Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Toyota Yaris Hybrid GR Sport 130 PS

Ελλάδα 19:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Toyota Yaris Hybrid GR Sport 130 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Toyota έκανε στοχευμένες κινήσεις στο δημοφιλέστερο supermini της ελληνικής αγοράς, ώστε να συνεχίσει να επιβάλλεται απέναντι στον ισχυρό ανταγωνισμό της κατηγορίας. Πάμε, λοιπόν να δούμε πόσο καλύτερο έγινε το ήδη καλό.

Advertisement
Advertisement

Δεν είναι πάντα απαραίτητο κάθε νέο μοντέλο να συνεπάγεται ρηξικέλευθες αλλαγές. Μερικές φορές, η συνταγή είναι τόσο επιτυχημένη που το λεγόμενο «facelift» πρέπει να χαρακτηρίζεται από μικρές, αλλά στοχευμένες κινήσεις, ώστε να συνεχιστεί η επιτυχημένη πορεία της εκάστοτε γενιάς.

Αυτή ακριβώς είναι η ιστορία του νέου Yaris. Η Toyota βλέπει το supermini της να πρωταγωνιστεί σταθερά στην ευρωπαϊκή αγορά (στην Ευρώπη, παράγεται σε Γαλλία και Τσεχία), με το μικρό hatchback να μετρά από το 1999 πάνω από 5 εκατομμύρια πωλήσεις στη Γηραιά Ήπειρο.

Εμείς επανασυστηνόμαστε με το «νέο» Yaris, ως μοντέλο του 2025. Που σημαίνει πως μαζί με όλες τις ανανεώσεις που ανακοίνωσε η ιαπωνική εταιρεία το 2024, το γνωρίζουμε αποκλειστικά με φουλ υβριδικό σύστημα (τέλος από φέτος το συμβατικό με το χειροκίνητο κιβώτιο), στην ισχυρότερη έκδοση του με τους 130 ίππους, και μάλιστα στην GR Sport την οποία αποκτά για πρώτη φορά.

Advertisement
Advertisement

Σπορτίφ φρεσκάρισμα
Όπως προαναφέραμε, η Toyota αποφάσισε να προσθέσει στην γκάμα του νέου Yaris την κορυφαία, σπορτίφ έκδοση GR Sport που είναι και αυτή της δοκιμής μας. Και μάλιστα την έχουμε με αυτή τη διχρωμία όπου η οροφή και οι κολώνες είναι μαύρες, δημιουργώντας ένα όμορφο κοντράστ.

Οι αλουμινένιες ζάντες των 18 ιντσών είναι στάνταρ στην έκδοση και έχουν ένα καινούργιο ντιζάιν με δέκα ακτίνες. Η αιχμηρή κυψελοειδής μάσκα, οι χαρακτηριστικοί «φουσκωμένοι ώμοι» πίσω και τα μαρσπιέ με το λογότυπο GR Sport, όλα μαζί και με κάποιες άλλες λεπτομέρειες ενισχύουν το δυναμικό στιλ.

Η ίδια φιλοσοφία συνεχίζεται στο πίσω μέρος, όπου ξεχωρίζει η αεροτομή στο χείλος της οροφής, ο επανασχεδιασμένος προφυλακτήρας και φυσικά η στρογγυλή «μπούκα». Όλα συμπληρώνουν ένα σπορτίφ σύνολο το οποίο σε προδιαθέτει θετικά και σου βγάζει κάτι από Gazoo Racing.

Advertisement

Ανάλογο ύφος υπάρχει και στο εσωτερικό…
…όπου οι κόκκινες ραφές που συνδυάζονται με γκρι λεπτομέρειες ξεχωρίζουν, μαζί με το κεντητό «GR» στα καθίσματα, με τα τελευταία να συνδυάζουν επένδυση από δέρμα και σουέτ.

Συνολικά, η ποιότητα των υλικών είναι ικανοποιητική και ορισμένα πλαστικά είναι μαλακά. Αλλά ακόμα και τα σκληρά (πλαστικά) έχουν καλή συναρμογή και δείχνουν πως αντέχουν στον χρόνο. Κάτι που ξέρουν καλύτερα οι χιλιάδες οδηγοί που συμβιώνουν καθημερινά με ένα Yaris.

Advertisement

Αφού μπεις στο κλίμα που θέλει να σε βάλει η GR Sport έκδοση του νέου Yaris, συνειδητοποιείς πως η ουσία παραμένει ως είχε. Η θέση οδήγησης είναι πολύ βολική, ρυθμίζεται χειροκίνητα και δεν θα προβληματίσει άτομα διαφόρων σωματότυπων.

Η εργονομία παραμένει κορυφαία, με πληθώρα φυσικών διακοπτών στο τιμόνι, αλλά και κάτω από την οθόνη των 10,5 ιντσών για τη ρύθμιση του κλιματισμού. Το infotainment έχει αναβαθμιστεί για καλύτερη απόκριση και συνεχίζει να διαθέτει απρόσκοπτη συνδεσιμότητα με ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto και χάρτες με πλοήγηση.

Ο πίνακας οργάνων είναι στην προκειμένη περίπτωση ο μεγαλύτερος στη γκάμα του μοντέλου, με διαγώνιο 9,0 ιντσών και σου παρέχει κυριολεκτικά όλες τις πληροφορίες.

Advertisement

Ωστόσο, το βλέμμα σου κλέβει το head-up display που είναι ιδιαίτερα εύληπτο, δε ζαλίζει και βρίσκεται ακριβώς εκεί που πρέπει για να έχεις πληροφόρηση και να μην παίρνεις τα μάτια σου από τον δρόμο.

Αυτό, όμως, που εντυπωσιάζει περισσότερο τεχνολογικά στο νέο Yaris είναι η βελτίωση στο λογισμικό αναγνώρισης φωνής. Με μία κίνηση στο διακόπτη του τιμονιού, δίνεις εντολές και με τις σωστές λέξεις εκτελούνται. Και το κυριότερο δεν απασχολείς τα χέρια σου με άλλα πλην της οδήγησης.

Και όταν έρθει η ώρα να χρησιμοποιήσεις το δεξί χέρι, οι διακόπτες πίσω από τον auto επιλογέα, από όπου διαλέγεις πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Normal, Sport), την απενεργοποίηση του ESC, την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία κ.ά. βρίσκονται σε πολύ βολική θέση.

«Μανιτζέβελο» με συγκεκριμένους χώρους
Με μήκος μικρότερο από το μέσο όρο του ανταγωνισμού (3,95 μέτρα) και μεταξόνιο 2.560 χιλιοστών, το πιο δημοφιλές supermini της ελληνικής αγοράς παραμένει και στη facelift μορφή του πραγματικά «μανιτζέβελο».

Ο μικρός κύκλος στροφής των 10,20 μέτρων και το απόβαρο των μόλις 1.185 κιλών το καθιστούν ένα «παιχνίδι» εντός πόλης το οποίο δε θα σου χαλάσει κανένα χατίρι. Ένας γνήσιος σύμμαχος της καθημερινότητας.

Καθότι παίζει λίγο κάτω από τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας Β σε διαστάσεις, το Yaris κρίνεται απλώς επαρκές χωροταξικά. Με οδηγό αναστήματος 1,78 μέτρα και έναν ισοϋψή του πίσω, υπάρχει απλά επαρκής χώρος για τα γόνατα και οριακός «αέρας» για το κεφάλι του.

Το πορτμπαγκάζ περιορίζεται στα 286 λίτρα, ενώ με αναδιπλωμένα καθίσματα φτάνει τα 768. Όμως, έχει διπλό δάπεδο και σχήμα που διευκολύνει την τοποθέτηση αποσκευών με μικρές κινήσεις και χωρίς ταλαιπωρία.

«Dual Hybrid» 130 ίππων
Με την παρουσίαση του ανανεωμένου Yaris, η Toyota ανακοίνωσε πως στις πιο πλούσιες εκδόσεις του, το φουλ υβριδικό σύστημα θα έχει συνδυαστική ισχύ 130 ίππων.

Συν τοις άλλοις, πλέον διατίθεται αποκλειστικά ως full hybrid, καθώς το χειροκίνητο κιβώτιο και ο «απλός», manual βενζινοκινητήρας καταργούνται ως επιλογή.

Στην έκδοση GR Sport, λοιπόν, οι 130 ίπποι είναι στάνταρ, με τον 1.500άρη τρικύλινδρο να συνδυάζεται με ένα νέο, ισχυρότερο ηλεκτρικό μοτέρ (62 kW ή 84 ίπποι) που συνδυαστικά αυξάνουν την μέγιστη ισχύ.

Ωστόσο, υπάρχει και η επιλογή των 116 ίππων, συνδυασμός που θα βρείτε στις πρώτες (και σαφώς πιο προσιτές) εκδόσεις του νέου Yaris. Σε κάθε περίπτωση, το αυτόματο κιβώτιο e-CVT είναι αποκλειστική επιλογή.

Με την αναβαθμισμένη υβριδική τεχνολογία και το χαμηλό βάρος, το νέο Yaris επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ ώρα σε 9,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του περιορίζεται στα 175 χλμ./ ώρα.

Ευχάριστο σε κάθε συνθήκη
Στο δρόμο, το νέο Toyota Yaris είναι ένα εύκολο και καθημερινό fun to drive αυτοκίνητο, με το κιβώτιο e-CVT και την ανάρτηση να εξασφαλίζουν μία ομαλή και κυρίως ποιοτική κύλιση.

Στην πόλη όπου θα το χρησιμοποιήσεις και περισσότερο, η αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία γίνεται αισθητή με τον τεχνητό ήχο του ηλεκτρικού μοτέρ. Και εάν δε δίνεις σημασία σε αυτό θα δεις στον πίνακα οργάνων το «EV» που αναγράφεται, κυρίως σε συνθήκες χαμηλού φορτίου.

Εφόσον η μπαταρία ιόντων λιθίου (με χωρητικότητα 1,3 kWh) έχει επαρκή ενέργεια στους συσσωρευτές της, έχεις τον πολύ βολικό διακόπτη κάτω από τον επιλογέα σχέσεων, ο οποίος θα φροντίσει η ηλεκτρική κίνηση να έχει προτεραιότητα για όσο το επιτρέπει η μπαταρία.

Η απόσβεση των κακοτεχνιών του δρόμου είναι καλή, όμως γίνεται ακόμα καλύτερη στις απλούστερες εκδόσεις, αφού στην GR Sport η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή και σε συνδυασμό με το κοντό μεταξόνιο δε φιλτράρει τις ανωμαλίες με την αποτελεσματικότητα των πιο… απλών Yaris.

Η ρύθμιση αυτή από τους Ιάπωνες μηχανικούς έρχεται να λειτουργήσει υπέρ της γρήγορης οδήγησης. Το νέο Yaris GR Sport μπορεί να ζωγραφίσει ένα χαμόγελο στο πρόσωπό σου με την ευκίνητη σιλουέτα και το χαμηλό βάρος του. Φτάνει να γνωρίζεις πως έχει όρια και αναπόφευκτα θα πάρει κλίση και θα γλιστρήσει.

Εάν κάτι ξεχωρίζει στο νέο Yaris, όμως, συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο, αυτό είναι η πολιτισμένη λειτουργία. Αποδίδει γραμμικά τους 130 ίππους στο δρόμο και το κυριότερο, η Toyota έχει φροντίσει ο θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα -λόγω της φύσης της μετάδοσης ισχύος- να μειωθεί αισθητά. Κάτι που θα εκτιμηθεί πολύ σε ταχύτητες ταξιδιού ή όταν θελήσεις να κάνεις ένα προσπέρασμα.

Στα συν όταν μιλάμε για αυτοκινητόδρομο, το adaptive cruise control που ρυθμίζεις από το τιμόνι και το σύστημα διατήρησης λωρίδας που θα σε κρατήσει στη θέση σου όταν… χαζεύεις. Αποτελεί μέρος του πακέτου Toyota Safety Sense, το οποίο είναι υπέρ πλήρες και τα συστήματά του τόσο-όσο παρεμβατικά. Επιπλέον, για πρώτη φορά δέχεται over-the-air αναβαθμίσεις.

Αφού, λοιπόν, το ανανεωμένο Yaris μας συντρόφευσε κυρίως σε καθημερινότητα στην πόλη και έπειτα σε αυτοκινητόδρομο και επαρχιακούς, ο πίνακας οργάνων έγραψε μόλις 5,0 λίτρα ανά 100 χλμ. Η τρανταχτή απόδειξη του πόσο οικονομικό είναι στη λειτουργία του το υβριδικό σύστημα της Toyota, αφού έχει και αυξημένη απόδοση και καλύτερη κατανάλωση καυσίμου.

Το καλύτερο πακέτο της αγοράς
Με το πρόσφατο λανσάρισμα της εγγύησης RELAX από την Toyota, το νέο Yaris αποκτάει υπεραξία. Και δε βάζουμε καν στην εξίσωση την εκπληκτική του μεταπωλητική.

Η ιαπωνική εταιρεία προσφέρει στάνταρ 6ετή εργοστασιακή εγγύηση η οποία μπορεί να επεκταθεί στα 11 έτη ή τις 200.000 χλμ., εφόσον είστε τακτικοί στο σέρβις.

Το εντυπωσιακό αυτό πακέτο έρχεται παρέα με τις 21.910 ευρώ (έκδοση LIVE με 116 ίππους) που είναι και η τιμή εκκίνησης του ανανεωμένου supermini της Toyota. Διότι για τους Ιάπωνες δεν αρκεί η εντυπωσιακή εμπορική επιτυχία του μοντέλου τους, θέλουν πάντα να προσφέρει το κάτι παραπάνω, ώστε τα χρήματα που ζητάει να πηγαίνουν κάπου που πραγματικά αξίζει.

Και αυτό το έχει αντιληφθεί εδώ και χρόνια η ελληνική αγορά. Για αυτό ένας στους τρεις Έλληνες καταναλωτές του εμπορίου λιανικής αγοράζει… Yaris!

Αναφορικά με την έκδοση GR Sport που δοκιμάσαμε, με τη διχρωμία και τους 130 ίππους είναι στα 30+ χιλιάρικα. Όσοι, λοιπόν, καλοβλέπουν το Yaris GR Sport αυτό ξεκινάει από 29.760 ευρώ, ενώ τους 130 ίππους θα τους βρείτε από την έκδοση C-HIC και… πάνω, με την τελευταία να έχει τιμή εκκίνησης τις 27.040 ευρώ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Toyota Yaris Hybrid GR Sport 130 PS
Κινητήρας: Τρικύλινδρος 1.490 cc
Μέγιστη ισχύς: 130 PS
Μέγιστη ροπή: 120 Nm
Μέγιστη ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 62 Kw (84 ίπποι)
Μέγιστη ροπή ηλεκτροκινητήρα: 207 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: e-CVT
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,2 sec
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου – δοκιμής): 4,2 lt/100 km – 5,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 96 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.950/1.745/1.500 mm
Μεταξόνιο: 2.560 mm
Βάρος: 1.185 kg
Χώρος αποσκευών: 286-768 lt
Τιμή: Από 27.040 ευρώ (από 29.760 ευρώ το GR Sport, από 21.910 ευρώ η έκδοση 116 ίππων)