Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Long Term Tests: Τα αυτοκίνητα που δεν φοβούνται να τα οδηγούμε επί μήνες

Ελλάδα 3:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Long Term Tests: Τα αυτοκίνητα που δεν φοβούνται να τα οδηγούμε επί μήνες

ΔΟΚΙΜΕΣ

Long Term Tests: Τα αυτοκίνητα που δεν φοβούνται να τα οδηγούμε επί μήνες

ΔΟΚΙΜΕΣ

Tα αυτοκίνητα που γράφουν πολλά και απαιτητικά χιλιόμετρα καθημερινά για μήνες στα χέρια των συντακτών του NewsAuto  και του CAR ευπειθώς αναφέρουν.

Advertisement
Advertisement

Κάθε μήνα η σελίδα με τις δοκιμές μακράς διαρκείας θα σας μεταφέρει τις διαπιστώσεις και τις εντυπώσεις από τα αυτοκίνητα που μας συντροφεύουν για πολλούς μήνες επιτρέποντας να έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα για την συμβίωση μαζί τους.

Τον μήνα που πέρασε ο στόλος των Long Term αυτοκινήτων μας περιελάμβανε τα: Suzuki Ignis 1.2 Hybrid AllGrip, Nissan Juke 1.0 DIG-T, Skoda Octavia Grand Coupe 1.5 TSI,  Peugeot 208 1.2 PureTech 100 MT6,  Citroen C3 AIRCROSS 1.2 PureTech 110 PS

Advertisement
Advertisement

SUZUKI IGNIS 1.2 HYBRID ALLGRIP
Long-Term-IGNIS
Ηρθε στις 7 Ιανουαρίου με 7.700 km. Τώρα έχει 10.273 km. Κατανάλωση: 6,0 lt/100 km

Σε μια διαφορετική αποστολή από αυτές που συνήθως του αναθέτουμε βρέθηκε αυτόν τον μήνα το μικρό Suzuki Ignis. Αν και λόγω μεγέθους και ευελιξίας είναι σταθερά μια από τις πρώτες μας επιλογές για τις καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη αποφασίσαμε να είναι ένα από τα αυτοκίνητα με τα οποία ταξιδέψαμε μέχρι στην πίστα DirtPark στη Χαλανδρίτσα. Οι αρχικοί ενδοιασμοί για την κάπως ανορθόδοξη επιλογή εξαφανίστηκαν από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα διαπιστώνοντας πως το Ignis είναι πολύ πιο ικανό για ένα άνετο ταξίδι απ’ όσο υποθέτεις με βάση το μέγεθός του.

Οι ταχύτητες της τάξης των 120-130 χλμ./ώρα ήταν παραπάνω από εύκολη υπόθεση με την ευθυβολία και την άνεση να είναι αντίστοιχες ενός καλού supermini. Αντίστοιχα ευχάριστη έκπληξη ήταν το γεγονός πως τα παραπάνω συνέβησαν με τρεις εύσωμους επιβάτες και αρκετό από τον φωτογραφικό εξοπλισμό αποδεικνύοντας πως το μικρό Ignis έχει, μεταξύ άλλων, και χωροταξικό ταλέντο. Τα μόνα στοιχεία που μαρτυρούσαν πως το Ignis δεν βρισκόταν ακριβώς στο στοιχείο του ήταν ο αρκετός αεροδυναμικός θόρυβος αλλά και οι αρκετά ψηλές στροφές του κινητήρα λόγω έλλειψης 6ης σχέσης στο κιβώτιο.

Advertisement

Ο 1.200άρης Dualjet των 83 PS ανταποκρίθηκε περίφημα στις απαιτήσεις του αυξημένου βάρους και των υψηλών ταχυτήτων όμως η κατανάλωσή του ήταν σημαντικά μεγαλύτερη από αυτή που βλέπουμε σε αστικές συνθήκες όπου μεγιστοποιείται και η βοήθεια από το υβριδικό σύστημα. Στο ταξίδι των περίπου 400 χιλιομέτρων χρειάστηκε 8,6 lt/100 km συμπαρασύροντας προς τα πάνω και τον συνολικό μέσο όρο της κατανάλωσης που έχουμε έως τώρα στα 6,0 lt/100 km.

NISSANJUKE 1.0 DIG-T
Long-term-NISSAN-JUKE
Ηρθε στις 19 Ιανουαρίου με 8.111 km. Τώρα έχει 9.775 km. Κατανάλωση: 7,3 lt/100 km

Advertisement

Το κόμπακτ διαστάσεων crossover μοντέλο της Nissan συμπλήρωσε πάνω από δύο μήνες στον στόλο των αυτοκινήτων «μακράς διαρκείας» και επιβεβαιώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον χαρακτήρα του και την πολυδιάστατη προσωπικότητά του. Ναι, το Juke συνδυάζει πολλά καλά στοιχεία. Παραμένει ιδιαίτερο στην σχεδίασή του, χωρίς τις αισθητικές υπερβολές του προκατόχου του με τη νεότερη γενιά να έχει μία σαφώς πιο ώριμη και ισορροπημένη προσέγγιση.

Δανείζεται αρκετά στοιχεία από το μικρότερο Micra, όπως τις έντονες ακμές, ενώ η σχεδίαση της οροφής του δίνει μια κουπέ αίσθηση, κάνοντας πιο έντονη την παρουσία του στον δρόμο. Η νέα πλατφόρμα CMF-B και η αύξηση του μεταξονίου έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των προσφερόμενων χώρων, ιδίως για τους πίσω επιβάτες, ενώ ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών, παρά το στενό κατώφλι φόρτωσης.

Αυτόν τον μήνα το Juke μας συντρόφευσε σε αρκετές αποστολές εκτός Αττικής, γράφοντας μπόλικα χιλιόμετρα και επιβεβαιώνοντας ακόμα μια φορά την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Ο τρικύλινδρος χιλιάρης DiG-T κινητήρας των 117 PS πιέστηκε αρκετά, αποδεικνύοντας όμως πως ταιριάζει απόλυτα στη φιλοσοφία του Juke, ενώ την ίδια στιγμή η μέση κατανάλωσή δεν εκτοξεύτηκε, ανεβαίνοντας ελάχιστα στα 7,3 lt/100 km.

Advertisement

SKODA OCTAVIA GRAND COUPE 1.5 TSI
Long-term-Skoda-Octavia
Ηρθε στις 24 Σεπτεμβρίου 2020 με 2.236 km. Τώρα έχει 9.971 km. Κατανάλωση: 7,5 lt/100 km

H Octavia συνεχίζει να μας εκπλήσσει ευχάριστα σε αυτή τη μακρόχρονη συμβίωση, αναδεικνύοντας διαρκώς και νέα στοιχεία που την κάνουν ακόμη πιο ελκυστική. Εκτός από το χιλιοειπωμένο χωροταξικό σεμινάριο που παραδίδει το ποιοτικό εσωτερικό της, αρχίζουμε να εκτιμούμε όλο και περισσότερο και την ποιότητα κύλισης που προσφέρει το οικογενειακό μοντέλο της Škoda.

Κάτι σαν επιστέγασμα μιας μακράς πορείας της φίρμας προς την αναβάθμιση σε κάθε επίπεδο. Οι τεχνικοί της Škodaέχουν καταφέρει να δώσουν στις ρυθμίσεις της ανάρτησης την ιδανική ισορροπία μεταξύ της απαραίτητης άνεσης που οφείλει να προσφέρει ένα μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο με γερμανικές ρίζες και των δυναμικών χαρακτηριστικών που απαιτεί ένα ολοκληρωμένο οδηγικό προφίλ.

Ο 1.500άρης TSI είναι αρκούντως δυνατός και εξαιρετικά ελαστικός, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται σταθερά γύρω στα 7,5 lt/100 km με αρκετή χρήση, μάλιστα, μέσα στην πόλη. Εκείνο το στοιχείο που επίσης ξεχωρίζει στη συμβίωση με την Octavia, είναι η φιλικότητα σε κάθε επίπεδο, που σε κάνει να νιώθεις πως η σχέση σου με το μεσαίο μοντέλο της Škoda μετρά πολλά χρόνια.

PEUGEOT 208 1.2 PURETECH 100 MT6
Long-term-208
Ηρθε στις 10 Μαρτίου του 2020 με 4.000 km. Τώρα έχει 19.282 km Κατανάλωση: 6,6 lt/100 km

Το 208 αποδεικνύει γιατί οι Γάλλοι χαρακτηρίζονται μετρ στα μικρά αυτοκίνητα εδώ και δεκαετίες. Τα πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά αποτελούσαν ανέκαθεν ένα από τα ισχυρά σημεία των μοντέλων της Peugeot. Σε αυτή τη γενιά το γαλλικό supermini καταφέρνει όχι απλώς να επιβεβαιώσει στην πράξη την παράδοση, αλλά να αναβαθμίσει τη συνολική παρουσία του στην κατηγορία.

Πραγματικά εξαιρετικό στον δρόμο, με πολύ καλό κράτημα και κατευθυντικότητα, ακριβές και γρήγορο τιμόνι και ως επί το πλείστον ουδέτερες αντιδράσεις στην πίεση. Τα αποτελεσματικά φρένα συμπληρώνουν μια συνολικά θετική εικόνα, ενώ και η ποιότητα κύλισης είναι αξιομνημόνευτη για την κατηγορία. Οι άνθρωποι της Peugeot δεν στάθηκαν μόνο στο οπτικό – σχεδιαστικό σκέλος, εκεί δηλαδή όπου το 208 θα αποσπάσει εύκολα κολακευτικά σχόλια.

Προχώρησαν στην δημιουργία ενός χρηστικού χαρακτήρα που στοχεύει στο κοινό που μετακινείται καθημερινά στις δύσκολες συνθήκες των μεγαλουπόλεων. Και τα έχουν καταφέρει περίφημα, καθώς η ζηλευτή λειτουργικότητα σε συνδυασμό με το μοντέρνο στυλ αλλά και αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα όπως η χαμηλή μέση κατανάλωση καθιστούν το 208 ένα άκρως ποθητό supermini και στη δική μας περίπτωση ένα από τα αυτοκίνητα του στόλου μας που μας έχουν κλέψει την καρδιά.

 CITROEN C3 AIRCROSS 1.2 PURETECH 110 PS
Long-term-C3-Aircross
Ηρθε στις 3 Νοεμβρίου 2020 με 235 km. Τώρα έχει 3.862 km. Κατανάλωση: 6,8 lt/100 km

Τα χαρίσματά του είναι «πολυτραγουδισμένα» απ’ όλους μας και τώρα που για άλλη μια φορά μας δόθηκε η ευκαιρία να απολαύσουμε το χαρισματικό crossover σε ταξίδι, η συνολικά εξαιρετική εικόνα του ανανεώθηκε κατά πολύ στα μάτια μας. Τον μήνα που μας πέρασε, εκτός του ρόλου του ως αυτοκίνητο συνοδείας στις πέριξ της Αττικής φωτογραφήσεις, επιλέχθηκε να είναι και ένα από τα δύο αυτοκίνητα με τα οποία επισκέφτηκε η συντακτική ομάδα το DirtPark στη Χαλανδρίτσα.

Ηταν μια αξέχαστη μέρα για όλους μας, γεμάτη με λάσπη και «κοπάνημα» στην πίστα, οπότε και εκτιμήθηκε ιδιαίτερα η εξαιρετική άνεση που προσέφερε το Citroen–  ειδικά στη διαδρομή της επιστροφής. Ακόμα και πλήρως φορτωμένο, με φόρμες, κράνη, φωτογραφικά και λοιπά απαραίτητα για να γίνει το ωραίο θέμα που βρήκατε μερικές σελίδες πιο πριν, με τρία άτομα στην καμπίνα (τόσα επιτρέπονται ελέω πανδημίας), το C3 Aircross έδωσε μαθήματα άνεσης από την ανάρτηση και την πολύ καλή του ηχομόνωση, ενώ σημείωσε και κατανάλωση αρκετά χαμηλή, σχεδόν σε επίπεδα diesel κινητήρα, που διαμόρφωσε το μέσο όρο αρκετά χαμηλότερα από την αντίστοιχη τιμή του περασμένου μήνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δοκιμή: Νέο Hyundai Kona 1.0T 120 PS 7DCT
Δοκιμή: Renault Clio E-Tech
Πρώτη δοκιμή: Volkswagen ID.4 204 PS