Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Renault Kadjar 1.3 TCe EDC

  • Βασίλης Τσακίρογλου ([email protected]), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης TCe 1.3 των 140 ίππων και ιδιαίτερα στην έκδοσή του με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, το ανανεωμένο Renault Kadjar αποτελεί μια υποδειγματική πρόταση στην κατηγορία των compact ή μικρομεσαίων SUV.

Εντυπωσιάζει με το δυναμισμό και την προθυμία του να ανταποκριθεί σε μια ποικιλία απαιτήσεων, η οποία υπερκαλύπτει τις ανάγκες ενός νεαρού -ή νεάζοντος, έστω- οικογενειάρχη. Τo μεγάλο προσόν του Renault Kadjar είναι η σύγχρονη, αποτελεσματική και ισορροπημένη προσέγγισή του στις πραγματικές ανάγκες μετακίνησης πραγματικών ανθρώπων.

Δυνατό αλλά αποκλειστικά προσθιοκίνητο, ποιοτικό αλλά χωρίς περιττή επιδειξιμανία, επιβλητικό (λόγω και των 200 mm της απόστασής του από το έδαφος) αλλά και καλαίσθητο, το Kadjar συνιστά απτή απόδειξη ότι προκύπτουν σημαντικά οφέλη για τον καταναλωτή από το σκληρό ανταγωνισμό, αλλά και από τις στρατηγικές συνεργασίες μεταξύ των γιγάντων της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ήδη, περίπου 500.000 άνθρωποι ανά τον κόσμο έχουν επιλέξει το Renault Kadjar ως κύριο όχημα μετακινήσεων εντός και εκτός πόλης. Και εκτός δρόμου -με την πρέπουσα σύνεση και αυτοσυγκράτηση.

Μοντέρνες ισορροπίες

Με περίπου 25 αντιπάλους είχε να παλέψει για μια θέση στον ήλιο της κατηγορίας του το Renault Kadjar, όταν πρωτοεμφανίστηκε, πριν από περίπου 5 χρόνια. Σήμερα στο ρινγκ των compact SUV (ή crossover, αν επιμένει κανείς να μπερδεύεται) αγωνίζονται πάνω από 40 μοντέλα. Παρόλ’ αυτά, το νέο Kadjar καταφέρνει να ξεχωρίζει, κάτι που είναι αξιοσημείωτο, υπό την έννοια ότι μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με το εταιρικώς αδελφό Nissan Qashqai, ενώ το μοτέρ TCe είναι προϊόν της σύμπραξης της Renault με τη Daimler (Mercedes). Το μυστικό και κρίσιμο συστατικό στη συνταγή επιτυχίας του Kadjar, μάλλον θα πρέπει να αναζητηθεί στο DNA της Renault, μιας εταιρείας η οποία δεν ανέχεται να παράγει αδιάφορα αυτοκίνητα. Ίσως οι πειραματισμοί της να μην πετυχαίνουν πάντα, εν τέλει όμως ελάχιστα μοντέλα της δεν κατάφεραν να γράψουν ιστορία. Το Kadjar, βέβαια, δεν δημιουργήθηκε για να φέρει επανάσταση. Ωστόσο, με το δικό του τρόπο, λειτουργεί σαν εξαίρετο παράδειγμα παρουσίασης του σωστού «πακέτου», τη σωστή στιγμή. Και, τηρουμένων των αναλογιών κόστους/ποιότητας, στη σωστή τιμή.

Σχεδιαστική φιλοδοξία

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Renault, η ξεχωριστή σχεδιαστική ταυτότητά του είναι ο βασικός λόγος που οι υποψήφιοι αγοραστές επιλέγουν το Kadjar. Γι’ αυτό και στην τελευταία, σημαντικά ανανεωμένη εκδοχή του, έχουν τονιστεί ακόμη περισσότερο οι πινελιές του design που κάνουν το μοντέλο ακόμη πιο αναγνωρίσιμο, απευθείας ως «γαλλικό». Παρεμβάσεις στη μάσκα και τους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, στο σχήμα των προβολέων ομίχλης, καθώς και σε λεπτομέρειες της οπίσθιας όψης, με πιο επιθετική «πλέξη» στις αλουμινένιες ζάντες κ.α. υπογραμμίζεται ο δυναμικός χαρακτήρας του Kadjar. Η τεχνολογία Full LED Pure Vision παρέχει στους σχεδιαστές αυξημένα περιθώρια ευελιξίας (και στον κάτοχο, καλύτερο φωτισμό, με την 6πλασια οικονομία ενέργειας σε σχέση με τις λυχνίες αλογόνου). Τα LED όμως προσφέρονται επίσης για το σχηματισμό του φωτεινού «C», αυτής της «παρένθεσης» με τις αγκύλες δεξιά και αριστερά στα άκρα της πρόσοψης του Kadjar. Πρόκειται για το, καθιερωμένο πλέον, σήμα-κατατεθέν όλων των μοντέλων της Renault, το οποίο στο Kadjar είναι ακόμη περισσότερο ευδιάκριτο στους καθρέπτες των προπορευόμενων κατά την κίνηση υπό το φως της ημέρας.

Grand salon

Με χωρητικότητα 527 λίτρων στο χώρο αποσκευών και περίπου 3πλασια (1.478 λτ) με την ανάκλιση των πίσω καθισμάτων, το Kadjar αποδεικνύεται γενναιόδωρο στη φιλοξενία των 5 επιβατών, των αποσκευών, των ωνίων κ.λπ. Η Renault έχει βαφτίσει Easy Break τις λαβές στην πλάτη των πίσω καθισμάτων και μαζί με την αναδίπλωση της θέσης του συνεπιβάτη καθίσταται δυνατή η φόρτωση αντικειμένων μήκους έως και 2,5 μέτρων.

Στο σαλόνι του Kadjar, πάντως, η ανανέωση έχει αγγίξει σχεδόν κάθε γωνία, από τον πίνακα οργάνων και την κεντρική κονσόλα, τους αεραγωγούς, τα χειριστήρια των παραθύρων κ.λπ. έως τις ποτηροθήκες, αυξάνοντας τη λειτουργικότητα αλλά και την αίσθηση φινέτσας που, ούτως ή άλλως, αποπνέει το μοντέλο. Ένα από τα ελάχιστα σημεία όπου διαπιστώνεται υστέρηση του νέου Kadjar από τις τελευταίες τάσεις, είναι το μέγεθος της οθόνης πολυμέσων. Με διαγώνιο «μόλις» 7 ιντσών εν έτει 2020, η Renault αδικεί τον εαυτό της, καθώς σήμερα θεωρείται υπερβολικά μικρή ως οθόνη αφής -κάτι που τονίζεται ακόμη περισσότερο από την ευρυχωρία του Kadjar. Στην πράξη, βέβαια, τίποτα δεν θα λείψει από τον οδηγό, αντιθέτως, το σύστημα infotainment του Kadjar είναι κάτι περισσότερο από επαρκές. Πολύ ενδιαφέρουσα για όσους έχουν συμπάθεια στα gadget είναι η 6πλη δυνατότητα εξατομίκευσης την οποίαν προσφέρει το σύστημα πολυμέσων R-LINK 2. Μπορούν να αποθηκευτούν έξι διαφορετικά προφίλ χρηστών και να ανακληθούν άμεσα σε υπηρεσία, ενώ το R-LINK 2 παρέχει πρόσβαση σε μια σειρά από εφαρμογές και υπηρεσίες, τύπου TomTom Traffic, Android Auto και Apple CarPlay. Το μόνο πρόβλημα στη χρήση τους -για το οποίο το Renault Kadjar δεν φέρει την παραμικρή ευθύνη- είναι η διαθεσιμότητα των προαναφερθεισών app σε Έλληνες χρήστες.

O διαπρεπής TCe

Ο κινητήρας TCe των 1.300 κ.εκ. δημιουργήθηκε με τη συμβολή δύο εταιρειών οι οποίες διαθέτουν αχανή αποθέματα τεχνογνωσίας. Χωρίς υπερβολή, καθένας που θέλει να έχει επαφή με την τεχνολογία, των αυτοκινήτων και ίσως όχι μόνο, θα πρέπει να έχει μια αίσθηση του τι κάνει στην πράξη το συγκεκριμένο σύνολο, πώς λειτουργεί και πώς αποδίδει τους 140 ίππους του αυτός ο τετρακύλινδρος τούρμπο, άμεσου ψεκασμού TCe 1.3. Σε ό,τι αφορά στα μοντέλα της Renault, ο TCe αρχικά τοποθετήθηκε στο Scénic, κατόπιν στο Captur και το Mégane. Στο Kadjar φέρει επιπλέον φίλτρο μικροσωματιδίων (GPF), το οποίο εξουδετερώνει σωματίδια ρύπων στα καυσαέρια, παγιδεύοντάς τα σε ένα κυψελοειδές υλικό, ένα «σφουγγάρι» με πόρους απειροελάχιστων διαστάσεων. Το συγκεκριμένο φίλτρο, καθώς είναι κατασκευασμένο με τεχνολογία αιχμής, έχει τη δυνατότητα να αυτο-αναδομείται. Ωστόσο, αυτό είναι ένα επιμέρους στοιχείο, το οποίο απλώς δείχνει την διαδικασία διαρκούς εξέλιξης των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Στην καθαυτό χρήση του όμως και σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας, ο TCe ξεδιπλώνει χαρίσματα που κάνουν τον οδηγό να αναρωτιέται εάν όντως κάτω από το καπό βρίσκονται μόνο 1.300 κυβικά εκατοστά. Το μοτέρ μοιάζει να αποδίδει σε οποιαδήποτε περιοχή στροφών, απόλυτα ομαλά και με μια άνεση η οποία ξενίζει -ευχάριστα βεβαίως. Τόσο εντός πόλης όσο και σε ταξίδι -με ένα λογικό φορτίο- οι 140 ίπποι κινούν το Kadjar σβέλτα, «ροπάτα», με αυτοπεποίθηση. Αν κάποιος αμφιταλαντεύεται προ της αγοράς, ο TCe θα μπορούσε να παίξει το ρόλο του παράγοντα υπέρ της επιλογής Kadjar.

Αυτόματη συμβίωση

Tο Renault Kadjar στη λίαν ικανοποιητική έκδοση Sport EDC την οποίαν οδήγησε το newsauto.gr, δεν διαθέτει οφθαλμοφανή σπορτίφ αξεσουάρ ως προς τον εξοπλισμό. Τα μεγάλα ατού στα οποία βασίζεται είναι η συνολική, ποιοτική παρουσία, η ευχρηστία και η δύναμη του κινητήρα TCe. Επιπλέον όμως το συγκεκριμένο Kadjar είναι εφοδιασμένο με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη. Και ακριβώς επειδή δεν γίνεται λόγος για ένα μοντέλο με προτεραιότητα τη σπορ οδήγηση, το EDC φαίνεται να ταιριάζει στα χαρακτηριστικά του μοτέρ TCe. Με ελάχιστες εξαιρέσεις, δηλαδή σε περιπτώσεις κατά τις οποίες ο οδηγός θα θελήσει να «αγριέψει», απαιτώντας περισσότερα από κινητήρα και μετάδοση από όσα έχουν προγραμματιστεί να αποδίδουν, τότε θα είναι το αυτόματο κιβώτιο αυτό που θα υπενθυμίσει πρώτο ότι το Renault Kadjar είναι ένα, κατά βάσιν, οικογενειακό αυτοκίνητο. Εάν πιεστεί αδίκως να παραστήσει κάτι που δεν είναι (πχ αυτοκίνητο επιδόσεων ή αυθεντικό όχημα εκτός δρόμου κ.λπ), η διαγωγή του Kadjar θα επιδεινωθεί, πρώτα από όλα, στον τομέα της οικονομίας καυσίμου. Με το πρόγραμμα ECO και τους στάνταρ αυτοματισμούς εξοικονόμησης, με χρήση του κλιματισμού και σχετικά «βαρύ» δεξί πόδι, στην πράξη η μέγιστη τιμή της μέσης κατανάλωσης καυσίμου ανεβαίνει στην περιοχή των 8 λίτρων/100 χλμ. Αυτό, βέβαια, δε σημαίνει ότι το αυτοκίνητο μένει απαθές στις προκλήσεις, κάθε άλλο. Όμως, ακριβώς επειδή το Renault Kadjar γνωρίζει ακριβώς τη θέση του στην αυτοκινητική πανίδα, αντίστοιχη αυτο-αντίληψη απαιτεί και από τον/την οδηγό του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.333 cc
Ισχύς: 140 PS/5.000 rpm
Ροπή: 24.4 kgm/1.600 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,6 sec
Τελική ταχύτητα: 203 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5,8-6,0 l/100 km
Εκπομπές CO2: 133-137 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 159,60 €
Βάρος: 1.471 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.489/1.836/1.613 mm
Μεταξόνιο: 2.646 mm
Χώρος αποσκευών: 527 lt
Τιμή: από 25.190 €

Διαβάστε επίσης:

Αυτά είναι τα δικαιολογητικά της αίτησης για επιδότηση ηλεκτρικού οχήματος!

Σε ισχύ οι νέοι δασμοί σε αυτοκίνητα και φορτηγά – Τι άλλαξε

Διαδικασίες express στη Διεύθυνση Μεταφορών Αττικής!

Δημοφιλή στο Protothema.gr