Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T Ηybrid 140 PS

Ελλάδα 21:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T Ηybrid 140 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T Ηybrid 140 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το Nissan Qashqai, το αυτοκίνητο που άλλαξε εν μια νυκτί την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, περνά στην τρίτη γενιά του πιο ολοκληρωμένο, πιο ποιοτικό και πιο όμορφο από ποτέ. Είναι όμως ικανό να διατηρήσει την Qashqai-mania ακμαία και ζωντανή και στη νέα εποχή;

Advertisement
Advertisement

Eλάχιστες είναι οι εταιρίες που έχουν το προνόμιο να περηφανεύονται ότι με μία κίνησή τους άλλαξαν την αυτοκινητοβιομηχανία. Και ακόμα λιγότερα είναι εκείνα τα αυτοκίνητα που μέσα σε μία νύχτα δημιούργησαν ένα νέο ρεύμα που παρέσυρε στο πέρασμά του δεδομένα και αντιλήψεις δεκαετιών. Και μία τέτοια περίπτωση είναι η Nissan και το Qashqai στην πρώτη του γενιά το 2007. Μία μάλλον διστακτική σχεδιαστική πρόταση των Ιαπώνων για ένα ψηλωμένο hatchback με πιο πρακτικό αμάξωμα και δυνατότητα κίνησης και πέρα από την άσφαλτο, το οποίο αναδείχθηκε ξαφνικά ως το πολυθρύλητο αυγό του Κολόμβου της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το κοινό ανταποκρίθηκε αμέσως και με αναπάντεχο ενθουσιασμό, η κατηγορία των crossover γεννήθηκε με συνοπτικές διαδικασίες, και η Nissan είχε χτυπήσει την φλέβα χρυσού που θα την έβγαζε στο ξέφωτο της επιτυχίας μακριά από τα προβλήματα ταυτότητας που αντιμετώπιζε εκείνη την εποχή.

Έτσι ξαφνικά, το Qashqai δημιούργησε μία ολόκληρη σχολή, έγινε το αγαπημένο trend μιας νέας γενιάς καταναλωτών, και εξακολουθεί ακόμα και σήμερα να είναι το σημείο αναφοράς της κατηγορίας του έχοντάς το αναδείξει ως το απόλυτο best seller σε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, μεταξύ αυτών και της ελληνικής.

Advertisement
Advertisement

Εκ των πραγμάτων λοιπόν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο βαρόμετρο της αγοράς και με ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα για την ίδια τη Nissan. Οπότε και η τρίτη γενιά του η οποία ξεκινά αυτές τις ημέρες να κάνει τα πρώτα της βήματα στην Ελλάδα αποκτά και αυτή μία ξεχωριστή σημασία. Μπορεί να έχουν εμφανιστεί στα χρόνια που πέρασαν αμέτρητοι ανταγωνιστές, όμως το Qashqai παραμένει το πρώτο όνομα στην μαρκίζα. Και σίγουρα το αυτοκίνητο που δίνει τον τόνο στην κατηγορία διαχρονικά και με ακατάβλητη την έλξη που ασκεί στο κοινό.

Μοντέρνο και δυναμικό

Advertisement

Την τεράστια και με ευρεία κοινωνική διασπορά επίδραση του Qashqai δεν χρειάστηκε να φθάσουμε ούτε καν μέχρι το πρώτο φανάρι για να την διαπιστώσουμε. Τα βλέμματα συγκεντρώθηκαν άμα τη εμφανίσει και οι ερωτήσεις ήρθαν βροχή για ένα νέο Qashqai που φαίνεται να αρέσει πολύ και χωρίς δεύτερες σκέψεις. Και ο λόγος είναι μάλλον απλός. Οι σχεδιαστές της Nissan στο αρμόδιο τμήμα της εταιρίας στο Λονδίνο όπου και έγινε όλη η εξέλιξη κατάφεραν σε αυτήν τη νέα γενιά να κάνουν κάτι μοναδικό. Να μην επέμβουν στην ταυτότητα του αυτοκινήτου το οποίο παραμένει αναγνωρίσιμο ως Qashqai. Kαι την ίδια στιγμή να το εξελίξουν σε τέτοιο βαθμό που να δείχνει εντελώς καινούργιο και απόλυτα μοντέρνο.

Οι καμπύλες και οι απόηχοι μιας old fashioned ιαπωνικής αισθητικής ανήκουν στο παρελθόν, με τις ακμές και τις γωνίες να δίνουν πλέον το στίγμα του φρέσκου και του σχεδιαστικά επίκαιρου. Το εμπρός μέρος, αν και άμεσα αναγνωρίσιμο ως Nissan με τη γνωστή πλέον μάσκα V-Motion, έχει δεχθεί και αυτό ένα σημαντικό makeover, με νέους. εντυπωσιακούς προβολείς και LED ημέρας καθώς και μερικές πολύ ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα οι κάθετες εισαγωγές αέρα που προσδίδουν δυναμισμό και κύρος. Οι πιο χαρακτηριστικές επεμβάσεις πάντως που θυμίζουν (και δεν αντιγράφουν) ακριβές premium προτάσεις, είναι κατά κύριο λόγο στο πλάι και στο πίσω μέρος, εκεί που το νέο Qashqai δείχνει τουλάχιστον μια κατηγορία πάνω από το προηγούμενο, τόσο σε αισθητική υπόσταση όσο και σε διαστάσεις.

Advertisement

Κάτι που βέβαια ισχύει ως ένα βαθμό και στην πράξη, καθώς είναι μεγαλύτερο παντού, έχοντας φθάσει στα 4,425 μέτρα (+35 χιλιοστά) σε μήκος, στα 1,835 μέτρα (+29 χιλιοστά) σε πλάτος ενώ και το μεταξόνιο έχει ανέβει στα 2,665 μέτρα αυξημένο κατά 20 χιλιοστά. Παρά την αύξηση στις διαστάσεις και το πρόσθετο βάρος των 22 κιλών από το light υβριδικό σύστημα, το συνολικό βάρος του αμαξώματος είναι μειωμένο κατά 60 ολόκληρα κιλά. Και αυτό χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου (το οποίο μάλιστα παράγει η ίδια η Nissan στη Βρετανία με πολύ σύγχρονες μεθόδους) σε αρκετά σημεία του αμαξώματος όπως το εμπρός καπό, τα εμπρός φτερά και τις πόρτες. Στη μείωση του βάρους κατά 2,6 κιλά συμβάλλει και η πίσω πόρτα η οποία είναι κατασκευασμένη από συνθετικά υλικά.

Στο υπόβαθρο βρίσκεται η πλατφόρμα CMF-C του γκρουπ, η οποία ανοίγει νέους δρόμους για την μελλοντική εξέλιξη του Qashqai (βλέπε ηλεκτροκίνηση και πάσης φύσεως υβριδικά μοντέλα) ενώ επέτρεψε και στους μηχανικούς της Nissan να προχωρήσουν σε ένα διαφορετικό σετάρισμα των αναρτήσεων έτσι ώστε να επιτύχουν έναν πιο “δεμένο” οδηγικό χαρακτήρα.

Advertisement

Τα εμπρός γόνατα MacPherson είναι αναβαθμισμένα ενώ στον πίσω άξονα και για τις εκδόσεις με τροχούς μέχρι και 19 ίντσες η ανάρτηση αποτελείται από ημιάκαμπτο άξονα, με νέα όμως στήριξη για καλύτερη συμπεριφορά και μόνωση από το ανάγλυφο του δρόμου. Για να μεγιστοποιηθεί η αποτελεσματικότητα των αμορτισέρ έχουν τοποθετηθεί πλέον πιο κάθετα σε σχέση με το προηγούμενο Qashqai, κάτι που επιφέρει μειωμένες τριβές και καλύτερη απορρόφηση των κάθετων δυνάμεων για μεγαλύτερη άνεση και πιο σωστό έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος.

Στις εκδόσεις με ζάντες 20 ιντσών αλλά και τις τετρακίνητες, η πίσω ανάρτηση αποτελείται από μία εξελιγμένη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, με ότι οφέλη αυτό συνεπάγεται τόσο στην άνεση όσο και στην οδική συμπεριφορά. Αναβαθμισμένο είναι επίσης και το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο έχει πλέον το μοτέρ της υποβοήθησης πάνω στην κρεμαγέρα για πιο άμεση απόκριση και καλύτερη αίσθηση στην θέση της ευθείας, ενώ μειωμένη είναι και η σχέση μετάδοσης της κρεμαγέρας από το 19:1 στο 14:1, στοιχείο που όπως θα δούμε επιδρά θετικά στις πιο γρήγορες αντιδράσεις κατά την διάρκεια της στροφής.

Μild hybrid για αρχή και έπεται συνέχεια

Για τη νέα γενιά του Qashqai η Nissan επέλεξε να ακολουθήσει μία νέα στρατηγική σε ότι αφορά τους κινητήρες, επιλέγοντας να ξεδιπλώσει σταδιακά την γκάμα του μοντέλου. Έτσι, για αυτή την πρώτη φάση υπάρχει μόνο μία επιλογή, ο τετρακύλινδρος turbo DiG-T των 1,3 λίτρων του ομίλου, ο οποίος εφοδιάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα των 12V και παρουσιάζεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, στους 140 και στους 158 ίππους.

Σε λίγους μήνες θα κάνει την εμφάνισή του και μία ακόμα έκδοση με την τεχνολογία e-Power, όπου ο τετρακύλινδρος turbo των 1,5 λίτρων λειτουργεί πρακτικά ως range extender φορτίζοντας την μπαταρία με την ισχύ των 190 ίππων να μεταφέρεται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα. Υπάρχουν δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις (μόνο στους 158 ίππους) ενώ την μετάδοση αναλαμβάνει είτε ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο είτε το νέο βελτιωμένο αυτόματο τύπου CVT με την ονομασία Xtronic (και πάλι μόνο στην έκδοση των 158 ίππων).

H έκδοση της δοκιμής μας ήταν αυτή με τον κινητήρα στους 140 ίππους και το light υβριδικό σύστημα των 12V. Mία μάλλον παράξενη επιλογή της Nissan καθώς όλοι χρησιμοποιούν τα αντίστοιχα πιο ισχυρά 48Vολτα συστήματα, όμως η εταιρία εξηγεί ότι η επιλογή έγινε με βάση το μικρότερο βάρος και την απλότητα στην κατασκευή. Η ίδια υποστηρίζει ότι το σύστημα αυτό παρουσιάζει βελτιώσεις στην κατανάλωση και στις μειωμένες κατά 4 γρ./χλμ εκπομπές CO2, ενώ παρέχει και υποβοήθηση στη ροπή στις χαμηλομεσαίες στροφές, εκτεταμένη απενεργοποίηση του κινητήρα σε στάση, πιο άμεση επανεκκίνηση και πιο ομαλή επιβράδυνση χωρίς την ανάγκη να χρησιμοποιηθεί το φρένο (μόνο στις εκδόσεις με CVT).

H Νissan υποστηρίζει επίσης ότι σε ταχύτητες μεταξύ 20 και 110 χλμ./ώρα, η ενέργεια από την μπαταρία ιόντων λιθίου προσθέτει 6 Nm επιπλέον στη ροπή για 20 δευτερόλεπτα, κάτι που κάνει πιο άμεση την απόκριση στο γκάζι και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας έχει βελτιώσεις σε πάνω από 50 επιμέρους σημεία, με επανασχεδιασμένο turbo, νέα μπεκ ψεκασμού, επεξεργασία για μειωμένες τριβές και νέο καταλύτη έτσι ώστε να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς Euro6-d.

Βελτιωμένο είναι και το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο για ακόμα καλύτερη αίσθηση και πιο γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων. Τέλος, υπάρχουν και τρία προγράμματα οδήγησης, Sport, Comfort και Eco με τις αντίστοιχες επεμβάσεις στην απόκριση του κινητήρα και στην αίσθηση του τιμονιού (και στο αυτόματο κιβώτιο στις εκδόσεις με το Xtronic).

Premium ποιότητα και εξοπλισμός

Περνώντας στο σαλόνι είναι εμφανής η προσπάθεια της Nissan να αναβαθμίσει συνολικά την εικόνα του αυτοκινήτου, τόσο σε ό,τι έχει να κάνει με την ποιότητα όσο και στο ψηφιακό του περιβάλλον. Ο σχεδιασμός είναι συγκρατημένος αλλά και κομψός, αποφεύγοντας τις υπερβολές και δίνοντας έμφαση στην εργονομία και την αίσθηση συγκρατημένης πολυτέλειας ενός αυτοκινήτου ακριβότερης κατηγορίας.

Στην έκδοση της δοκιμής υπήρχε όλο το ψηφιακό πακέτο, με τον πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών και τη μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 9,0 ιντσών. Η τελευταία αν και όχι ότι πιο ελκυστικό σε θέμα user interface έχει πλούσιες δυνατότητες διασύνδεσης και εξ αποστάσεως ελέγχου του αυτοκινήτου μέσω του NissanConnect, όντας επίσης συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay ενώ προσφέρει την δυνατότητα σύνδεσης έως και επτά συσκευών μέσω του εσωτερικού Wi-Fi.

Aπό τα highlight να ξεχωρίσουμε το πολύ μεγάλο (έξτρα) Head Up Display των 10,8 ιντσών, την πολύ γρήγορη ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου στα 15W, τις πολλές θύρες φόρτισης USB-A και USB-C εμπρός και πίσω, και -κυρίως- την διατήρηση πολλών φυσικών διακοπτών για την διενέργεια βασικών λειτουργιών.

Το ταμπλό αλλά και όλα τα υπόλοιπα σημεία που έρχεται σε επαφή ο οδηγός και ο συνεπιβάτης καλύπτονται από μαλακό αφρώδες υλικό, στο οποίο δεν έχουν γίνει τσιγκουνιές όπως συμβαίνει σε μεγάλους και “επώνυμους” κατασκευαστές, αλλά επεκτείνονται και χαμηλά στην κονσόλα αλλά και στα πλευρικά των θυρών. Οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι εξαιρετικής ποιότητας και μάλιστα μπορούν στις ακριβές εκδόσεις να περιλαμβάνουν ένα πολύ ιδιαίτερο δέρμα Nappa καθώς και μηχανισμούς μασάζ και θέρμανσης. Η θέση οδήγησης παραμένει ένα ακόμα δυνατό σημείο του Qashqai, όντας πιο κοντά σε ένα hatchback παρά σε ένα ψηλό SUV, με ότι αυτό συνεπάγεται στο πιο άμεσο “δέσιμο” του οδηγού με το αυτοκίνητο.

Χάρη στην αύξηση του μεταξονίου οι χώροι για τους επιβάτες είναι πλέον από τους μεγαλύτερους ανάμεσα στον ανταγωνισμό, με αρκετό αέρα για τα γόνατα (αυξημένος κατά 28 χιλιοστά) και τα κεφάλια όσων κάθονται πίσω και επαρκές πλάτος για να χωρέσει και ένας -ελαφρώς αδύνατος- μεσαίος επιβάτης.Το πορτμπαγκάζ επίσης διαθέτει κορυφαίες τιμές χωρητικότητας στα 504 λίτρα (74 περισσότερα από πριν) ενώ διαθέτει και ένα πολυμορφικό διπλό δάπεδο, το οποίο μάλιστα έχει και διπλή όψη, με τη μία από αυτές να εφοδιάζεται με πλαστική επένδυση ώστε να καθαρίζεται εύκολα.

Ένα ακόμα ευπρόσδεκτο στοιχείο πρακτικότητας είναι το ευρύ άνοιγμα των πίσω θυρών κατά 85 μοίρες, κάτι που διευκολύνει αρκετά την είσοδο-έξοδο και καθιστά πιο εύκολα διαχειρίσιμες κάποιες άλλες… δύσκολες διεργασίες όπως για παράδειγμα την τοποθέτηση παιδικών καθισμάτων.

Το νέο Qashqai διατίθεται σε έξι συνολικά εκδόσεις, με ανάλογη κλιμάκωση σε στοιχεία του εξοπλισμού και του διακόσμου. Το σημαντικό είναι ότι ακόμα και από τη βασική έκδοση διατίθεται σχεδόν πλήρες το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, υπό την “ομπρέλα” του αναβαθμισμένου ProPILOT με Navi-link.

Ανάμεσα στα άλλα παρέχονται τα συστήματα Ενεργής Πέδησης με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών, η Υποβοήθηση τυφλού σημείου, η Υποβοήθηση διατήρησης Λωρίδας (με προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και προειδοποίηση τυφλού σημείου), Αναγνώριση Σημάτων Κυκλοφορίας, Προειδοποίηση Εμπρόσθιας Σύγκρουσης, Intelligent Cruise Control, Driver Attention Alert, Υποβοήθηση Υψηλής Δέσμης Προβολέων, Αποφυγή Σύγκρουσης στην Οπισθοπορεία, Hill Start Assist και πολλά ακόμα.

Στην έκδοση N-Connecta της δοκιμής μας, που είναι και η πιο αντιπροσωπευτική της γενικότερης αναβάθμισης του μοντέλου, περιλαμβάνεται επίσης και ένα πολύ εξελιγμένο σύστημα περιμετρικής θέασης με ανίχνευση αντικειμένου, κάμερα οπισθοπορείας και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Στις πιο πάνω εκδόσεις θα βρούμε επιπλέον στοιχεία πολυτέλειας όπως τα δερμάτινα ηλεκτρικά και θερμαινόμενα καθίσματα, ένα εξαιρετικό ηχοσύστημα της BOSE, σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης καθώς και το πολύ εξελιγμένο σύστημα προβολέων LED που προσαρμόζει το σχήμα της δέσμης σύμφωνα με τις συνθήκες του δρόμου και άλλους διερχόμενα οχήματα.

Ταξική αναβάθμιση

Οδηγώντας το νέο Qashqai το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεσαι αμέσως είναι η εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στην ηχομόνωση και στη γενικότερη αίσθηση ενός αυτοκινήτου που έχει βελτιωθεί σημαντικά στην ποιότητα κύλισης. Σε συνδυασμό με το ποιοτικό και πολύ άνετο σαλόνι αλλά και την πληθώρα του εξοπλισμού για την άνεση και την χαλάρωση των επιβατών, το νέο Qashqai είναι ένα απολαυστικό όχημα στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, όπου κινείται με σιγουριά και ασφάλεια ακόμα και σε πολύ υψηλές ταχύτητες. Η βελτιωμένη αεροδυναμική συμβάλλει και αυτή στην διατήρηση του θορύβου σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, ενώ στη γενικότερη ευχάριστη ατμόσφαιρα συμβάλλουν και τα ειδικής σχεδίασης καθίσματα που κρατούν ξεκούραστους τους επιβάτες στις πολύωρες διαδρομές. 

Η κορυφαία δουλειά που έχει γίνει στην ηχομόνωση γίνεται άμεσα αντιληπτή από το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας, που σε άλλα αυτοκίνητα δεν είναι και ότι πιο ήσυχο και πολιτισμένο υπάρχει, στην περίπτωση του Qashqai δεν ακούγεται παρά μόνο στις πολύ υψηλές στροφές και εκεί πάλι χωρίς την τραχιά χροιά που τον έχουμε συνηθίσει για παράδειγμα στις Mercedes.

Το τετρακύλινδρο σύνολο πάντως δεν εντυπωσιάζει και τόσο με την απόδοσή του, καθώς δείχνει εμφανώς ότι θέλει να βρεθεί πάνω από τις 2.000 στροφές για να αρχίσει να “ξυπνά” και να επιβεβαιώνει τα νούμερα της ροπής του. Δουλεύει στρωτά και “γεμάτα” στις μεσαίες και προς τις υψηλές όπου έχει ψυχωμένη δύναμη και τραβάει δυνατά, όμως και πάλι κοντά στο όριο των στροφών δείχνει να ξεφουσκώνει και να προσπαθεί χωρίς να παράγει σημαντικό έργο.

Όσο για το ήπια υβριδικό σύστημα δεν βρήκαμε κάποια άμεσα αντιληπτά σημάδια ενίσχυσης της απόδοσης του κινητήρα, ιδίως εκεί που πάσχει στις χαμηλές στροφές, οπότε η λειτουργία του αφορά μόνο την υποβοήθηση σε κάποια περιφερειακά ηλεκτρικά συστήματα και τον κλιματισμό. Δεν είδαμε επίσης ούτε και κάποια αξιομνημόνευτη επίδοση σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση, μιας και μόνο σε ταξίδι με αυτοσυγκράτηση μπορείς να δεις κάτι που να πλησιάζει τα 7,0 λίτρα/100 χιλιόμετρα, με την αστική χρήση ή την λίγο πιο σβέλτη οδήγηση να το φέρνει σταθερά αρκετά πάνω από τα 8 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

Από εκεί και πέρα, και σε λίγο πιο απαιτητικές διαδρομές, το Qashqai παραμένει μία σταθερή αξία αυτής της κατηγορίας, όντας ένα αυτοκίνητο με προβλέψιμη συμπεριφορά, εύκολο στο να πάει σβέλτα και σταθερό όταν ανεβάσει χιλιόμετρα, και έτοιμο να συγχωρήσει κάθε υπερβολή από την πλευρά του οδηγού.

Πολύ καλό σε αίσθηση το τιμόνι (ιδίως στην ρύθμιση sport) βάζει τους τροχούς εκεί ακριβώς που θέλει ο οδηγός ενώ η δεμένη ανάρτηση περιορίζει τις κλίσεις και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για οδηγικές παρεκτροπές. Η κάπως σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης έχει βέβαια και το αντίκρισμα στην άνεση, κατά κύριο λόγο στις εγκάρσιες ανωμαλίες όπου περνά κάπως “ξερά”. Όμως και πάλι το φαινόμενο είναι ελεγχόμενο και σίγουρα αντισταθμίζεται από την σταθερότητα και την ακρίβεια που εξασφαλίζει το συγκεκριμένο set-up.

Εκτός ασφάλτου διατηρεί τις γνωστές του ικανότητες, με τα 180 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος να του εξασφαλίζουν επαρκή περιθώρια για δράση, και με τα ασφάλτινα ελαστικά, ιδίως στις εκδόσεις με τους μεγάλους τροχούς να βάζουν τους γνωστούς περιορισμούς για το πόσο μακριά θα φθάσει κανείς, ιδίως με την  δικίνητη έκδοση. Σε κάθε περίπτωση πάντως είναι ένα ευχάριστο και user friedly αυτοκίνητο με πολλές πτυχές που δείχνει να έχει περάσει σε ένα νέο επίπεδο, τονίζοντας στο μέγιστο βαθμό τα στοιχεία που το ανέδειξαν μέχρι τώρα και βελτιώνοντας στο έπακρο όλες τις αδυναμίες του.

Νέα γενιά, νέες προκλήσεις

Συνοψίζονας, το νέο Qashqai είναι ακριβώς αυτό που όλοι περιμέναμε. Ένα σίγουρο και σταθερό βήμα εξέλιξης ενός αυτοκινήτου που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο ορίζει την κατηγορία του. Είναι ένα αρκετά καλύτερο Qashqai και αυτό μάλλον είναι ό,τι χρειάζεται για να το κρατήσει σε VIP θέση στο σημερινό τοπίο συγκεκριμένης αγοράς. Αισθητικά πολύ ενδιαφέρον και ξεχωριστό, προσεγμένο σε ποιότητα και εξοπλισμό, και με ένα μηχανολογικό υπόβαθρο γεμάτο αυτοπεποίθηση και σταθερά υψηλή απόδοση σε όλους τους τομείς, είναι για άλλη μια φορά η χρυσή τομή των σύγχρονων crossover. Παραμένει χωρίς αμφιβολία το Qashqai που αγαπήθηκε και κέρδισε την εμπιστοσύνη του κοινού, ενισχυμένο και επαυξημένο, και πάνω από όλα γεμάτο σιγουριά για το εμπορικό του status.

Η πιο σημαντική ένσταση πάντως που μπορούμε να επισημάνουμε έχει να κάνει με την τιμή του, η οποία έχει αρχίσει να πλησιάζει επικίνδυνα το όριο των 30 χιλιάδων ευρώ. Με την τιμή της βασικής και απλά επαρκώς εξοπλισμένης έκδοσης να ξεκινά από τις 24.490 ευρώ και το πιο αντιπροσωπευτικό πακέτο Ν-Connecta (με το σωστό για την περίσταση ψηφιακό πακέτο του πίνακα οργάνων και ένα πιο σύγχρονο εξοπλιστικό σύνολο) να βρίσκεται στις 28.990 ευρώ, το νέο Qashqai έχει αρχίσει να απομακρύνεται από την φιλοσοφία που το καθιέρωσε, εκείνη του οικονομικά προσιτού και πολυτάλαντου οχήματος για την μέση ελληνική οικογένεια. Πολύ δε περισσότερο όταν στην ίδια περιοχή συνωστίζονται πλέον και άλλα ονόματα είτε από τα “πάνω” και τους premium Γερμανούς είτε από “κάτω” και μερικές πολύ ενδιαφέρουσες πρόσφατες προτάσεις (βλέπε Ηyundai Tuscon).

Το πόσο και με ποιον τρόπο θα αντέξει αυτή η νέα γενιά του Qashqai σε αυτές τις πιέσεις και τα νέα δεδομένα που θέτει η συνολικά αναβαθμισμένη θέση του μένει να αποδειχτεί. Και κατά πάσα πιθανότητα θα τα καταφέρει, έχοντας αποκτήσει -όπως διαπιστώσαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής μας- μία μοναδική σύνδεση με το αγοραστικό κοινό.

Αυτό που διατηρεί πάντως αναλλοίωτο είναι η μοναδική του ικανότητα να κάνει τα πάντα και να τα κάνει όλα με μία χαρακτηριστική άνεση και ευκολία που τραβάει τους πάντες. Και αυτό το γενετικό υλικό μιας Qashqai-mania που το συνοδεύει από την πρώτη κιόλας στιγμή είναι και το βασικό του εφόδιο που θα το κρατήσει και πάλι στον αφρό της αγοράς και για τη νέα εποχή.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Nissan Qashqai 1.3 DiG-T HYBRID 140 PS
Κινητήρας: 1,332 cc
Ισχύς: 140 PS/ 5.500 rpm
Ροπή: 240 Nm/1.650-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό, έξι σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 12,2 sec
Τελική ταχύτητα: 188 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής : 6,4 l/100 km / 7,9 l/100 km
Εκπομπές CO2: 146 gr/km
Βάρος: 1.405 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.425/1.835/1.625 mm
Μεταξόνιο: 2.665 mm
Χώρος αποσκευών: 504
Τιμή: από 25.490 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέο Nissan Qashqai: Οι τεχνολογίες του (video)
Νέο Nissan Qashqai: Έφτασε τις 10.000 παραγγελίες στην Ευρώπη
Nissan Qashqai: Τεχνολογία αλουμινίου χαμηλού βάρους