit Connect και Transit Courier. Η εμπορική πορεία του μοντέλου είναι άκρως επιτυχημένη, αφού το 2015 και το 2016 το Transit Custom αναδείχθηκε σε πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο της κατηγορίας του στην Ευρώπη, ενώ και το 2017 ηγείται με 86.400 πωλήσεις μέχρι και τον Σεπτέμβριο. Η επιτυχία μάλιστα του Transit Custom ώθησε τη Ford ώστε από τον περασμένο Αύγουστο να αυξήσει την παραγωγή του (και του μεγαλύτερου Transit) για να ανταποκριθεί στη ζήτηση. Πλέον και εν όψει του 2018, η Ford προχωρά σε μια εκτεταμένη ανανέωση του Transit Custom, προσδίδοντάς του μια πιο μοντέρνα εμφάνιση, ένα νέο εσωτερικό, αλλά και κινητήρες με χαμηλότερη κατανάλωση και ρύπους.

Πιο μοντέρνα εμφάνιση-Επιβατικών καταβολών καμπίνα

Advertisement
Advertisement

Η Ford έχει αλλάξει αρκετά την σχεδίαση κυρίως του εμπρόσθιου τμήματος του Transit Custom, τονίζοντας την εικόνα του. Συναντούμε λοιπόν μια νέα, μεγάλη ενιαία γρίλια της μάσκας που περικλείει και το λογότυπο της φίρμας, η οποία πλαισιώνεται από ελαφρώς μεγαλύτερα φώτα νέας σχεδίασης, τα οποία περιλαμβάνουν LED λαμπτήρες ημέρας και προβολείς HID Xenon. Νέα σχεδίαση διαθέτει και το κατώτερο τμήμα του προφυλακτήρα, που περιλαμβάνει μια μεγαλύτερη εισαγωγή και τετραγωνισμένους προβολείς ομίχλης.

Transit Custom ou 640 (2)

Πιο εκτεταμένες ωστόσο είναι οι επεμβάσεις στην καμπίνα, εκεί όπου συναντούμε ένα εντελώς νέο ταμπλό, το οποίο βασίζεται πάνω στη νεότερη φιλοσοφία των αντίστοιχων τμημάτων των επιβατικών της εταιρείας. Ξεχωρίζουμε στοιχεία όπως τη νέα οθόνη αφής 8 ιντσών στο κέντρο της κονσόλας για το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων SYNC 3 (στάνταρ οθόνη 4 ιντσών), τον αλλαγμένο και πιο «καθαρό» και ευανάγνωστο πίνακα οργάνων, αλλά και το νέο τριάκτινο τιμόνι με χειριστήρια για διάφορα συστήματα του αυτοκινήτου. Ο επιλογέας ταχυτήτων για λόγους λειτουργικότητας παραμένει τοποθετημένος ψηλά στην κονσόλα και δίπλα από το δεξί χέρι του οδηγού, ενώ λόγω της νέας σχεδίασης του ταμπλό υπάρχουν περισσότεροι από ποτέ αποθηκευτικοί χώροι (συνολικά 25 λτ. μόνο πάνω στο ταμπλό). Ποιοτικά η Ford έχει αναβαθμίσει τα σκληρά υλικά της καμπίνας του Transit Custom, ενώ υπάρχουν επιπλέον και νέα υφάσματα-επενδύσεις που υπόσχονται περισσότερη αντοχή στο χρόνο.

Advertisement

Transit Custom Trip4 640

Κινητήρες με περισσότερη οικονομία

Advertisement

Στο πεδίο των κινητήρων, η Ford συνεχίζει να προσφέρει το Transit Custom με τον νέο Ecoblue κινητήρα diesel των 2,0 λίτρων, που το εφοδιάζει από την προηγούμενη χρόνια. Το μοτέρ αυτό έρχεται με τρεις ιπποδυνάμεις, 105, 130 και 170 ίππων, ενώ μπορεί να συνδυαστεί είτε με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, είτε με αυτόματο κιβώτιο ίδιου αριθμού σχέσεων. Μαζί με την ανανέωση του Transit Custom, η Ford λανσάρει και την πιο οικονομική σε κατανάλωση έκδοση στη γκάμα, το καινούργιο Transit Custom Econetic, το οποίο χρησιμοποιεί το μοτέρ των 105 ίππων με νέα χαρτογράφηση, σύστημα Auto Stop/Start, ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, λειτουργία Acceleration Control και σταθερό περιοριστή ταχύτητας στα 100 χλμ./ώρα. Η έκδοση αυτή προσφέρει μέση κατανάλωση μόνο 5,7 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 148 γρ./χλμ.

Transit Custom Trip2 640

Κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής δημοσιογραφικής παρουσίασης του νέου Transit Custom στη Φρανκφούρτη της Γερμανίας είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και τις 3 εκδόσεις ισχύος του 2λιτρου diesel μοτέρ της Ford. Η αρχική των 105 ίππων μας ικανοποίησε απόλυτα με τα χαρακτηριστικά της, εκμεταλλευόμενη τη χαμηλά αποδιδόμενη ροπή (360 Nm τις 1.750 σ.α.λ.) για να κινήσει με άνεση το αυτοκίνητο. Παράλληλα, το μοτέρ αυτό είχε και αρκετά πολιτισμένη λειτουργία για κινητήρα diesel επαγγελματικού μοντέλου. Η έκδοση των 130 ίππων προσέφερε έναν πιο «αεράτο» χαρακτήρα στο Transit Custom, όμως εδώ ο κινητήρας φάνηκε να κάνει λίγο παραπάνω αισθητή την παρουσία του ηχητικά στο εσωτερικό. Για το κορυφαίο μοτέρ των 170 ίππων (και 405 Nm ροπής), επιλέξαμε την έκδοση με το 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, με την επιλογή αυτή να ενδείκνυται για τους επαγγελματίες που είναι συνήθως πλήρως φορτίου και αναζητούν την απόλυτη άνεση στις διαδρομές τους. Σε όλες τις περιπτώσεις επίσης, το Transit Custom εμφάνισε στο δρόμο μια αξιοσημείωτη σταθερότητα, ποιότητα κύλισης που προσεγγίζει αυτή επιβατικών αυτοκινήτων, αλλά και πολύ καλή απορροφητικότητα από την ανάρτηση στις όποιες ανωμαλίες των γερμανικών δρόμων.

Advertisement

Transit Custom Trip9 640

Πλούσια γκάμα εκδόσεων

Όπως και στο προ-ανανέωσης μοντέλο, έτσι και στο νέο Transit Custom η Ford προσφέρει μια πλήρη γκάμα εκδόσεων αμαξώματος. Έτσι λοιπόν ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει μεταξύ του «κλειστού» μοντέλου (Van), του διπλοκάμπινου Van, αλλά και του μοντέλου μεταφοράς προσωπικού (Kombi). Υπάρχουν επίσης δύο διαφορετικά μήκη αμαξώματος (4.973 και 5.340 χλστ.), αλλά και δύο διαφορετικά ύψη οροφής (2.000 και 2.343 χλστ.). Ανάλογα με την επιλογή που θα κάνει ο πελάτης το μικτό βάρος στο Van βρίσκεται μεταξύ 2,6 και 3,4 τόνους, ενώ το ωφέλιμο φορτίο μπορεί να αγγίξει ακόμα και τα 1.450 κιλά (ωφέλιμος όγκος έως και 8,3 κυβικά μέτρα).

Transit Custom Trip5 640

Θα πρέπει να σημειώσουμε επίσης ότι η Ford προσφέρει στο ανανεωμένο Transit Custom και μια αναβαθμισμένη και πλήρη πλέον σειρά συστημάτων ασφαλείας, που προέρχονται από τα επιβατικά της μοντέλα. Μάλιστα, το Transit Custom είναι το πρώτο επαγγελματικό όχημα με σύστημα Intelligent Speed Assist, το οποίο μέσω της χρήσης του συστήματος ανίχνευσης πινακίδων ορίων ταχύτητας Traffic Sign Recognition, διατηρεί αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου εντός των νόμιμων ορίων ταχύτητας. Επίσης για πρώτη φορά το Transit Custom διαθέτει ένα αναβαθμισμένο σύστημα Blind Spot Information για προειδοποίηση οχήματος στο λεγόμενο «τυφλό σημείο» του οδηγού, αλλά και το πολύ χρήσιμο Cross Traffic Alert, το οποίο κατά την κίνηση με όπισθεν του αυτοκινήτου προειδοποιεί για πιθανή διέλευση άλλου οχήματος ή ποδηλάτου. Το παρών δίνει και το αναβαθμισμένο σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος Pre-Collision Assist, ενώ συνεχίζουν την πορεία τους στη γκάμα τεχνολογίες όπως τα Lane Keeping Alert, Driver Alert, Auto High Beam, Rear View Camera, Adaptive Cruise Control και Side Wind Stabilisation.

Transit Custom Trip10 640

Για πρώτη φορά και Plug-in υβριδικό

Πολύ μεγάλη σημασία για τη Ford αποτελεί και το γεγονός ότι για πρώτη φορά σε επαγγελματικό της όχημα, το ανανεωμένο Transit Custom θα λανσάρει από το 2019 και μια έκδοση plug-in υβριδικού αυτοκινήτου (φόρτιση από πρίζα). Το νέο Transit Custom PHEV θα έχει ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 50 χιλιομέτρων, ενώ θα χρησιμοποιεί τον 1.000άρη EcoBoost βενζινοκινητήρα της Ford ως γεννήτρια παροχής ενέργειας στην μπαταρία του, που θα του προσθέτει άλλα 500 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας. Το νέο μοντέλο θα ξεκινήσει δοκιμές με πελάτες fleet στο Λονδίνο μέσα στο Δεκέμβριο, εν όψει της διάθεσής του το 2019.