Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Ισπανία: Οδηγούμε το νέο Toyota Prius

Ελλάδα 20:52
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

LIVE από Ισπανία: Οδηγούμε το νέο Toyota Prius

ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Ισπανία: Οδηγούμε το νέο Toyota Prius

ΔΟΚΙΜΕΣ

Στην τέταρτη γενιά του, το πρώτο υβριδικό μοντέλο στον πλανήτη κάνει ένα μεγάλο βήμα. Όχι τόσο από πλευράς σχεδίασης – η εμφάνισή του γίνεται ακόμη πιο φουτουριστική – αλλά στον τομέα της τεχνολογίας. Το νέο Prius είναι το αυτοκίνητο με το οποίο η Toyota εγκαινιάζει τη νέα της αρχιτεκτονική πλατφορμών, την οποία ονομάζει TNGA.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΒΑΛΕΝΘΙΑ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

Η πλατφόρμα του Prius είναι η GA-C και από τα πρώτα χιλιόμετρα οδήγησης αντιληφθήκαμε το πόσο έχει βελτιώσει το sedan των 4,54 m. στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Ταυτόχρονα το πλαίσιό του είναι κατά 60% πιο άκαμπτο από το απερχόμενο μοντέλο, ενώ το κέντρο βάρους έχει χαμηλώσει κατά 2,5 cm.

Advertisement
Advertisement

Το νέο Prius έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης (καλύτερη και από αυτή του Mirai των 66.000 ευρώ) και είναι προβλέψιμο ακόμη και όταν κινηθεί με 100+ km/h σε επαρχιακό δρόμο με στροφές. Μπορεί δηλαδή να κάνει με ασφάλεια πράγματα τα οποία δεν πρόκειται να του ζητήσει ποτέ ο μέσος οδηγός του.

Το υβριδικό σύστημα του Prius δεν άλλαξε, εξελίχθηκε όμως για να προσφέρει ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση (η Toyota ανακοινώνει 3 lt/100 km και ρύπους 70 g/km). Ο 1.8 βενζίνης κύκλου Άτκινσον εμφανίζει μειωμένες τριβές και μηχανικές απώλειες. Η μέγιστη απόδοση του 4κύλινδρου κινητήρα της Toyota ανέρχεται σε 98 PS στις 5.200 rpm. Το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 72 PS, ενώ η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συστήματος φθάνει στα 122 PS.

Οι μπαταρίες νικελίου-μετάλλου (NiMH) είναι πλέον μικρότερες σε μέγεθος και τοποθετούνται κάτω από το πίσω κάθισμα. Έτσι δεν επηρεάζεται η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, η οποία είναι άκρως ικανοποιητική (502 lt.) για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Οδηγώντας το Prius στους ισπανικούς αυτοκινητόδρομους κοντά στα όρια ταχύτητας, διαπιστώσαμε ότι είναι εφικτή η επίτευξη κατανάλωσης κοντά στα 4 lt/100 km.

Advertisement

Όσο για τις τιμές πώλησης, η Toyota Ελλάς τις μειώνει στο νέο Prius. Αρχίζουν από τα 27.180€ για το επίπεδο εξοπλισμού Active, ενώ για το επαρκώς εξοπλισμένο Style ορίζονται στα 28.900€. Η πιο πλούσια έκδοση Lounge κοστίζει 31.030€. Η Toyota δέχεται ήδη παραγγελίες, με τις πρώτες παραδόσεις να προγραμματίζονται για τον Μάρτιο.

Advertisement