Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Suzuki Swace Hybrid

  • Γιώργος Σαργιαννίδης (gsar@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

H Suzuki περνάει σε μια νέα εποχή για τη μάρκα, αφήνοντας στην άκρη τις mild hybrid επιλογές και λανσάροντας strong hybrid και plug-in hybrid μοντέλα.

Μετά από το νέο plug-in υβριδικό SUV, Suzuki Across, στα χέρια μας βρέθηκε και το νέο Suzuki Swace, το οποίο αποτελεί την οικογενειακή πρόταση της φίρμας μιας και φέρει station wagon αμάξωμα με την προσθήκη της τεχνολογίας Strong Hybrid ή όπως το έχουμε συνηθίσει Full υβριδικό σύστημα.

Κάτι μου θυμίζει…
Σίγουρα η ομοιότητα με το μοντέλο της Toyota δεν κρύβεται, αλλά δεν είναι ο στόχος η “αντιγραφή”, αφού είναι ένας από τους “καρπούς” της συνεργασίας τους και μόνο θετικά αποτελέσματα θα έχει στην αγορά. Αυτό όμως δεν το γνωρίζουν πολλοί. Συνεπώς, η εμφάνιση του Swace μαγνητίζει αρκετούς στο πέρασμα του και σχεδόν όλοι ξαφνιάζονται με το σήμα της Suzuki. Έχει δυναμική σιλουέτα και σπορ χαρακτήρα, ενώ η επιθετική μάσκα πλαισιώνεται από στενούς προβολείς LED με λειτουργία Bi-LED. Μετά από 4,65 μέτρα μήκος συναντάμε πίσω τα ακροβολισμένα φώτα, τα οποία τονίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου.

Εντός της καμπίνας
Στο εσωτερικό ακολουθεί την ίδια μίνιμαλ σχεδιαστική φιλοσοφία με την Corolla. Για την ακρίβεια, τα δύο αυτοκίνητα είναι πανομοιότυπα. Αυτό συνεπάγεται ένας όμορφος πίνακας οργάνων και μια αρμονική κεντρική κονσόλα, στην οποία φιλοξενεί την οθόνη αφής 8 ιντσών με γνώριμα γραφικά. Αναφορικά με την ποιότητα, εδώ είναι το σημείο που πρέπει να πούμε ότι η Suzuki, ανέβηκε όχι ένα, ούτε δύο, αλλά πολλά σκαλιά. Αυτό προϊδεάζει και την αισθητή αναβάθμιση των επερχόμενων μοντέλων της ιαπωνικής φίρμας.

Τις σύγχρονες τεχνολογίες συμπληρώνει η ασύρματη φόρτιση για smartphone, η λειτουργία κλιματισμού S-FLOW* και η δυνατότητα υποστήριξης Apple CarPlay για iPhone, αλλά και Android Auto και MirrorLink για συμβατά smartphones. Ακόμα, από την έκδοση GL+ προσφέρεται με θερμαινόμενο τιμόνι και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα.

Ο πίνακας οργάνων που χαρακτηρίζεται από τον στιλάτο φωτισμό διασφαλίζει ότι οι ενδείξεις είναι ευδιάκριτες και ευανάγνωστες. Η οθόνη πολλαπλών ενδείξεων 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων μπορεί να ρυθμιστεί για προβολή αναλογικού ή  ψηφιακού ταχύμετρου. Περιλαμβάνει λειτουργίες όπως: Οδηγός οικονομικής επιτάχυνσης “ECO Accelerator Guidance“, Ένδειξη ECO Score κ.α. Επίσης, ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης (Normal, Eco, Sport) προσαρμόζεται αντίστοιχα και ο χρωματισμός της οθόνης.

Από άνεση…
…άλλο τίποτα! Με το μεταξόνιο των 2,7 μέτρων (πραγματικά μεγάλο), το εσωτερικό του Suzuki Swace φιλοξενεί την οικογένεια σας χωρίς κανένα παράπονο. Ο μεγάλος “αέρας” ανάμεσα στα εμπρός και πίσω καθίσματα (928 χλστ.) μπορεί να τοποθετήσει στην κορυφή της κατάταξης των ευρύχωρων station wagons. Η άνεση όμως δεν σταματάει εδώ! Συνεχίζεται και στον χώρο αποσκευών, όπου ο όγκος εκεί είναι 596 λίτρα και δεν πρόκειται να μείνει τίποτα στο σπίτι κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού. Η τιμή αυτή σκαρφαλώνει στα 1.606 λίτρα, εφόσον τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν. Η βάση του χώρου αποσκευών είναι διπλής όψεως. Η μία όψη έχει επένδυση μοκέτας ενώ η άλλη έχει επίστρωση με ανθεκτική στο νερό ρητίνη, για τη μεταφορά υγρών ή λερωμένων αντικειμένων.

Υβριδική υπεροχή
Όπως αναφέραμε και παραπάνω, η Suzuki περνάει στην Strong Hybrid εποχή με το Swace να έχει τη δυνατότητα να προστατεύει το περιβάλλον, να εξοικονομεί καύσιμο και -ταυτόχρονα- να χαρίζει δυναμική επιτάχυνση. Όλα αυτά επιτυγχάνονται με το υβριδικό σύστημα, το οποίο φωλιάζει κάτω από το μακρύ καπό. Εκεί βρίσκεται ένας 1.8 βενζινοκινητήρας 98 ίππων και 142 Nm ροπής, που συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 72 ίππων και 163 Nm ροπής.

Ο τελευταίος λειτουργεί κυρίως εντός πόλης και σε χαμηλές ταχύτητες, ενώ τροφοδοτείται από μια μπαταρία μικρής χωρητικότητας (3,6 Ah), η οποία φορτίζεται είτε κατά την επιβράδυνση είτε κατά την πέδηση. Το σύνολο ολοκληρώνεται από το αυτόματο κιβώτιο μεταβαλλόμενων σχέσεων E-CVT, γεγονός που βοηθάει την ήρεμη και ξεκούραστη κίνηση σε κάθε περίπτωση. Ωστόσο, ο θόρυβος εμφανίζεται μόνο κατά τις βίαιες βυθίσεις του δεξιού πεντάλ, λόγω της ιδιαίτερης λειτουργίας όπως χαρακτηρίζει όλα τα κιβώτια τύπου CVT.

Όταν χρειαστεί άμεση ώθηση (βλέπε προσπέρασμα), ο ηλεκτροκινητήρας βοηθάει ακαριαία, χαρίζοντας την ροπή από το φορτίο που έχει η μπαταρία, κερδίζοντας μια καλύτερη αίσθηση και ίσως λίγο χρόνο. Μιλώντας για επιτάχυνση, η Suzuki ανακοινώνει ότι η διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,1 δευτερόλεπτα, τιμή αξιοπρεπέστατη για ένα αυτοκίνητο αυτών των διαστάσεων. Από πλευράς κατανάλωσης, το 5,1 λτ./100 χλμ. που υπόσχεται η εταιρεία ίσως να μην είδαμε, αλλά η πραγματική μέση κατανάλωσή μας δεν έφτασε ποτέ στα 6 λτ./100 χλμ.

Ακόμα, ανάλογα με τις προτιμήσεις ή τις οδηγικές συνθήκες, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στις λειτουργίες NORMAL, ECO ή SPORT. Ουσιαστικές διαφορές δεν εντοπίσαμε κατά τη δοκιμή μας “παίζοντας” με τα προφίλ οδήγησης, μιας και δεν είχαμε ανάγκη να αισθανθούμε… “sport αίσθηση στην τοποθεσία Swace”, ενώ είναι ήδη οικονομικός/οικολογικός ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου. Επομένως, η επιλογή παραμένει σταθερά στο “Normal”.

Ευχάριστο και ασφαλές
Από τη στιγμή που θα πατηθεί το μπουτόν εκκίνησης του υβριδικού συνόλου -κάτι που γίνεται αθόρυβα- μέχρι και ένα μεγάλο ταξίδι που θα πραγματοποιήσετε, το Suzuki Swace θα έχει έναν και μόνο σκοπό: Να σας κάνει να απολαύσετε τη διαδρομή, χωρίς να σας κουράσει για κανέναν λόγο. Σε αυτό το πλαίσιο έχει γίνει και η ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία βοηθάει στην απόσβεση των κακοτεχνιών των ελληνικών δρόμων και ταυτόχρονα κρατάει τους επιβάτες μακριά από εξωτερικούς θορύβους. Σίγουρα εντός πόλης είναι το πεδίο δράσης του, μιας και το κέρδος της υβριδικής τεχνολογίας είναι μεγαλύτερο και η εφαρμογή της έχει θετικό αντίκτυπο τόσο στο περιβάλλον όσο και στην τσέπη μας. Σε αυτό βοηθάει πολύ το ελαφρύ και ακριβές τιμόνι, καθώς και η ακτίνα στροφής των 5,2 μέτρων.

Αναφορικά με το Suzuki Safety Support, είναι όλα εκείνα τα προηγμένα συστήματα που παραμένουν στο πλάι του οδηγού και των υπόλοιπων επιβατών για κορυφαία ασφάλεια κατά τις μετακινήσεις. Τα συστήματα υποβοήθησης κι άνετης οδήγησης παρακολουθούν με έξυπνο τρόπο το περιβάλλον μειώνοντας τις πιθανότητες ατυχημάτων, ενώ ταυτόχρονα προσφέρουν μία σειρά από λειτουργίες που απλοποιούν τη διαδικασία του παρκαρίσματος, διατηρούν το όχημα στη λωρίδα του, διευκολύνουν την οδήγηση σε πυκνή κίνηση, ώστε ο οδηγός να απολαμβάνει στο έπακρο την απόλυτη οδηγική εμπειρία.

Το νέο Suzuki Swace προσφέρεται στη χώρα μας με δύο πλούσιες εκδόσεις με την τιμή να ξεκινάει από τα 25.180 ευρώ. Ο στόχος του δεν είναι να ανταγωνιστεί τον ίδιο του τον… εαυτό, αλλά η Suzuki άδραξε την ευκαιρία να εμπλουτίσει την γκάμα της με ένα Strong Hybrid μοντέλο (που αναμφίβολα της έλειπε) και τι καλύτερο από το να “δανειστεί” την τεχνολογία και το σουλούπι από κάποιους που γνωρίζουν τον εν λόγω “χώρο” πολύ καλά. Φεύγοντας από την αντιπροσωπεία, στην… τσάντα σας θα έχετε 5 χρόνια εγγύηση και οδική βοήθεια, καθώς και την ιαπωνική αξιοπιστία, που η Suzuki το έχει αποδείξει -ουκ ολίγες φορές- και στην τελική τις περισσότερες φορές… αυτό είναι που μετράει.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Suzuki Swace Hybrid
Κινητήρας: 1.798 cc
Ισχύς (συνδυαστική): 122 PS στις 5.200 rpm
Ροπή: 142 Nm στις 3.600 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Ε-CVT
Επιτάχυνση 0-100km/h: 11,1 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 4,4-5,1 lt/100 km / 6,1 lt./100 km
Εκπομπές CO2: 99 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.655 x 1.790 x 1.460 mm
Μεταξόνιο: 2.700 mm
Βάρος: 1.835 kg
Χώρος αποσκευών: 596 lt
Τιμή: Από € 25.180

*Η τεχνολογία S-FLOW στον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό μεγιστοποιεί την αίσθηση της άνεσης στην καμπίνα, εξοικονομώντας παράλληλα ενέργεια. Με τη χρήση αισθητήρων προσφέρει κλιματισμό μόνο στις θέσεις όπου υπάρχουν επιβάτες, περιορίζοντας έτσι την άσκοπη κατανάλωση ενέργειας. Η τεχνολογία S-FLOW λαμβάνει επίσης ενδείξεις τόσο της εσωτερικής και εξωτερικής θερμοκρασίας όσο και της ηλιακής ακτινοβολίας προκειμένου να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή απόδοση του κλιματισμού με την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση ενέργειας. Η τεχνολογία αυτή προσφέρεται και στις 2 εκδόσεις του Swace.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Video: Το νέο Suzuki Across των 306 PS
Aυτό είναι το ανανεωμένο Suzuki Jimny
Video: Γιατί το νέο Suzuki Vitara είναι η καλύτερη επιλογή

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto