Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsmotoCHOICE | newsautoCHOICE

Δοκιμή: Renault Kadjar 1.3 TCe 140 PS Sport Edition EDC

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr) Φωτογραφίες Γιώργος Σβολόπουλος

Ανανεωμένο σχεδιαστικά, με σύγχρονες τεχνολογίες και με δυνατότερους και πιο οικονομικούς κινητήρες, το Renault Kadjar εξακολουθεί να παραμένει μία δελεαστική πρόταση στην κατηγορία των SUV.

Το Renault Kadjar ανανεώθηκε στα σημεία για να παραμείνει επίκαιρο και ανταγωνιστικό

Δυναμικό στην εμφάνιση αλλά χωρίς να προκαλεί με πολύ καλή απόδοση από «λίγα» κυβικά εκατοστά. Προσθιοκίνητο, ποιοτικό, επιβλητικό (λόγω και των 200 mm της απόστασής του από το έδαφος) αλλά και καλαίσθητο, το Kadjar, είναι ένα από τα καλύτερα παραδείγματα ότι οι στρατηγικές συνεργασίες μεταξύ των γιγάντων της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, τελικά δίνουν κάτι και στους καταναλωτές.

Η χρήση της κοινής πλατφόρμας, είναι μία εύκολη επιλογή ανάμεσα στις εταιρίες τα τελευταία χρόνια. Δείτε τη Renault με την Nissan, η οποία για το Kadjar μοιράστηκε πολλά από τα μηχανικά μέρη του Qashqai. Έτσι οι Γάλλοι επικεντρώθηκαν σε τομείς όπως η σχεδίαση, η ποιότητα και η άνεση, οι οποίοι κάνουν τα προϊόντα της Renault να ξεχωρίζουν. Μετά από αρκετά χρόνια στην αγορά έφτασε η ώρα του Kadjar για ένα φρεσκάρισμα.

Τι άλλαξε εντός και εντός;

Η αναβάθμιση του Renault Kadjar έγινε σε πολύ συγκεκριμένους τομείς όπως: Στην εμφάνιση, την χρήση καλύτερων υλικών στο εσωτερικό, αλλά και στον εξοπλισμό, αλλά και τα νέα πιο αποδοτικά μοτέρ. Όπως αυτό των 1.300 κ.εκ. του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, με απόδοσης 140 ίππων.

Το αμάξωμα του γαλλικού SUV δεν είχε επηρεαστεί από το χρόνο, με αποτέλεσμα στη Renault να αρκεστούν στα νέα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω (LED), αλλά και στον ανασχεδιασμένο εμπρός προφυλακτήρα. Μερικές δόσεις χρωμίου σε διάφορα σημεία, σε συνδυασμό με της νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου συμπληρώνουν την εικόνα.

Στο σαλόνι του Kadjar, η ανανέωση συνεχίζεται, στον πίνακα οργάνων την κεντρική κονσόλα, τους αεραγωγούς, τα χειριστήρια των παραθύρων κ.λπ. έως τις ποτηροθήκες, αυξάνοντας τη λειτουργικότητα, που αποπνέει το μοντέλο. Ένα από τα ελάχιστα σημεία όπου υστερεί το νέο Kadjar, είναι το μέγεθος της οθόνης πολυμέσων. Με «μόλις» 7 ίντσες (εν έτει 2021), η Renault μάλλον αδικεί τον εαυτό της, καθώς πολλοί είδαν την οθόνη αφής με… μικρό μάτι. Στην πράξη, τίποτα δεν θα λείψει από τον οδηγό.

Πολύ ενδιαφέρουσα για όσους έχουν συμπάθεια στα gadget είναι η δυνατότητα εξατομίκευσης που προσφέρει το σύστημα πολυμέσων R-LINK 2. Μπορούν να αποθηκευτούν έξι διαφορετικά προφίλ, ενώ το R-LINK 2 παρέχει πρόσβαση σε μια σειρά από εφαρμογές και υπηρεσίες, τύπου TomTom Traffic, Android Auto και Apple CarPlay. Με χωρητικότητα 527 λίτρων στο χώρο αποσκευών (1.478 λίτρα με την ανάκλιση των πίσω καθισμάτων) το Kadjar αποδεικνύεται γενναιόδωρο στη φιλοξενία των 5 επιβατών και των αποσκευών τους.

Κινητήρας και κιβώτιο ταχυτήτων

Η βασική αλλαγή του Kadjar είναι ο κινητήρας. Το μοτέρ των 1.200 κ.εκ. αποτελεί ιστορία και ο Turbo των 1.300 κ.εκ, (140 ίππων) πήρε τη θέση του. Στο Kadjar της δοκιμής μας συνδυάζεται με το αυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη. Αν στις προδιαγραφές, σας ακούγεται λίγο στην πράξη ο 1.300άρης κινητήρας καταφέρνει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.

Το κύριο χαρακτηριστικό του είναι η ελαστικότητα, γεγονός που μεταφράζεται σε πολύ απόκριση από τις χαμηλές στροφές και γεμάτη λειτουργία στις μεσαίες. Ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε η άκρως ικανοποιητική κατανάλωση, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπεράσαμε τα 6,8 lt/km (τιμή που έδειξε το όργανο μέτρησης). Όμως αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει είναι η πολιτισμένη λειτουργία του, με χαμηλό επίπεδο θορύβου και κραδασμών.

Επιπλέον το Kadjar της δοκιμής μας είναι εφοδιασμένο με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη (EDC), κάτι που φαίνεται να ταιριάζει στα χαρακτηριστικά του μοτέρ TCe. Με ελάχιστες εξαιρέσεις, δηλαδή σε περιπτώσεις κατά τις οποίες ο οδηγός θα θελήσει να «πιέσει», ή να οδηγήσει το Kadjar σαν… RS, το αυτόματο κιβώτιο θα του… υπενθυμίσει ότι το Kadjar είναι ένα, κατά βάσιν, οικογενειακό αυτοκίνητο. Εάν το πιέσετε πρώτα από όλα θα χάσετε την οικονομία (η μέση κατανάλωση καυσίμου ανέβηκε στα 8 λίτρα/100 χλμ).

Άνεση

Δεν είναι υπερβολή, πως το Kadjar έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, με την ανάρτηση να μην αφήνει να περάσουν οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Αμορτισέρ και ελατήρια έχουν νέα ρύθμιση και το επίπεδο άνεσης είναι πολύ υψηλό. Παράλληλα, η διαφοροποίηση στη ρύθμιση της ανάρτησης (παρά τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω) έχει βελτιώσει και την οδική του συμπεριφορά. Παρά τον όγκο και το βάρος του, το Kadjar αποδεικνύεται εξαιρετικά ευέλικτο σε διαδρομή με στροφές καταφέρνοντας να κρύψει τις διαστάσεις του. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μειωμένες, ενώ είναι φιλικό και προβλέψιμο.

Συμπέρασμα

Το πολύπλευρο γαλλικό SUV, ξεχώρισε και ξεχωρίζει για τη σχεδίαση του, την άνεση στο εσωτερικό και την ποιότητα κύλισης. Τo μεγάλο προσόν του Renault Kadjar είναι η σύγχρονη και ισορροπημένη προσέγγισή του στις πραγματικές ανάγκες μετακίνησης. Απευθύνεται σε μεγαλύτερου εύρους ηλικιακό κοινό και επιπλέον έχει πιο αποδοτικούς κινητήρες.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Renault Kadjar 1.3 TCe 140 Sport Edition
Κινητήρας: 1.333 cc
Ισχύς: 140 PS/5.000 rpm
Ροπή: 240 Nm/1.600 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,5 sec
Τελική ταχύτητα: 203 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6,6 l/100 km
Εκπομπές CO2: 140-150 gr/km
Βάρος: 1.463 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.489/1.836/1.613 mm
Μεταξόνιο: 2.646 mm
Χώρος αποσκευών: 527 lt
Τιμή: από 19.780 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Renault Kadjar 1.3 TCe EDC
Δοκιμές εξέλιξης για το νέο Renault Kadjar
Ο υπέρ-σύγχρονος βενζινοκινητήρας του Renault Kadjar

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr