Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Nissan Juke Hybrid

Ελλάδα 10:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Nissan Juke Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Nissan Juke Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το Juke υποδέχεται την υβριδική τεχνολογία και αξιοποιεί τη δυναμική του εξηλεκτρισμού για να ενισχύσει το ταμπεραμέντο του μειώνοντας ταυτόχρονα την ανάγκη για πολύτιμο καύσιμο.

Advertisement
Advertisement

Η πράσινη ταυτότητα του εξηλεκτρισμού έχει καθιερωθεί ως βασικό κίνητρο για την απόλυτη κυριαρχία του στα δεδομένα της σύγχρονης αυτοκίνησης. Με μια έξυπνη προσέγγιση, ωστόσο, ο εξηλεκτρισμός μπορεί να αποτελέσει τη βάση για την ανάδειξη και άλλων αποχρώσεων πέραν της οικονομίας, όπως για παράδειγμα των επιδόσεων και του δυναμισμού.

Μια τέτοια περίπτωση είναι και το Juke Hybrid. Η έλευση της υβριδικής τεχνολογίας ήταν κάτι απαραίτητο όχι μόνο για τον εκσυγχρονισμό του μικρού SUV της Nissan, αλλά και για τον εμπλουτισμό της γκάμας κινητήρων που μέχρι σήμερα περιοριζόταν αποκλειστικά στον 1.000άρη DiG-T.

Η υπόσχεση για 25% υψηλότερη δύναμη και 20% χαμηλότερη κατανάλωση σε σχέση με τη συμβατική θερμική έκδοση είναι κάτι που σίγουρα δελεάζει. Και σίγουρα δε θα χρειαστεί αρκετός χρόνος για να διαπιστώσεις πως η πράξη δεν απέχει από τη θεωρία. Η παραμετροποίηση της υβριδικής μονάδας είναι τέτοια ώστε ο ατμοσφαιρικός 1.600άρης των 94 PS και 148 Nm ροπής και ο βασικός ηλεκτροκινητήρας των 49 PS με 205 Nm ροπής να έχουν δυνατότητα σειριακής αλλά και παράλληλης συνδυαστικής λειτουργίας, ανάλογα με το απαιτούμενο φορτίο και τη βέλτιστη ενεργειακή διαχείριση.

Advertisement
Advertisement

Έτσι η εκκίνηση γίνεται πάντα με τον ηλεκτροκινητήρα και η αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία διατηρείται για όσο διάστημα υπάρχει ενέργεια στην υδρόψυκτη μπαταρία των 1,2 kWh και σε ταχύτητες έως τα 55 km/h. Αν μάλιστα η ισχύς που απαιτείται δεν είναι μεγάλη, ο θερμικός κινητήρας ενεργοποιείται περιοδικά σε σειριακή σύνδεση, λειτουργώντας στη βέλτιστη περιοχή στροφών με σκοπό τη φόρτιση της μπαταρίας μέσω του δευτερεύοντα ηλεκτροκινητήρα 20 PS που εξυπηρετεί χρέη μίζας/γεννήτριας.

Advertisement

Επιπλέον, υπάρχει δυνατότητα χρήσης του e-Pedal που αυξάνει την ένταση της ανάκτησης ενέργειας -χωρίς ωστόσο να φρενάρει το αυτοκίνητο έως στάση-  ώστε να μειώνεται η χρήση του φρένου και παράλληλα να τροφοδοτείται με περισσότερη ενέργεια η μπαταρία. Με αυτό τον τρόπο δεν είναι δύσκολο μέσα στην πόλη να κινείσαι για μεγάλα διαστήματα -η Nissan αναφέρει ότι μπορούν να φτάσουν έως και στο 80% των αποστάσεων που διανύονται- αξιοποιώντας την ηλεκτρική ενέργεια και με κατανάλωση πολύ κοντά ή ακόμα και κάτω από τα 5 lt/100 km. Σε αυτές τις περιπτώσεις μάλιστα η κίνηση έχει σε μεγάλο βαθμό την ηρεμία και την άνεση ηλεκτροκίνητου μοντέλου.

Όταν ωστόσο χρειαστεί ή απαιτηθεί, με βαθύτερο πάτημα του γκαζιού, η εξαργύρωση της δυναμικής των συνδυαστικών 143 PS, ο βενζινοκινητήρας τίθεται σε παράλληλη λειτουργία με τον ηλεκτροκινητήρα μπαίνοντας ενεργά στο παιχνίδι της κίνησης. Σε αυτή τη φάση η απόκριση έχει ξεκάθαρα τη ζωντάνια της ηλεκτρικής αμεσότητας στις χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες, ενώ η δύναμη διατηρεί την έντασή της ακόμα και πιο ψηλά. Μόνο αγκάθι είναι ο αρκετές φορές ασύμβατος με το πάτημα του γκαζιού και την ένταση της επιτάχυνσης τραχύς θόρυβος του κινητήρα.

Advertisement

Οι επιδόσεις επομένως έχουν σπιρτάδα και νεύρο και η συνολική αίσθηση της δύναμης επιβεβαιώνει αυτό που δηλώνουν οι αριθμοί: πως το υβριδικό Juke με 10,1’’ για το 0-100 Km/h είναι ταχύτερο ακόμα και από το χειροκίνητο 1.0 των 114 PS. Βέβαια, σε αυτή την περίπτωση η ανάγκη για καύσιμο αυξάνεται σε σχέση με την απλή αστική χρήση, όμως και πάλι υπολογίστε ότι σε μεικτές συνθήκες, με αξιοποίηση τόσο της πράσινης όσο και της δυναμικής πλευράς του υβριδικού συστήματος, η μέση κατανάλωση θα κυμανθεί κοντά στα 6,1 lt/100. Τιμή σαφώς χαμηλότερη από τα 7,2 lt/100 km που βλέπαμε στο Juke 1.0 DiG-T για αρκετούς μήνες στο πλαίσιο της δοκιμής μακράς διάρκειας μαζί του.

Η υπόσχεση για καλύτερες επιδόσεις και χαμηλότερη κατανάλωση είναι λοιπόν κάτι που πραγματοποιείται στην πράξη. Οι διαφορές θα μπορούσαν να τελειώνουν κάπου εδώ, αφού άλλωστε ακόμα και οι αισθητικές και λειτουργικές παρεμβάσεις που συνοδεύουν το Juke Hybrid δεν αφήνουν να εννοηθεί κάτι παραπάνω. Οι διακριτικές παρεμβάσεις στην εξωτερική εικόνα έχουν ως βασικό στόχο τη μείωση των αντιστάσεων και τη βελτίωση της αεροδυναμικής. Αντίστοιχα στο εσωτερικό πρακτικά το μόνο που έχει αλλάξει είναι ο πίνακας οργάνων στον οποίο το κλασικό στροφόμετρο έχει δώσει τη θέση του στο όργανο της ένδειξης για την ενέργεια που χρησιμοποιείται ή ανακτάται, ενώ στην κεντρική ψηφιακή οθόνη 7’’ έχει προστεθεί μια απεικόνιση με τη ροή ενέργειας από τους δύο κινητήρες.

Advertisement

Από εκεί και πέρα η ποιοτική αίσθηση, η πολύ καλή θέση οδήγησης, η ευχρηστία, ακόμα και οι χώροι -με εξαίρεση το μικρότερο κατά 68 lt πορτμπαγκάζ λόγω φιλοξενίας της μπαταρίας- έχουν απόλυτη αντιστοιχία με όσα έχουμε γνωρίσει από το συμβατικό Juke. Ωστόσο, από τα πρώτα μέτρα πίσω από το τιμόνι του Juke Hybrid αντιλαμβάνεσαι ότι υπάρχει μια ξεκάθαρη διαφορά στο πάτημα. Προκειμένου να αντισταθμίσουν το πρόσθετο βάρος των περίπου 100 kg από το υβριδικό σύστημα, οι μηχανικοί της Nissan έχουν υιοθετήσει, μεταξύ άλλων, και πιο σφιχτές ρυθμίσεις σε αμορτισέρ και ελατήρια.

Αυτό με τη σειρά του, εκτός από μια πιο συμπαγή αίσθηση στην κύλιση, έχει τονίσει ευχάριστα την ακρίβεια και τη ζωντάνια των δυναμικών του χαρακτηριστικών. Χωρίς να ενοχλεί, ακόμα και σε κατσαρό οδόστρωμα, η απόσβεση έχει αποβάλει κάθε φλυαρία, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελάχιστες και ο έλεγχος σε κάθε μεταβολή φορτίου και κατεύθυνσης έχει την αμεσότητα συνόλου με σπορ ύφος. Το νεύρο του turn-in, η πλούσια πρόσφυση του μπροστινού μέρους, τα γραμμικά φρένα και το τιμόνι που αντισταθμίζει την κάπως αδιάφορη πληροφόρηση με την ακρίβεια και το γεμάτο ζύγισμα, είναι ικανά να φτιάξουν τη διάθεση.

Μπορεί επομένως να μη δηλώνεται ευθέως από τη φιλοσοφία που υπηρετεί η υβριδική τεχνολογία, όμως στην πράξη το Juke Hybrid είναι τόσο πράσινο όσο και σπορ. Αυτός ο συνδυασμός δύο φαινομενικά διαφορετικών προσεγγίσεων τού επιτρέπει εντέλει να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες αντίστοιχες προτάσεις της κατηγορίας. Θα λέγαμε ότι πρόκειται για την ιδανική έκφραση του Juke αν δεν υπήρχε ένα «αλλά» που αφορά το κόστος.

Παρʼ όλα τα ατού της υβριδικής έκδοσης και φυσικά το γεγονός πως εξοπλιστικά ξεκινά από το πολύ πλούσιο πακέτο N-Connecta, η τιμή εκκίνησης των 31.900 ευρώ είναι αντικειμενικά υψηλή για ένα B-SUV, το οποίο μάλιστα στη συμβατική του έκδοση έχει σαν πλεονέκτημα την άκρως ανταγωνιστική τιμολογιακή τοποθέτηση.


KEY TECH

Το πρωτοποριακό στοιχείο του κιβωτίου ταχυτήτων, που αντλεί έμπνευση από την τεχνολογία των κιβωτίων της F1, είναι η απουσία παραδοσιακού συμπλέκτη. Ο συγχρονισμός των γραναζιών γίνεται με κατάλληλη ρύθμιση της ταχύτητας περιστροφής από τον βασικό ηλεκτροκινητήρα που είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο και από τη μίζα/γεννήτρια η οποία ελέγχει την ταχύτητα του σφονδύλου. Το κιβώτιο διαθέτει τέσσερις σχέσεις για τον θερμικό κινητήρα και δύο για τον ηλεκτρικό, ενώ αξιόλογη λεπτομέρεια είναι ότι δεν υπάρχει σχέση για την όπισθεν καθώς η κίνηση του αυτοκινήτου προς τα πίσω γίνεται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα.

TECH – NISSAN JUKE HYBRID
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.598 cc, i4, 94 PS / 148 Nm, Ηλεκτροκινητήρας 49 PS/205 Nm, Συνδυαστική απόδοση 143 PS
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ, 4+2 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΕΜΠΡΟΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π)
0-100 KM/H: 10,1”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 166 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 6,1 lt/100 km
CO2: 118 g/km (WLTP)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.210/1.800/1.595 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.636mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 354 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.362 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 31.900 ΕΥΡΩ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic
Συγκριτική δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS vs VW Tiguan 1.5 TSI 150 PS
Δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T Ηybrid 140 PS