Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 PS EAT8

  • Νίκος Μαρινόπουλος (nm@newsauto.gr), Φωτογραφίες Γιώργος Σβολόπουλος

Λένε πως η επιτυχία ενός μοντέλου αντανακλάται από την συχνότητα που το αντικρίζεις στο δρόμο. Κάπως έτσι έχουν τα πράγματα για ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα και της εγχώριας αγοράς. Εδώ δοκιμάζουμε μια έκδοση που απευθύνεται σε όσους αναζητούν το κάτι παραπάνω.

Θα ήταν κουραστικό να αρχίσω να σας περιγράφω για μία ακόμη φορά το πόσο κομψή και ελκυστική είναι η πρόταση της Peugeot στα μικρά SUV. Και αυτό επειδή όλο και κάπου θα έχετε δει ένα 2008, το οποίο με τη μπάνικη μάσκα του και το γενικότερο σουλούπι του αποκλείεται να πέρασε από δίπλα σας δίχως να το παρατηρήσετε. Ειδικότερα αν πρόκειται για μία έκδοση με το GT Line πακέτο και με το πολύ όμορφο βαθύ κόκκινο του μοντέλου της δοκιμής μας.

Εις τα ενδότερα η ολίγον φουτουριστική εικόνα είναι η γνώριμη του i-cockpit. Εκείνη με τη ξεχωριστή σχεδιαστικά διάταξη της οθόνης αφής και του μικρού βολάν με το βλέμμα να περνά πάνω από τη στεφάνη του για να πέσει στον ευανάγνωστο πίνακα οργάνων. Τα πάντα είναι βολικά και εργονομικά τοποθετημένα, ενώ ακόμη και αν το περιβάλλον δεν σου είναι οικείο, εύκολα το μαθαίνεις σε ένα πολύ ποιοτικό διάκοσμο με εξαιρετικής ποιότητας πλαστικά.

Γενικότερα ο εσωτερικός κόσμος του 2008 είναι πολύ ευχάριστος και με μια high-tech αύρα, ενώ τηρουμένων των εξωτερικών του διαστάσεων οι χώροι για τους επιβάτες είναι πολύ καλοί. Τα εμπρός καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή στήριξη και δεν κουράζουν στην πολύωρη παραμονή, ενώ τα πίσω έχουν εξίσου άνετη υποδοχή με ικανοποιητικό αέρα για τα γόνατα και πάνω από τα κεφάλια. Όσο για το πορτμπαγκάζ, αυτό είναι έτσι μελετημένο για να χωρά τα μπαγκάζια μιας οικογένειας, ενώ πολύ πρακτικοί είναι και οι θόλοι στα πλάγια για να χωρούν μακριά αντικείμενα.

Στο δρόμο

Το μοντέλο της δοκιμής μας δεν είναι ούτε το ισχυρότερο, αλλά ούτε μία από τις βασικές εκδόσεις. Κάτω από το καπό υπάρχει ο διαπιστωμένα αξιόπιστος τρικύλινδρος PureTech που με τη δύναμη των 130 ίππων του σε κάνει να ξεχνάς τα 1.200 κυβικά του και τους τρεις κυλίνδρους του. Πραγματικά πρόκειται για ένα από τα καλύτερα μοτέρ της αγοράς που για την περίσταση έχει ως σύμμαχο το αυτόματο 8άρι κιβώτιο της Aisin (με μετατροπέα ροπής).

Η ροπάτη λειτουργία του κάθε άλλο παρά τρικύλινδρο μοτέρ θυμίζει με το turbo να το ψυχώνει από χαμηλά και διακριτικά. Χαρακτηριστικό της ροπής του μοτέρ είναι πως ακόμη και στην επιλογή του προφίλ οδήγησης Eco το κιβώτιο κρατά ακόμη και 3η ή 4η σχέση σε ανηφοριές που δεν το περιμένεις. Στο Sport αλλάζει γρήγορα και σβέλτα, με σωστά kickdown και δίχως άγαρμπα ανεβοκατεβάσματα.

Ταυτόχρονα, το αυτόματο 2008 αποδείχτηκε πολύ ικανοποιητικό σε επιδόσεις, αλλά και οικονομικό αφού με αποσκευές και τέσσερις ενήλικες καταγράψαμε μια μεικτή κατανάλωση στα 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Μάλιστα με πιο προσεκτική οδήγηση το νούμερο αυτό μπορεί να πέσει ακόμη πιο κάτω. Όσο για την ανάρτηση αυτή λειτουργεί υποδειγματικά και βρίσκει την χρυσή τομή ανάμεσα στο κράτημα και στην άνεση. Το τιμόνι είναι ακριβέστατο σε πληροφόρηση και τα φρένα πολύ καλά σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα.

Εν κατακλείδι

Με λίγα λόγια το 2008 είναι ένα SUV που μπορείς να τα έχεις όλα. Η σχεδίαση του είναι κάτι παραπάνω από ελκυστική και κάθε μέρα που ξυπνάς σε προδιαθέτει για να μπεις στο εσωτερικό. Το οποίο είναι άνετο και μοντέρνο με όλες τις διασυνδέσεις. Και αφού βάλεις μπροστά δεν έχεις παρά να απολαύσεις ένα καλοστημένο SUV που έχει τέτοια απόσταση από το έδαφος για να περνά δίχως κανένα πρόβλημα πάνω από κάθε εμπόδιο και λακκούβα. Σίγουρα το μοντέλο της δοκιμής μας δεν είναι ότι πιο οικονομικό (οι τιμές για το 2008 ξεκινούν από τις 20.400 €, για το 130άρι από τις 22.100 €, για το αυτόματο από 24.500 €), αλλά αξίζει τα χρήματα που απαιτούνται μιας και σου φτιάχνει τη μέρα…

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 PS EAT8
Κινητήρας: 1.199 cc (τρικύλινδρος)
Ισχύς: 130 PS/ 5.500 rpm
Ροπή: 230 Nm/ 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,1 sec
Τελική ταχύτητα: 198 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 6,0 lt/100 km / 8,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 136 gr/km
Βάρος: 1.280 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.300/ 1.770/ 1.530 mm
Μεταξόνιο: 2.605 mm
Χώρος αποσκευών: 434 lt
Τιμή: Από 24.500€ (22.100€ με το MT6)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική δοκιμή: Mercedes GLA 250e vs Peugeot 3008 Hybrid
Δοκιμή: Peugeot 5008 1.5 BlueHDi 130
Συγκριτική δοκιμή: Peugeot 208 1.5 BlueHDi vs Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto