Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Nissan X-Trail 1.5 Hybrid 163 PS M-CVT

Ελλάδα 11:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Nissan X-Trail 1.5 Hybrid 163 PS M-CVT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Nissan X-Trail 1.5 Hybrid 163 PS M-CVT

ΔΟΚΙΜΕΣ

To Nissan X-Trail στη νέα του γενιά παύει να ζει στην σκιά του Qashqai, αποκτά premium κύρος και σχεδιαστική ανεξαρτησία. Και μαζί την τεχνολογική και κατασκευαστική αυτοπεποίθηση για να κοιτάξει στα μάτια το γερμανικό status quo της κατηγορίας.

Advertisement
Advertisement

Τα έχουν αυτά οι οικογένειες. Η θέση του πρωτότοκου δεν είναι πάντα δεδομένη. Και ένα νέο μέλος μπορεί να κλέψει το ενδιαφέρον και να δημιουργήσει ανακατατάξεις που κανείς δεν θα μπορούσε να προβλέψει.

Κάτι τέτοιο συμβαίνει και με το X-Trail. Υπήρξε το πρώτο μοντέλο της Nissan στην καινοφανή τότε κατηγορία των SUV πριν 20+ χρόνια, αποτελώντας μία ιδιαίτερα αξιόλογη και αρκετά ψαγμένη απάντηση της εταιρίας απέναντι στην παντοκρατορία του RAV4. Η πορεία του όμως δεν ήταν ανάλογη των υποσχέσεων που άφησε. Γιατί κάποια στιγμή, έτσι ξαφνικά, η Nissan ανακάλυψε και τελικά υπέκυψε στην γοητεία του Qashqai.

Το νεογέννητο κατάφερε να κερδίσει αμέσως τους πάντες. Και άφησε το X-Trail να κινείται στην σκιά του εδώ και πάνω από 15 χρόνια. Ένα X-Trail πάντως που συνέχισε να υπηρετεί υπομονετικά και με συνέπεια την οικογένεια, αλλάζοντας μέχρι τώρα τρεις γενιές και έχοντας περάσει από διάφορες κρίσεις ταυτότητας.

Advertisement
Advertisement

Όμως η Nissan φαίνεται ότι αποφάσισε να ξεκαθαρίσει την κατάσταση. Και σε αυτή τη νέα, και τέταρτη πλέον γενιά του, το X-Trail βγαίνει πιο δυνατά μπροστά. Με πιο ξεκάθαρη ταυτότητα, με πιο συγκεκριμένες προσδοκίες. Και με μία έντονη διάθεση να απαγκιστρωθεί από τον τίτλο του μεγάλου αδελφού του Qashqai και να κινηθεί αυτόνομα στην αγορά.

Αυτό γίνεται αμέσως εμφανές από την σχεδίαση του αμαξώματος. Τα δάνεια και οι αισθητικές συνάφειες με το μικρότερο μοντέλο είναι πλέον οι ελάχιστες δυνατές. Το νέο X-Trail διατηρεί κάποια από τα βασικά σχεδιαστικά μοτίβα της Nissan, όπως η μάσκα V-Motion, όμως έχει αποκτήσει ένα πολύ πιο μοντέρνο αέρα και μία σαφώς πιο επιβλητική διάσταση.

Advertisement

Η νέα γενιά βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-C του γαλλο-ιαπωνικού γκρουπ, κάτι που εξασφαλίζει όχι μόνο την απαραίτητη στιβαρότητα αλλά φέρνει και την πλήρη “ενημέρωση” στα πιο σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης.

Το μήκος έχει αυξηθεί κατά 4 εκατοστά φθάνοντας τα 4,68 μέτρα, ενώ αυξημένες είναι και οι άλλες διαστάσεις (πλάτος και ύψος), δημιουργώντας έτσι ένα πολύ ευρύχωρο αυτοκίνητο. Με το μεταξόνιο των 2,705 μέτρων είναι παράλληλα και μία από τις λίγες προτάσεις στην κατηγορία η οποία μπορεί να εφοδιαστεί και με τρίτη σειρά καθισμάτων για την μεταφορά έως και επτά επιβατών.

Advertisement

Η συνολική αναβάθμιση του μοντέλου γίνεται ακόμα πιο ορατή στο σαλόνι, όπου μπορούμε με σιγουριά να πούμε ότι είναι ότι πιο προσεγμένο και με premium διάσταση έχει υπάρξει ποτέ σε X-Trail.

Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι πρώτης γραμμής κάτι που ισχύει και για το φινίρισμα, ενώ η σχεδίαση και οι πρακτικές λύσεις που έχουν εφαρμοστεί (όπως η “πλωτή” κεντρική κονσόλα με το ελεύθερο χώρο αποθήκευσης) θα κερδίσουν αμέσως και τον πιο απαιτητικό καταναλωτή.

Advertisement

Το ψηφιακό περιβάλλον, στην έκδοση της N-Connecta της δοκιμής μας αποτελείται από δυο οθόνες των 12,3 ιντσών, μία για τον πίνακα οργάνων και μία για την πολύ όμορφη και υψηλής ανάλυσης οθόνη για το σύστημα πολυμέσων, η οποία έχει επίσης και ένα πολύ καλά οργανωμένο User Interface.

Παράλληλα το νέο Χ-Trail εφοδιάζεται, ανάλογα με την έκδοση, με το σύνολο των πιο σύγχρονων συστημάτων για την υποβοήθηση του οδηγού. Ξεχωριστή θέση έχει η νέα γενιά του ProPILOT Assist το οποίο προσφέρει αυξημένες δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης, ενώ λειτουργεί σε συνεργασία και με το σύστημα πλοήγησης ώστε να δρα με βάση και τα real time δεδομένα της διαδρομής (μείωση για παράδειγμα της ταχύτητας αν ακολουθεί στροφή).

Εκτός αυτού παρέχονται συστήματα όπως το Intelligent Forward Collision Warning, το έξυπνο Cruise Control, το Intelligent Emergency Braking με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών και σε διασταύρωση, το Emergnecy Lane Keep Assist και πολλά ακόμα, ανάλογα την έκδοση.

Στα συν και η προσθήκη σε αυτή την γενιά κεντρικού αερόσακου ανάμεσα στα δύο καθίσματα για καλύτερη προστασία των εμπρός επιβατών σε ενδεχόμενο πλευρικής σύγκρουσης.

Σε ό,τι αφορά την χωροταξία, προφανώς και δεν θα πρέπει να υπάρχει κανένα παράπονο για την επάρκεια χώρων και τις ανέσεις των επιβατών. Σε πεντάθυρη διάταξη το πορτ-μπαγκάζ είναι πραγματικά τεράστιο φθάνοντας τα 585 λίτρα, τα οποία είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμα ενώ υπάρχουν και ειδικά σχεδιασμένα χωρίσματα που παρέχουν περισσότερη ευελιξία στην αξιοποίηση του χώρου αποσκευών.

Οι πίσω επιβάτες έχουν στην διάθεσή τους κορυφαίους χώρους για τα πόδια και τα γόνατά τους, θύρες φόρτισης USB A και C, ενώ το μεγάλο άνοιγμα των πίσω θυρών, σχεδόν σε 90 μοίρες, επιτρέπει την απρόσκοπτη είσοδό τους εκεί.

Τα δύο πίσω καθίσματα στην επταθέσια έκδοση παραμένουν “κρυφά” μέσα στο δάπεδο, ενώ όταν αναδιπλωθούν μπορούν να φιλοξενήσουν επιβάτες ύψους έως 1,60 μέτρων, με ειδική πρόβλεψη για τα πόδια τους κάτω από τη μεσαία σειρά καθισμάτων.

Η συνολική αναβάθμιση του X-Trail δεν αφορά μόνο την σχεδίαση και την ποιοτική του αναβάθμιση. Προχωρά πιο βαθιά, και κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με τους κινητήρες και την μετάδοση. Κάτι που φάνηκε ξεκάθαρα στην “βιτρίνα” αυτής της νέας γενιάς, την μεγάλη υβριδική έκδοση που δοκιμάσαμε πριν λίγο καιρό (διαβάστε εδώ).

Όμως το “ψαγμένο” τεχνολογικό υπόβαθρο του Χ-Trail δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο της ακριβής e-4ORCE έκδοσης. Αλλά και σε αυτή την περίπτωση, στην έκδοση της δοκιμής μας, η Nissan έχει φέρει ένα δίπολο κινητήρα-κιβωτίου με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον τόσο ως σχεδίαση όσο και ως απόδοση.

Αρχικά ο τρικύλινδρος κινητήρας των 1,5 λίτρων έχει την τεχνολογία VCR (Variable Compressor Ratio), η οποία μεταβάλλει διαρκώς την διαδρομή του εμβόλου με αποτέλεσμα να αλλάζει και ο λόγος συμπίεσης από 8:1 έως 14:1. Σε χαλαρή οδήγηση ο κινητήρας λειτουργεί με την υψηλή συμπίεση για οικονομία σε καύσιμο ενώ όταν χρειάζεται το μάξιμουμ της απόδοσης, ο λόγος συμπίεσης πέφτει στις χαμηλότερες τιμές.

Πέρα από αυτό το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό (το οποίο εξηγεί και τον “μεταβαλλόμενο” κυβισμό στον πίνακα των τεχνικών χαρακτηριστικών), ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει δεχθεί αρκετές επεμβάσεις στην τροφοδοσία αλλά και στην κατασκευή των κυλίνδρων έτσι ώστε να παρουσιάζει την μέγιστη δυνατή απόδοση και όσο το δυνατόν μειωμένες τριβές.

Υπάρχει επίσης και η mild υβριδική υποβοήθηση, με την τυπική σε αυτές περιπτώσεις λειτουργία (έξτρα ροπή 6 Νm χαμηλά, λειτουργία του start/stop, υποβοήθηση περιφερειακών συστημάτων, ανάκτηση ενέργειας στην μικρή μπαταρία κατά το φρενάρισμα).

Ο καινοτόμος αυτός κινητήρας συνδυάζεται με κιβώτιο τύπου CVT, το οποίο κατασκευάζει η εταιρία Jatco και η Nissan ονομάζει Χtronic. Με βελτιωμένα χαρακτηριστικά απόδοσης σε σχέση με το προηγούμενης γενιάς αντίστοιχο κιβώτιo, αποτελεί ότι πιο ολοκληρωμένο υπάρχει αυτή την στιγμή στην αγορά σε διατάξεις τύπου CVT.

Άμεσο και γρήγορο στις αλλαγές του, με ανεπαίσθητη το τυπικό για κιβώτιο αυτού του είδους “πατινάρισμα” και το βουητό που το συνοδεύει, εκμεταλλεύεται ιδανικά τα χαρακτηριστικά το κινητήρα και αναδεικνύει ακόμα περισσότερο την τεχνολογική ταυτότητα του X-Trail.

Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο του κιβωτίου είναι ότι διαθέτει 8 διαβαθμίσεις/ σχέσεις, οι οποίες μάλιστα μπορούν να επιλεγούν μέσω paddles στο τιμόνι, έτσι ώστε ο οδηγός να μπορεί να συμμετέχει πιο ενεργά στην λειτουργία του κινητήρα. Παράλληλα, χάρη και στο νέο λογισμικό, ανταποκρίνεται περισσότερο στις αλλαγές των προγραμμάτων οδήγησης, όντας εμφανώς πιο άμεσο και γρήγορο στην “σπορ” επιλογή, ιδίως στα κατεβάσματα.

Το δίδυμο κινητήρα-κιβωτίου συνεργάζεται άψογα, δημιουργώντας ένα ιδιαίτερα ευχάριστο αυτοκίνητο σε κάθε είδους συνθήκη, με σταθερό και γεμάτο τράβηγμα από χαμηλά και ομαλή λειτουργία ψηλά, όπου ο θόρυβος που φθάνει στην καμπίνα είναι χαμηλός σε ένταση και καθόλου ενοχλητικός σε χροιά.

Όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου, το σύνολο λειτουργεί μέσα στα πλαίσια της κατηγορίας και του μεγέθους του αμαξώματος, με μία μέση τιμή να υπολογίζεται λίγο πάνω από τα 8 λίτρα/100 χλμ. ή και ακόμα περισσότερο αν εξαντληθούν οι ικανότητες του αυτοκινήτου σε φορτίο επιβατών και αποσκευών.

Στον δρόμο, αυτό που εντυπωσιάζει αμέσως στο νέο Χ-Trail είναι η κορυφαία για την κατηγορία ποιότητα κύλισης. Η ρύθμιση της ανάρτησης και τα 60άρια ελαστικά σε 18άρες ζάντες στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας συνεργάζονται με έναν αξιοθαύμαστο τρόπο, “ισοπεδώνοντας” κάθε ανωμαλία της ασφάλτου και απομονώνοντας σχεδόν απόλυτα τον θόρυβο κύλισης.

Στην ζεν ατμόσφαιρα που επικρατεί στο σαλόνι συμβάλλει και η πολύ καλή ηχομόνωση αλλά η απουσία αεροδυναμικών θορύβων μέχρι κάποιες λογικές -και νόμιμες- ταχύτητες. Ο κινητήρας σπάνια ακούγεται και μόνο υπό πίεση στις υψηλές στροφές -χωρίς να ενοχλεί με την χροιά του- την ίδια στιγμή που οι επιβάτες απολαμβάνουν μία ποιοτική σε αίσθηση και άνετη καμπίνα.

Σαφώς και το προνομιακό πεδίο δράσης του είναι το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, όπου αναδεικνύεται στο μέγιστο βαθμό το εξαιρετικό drive line κινητήρα-κιβωτίου, και αξιοποιείται και το πολύ στιβαρό πλαίσιο. Σταθερό και σίγουρο, το X-Trail θα μεταφέρει μια μεγάλη οικογένεια και τις -πολλές- αποσκευές της αγόγγυστα, και με μία αίσθηση ποιοτικής πληρότητας.

Αν πιεστεί λίγο παραπάνω θα στρίψει με ασφάλεια και θα προειδοποιήσει έγκαιρα ότι έχουν ξεπεραστεί τα δεδομένα ενός μεγάλου SUV. Οι κλίσεις είναι σωστά ελεγχόμενες και μετρημένες, τα φρένα αποδίδουν καλά και με συνέπεια, ενώ και το τιμόνι έχει όση αίσθηση είναι απαραίτητη σε ένα αυτοκίνητο που θα οδηγηθεί σχεδόν αποκλειστικά σε ταξιδιάρικους ρυθμούς.

Εκτός δρόμου και πάλι η ανάρτηση είναι εκείνη που σε κερδίζει αμέσως. Σε πατημένο χωματόδρομο είναι πραγματική απόλαυση το πως “σβήνει” το ανάγλυφο της πέτρας και του χώματος, έχοντας ως σύμμαχο και τα σχεδόν 21 εκατοστά απόστασης από το έδαφος. Από εκεί και πέρα, ως δικίνητο και με ασφάλτινα ελαστικά, θα φθάσει μέχρι εκεί που οι γνώσεις και οι ικανότητες του οδηγού δεν θα το μπλέξουν σε δύσκολες καταστάσεις για τις οποίες δεν είναι φτιαγμένο.

Συνοψίζοντας, το X-Trail αυτής της νέας γενιάς είναι ένα αυτοκίνητο που απαλλάσσεται από τον σχεδιαστικό και όχι μόνο εναγκαλισμό με το Qashqai και βγαίνει μπροστά ως ένα αυτόφωτο μοντέλο με τις δικές του μοναδικές αξίες και προτεραιότητες.

Ουσιαστικά ποιοτικό με τον premium τρόπο των Ιαπώνων, με μεγάλους χώρους για έως και επτά επιβάτες, με όλη την παλέτα των σύγχρονων τεχνολογιών παρούσα και με εξαιρετική ποιότητα κύλισης είναι ένα αυτοκίνητο που έχει τα δικά του μοναδικά χαρακτηριστικά για να σταθεί στο δύσκολο τοπίο της κατηγορίας του.

Η βασική έκδοση Energy των 38.590 ευρώ ακούγεται ιδιαίτερα ελκυστική για ένα τέτοιο μεγάλο αυτοκίνητο όμως υπάρχουν χαρακτηριστικές ελλείψεις στον εξοπλισμό. Αν θέλουμε να μιλάμε για την πιο αντιπροσωπευτική έκδοση του μοντέλου, αυτή είναι η Ν-Connecta της δοκιμής μας, η οποία έχει όλο το ψηφιακό πακέτο που περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας (τις δυο μεγάλες οθόνες και τον πιο πλούσιο εξοπλισμό συστημάτων υποβοήθησης μεταξύ άλλων).

Τα 43.990 ευρώ δεν είναι λίγα χρήματα. Όμως αυτό είναι πλέον κοινός τόπος για όλες τις εταιρίες και τις κατηγορίες. Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι ότι η Νissan τιμά κάθε ευρώ που θα δώσει ο αγοραστής, με ένα αυτοκίνητο εξονυχιστικά μελετημένο και κατασκευασμένο με προσοχή στην λεπτομέρεια και τις υψηλές απαιτήσεις των ημερών μας.

Δεν είναι πια το μεγάλο -και λίγο παραμελημένο- παιδί της οικογένειας, χαμένο πίσω από την εμπορική λάμψη του Qashqai. Αλλά ένα αυτοκίνητο που έχει ωριμάσει και πατά γερά στα πόδια του. Και πάνω από όλα, έχει αποκτήσει την αυτοπεποίθηση να κοιτάζει κατά πρόσωπο τις γερμανικές προτάσεις, όντας σε αρκετά σημεία πολύ καλύτερο από αυτές. Και μαζί ένα βαθιά κατασταλαγμένο και πλήρες αυτοκίνητο για αυτούς που μπορούν να εκτιμήσουν την αξία του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ- Nissan X-Trail 1.5 Hybrid 163 PS M-CVT
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.476-1.497 cc, 163 PS/4.800 rpm, 300 Nm/2.800-3.600 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ, 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MΑCPHERSON (Ε)/ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π),
0-100 KM/H: 9,6”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 200 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,1 lt/100 km
CO2: 161 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.680/1.840/1.710 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.705 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 585 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.664 kg
ΤΙΜΗ: Από 38.950 ευρώ (από 39.990 ευρώ 7θέσιο)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Nissan X-Trail 1.5 e-Power e-4orce
Nissan X-Trail: Δύναμη, πολυτέλεια, τεχνολογία
Nέο Nissan X-Trail: Με νέο προηγμένο σύνολο (+video)