Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsMOTO | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Νέο Audi S3 Sportback

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Με 310 άλογα ισχύος, πιο «σφιχτό» στήσιμο από κάθε προηγούμενο και πολύ γρήγορες επιδόσεις, το νέο S3 Sportback έρχεται για να συνεχίσει μια παράδοση πλέον της Audi στην κατασκευή «hot» μικρομεσαίων.

Ήταν το 1999, πριν ακριβώς από 22 χρόνια, όταν η Audi αποφάσισε να γίνει ο πρώτος premium κατασκευαστής που μπήκε στην κατηγορία των «hot hatch» αυτοκινήτων.

Το πρώτο S3 της ιστορίας ήταν το πιο δυνατό και το πιο γρήγορο στη γκάμα του A3, αλλά επιπλέον και αποκλειστικά 3θυρο, μόνο τετρακίνητο και με εμφάνιση που δεν θα έλεγε κανείς ότι συμβάδιζε με την τάση της εποχής για «φουσκωμένους» προφυλακτήρες, διακριτές «φτερούγες» και τεραστίων διαστάσεων τροχούς.

Ερχόμενοι στο σήμερα και με το RS3 να έχει πάρει τη θέση του S3 στην κορυφή των σπορ μικρομεσαίων της Audi, το ολοκαίνουργιο S3 4ης γενιάς έρχεται μεν αποκλειστικά 5θυρο, όμως είναι πιο δυναμικό αισθητικά, πάντα ισχυρό και τετρακίνητο. Έχει πλέον να αντιμετωπίσει έναν πιο σκληρό και άμεσο ανταγωνισμό (π.χ. BMW M135i, Mercedes-AMG A 35), αλλά και επιπλέον να σταθεί απέναντι στις αυστηρές νόρμες της Ε.Ε. για τις εκπομπές ρύπων, που φιλοδοξούν να βάλουν όρια στην ίδια την ξεκάθαρα σπορ υπόστασή του.

Τονισμένη «S» αισθητική

Το πρώτο στοιχείο που ξεχωρίζει το νέο S3 από τα προηγούμενα, είναι η τονισμένη και πιο δυναμική αισθητική του. Βασισμένο στη νεότερη γενιά του Audi A3 Sportback, το S3 αποκτά κατ’ αρχάς στο εμπρόσθιό του τμήμα μια νέα μαύρη ματ γρίλια (προαιρετική με το πακέτο «black styling») με ειδικές επενδύσεις αλουμινίου μέσα στο ρομβοειδές πλέγμα της. Αντίστοιχη σχεδίαση διαθέτουν και τα πλαϊνά ενθέματα στις άκρες του εμπρόσθιου προφυλακτήρα, ενώ τρεις μικρές κάθετες «λεπίδες» στο χώρο ανάμεσα στο καπό και τη γρίλια, παραπέμπουν στο θρυλικό Audi Sport Quattro του 1984. Στο πλάι του αυτοκινήτου ξεχωρίζουν τα νέα σπόιλερ σε μαύρο χρώμα και οι καθρέπτες σε αντίστοιχο χρωματισμό, όπως και οι –έξτρα– 19άρες ζάντες που φορούσε το μοντέλο της δοκιμής (στάνταρ 18 ιντσών). Πίσω, χαρακτηριστικό στοιχείο του νέου S3 αποτελούν οι μεγάλες διπλές εξατμίσεις στα άκρα του προφυλακτήρα, οι οποίες πλαισιώνουν το νέο διαχύτη, αλλά και η έξτρα αεροτομή στο τελείωμα της οροφής. Σε ό,τι αφορά τέλος στο χρώμα του αυτοκινήτου που δοκιμάσαμε, αυτό είναι το κίτρινο «Python», ένα από τα δύο αποκλειστικά χρώματα που προσφέρει η Audi στο νέο S3 (μπλε «Turbo» το δεύτερο).

Premium εσωτερικό με σπορ επεμβάσεις

Το εσωτερικό του Audi S3 αντλεί τις γραμμές του από το αντίστοιχο τμήμα του A3 Sportback, διανθίζοντάς τες με κάποια επιμέρους σπορτίφ στοιχεία. Έτσι λοιπόν, ο θάλαμος αποπνέει και πάλι πολυτέλεια ως προς την επιλογή των υλικών, υψηλή τεχνολογία λόγω των άκρως ευκρινών ψηφιακών οθονών του, ενώ δεν λέει «όχι» και σε κάποια ντιζαϊνάτα στοιχεία που τον κάνουν να ξεχωρίζει, όπως είναι οι δύο αεραγωγοί ψηλά στις άκρες του πίνακα οργάνων, αλλά και το αυτόματο κιβώτιο με το μπουτόν επιλογής σχέσεως. Στο σπορτίφ κομμάτι, το τριάκτινο τιμόνι είναι flat bottom με περφορέ πλαϊνά, υπάρχουν αρκετά τμήματα επενδεδυμένα με αλουμίνιο, ενώ τα νέα σπορ καθίσματα φέρουν ενσωματωμένα προσκέφαλα, δέρμα και όμορφες κίτρινες ραφές. Στο πεδίο των χώρων, τα πράγματα δεν αλλάζουν συγκριτικά με το A3 σε ό,τι αφορά στους επιβάτες, με το αποκλειστικά 5θυρο S3 να μπορεί να μεταφέρει με άνεση 4 ενήλικες. Το πορτ-μπαγκάζ, λόγω της τετρακίνησης μειώνεται ωστόσο αισθητά και από τα 380 λτ. φθάνει πλέον στα, απλώς ικανοποιητικά, 325 λίτρα χωρητικότητας.

Ισχυρό, γρήγορο και αποκλειστικά αυτόματο

Κάτω από καπό του νέου Audi S3 βρίσκεται ο γνώριμος EA888 2.0 lt. TFSI κινητήρας βενζίνης, ο οποίος διατηρεί την ισχύ του στους 310 ίππους και τη ροπή στα 400 Nm. To μοτέρ αυτό συνδυάζεται στάνταρ με 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, που στέλνει τη δύναμη και ροπή του και στους τέσσερις τροχούς. Υπάρχουν φυσικά διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης που ορίζουν μεταξύ άλλων και την απόκριση του κινητήρα, αλλά και τη λειτουργία του κιβωτίου (efficiency, comfort, auto, dynamic, individual), με το «individual» να δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να τα προσαρμόσει ανάλογα με τα θέλω του. Οι επιδόσεις είναι πολύ γρήγορες, με το 0-100 km/h να απαιτεί 4.8 sec και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Στην πράξη, το μοτέρ αυτό ταιριάζει απόλυτα στο σπορ χαρακτήρα του ισχυρότερου αυτή τη στιγμή A3. Παρέχει άμεσα στον οδηγό την ισχύ και τη ροπή του, με την τελευταία να προσφέρει ευκολία κίνησης σε «ήπιες», καθημερινές συνθήκες. Σε συνθήκες όπου ο οδηγός θα απαιτήσει περισσότερα από το αυτοκίνητο, το εύρωστο μοτέρ και το κιβώτιο του S3 θα ανταποκριθούν περίφημα.

Επιλέγοντας μάλιστα το «dynamic» στα προγράμματα οδήγησης, ο συνδυασμός ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού, με το διπλού συμπλέκτη κιβώτιο να αλλάζει γρήγορα τις σχέσεις. Υπάρχει φυσικά και δυνατότητα αλλαγής των σχέσεων μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι, με τις αλλαγές να γίνονται χωρίς καμία καθυστέρηση. Ηχητικά, το μοτέρ θα κάνει αισθητή την παρουσία του στο εσωτερικό, με έναν κάπως πιο εξευγενισμένο σπορ ήχο που ικανοποιεί. Στο πεδίο της κατανάλωσης, η Audi αναφέρει ότι η μέση τιμή της είναι 8.1 lt./100 km. Στην πράξη, πολλά εξαρτώνται και από το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεγεί. Για παράδειγμα, στο «efficiency», κινητήρας και κιβώτιο μπαίνουν σε πιο… ήπια χαρτογράφηση (επίσης το κιβώτιο κάνει και «coasting» όταν ο οδηγός αφήσει το γκάζι), για να βοηθήσουν το συνδυασμό να επιτύχει χαμηλά νούμερα. Εμείς, με χρήση και των 4 κύριων προγραμμάτων, είδαμε μια μέση κατανάλωση κοντά στα 11.5 lt./100 km.

Ουσιαστικά σπορ

Το νέο Audi S3 στο δρόμο έχει κερδίσει σε οδηγικό δυναμισμό συγκριτικά με το προηγούμενο. Κατ’ αρχάς, σε σχέση με τα «απλά» A3 υπάρχει χαμήλωμα 15 εκατοστών, ενώ η γενικότερη ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφιχτή και αυτό γίνεται αντιληπτό ακόμη και όταν ο οδηγός επιλέξει την πιο άνετη διαμόρφωσή της (comfort) στην έξτρα ρυθμιζόμενη ανάρτηση του μοντέλου της δοκιμής. Στην επιλογή dynamic από την άλλη, το νέο Audi S3 αποκτά έναν σαφώς πιο «σκληρό» χαρακτήρα, που μεταφέρεται παραπάνω στο εσωτερικό λόγω και των ζαντών 19 ιντσών. Το γεγονός αυτό βέβαια έχει θετικό αντίκτυπο σε ένα δρόμο με στροφές, εκεί όπου αυτό το S3 αποδεικνύεται πιο ουσιαστικά σπορ τουλάχιστον σε σχέση με τον προκάτοχό του. Το όλο set-up ανάρτησης, τετρακίνησης (με νέο πολύδισκο συμπλέκτη) και τιμονιού (με κρεμαγιέρα μεταβαλλόμενης υποβοήθησης), φροντίζει ώστε να γεμίζει με σιγουριά τον οδηγό του και να του προσφέρει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, τα οποία «σπάνε» δύσκολα και μόνο ηθελημένα.  Ο τελευταίος σε κάθε περίπτωση έχει τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου, το οποίο είναι έτοιμο ανά πάσα στιγμή να… αφεθεί στα χέρια και τις ορέξεις του. Στο παιχνίδι όλης αυτής της, σχεδόν κορυφαίας, «σιγουριάς» που αποπνέει το S3 μπαίνουν και τα εξαιρετικά σε απόδοση φρένα (με δίσκους 340 χλστ. εμπρός και 310 χλστ. πίσω), που δεν παρουσιάζουν σημάδια κόπωσης ακόμη και μετά από αλλεπάλληλα «ανέβα-κατέβα» μιας επαρχιακής διαδρομής.

Συμπέρασμα

Η Audi ξέρει τι κάνει με το νέο S3 και το κάνει πετυχημένα. Δημιουργεί ένα πραγματικά γρήγορο μικρομεσαίο χάτσμπακ, που κέρδισε πλέον περισσότερο από κάθε άλλη φορά σε οδικό και οδηγικό δυναμισμό. Τιμολογιακά, το κόστος των 65.360 ευρώ είναι ένα αυξημένο ποσόν, ακόμη και συγκριτικά με τον άμεσο ανταγωνισμό του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.984 cc
Ισχύς: 310 PS/5.500-6.500 rpm
Ροπή: 400 Nm/2.000-5.400 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 4.8 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση: από 8.1 l/100 km
Εκπομπές CO2: από 183 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 156 €
Βάρος: 1.575 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.351/1.816/1.438 mm
Μεταξόνιο: 2.630 mm
Χώρος αποσκευών: 325 lt
Τιμή: από 65.360 €

Διαβάστε επίσης:
Δοκιμή: Audi A3 Sportback 30 TFSI MHEV S Tronic
Έρχεται το νέο Audi Q6 e-tron
Με μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία τα Audi Q5, A6 & Α7 Sportback

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr