Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Nissan Micra 1.0 IG-T 100 PS Xtronic

  • Γιώργος Σαργιαννίδης (gsar@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

H Nissan εμπλουτίζει ακόμα περισσότερο τη μηχανολογική γκάμα του δημοφιλούς μικρού της, προσφέροντας το αυτόματο κιβώτιο Xtronic με τον αποδοτικό 1.000άρη τούρμπο κινητήρα των 100 ίππων.

Αφήνοντας στην άκρη τα “σπασμένα” του παρελθόντος, και αναφερόμαστε για τη συντηρητική και τη “στρογγυλεμένη” εικόνα του Nissan Micra, η τελευταία γενιά φέρει επιτέλους μοντέρνα εμφάνιση και εξελιγμένες τεχνολογίες. Παράλληλα, η ιαπωνική φίρμα έκανε κίνηση-ματ μέσα στο 2019, προσφέροντας μια αναβάθμιση “κλειδί”, η οποία αφορά κυρίως τα μηχανολογικά σύνολα και το σύστημα multimedia.

H 5η γενιά του Nissan Micra διαθέτει αιχμηρές γραμμές και ελκυστικό design με το μοναδικό “αγκάθι” -μέχρι πρότινος- να είναι η περιορισμένη γκάμα των κινητήρων του. Για να σας φρεσκάρουμε τη μνήμη, από πλευράς βενζίνης υπήρχε μόνο ο ατμοσφαιρικός 1.0 των 72 ίππων, καθώς και ο 0.9 τούρμπο των 90 ίππων. Η νέα εποχή όμως έφερε νέα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα βενζίνης 999 cc με αποδόσεις 100 και 117 ίππους.

Tο Nissan Micra με τον νέο 1.0 IG-T κινητήρα των 100 ίππων συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο (διαβάστε τη δοκιμή του εδώ) είτε με το αυτόματο κιβώτιο Xtronic. Η τελευταία περίπτωση είναι και η επιλογή ενός κοινού, που αναζητά αυτόματο κιβώτιο για μεγαλύτερη ευκολία και άνεση μέσα σε αστικό φόντο. Αυτή ήταν και η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας, απολαμβάνοντας την οδήγηση τόσο μέσα στην πόλη όσο και εκτός.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το αυτόματο κιβώτιο Xtronic αποτελεί μια αναβαθμισμένη εκδοχή του γνώριμου CVT (Continuously Variable Transmission). Διαθέτει ένα σύστημα D-step, το οποίο χαρίζει μια πιο ευχάριστη εμπειρία οδήγησης, κάνοντας καλύτερη κατανομή ροπής σε σχέση με το απλό CVT, συνεπώς και πιο ομαλές αλλαγές των σχέσεων. Είναι τελικά όντως αναβαθμισμένο;

Εμφανισιακά δεν καταλαβαίνει κανείς τη διαφορά με το χειροκίνητο Micra και λίγο-πολύ η σιλουέτα του είναι οικεία στο ευρύ κοινό. Η “συνταγή” της όμορφης σχεδίασης πέτυχε και σίγουρα δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο, ειδικά όταν συνδυαστεί με έναν από τις πολλές (100) επιλογές εξατομίκευσης, κάνοντας το κάθε Micra… μοναδικό. Περνώντας στο εσωτερικό, χωροταξικά παραμένει ακριβώς το ίδιο με τη φιλοξενία των 4 ατόμων να είναι δεδομένη και απροβλημάτιστη. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να… στριμωχτεί ακόμα ένας επιβάτης ώστε να βρει τη θέση του στη δεύτερη σειρά καθισμάτων και ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός στα 300 λίτρα. Η εργονομία είναι πολύ καλή και αξίζει να αναφέρουμε ότι πλέον -προαιρετικά- διατίθενται πίσω ηλεκτρικά παράθυρα. Το νέο σύστημα πολυμέσων προσφέρει νέα γραφικά και νέες υπηρεσίες. Αναλυτικότερα, το NissanConnect παρέχει στάνταρ (από τη δεύτερη εξοπλιστική έκδοση και έπειτα) τη δυνατότητα σύνδεσης με Apple CarPlay και Android Auto για τα smartphone που “τρέχουν” iOS και Android αντίστοιχα, ενώ το λογισμικό των χαρτών αναβαθμίζεται με τη μέθοδο Over The Air (ΟΤΑ). Ακόμα, με την εφαρμογή “Πλοήγηση από Πόρτα σε Πόρτα” (Door to Door Navigation) μπορείτε να προγραμματίσετε τις διαδρομές σας από το κινητό σας και αφού βρίσκεστε ακόμα στο σπίτι και με την επιβίβασή σας στο αυτοκίνητο συγχρονίζονται οι διαδρομές σας άμεσα και αυτόματα. Το νέο infotainment σε συνεργασία με την TomTom ενημερώνει σε πραγματικό χρόνο τον χρήστη για την κίνηση στους δρόμους και αν είστε… ξεχασιάρηδες, η εφαρμογή “Find My Car” θα σας βοηθήσει για να βρείτε που σταθμεύσατε το αυτοκίνητό σας. Όλα τα παραπάνω απεικονίζονται μέσω μίας οθόνης αφής 7 ιντσών καλής ευκρίνειας, η οποία βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Πιο κάτω υπάρχει και ο λεβιές ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου, ο οποίος -εκτός από τις γνωστές επιλογές κίνησης (D, R, N κ.λπ.)- φέρει και με ένα μικρό μπουτόν διακριτικά τοποθετημένο, αλλάζοντας το πρόγραμμα της μετάδοσης σε sport mode.

Το 3κύλινδρο μοτέρ των 999 cc αποδίδει 100 ίππους και 160 Nm ροπής. Η ευκολία που παρέχει το αυτόματο κιβώτιο είναι αδιαμφισβήτητη, αλλά σίγουρα αυτό έχει μια μικρή επίπτωση στις επιδόσεις. Αυτό φαίνεται και από την επιτάχυνση, που χρειάζεται 13 sec για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση. Στην πράξη όμως, και ειδικά μέσα στην πόλη, η δύναμη δεν ήταν κάτι που μας έλειψε, ενώ οι αλλαγές ήταν ομαλές, χωρίς τα ενοχλητικά “μπρος-πίσω” κατά την αλλαγή της σχέσης. Το εργοστάσιο ανακοινώνει 5 λτ./100 χλμ μέση κατανάλωση, αλλά μετά από σχεδόν 330 χιλιόμετρα μικτής μας διαδρομής, το trip computer μάς έδειξε 7,3 λτ./100 χλμ. Σε αυτό σίγουρα βοήθησε -εν μέρει- και το σύστημα start-stop, που κατά τη δοκιμή μας αποφύγαμε να ελευθερώσουμε στον πλανήτη μας 0,30 γρ./χλμ CO2. Το Nissan Micra 1.0 των 100 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο εκπέμπει 111 g/km CO2, κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να πληρώνετε 108,8 ευρώ ετησίως για τα τέλη κυκλοφορίας.

Χρειάζεται μεγάλη προσοχή για να ακούσει κανείς τους… χτύπους της 3κύλινδρης “καρδιάς” του μικρού μοντέλου, γεγονός που μαρτυρά την καλή δουλειά των μηχανικών στην ηχομόνωση της καμπίνας. Η ταξιδιάρικη φιλοσοφία και η ευχάριστη συμπεριφορά του στον δρόμο συγκαταλέγονται στα θετικά στοιχεία του supermini. Βέβαια, η επιλογή του sport στο αυτόματο κιβώτιο δεν βοηθάει ιδιαίτερα στις επιδόσεις, αλλά το μόνο που κάνει είναι να κρατάει τις στροφές πιο ψηλά σε σχέση με το normal mode. Το Micra με το Xtronic (με την τιμή του να ξεκινάει από τα 15.350 ευρώ στην έκδοση Energy) είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για την πόλη, αλλά δεν θα πει όχι και στον “ανοιχτό” δρόμο, κρατώντας χαμηλά τόσο την κατανάλωση όσο και τον θόρυβο. Το Nissan Micra αποτελεί μια πολύ ανταγωνιστική πρόταση στην αγορά των μικρών αυτοκινήτων και αυξάνοντας τη μηχανολογική γκάμα, εξασφαλίζει μια θέση στα μοντέλα που θα πρωταγωνιστούν στην κατηγορία.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 100 PS/5.000 rpm
Ροπή: 160 Nm/2.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο Xtronic (CVT)
Τελική ταχύτητα: 184 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 13,0 sec
Μέση κατανάλωση (/100 km): 4.9-5.1 lt
Εκπομπές CO2: 111-115 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.999/1.743/1.455 mm
Βάρος: 1069 kg
Χώρος αποσκευών: 300 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 108.78 €
Τιμή: από 12.690 € (έκδοση Energy)

Δημοφιλή στο Protothema.gr