Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το νέο Toyota Hilux

  • Κώστας Φούζας

H 8η γενιά του Toyota Hilux έρχεται για να ορίσει και πάλι τα στάνταρ στην κατηγορία των pick-up. Δοκιμάζουμε το νέο μοντέλο της Toyota και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

KΩΣΤΑΣ ΦΟΥΖΑΣ (kf@newsauto.gr)

Για το Toyota Hilux δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Μετρά 48 χρόνια παρουσίας στην παγκόσμια αγορά έχοντας συμπληρώσει 16 εκατομμύρια πωλήσεις. Από αυτά, περίπου τα 800.000 έχουν κυκλοφορήσει σε ευρωπαϊκούς δρόμους, ενώ τα τελευταία 15 χρόνια είναι το best seller στην κατηγορία του σε επίπεδο ελληνικής αγοράς. Σήμερα, η 8η γενιά του μοντέλου φτάνει στα χέρια μας και δεν χάσαμε την ευκαιρία να την δοκιμάσουμε σε όλα τα τερέν. Η τιμή εκκίνησης του μοντέλου ορίζεται στα 21.895 ευρώ για την έκδοση Single Cab και στα 32.035 ευρώ για την Double Cab της δοκιμής μας.

Με επιβλητική σχεδίαση & μεγαλύτερο σε διαστάσεις
Σε επίπεδο σχεδίασης το νέο Toyota Hilux μας έρχεται πιο εκλεπτυσμένο, όντας σε κάθε περίπτωση επιβλητικό. Bασικό στοιχείο εδώ είναι η μεγάλη μάσκα που παραπέμπει σε μεγάλο SUV. Σε σχέση με τον προκάτοχό του είναι κατά 90χλστ. μακρύτερο, κατά 20χλστ. πιο φαρδύ και κατά 5χλστ. κοντύτερο. Το μοντέλο είναι διαθέσιμο με τρεις τύπους καμπίνας (Single, Extra και Double Cab), με το συνολικό μήκος του αμαξώματος να ανέρχεται στα 5.330 χλστ. και το μήκος του μεταξονίου στα 3.085 χλστ. αντίστοιχα. Aνάλογα με την έκδοση αμαξώματος, το απόβαρό του κυμαίνεται από τα 1.700 ως τα 2.160 κιλά . Για τις εκδόσεις Extra Cab, το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο του νέου Hilux μεταβάλλεται από τα 1.175 – 1.235 κιλά και για τις εκδόσεις Double Cab, μεταξύ 1.045 και 1.115 κιλών.

Εσωτερικό: Πιο ευρύχωρο και ποιοτικό
Το νέο ιαπωνικό pick-up διαθέτει έναν ευχάριστο εσωτερικό διάκοσμο, με πολλά σύγχρονα στοιχεία στη σχεδίασή του. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μια μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Παράλληλα ο πίνακας οργάνων διαθέτει ακόμη μια, 4,2 ιντσών οθόνη, με πολλαπλές ενδείξεις για τον οδηγό. Το σύνολο της καμπίνας αποτελείται από σκληρά πλαστικά, υψηλής ποιότητας και συναρμογής. Ακόμη και σε δύσκολα εκτός δρόμου κομμάτια, δεν ακούγονται τριγμοί στο εσωτερικό της καμπίνας. Σε επίπεδο εξοπλισμού, το Hilux δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας. Και εδώ προσφέρεται το σύστημα Safety Sense και παράλληλα στον εξοπλισμό ασφάλειας περιλαμβάνονται 7 αερόσακοι (μεταξύ των οποίων και για τα γόνατα του οδηγού). Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το ωφέλιμο πλάτος του εσωτερικού έχει αυξηθεί έως και 19 χλστ., ενώ και ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών στις Double Cab εκδόσεις είναι αυξημένος κατά 10 χλστ. αντίστοιχα.

Νέο μοτέρ 2,4 D-4D με 150 ίππους
Στην 8η γενιά του Hilux, oι 3,0 D-4D & 2,5 D-4D των 145 και 170 ίππων αντικαθίστανται από τον εντελώς νέο «D-4D Global Diesel» πετρελαιοκινητήρα των 2.393 κ.εκ. Το εν λόγω μοτέρ έχει ισχύ 150 ίππων στις 3.400 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 400 Nm στις 1.600 – 2.000 σ.α.λ. Συνδυάζεται με ένα νέο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, καθώς και με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο (Super ECT), επίσης έξι σχέσεων. Προκειμένου να καλυφθούν οι προδιαγραφές ρύπων Euro6, η Toyota επέλεξε τον συνδυασμό των τεχνολογιών EGR και SCR για την επεξεργασία των καυσαερίων, κάτι που σημαίνει πως το νέο Hilux απαιτεί για την κίνηση του την προσθήκη διαλύματος ουρίας (AdBlue).

Οδική συμπεριφορά: Καλύτερο σε όλα τα επίπεδα
Οι Ιάπωνες φαίνεται ότι πέτυχαν τη χρυσή τομή. Βελτίωσαν την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην άσφαλτο, χωρίς όμως αυτό να λειτουργήσει εις βάρος του σκληροτράχηλου χαρακτήρα, που πρέπει να έχει ένα pick up. Aυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη νέα πλατφόρμα που διαθέτει. Οι μηχανικοί της εταιρείας δανείστηκαν στοιχεία από το Land Cruiser, το οποίο έφερε πάντα πιο ενισχυμένο πλαίσιο, και δημιούργησαν μια νέα πλατφόρμα με 20% περισσότερη ακαμψία. Η διάταξη των αναρτήσεων παραμένει ίδια (διπλά ψαλίδια εμπρός, άκαμπτος άξονας πίσω με φύλλα σούστας), με την εταιρεία να ανακοινώνει ότι η διαδρομή των αναρτήσεων έχει αυξηθεί κατά 20%.

Το νέο Hilux είναι πλέον πιο σταθερό στις υψηλές ταχύτητες, χωρίς να παρουσιάζει αεροδυναμικούς θορύβους (βασικό γνώρισμα της προηγούμενης γενιάς μετά τα 150 km/h). Παράλληλα το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει καλή πληροφόρηση, όντας άμεσο. Ο νέος πετρελαιοκινητήρας 2,4 D4-D εμφανίζει πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου και κραδασμών σε όλο το φάσμα των στροφών του, με την κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 10 λτ./100 χλμ. Μπορεί να κινήσει σε ικανοποιητικούς ρυθμούς το αμάξωμα των 2 τόνων, αλλά αν θελήσεις να κινηθείς πιο γρήγορα θα χρειαστεί νακάνεις συχνά κατεβάσματα. Τέλος, η κατ’ επιλογήν τετρακίνηση (μέσω περιστροφικού διακόπτη και όχι δεύτερου λεβιέ) είναι ικανή να σε μεταφέρει ακόμη και στα πιο δύσκολα κομμάτια, με τις κοντές σχέσεις και το κλείδωμα του πίσω διαφορικού να σου εξασφαλίζουν πλήρη ελευθερία κινήσεων.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 2.393 κ.εκ. πετρελαιοκινητήρας
Ισχύς: 150 άλογα/ 3.400 σ.α.λ.
Ροπή: 40 kg/ 1.600-2.000 σ.α.λ.
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς/ Επιλεκτική τετρακίνηση
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 170
Επιτάχυνση 0-100 km: 13,2 sec
Μεικτή κατανάλωση: 9,5 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 178 gr/km
Βάρος: 2.000 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 5.330/1.855/1.885 mm
Μεταξόνιο: 3.085 mm
Aπόσταση από το έδαφος: 293 mm
Γωνία προσέγγισης/διαφυγής: 31/26
Τιμή: 32.035 €

Δημοφιλή στο Protothema.gr