Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoChoice: PHEV

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Audi A3 Sportback 40 TFSI e vs Peugeot 308 Hybrid 180

  • Γιάννης Τσιρογιάννης (gt@carmgz.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Νέοι καιροί, νέα ήθη. Ένα μικρομεσαίο Peugeot βουτά στη χρυσόσκονη και βάζει δύσκολα στους εστεμμένους.

Είναι ξεκάθαρο, εδώ που φτάσαμε, ότι για να επιβιώσουν τα πάσης φύσεως hatch θα πρέπει να διαθέτουν αυτό το κατιτίς.

Με τόσες συνεχόμενες ανακατατάξεις στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου και με την ολοένα αυξανόμενη τάση «ό,τι δεν διαθέτει ύψος πεθαίνει», τα σύγχρονα πεντάθυρα είχαν μπροστά τους τη μία και μοναδική επιλογή: Να σηκώσουν τον πήχη σε δυσθεώρητα επίπεδα σε όλους τους τομείς, κυρίως να μετατραπούν σε ρηξικέλευθα αυτοκίνητα που κατακλύζονται από την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και αστράφτουν σε επίπεδο ποιότητας και πολυτέλειας.

Θα μου πείτε σωστά, πως για το Audi A3 ανέκαθεν αυτό ήταν το περιβάλλον στο οποίο ανατράφηκε, οπότε προφανώς οι αντίπαλοι θα έπρεπε να διανύσουν την απόσταση για να φτάσουν στο επίπεδό του. Και όταν λέω «αντίπαλοι», μη φαντάζεστε αποκλειστικά τους ομοεθνείς BMW και Mercedes-Benz, αλλά και άλλους μνηστήρες του θρόνου, στους οποίους δεν πάει εξαρχής ο νους και οι οποίοι άλλαξαν χαρακτήρα, λογική και φυσικά τιμή.

Ο λόγος για την Peugeot και επί του προκειμένου για το νεοφερμένο 308, που μοιάζει να κατάπιε το χάπι της premium μετάλλαξης και δεν αφήνει τίποτα στην τύχη του. Χωρίς ίχνος αβανταδόρικης διάθεσης, η τελευταία γενιά του 308 -και συγκεκριμένα η PHEV έκδοση- είναι φτιαγμένη για μεγάλα πράγματα. Απόδειξη αποτελεί το γεγονός πως μπορεί να κοιτάξει στα μάτια καταξιωμένους γαλαζοαίματους εκπροσώπους της κλάσης, ακόμη και με υπεροπτικό βλέμμα.

Αυτό που αρχικά του υπαγορεύει η σικ, εκλεπτυσμένη σχεδίαση με τους απλωμένους όγκους, τους μυώδεις ώμους, τη φαρδιά και μακριά σιλουέτα που δείχνει να… σκεπάζει τον δρόμο. Υπάρχουν κάποιες εντυπωσιακές οπτικά γωνίες στο 308, όπως για παράδειγμα διαγωνίως πίσω, με τα νεύρα να καταλήγουν στα λεπτά led φωτιστικά, ή τελείως ανφάς εμπρός με τη νέα επιβλητική κυψελωτή μάσκα να δημιουργεί μια σαγηνευτική εικόνα. Το συγκεκριμένο design επέφερε και βελτίωση στον συντελεστή οπισθέλκουσας, ο οποίος έπεσε παρακαλώ στο ευεργετικό Cd:0,28.

Απέναντι από τον λέοντα βρίσκεται το καταξιωμένο A3 με την all time classic αισθητική που αποπνέει avantgard αέρα χωρίς ακρότητες και υπερβολές. Η φόρμα του εξελίσσεται μεθοδικά από γενιά σε γενιά, θέτοντας τις βάσεις για μια κλασική πλέον εικόνα στην κοινωνία των επονομαζόμενων «καλών» αυτοκινήτων. Και εδώ τα νεύρα περιμετρικά δίνουν το «παρών», όπως και η μεγάλη μάσκα στο ρύγχος. Γεγονός είναι πάντως πως η έκδοση S line με τις υπέροχες 18άρες ζάντες κάνει τη διαφορά σε σχέση με τα πιο ταπεινά αδέλφια του Α3.

Ανοίγοντας την πόρτα του 308 αναφωνείς «καλώς ήλθες στον κόσμο του Star Trek». Το οδηγοκεντρικό κόκπιτ έρχεται από το μέλλον, με την απτή ποιότητα να βρίσκεται σε πρωτόγνωρα -για Peugeot- υψηλό επίπεδο. Δεν είναι μόνο τα gadgets, οι οθόνες, το i-Cockpit, αλλά τα υλικά και το φινίρισμα που ισοφαρίζουν τελικά από πλευράς 308 την παραδοσιακά τελειοθηρική προσέγγιση της Audi στην καμπίνα του A3. Η κεντρική οθόνη 10” του Peugeot υιοθετεί τα μπουτόν αφής i–toggles και περιλαμβάνει τα έξι βασικά μενού λειτουργιών του προηγμένου συστήματος πολυμέσων Peugeot i-Connect. Η δυνατότητα πλήρους παραμετροποίησης μέσω widget αποκαλύπτει την εξέλιξη των ειδών.

Κάτι βέβαια που ισχύει αυτούσιο και στο A3, ας όψεται το σύγχρονο σύστημα πολυμέσων MMI στην κεντρική οθόνη αφής των 10,1”. Και στα δύο αυτοκίνητα απαιτείται ένας μικρός χρόνος εξοικείωσης από πλευράς οδηγού προκειμένου να καταλάβει την αρχιτεκτονική του κάθε μενού. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (Virtual Cockpit στο Audi, i-Cockpit στο Peugeot) δεν μπορούσε να λείπει από δύο αυτοκίνητα που διαλαλούν τη high tech υπόστασή τους και ουσιαστικά ποντάρουν το μέλλον τους σε αυτή.

Σε ό,τι αφορά το αμιγώς χωροταξικό σκέλος, αμφότερα βρίσκονται πάνω από τον μέσο όρο, με το A3 να προηγείται στον διαθέσιμο χώρο τόσο για τα κεφάλια όσο και για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Ωστόσο, το κεντρικό τούνελ στο πάτωμα είναι σαφώς ψηλότερο συγκριτικά με το αντίστοιχο του 308, κάτι που θα δυσκολέψει ενδεχομένως τον τρίτο πίσω ενήλικο επιβάτη.

Στον δρόμο διαπιστώνεις την εξαιρετική δουλειά που έγινε από τους δύο κατασκευαστές. Τα συγκεκριμένα χάτσμπακ έχουν κυριολεκτικά ξεφύγει σε δυνατότητες, όπως είναι τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, η προοδευτικότητα των αντιδράσεων αλλά και η ποιοτική κύλιση. Το Peugeot πατά τόσο αρχοντικά, κυρίως στα ανοιχτά κομμάτια, που δεν θέλεις να αποχωριστείς το μικρό βολάν του ούτε με εγχείρηση. Σε πιο κλειστές διαδρομές κάθεται απαθέστατο επάνω στο στιβαρό πλαίσιο και την καλορυθμισμένη ανάρτηση, αρνούμενο να αποχωριστεί έστω και εσκεμμένα για λίγο την τροχιά του, προς τέρψιν του φωτογράφου.

Θαρρείς πως απευθύνεται σε οδηγούς με χαμηλές ικανότητες και εμπειρία, συγχωρώντας τα λάθη χωρίς κανένα κόστος. Σαφώς το γαλλικό σύνολο δεν διακρίνεται σε επίπεδο ρυθμισιμότητας, άλλωστε η Peugeot έκανε γνωστή την αλλαγή φιλοσοφίας από την προηγούμενη κιόλας γενιά. Εκεί που θα το ευχαριστηθείς με την ψυχή σου είναι στο ταξίδι. Χωμένος στη πολύ καλή θέση οδήγησης παρακολουθείς το 308 να μαζεύει εύκολα τριψήφια km/h στο ταχύμετρο καταπίνοντας τις αποστάσεις, ενώ η άνεση από την πληθωρική απόσβεση της ανάρτησης και η κατευθυντικότητα είναι απαράμιλλες.

Oχι βέβαια πως το Α3 πηγαίνει πίσω. Υπόδειγμα ακριβείας στην οδική συμπεριφορά, σε προδιαθέτει να ανεβάσεις σταδιακά τον ρυθμό αναζητώντας δρόμους με αλλεπάλληλες στροφές. Το αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης που σου παρέχει είναι κυρίαρχο. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι πιο σφιχτή από αυτή του Peugeot, με αποτέλεσμα να ελέγχoνται άριστα οι κινήσεις του αμαξώματος.

Το Audi δεν θα γείρει, δεν πρόκειται να ξεκολλήσει ή να σε αιφνιδιάσει, εκτελώντας χωρίς μεμψιμοιρίες τις εντολές σου, έχοντας μάλιστα λιγότερο φλύαρο σύστημα διεύθυνσης και φρένα με καλύτερη αίσθηση. Μόνο όταν συνειδητά σηκώσεις άτσαλα το πόδι από το γκάζι στην κορυφή της στροφής ή κάνεις κάποια αδέξια τιμονιά η ουρά τείνει να ανοίξει ελεγχόμενα την τροχιά της, προτού δηλαδή τα ηλεκτρονικά σού γνέψουν game over.

Με τέτοιο πλαίσιο, τέτοια στοιχεία κινηματικής από την ανάρτηση, φαρδιά μετατρόχια και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, το A3 υπερψηφίζει την αποτελεσματικότητα, παρότι ο κλινικός τρόπος που αντιμετωπίζει τις προκλήσεις δεν εξιτάρει ούτε εδώ. Σαφώς το 308 με τη γαλλική ενδοτικότητα στις αντιδράσεις της ανάρτησης ενδείκνυται περισσότερο για τα ευαίσθητα μέρη των επιβατών, ιδίως σε οδοστρώματα όπως το ελληνικό.

Ωρα για βύσμα. Κερασάκι στην τούρτα των δύο hatch αποτελούν τα plug in hybrid συστήματα που ναι μεν τα επιβαρύνουν σημαντικά στη ζυγαριά, προσφέρουν όμως δύο ευπρόσδεκτα στοιχεία στην όλη εξίσωση. Αφενός την άμεση ροπή του ηλεκτροκινητήρα στο πάτημα του γκαζιού, αφετέρου τις χαμηλές τιμές κατανάλωσης, εάν βέβαια κάνεις τον κόπο να φορτίζεις συχνά την μπαταρία.

Ο 4κύλινδρος 1.4 TFSI βενζινοκινητήρας του Α3 αποδίδει 150 PS (110 kW) και ροπή 250 Nm. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 80 kW (109 PS) και ροπή 330 Nm, με τις συνδυαστικές τιμές να ανέρχονται σε 204 PS και 350 Nm, αντίστοιχα. Στην πράξη, η ώθηση και οι επιδόσεις υπερνικούν το αυξημένο απόβαρο του Αudi (μην ξεχνάμε ότι στις plug in εκδόσεις οι μπαταρίες είναι ευμεγέθεις).

Σύντομα καταλαβαίνεις πως το A3 είναι πιο δυνατό από το 308 και έχεις την αίσθηση μάλιστα ότι είναι τελικά ταχύτερο, κάτι όμως που δεν επιβεβαιώνεται από τις επίσημες τιμές επιτάχυνσης των δύο αυτοκινήτων. Εν μέρει αυτό μπορεί να οφείλεται και στο εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic έξι σχέσεων (ελαφρύτερο και πιο άμεσο σε λειτουργία σε σχέση με την προηγούμενη γενιά). Το αυτόματο 8άρι του Peugeot ευνοεί συνολικά έναν πιο GT χαρακτήρα.

Ο 4κύλινδρος 1.6 βενζίνης του 308 παράγει 150 PS και σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα 81 kW (ο οποίος έχει ενσωματωθεί στο αυτόματο κιβώτιο) αποδίδει συνδυαστική ισχύ 180 PS και 360 Nm ροπής. Πουθενά δεν σου λείπει το γκάζι, ενώ και η εναλλαγή από τον ηλεκτρικό στον θερμικό κινητήρα γίνεται ομαλά με την απαραίτητη ηχητική συνοδεία. Το Peugeot με λίγη προσοχή στη δοσολογία του δεξιού πεντάλ δύναται να κινηθεί ηλεκτρικά για σχεδόν 60 km.

Στο στρατόπεδο των Γερμανών, η «ηλεκτρική» αυτονομία τυπικά κυμαίνεται μεταξύ 59-63 km. Δεν χωρά αμφιβολία πως οι επαναφορτιζόμενες εκδόσεις και των δύο μοντέλων ενισχύουν την αναβαθμισμένη διάσταση που επιθυμούν να προσδώσουν. Κάτι που αποτυπώνεται βέβαια και στις υψηλές τιμές κτήσης. Γι՚ αυτό τον λόγο, τη μερίδα του λέοντος σε ό,τι αφορά το αγοραστικό ενδιαφέρον αναμένεται να λάβουν οι εταιρικοί χρήστες με τα προνόμια που τους συνοδεύουν (αμφότερα απαλλάσσονται από τον φόρο εταιρικής χρήσης).

Στο μέχρι πρότινος αυτοκινητικό χρηματιστήριο αξιών το Audi είχε εξ ορισμού το ηθικό πλεονέκτημα, αφού ουδείς θα μπορούσε να πιστέψει πως ένα 308 κοστίζει σχεδόν 40.000 ευρώ, ακόμη και αν κατασκευάστηκε από τη… NASA. Ωστόσο, η τελευταία γενιά, ειδικά αυτή εδώ η υβριδική έκδοση, σε τίποτα δεν έχει να ζηλέψει τους τέσσερις κύκλους.

Δυσεπίλυτο πρόβλημα για ευφυείς λύτες μοιάζει η απόφαση για το ποιο από τα δύο έχει τον πρώτο λόγο. Σαφώς η σταθερή premium αξία που αποκαλείται A3 επιτελεί σημαντικό πόλο έλξης στην αγορά, για τους γνωστούς χιλιοειπωμένους λόγους που έχουν να κάνουν με αντικειμενικά κριτήρια. Από την άλλη, όμως, το νέο 308, εκτός του ότι διήνυσε βήματα στην πασαρέλα της κοινωνικής καταξίωσης, κλείνει το μάτι σε εκείνον που θέλει και το συναίσθημα εκτός από την κυνική λογική.

KEY TECH – AUDI A3 SPORTBACK

Το A3 40 TFSI e χτίστηκε επάνω στην εξελιγμένη πλατφόρμα MQB evo, η οποία είναι συμβατή με τον εξηλεκτρισμό. Ο 1.4 TFSI κινητήρας των 150 PS του Audi συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 109 PS που είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο DSG κιβώτιο έξι σχέσεων και αντλεί ενέργεια από τη μπαταρία των 13 kWh. Αυτή είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα. Tο A3 Sportback 40 TFSI e περιλαμβάνει στον στάνταρ εξοπλισμό του Audi drive select, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει όχι μόνο τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου αλλά και παραμετροποιημένες επιλογές χρήσης της ηλεκτρικής ενέργειας μέσω των διαφορετικών προφίλ. Για τη φόρτιση της μπαταρίας απαιτούνται από 4 ή 6 ώρες, σε wallbox ή οικιακή πρίζα, αντίστοιχα. Στην υβριδική λειτουργία η κατανάλωση κυμαίνεται ανάμεσα στα 3-4 lt/100 km, ενώ όταν ο βενζινοκινητήρας παίρνει τα ηνία η κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 7 και 8 lt/100 km.

KEY TECH – PEUGEOT 308

Το 308 plug in hybrid χτίστηκε στην πλατφόρμα (ΕΜP2) του Oμίλου Stellantis η οποία διακρίνεται τόσο για την ακαμψία όσο και για τη διαμορφωσιμότητά της. Το έξυπνο υβριδικό σύστημα κίνησης των Γάλλων αποτελείται από τον 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο 1.6 PureTech βενζινοκινητήρα, έναν ηλεκτροκινητήρα 110 PS και 320 Nm και μία μπαταρία χωρητικότητας 12,4 kWh. Η τελευταία φορτίζεται μέσω του on board μονοφασικού φορτιστή των 3,7 kW (σημειώστε πως έξτρα προσφέρεται και ένας 7,4 kW). Για τη φόρτιση της μπαταρίας υπολογίστε σχεδόν 7 h σε μία συμβατική οικιακή πρίζα, χρόνος που μειώνεται δραστικά σε κάτι λιγότερο από 2 h σε wallbox. Η τελική ταχύτητα σε ηλεκτρική λειτουργία προσεγγίζει τα 135 km/h.

TECH

AUDI A3 SPORTBACK 40 TFSI e S tronic

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.395 CC, i4, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, PHEV, ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΜΠΑΤΑΡΙΑ 13 kWh, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.343/1.816/1.458 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.630 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 280 LT

PEUGEOT 308 HYBRID 180 e-EAT8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.598 CC, i4, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, PHEV, ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΜΠΑΤΑΡΙΑ 12,4 kWh, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MAC PHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.367/1.859/1.441 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.675 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 361 LT

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
AUDI: 7,6’’ 204 PS, 350 Nm
PEUGEOT: 7,6’’ 180 PS, 360 Nm

ΒΑΡΟΣ
AUDI: 1.635 KG
PEUGEOT: 1.678 KG

ΚΙΛΑ / ΙΠΠΟΙ
AUDI: 8,1 KG/PS
PEUGEOT 9,3 KG/PS

0-100 km/h
AUDI: 7,6’’
PEUGEOT: 7,6’’

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ LT/100KM
AUDI: 7,1 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ (1,1 lt/100 km WLTP)
PEUGEOT: 7,6 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ (1,1 lt/100 km WLTP)

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
AUDI: 227 KM/H
PEUGEOT: 225 KM/H

CO2
AUDI: 24 G/KM
PEUGEOT: 25 G/KM

ΤΙΜΗ
AUDI: Από 43.950 ευρώ
PEUGEOT: Από 39.500 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική δοκιμή: Hyundai Bayon 1.0 100 PS vs Seat Arona 1.0 TGI
Συγκριτική δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS vs VW Tiguan 1.5 TSI 150 PS
Συγκριτική δοκιμή: Jaguar I-Pace EV400 vs Ford Mustang Mach-E AWD

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto