Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE: EV | LR Defender

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Volvo XC60 B5

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr)

Μη σας παραξενεύει. Το «B» στην ονομασία της νέας έκδοσης του Volvo XC60 αποκαλύπτει ότι έχουμε να κάνουμε με μια από τις πρώτες mild-hybrid επιλογές του πετυχημένου SUV. Και μάλιστα, με diesel κινητήρα.

Η Volvo το έχει δηλώσει επίσημα. Σε λίγο μόνο διάστημα όλα τα μοντέλα της θα είναι είτε ηλεκτρικά, είτε υβριδικά, είτε «ήπια» (mild) υβριδικά. Και πλέον, μέσα σε αυτό το πνεύμα, η σουηδική φίρμα λανσάρει τις εκδόσεις «B» των αυτοκινήτων της που αντιπροσωπεύουν τις πρώτες με «ήπια» υβριδικό σύστημα στην ιστορία της μάρκας. Στην περίπτωση του XC60 οι εκδόσεις αυτές αφορούν στις επιλογές B4 και B5, που ορίζουν και την ισχύ του κάθε μοντέλου, με το XC60 B5 της δοκιμής μας να είναι και το ισχυρότερο της γκάμας. Σημειώστε ότι σύντομα θα ενταχθούν στη γκάμα και «B» εκδόσεις με βενζινοκίνητο μοτέρ.

«Ναι» στο diesel, αλλά ήπια υβριδικό

Η έκδοση Β5 του Volvo XC60 διαθέτει για την κίνησή της τον γνώριμο 2λιτρο turbodiesel κινητήρα της εταιρείας, ο οποίος συνδυάζεται με μια μπαταρία 48V που αποθηκεύει και παρέχει την απαιτούμενη ενέργεια, αλλά και με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση και επιβράδυνση που φορτίζει την μπαταρία. Η ισχύς φθάνει τους 235 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. (η ισχυρότερη επιλογή με diesel κινητήρα στη γκάμα του XC60) και η ροπή τα 48.9 kgm (+4.1 kgm από την 48V μπαταρία). Στην πράξη, το «ήπια» υβριδικό σύστημα του XC60 κινεί πολύ γρήγορα το αυτοκίνητο, με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο να στέλνει άμεσα την άφθονη ροπή και στους τέσσερις τροχούς του αυτοκινήτου για να παρέχει παραπάνω από σβέλτες επιδόσεις (π.χ. 0-100 km/h σε 7,1 sec) χωρίς να αφήνει να φανεί το βάρος που προσθέτει η νέα μπαταρία. Σημαντικό στοιχείο του συνδυασμού αποτελεί το γεγονός ότι δεν «ξεφουσκώνει» σε οποιοδήποτε φάσμα λειτουργίας του, με την 48V μπαταρία να είναι σε θέση να παράσχει κάθε στιγμή τη ροπή της για να ομαλοποιήσει οποιοδήποτε τυχόν κενό από το diesel μοτέρ. Αυτό εκτιμάται ιδιαίτερα σε ταξίδι στην εθνική, εκεί όπου ο συνδυασμός δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να έχει όσο το δυνατόν πιο άμεσα τη δύναμη και ισχύ που απαιτείται για μια γρήγορη προσπέραση, ασχέτως φορτίου του αυτοκινήτου. Και το πιο σημαντικό σε αυτό αποτελεί το γεγονός ότι έχει βελτιωθεί και η απόδοση οικονομίας του XC60, αφού η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε κινούμενοι για πολλά χιλιόμετρα σε πόλη και εθνική ήταν 8,0 lt./100 km, ένα εξαιρετικό νούμερο για μεσαίο πολυτελές SUV με απόδοση 235 ίππων. Από πλευράς λειτουργίας, το XC60 B5 τιμά την premium υπόστασή του όντας συνολικά πολιτισμένο και με σχετικά χαμηλά επίπεδα θορύβου από τoν κινητήρα, ο οποίος σε υψηλές μόνο ταχύτητες θα κάνει αισθητή ηχητικά την παρουσία του στο εσωτερικό.

Υπόδειγμα άνεσης και ασφάλειας

Στο δρόμο το XC60 B5 διατηρεί υψηλά τα επίπεδα άνεσης που γνωρίζουμε και από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου της Volvo, δίνοντας τη δυνατότητα σε οδηγό και επιβάτες να απολαύσουν τη «διαμονή» τους, ασχέτως εάν κινούνται στην πόλη ή στην εθνική. Μικρή είναι και η ευπάθεια του αυτοκινήτου σε πλευρικούς ανέμους, ακόμη και όταν ο οδηγός κινείται με ταχύτητες αρκετά υψηλότερες των ορίων. Στις στροφές, η άμεση εμπλοκή της εγνωσμένης αξίας τετρακίνησης (αυτόματο σύστημα με πολύδισκο συμπλέκτη Haldex) μεγιστοποιεί την πρόσφυση και αυξάνει τα δεδομένα της ασφάλειας. Υπάρχουν μεν κάποιες φυσιολογικές κλίσεις από το αμάξωμα, αλλά δεν ενοχλούν. Το τιμόνι έχει μια ελαφριά, «SUV» αίσθηση που βολεύει στους χειρισμούς στην πόλη και τονίζει την ευχρηστία του αυτοκινήτου, χωρίς να υπολείπεται σε πληροφόρηση. Επιλέγοντας την σπορ λειτουργία του συστήματος παραμετροποίησης του αυτοκινήτου το τιμόνι αποκτά περισσότερο βάρος βελτιώνοντας την παρεχόμενη αίσθηση. Εκτός δρόμου το XC60 τα καταφέρνει πολύ καλά, όντας σε θέση να κινηθεί χωρίς προβλήματα σε διαδρομές με πατημένο χώμα, εκμεταλλευόμενο την άμεση λειτουργία της τετρακίνησης και την απόσταση από το έδαφος που ξεπερνά τα 200 mm. Συνολικά, έχουμε να κάνουμε με ένα μεσαίο premium SUV που προάγει την παρεχόμενη άνεση, χωρίς φυσικά να αφήνει στην άκρη και την παραδοσιακή πλέον, υψηλού επιπέδου ασφάλεια των μοντέλων της Volvo.

Στιλάτο, πρακτικό και πολυτελές

Στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του το XC60 διατηρεί αναλλοίωτη μια προσέγγιση στυλ, πολυτέλειας και πρακτικότητας που δίνει τη δική της, ξεχωριστή νότα στην premium μεσαία SUV κατηγορία. Στο εσωτερικό του, το μοντέλο της Volvo είναι σε θέση να μεταφέρει με άνεση 5 ενήλικες επιβάτες με τις αποσκευές τους (πορτ-μπαγκάζ: 505 lt.), τονίζοντας τον πρακτικό του χαρακτήρα. Όμως, αυτό το πετυχαίνει διατηρώντας αναλλοίωτο ένα πολύ όμορφο εξωτερικά αμάξωμα, που συνδυάζει επιτυχημένα το δυναμισμό με τη νεότερη σουηδική προσέγγιση εκμοντερνισμένης λιτότητας της Volvo. Στο ίδιο μοτίβο έρχεται σχεδιαστικά και το εσωτερικό, στο οποίο πρωταγωνιστής δίχως άλλο είναι η μεγάλη, κάθετη οθόνη αφής για το υπέρ-πλήρες σύστημα πολυμέσων. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι κορυφαίας ποιότητας και παράλληλα, η επιλογή των δερμάτων στο σαλόνι έρχεται για να τονίσει περαιτέρω το επίπεδο πολυτέλειας της καμπίνας. Άφθονοι είναι και οι παρεχόμενοι χώροι για μικροαντικείμενα, ενώ και η γενικότερη εργονομία δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις.

Συμπέρασμα

Με τη νέα έκδοση B5 του XC60 η Volvo πέτυχε διάνα στην premium μεσαία κατηγορία. Το νέο μοντέλο έχει βελτιώσει σημαντικά την απόδοσή του συγκριτικά με το αμιγώς πετρελαιοκίνητο D5 μοντέλο, ενώ έχει μειώσει και την κατανάλωσή του. Στα υπόλοιπα, παραμένει μια κορυφαία επιλογή άνεσης, ασφάλειας, ποιότητας και πρακτικότητας στα premium μεσαία SUV.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.969 cc
Ισχύς: 235 PS/4.000 rpm
Ισχύς 48V: 13.6 PS
Ροπή: 48.9 kgm
Ροπή 48V: 4.1 kgm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7.1 sec
Τελική ταχύτητα: 220 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.9 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 151 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 279,4 €
Βάρος: 1.764 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.688/1.902/1.658 mm
Μεταξόνιο: 2.865 mm
Χώρος αποσκευών: 505 lt
Τιμή: από 58.712€

Δημοφιλή στο Protothema.gr