Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mitsubishi ASX Plug-in Hybrid EV 160 PS

Ελλάδα 8:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Mitsubishi ASX Plug-in Hybrid EV 160 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mitsubishi ASX Plug-in Hybrid EV 160 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η προσπάθεια εμπορικής ανασύστασης της Mitsubishi στην ευρωπαϊκή αγορά επιβάλλει την ένταξη νέων μοντέλων στην γκάμα της. Η επαναφορά του καινούργιου ASX είναι ένα από αυτά.

Advertisement
Advertisement

Οι αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μείωση της εκπομπής ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα και η Mitsubishi Motors Corporation ήταν δύο αταίριαστα στοιχεία.

Στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας, τα ανώτατα στελέχη της ιαπωνικής εταιρείας είχαν αποφασίσει να αποσυρθεί από την αγορά της Γηραιάς Ηπείρου κυρίως για δύο λόγους.

Ο πρώτος ήταν επειδή τα μοντέλα της δεν θα πληρούσαν τις καινούργιες, αυστηρότερες, νόρμες της Ε.Ε. εάν δεν εξ ηλεκτρίζονταν ο κινητήρας τους. Ο δεύτερος αφορά στην κατάσταση που επικρατούσε μεταξύ των εταίρων του Renault Alliance, μέλος της οποίας είναι και η Mitsubishi.

Advertisement
Advertisement

Η διελκυστίνδα ισχύος που επικρατούσε στον Όμιλο έχει παύσει και έχει επέλθει ισορροπία, πλέον. Οι νέες επιχειρηματικές συνθήκες επέτρεψαν στα ανώτατα στελέχη να αποφασίσουν την επάνοδο της ιαπωνικής εταιρείας στην Ευρώπη με αξιώσεις.

Αυτό θα γινόταν κυρίως με τη συνδρομή της Renault η οποία θα παραχωρούσε ό,τι ήταν απαραίτητο για να συμβεί. Από την εξέλιξη αυτή δεν θα επωφελούνταν μόνο η Mitsubishi αλλά και η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία.

Το καινούργιο Mitsubishi ASX
Η δεύτερη γενιά του crossover μοντέλου ουσιαστικά είναι το Renault Captur. Πριν κάποιος βιαστεί να κρίνει το γεγονός της μετονομασίας του μοντέλου, απλώς, θα πρέπει να συνυπολογίσει τις ανάγκες και τις συνθήκες.

Advertisement

Ναι, το νέο Mitsubishi ASX χρησιμοποιεί τα μηχανικά μέρη του γαλλικού μοντέλου. Όμως, οι άνθρωποι της εταιρείας προσπάθησαν να του δώσουν τον χαρακτήρα που πρέπει να έχει ένα δικό τους μοντέλο.

Με αυτό ως δεδομένο το αμάξωμα του καινούργιου ASX είναι σχεδιασμένο ώστε να έχει δυναμικότερη εμφάνιση. Είναι χαρακτηριστική η διαμόρφωση της μάσκας και του καπό του η οποία προσδιορίζει το στυλ και την «περιπετειώδη προσωπικότητά» του όπως την προσδιορίζουν τα στελέχη της εταιρείας.

Advertisement

Η γρίλια Dynamic Shield πλαισιώνει το εμπορικό έμβλημά της με τρόπο που μοιάζει τόσο σαν να το αναδεικνύει αλλά και σαν να το προστατεύει. Επίσης, η αδρή διαμόρφωση του εμπρός προφυλακτήρα ολοκληρώνει την εικόνα προς όφελος της πρόθεσης των Ιαπώνων.

Στο πίσω μέρος του, το αμάξωμα του νέου ASX είναι πιο ομαλό σχεδιαστικά -συγκριτικά με το εμπρός- αλλά παραμένει ιδιαίτερο. Επιπλέον, η ονομασία της εταιρείας εκτείνεται σε μεγάλο εύρος της πίσω πόρτας, αφενός ως προσδιοριστικό της μάρκας και αφετέρου για να εδραιώνει την παρουσία του.

Το Mitsubishi ASX Plug-in Hybrid EV
Είναι η κορυφαία έκδοση του καινούργιου μοντέλου τόσο τεχνολογικά όσο και σε ό,τι αφορά στον εξοπλισμό του. Η Plug-in Hybrid διάταξη που διαθέτει αποτελείται από τον τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρων και δύο ηλεκτροκινητήρες.

Advertisement

Ο εσωτερικής καύσης είναι υποτετράγωνος, λειτουργεί σε θερμοδυναμικό κύκλο Atkinson και έχει σύστημα ψεκασμού πολλαπλών σημείων. Η μέγιστη ισχύς του είναι 92 ίπποι και η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 144 Nm.

Ο βασικός ηλεκτροκινητήρας του συστήματος είναι σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη, αποδίδει 67 ίππους και μέγιστη ροπή 205 Nm. Εκτός αυτού, υπάρχει και ένας δεύτερος ο οποίος λειτουργεί ως γεννήτρια για να φορτίζει τις μπαταρίες. Αυτός έχει μέγιστη ισχύ 34 ίππους και μέγιστη ροπή 50 Nm, αντίστοιχα.

Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του συστήματος είναι 159 ίπποι (160, ονομαστικά). Οι συσσωρευτές του είναι ιόντων λιθίου και έχουν ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 10,5 kWh (10,46 kWh για την ακρίβεια).

Σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η Mitsubishi η φόρτισή τους από το 0%-100% σε παροχή ισχύος 2,3 kW διαρκεί τεσσερισήμισι ώρες, ενώ σε wallbox 3,7 kW o αντίστοιχος χρόνος μειώνεται στις τρεις ώρες.

Με πλήρως φορτισμένες τις μπαταρίες, το ASX Plug-in Hybrid EV μπορεί να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτρικό σε μια μέγιστη θεωρητική απόσταση 49 χλμ. (κατά WLTP). Τέλος, το ρεζερβουάρ βενζίνης που διαθέτει το αυτοκίνητο είναι 39 λίτρα.

Εντός
Το εσωτερικό του είναι ευρύχωρο ακόμα και για πέντε επιβάτες. Τα εμπρός καθίσματα είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένα και στηρίζουν καλά το σώμα. Στο πίσω μέρος (όπου το εκεί κάθισμα σύρεται εμπρός-πίσω), υπάρχει ικανοποιητικός ωφέλιμος χώρος τόσο για τα πόδια των εκεί επιβατών όσο και σε ό,τι αφορά στο ύψος και πλάτος. Να σημειώσουμε ότι το μεταξόνιό του είναι 2.639 χλστμ.

Ως οδηγός, ρυθμίζεις εύκολα τη θέση όπως σε βολεύει καλύτερα και έχεις ικανοποιητική ορατότητα περιμετρικά. Η έγχρωμη οθόνη 10,25 ιντσών στον πίνακα οργάνων και η αφής 9,3 ιντσών στην κονσόλα δημιουργούν ένα ψηφιακό οπτικό περιβάλλον όπου οι ενδείξεις είναι ευδιάκριτες.

Το σύστημα πολυμέσων χρειάζεται μια σχετική εξοικείωση, αρχικά. Όμως, όταν το συνηθίσεις είναι εύκολο στον χειρισμό του. Τα υλικά στο ταμπλό και στο εσωτερικό είναι καλής ποιότητας και η πρακτικότητα σε καλό επίπεδο.

Αυτό σημαίνει ότι οι θήκες είναι πολλές, ενώ ο πιεζοπεριστροφικός διακόπτης για τον χειρισμό τού ηχοσυστήματος που είναι τοποθετημένος πίσω από το τιμόνι αποτελεί διαχρονική αξία χρηστικότητας.

Να επισημάνουμε ότι στη Mitsubishi προτίμησαν να διατηρήσουν έναν τυπικό μοχλό ταχυτήτων αντί του μικρού σε ύψος που υπάρχει στο Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid. Αυτό μειώνει εν μέρει τον δυνητικά διαθέσιμο ωφέλιμο αποθηκευτικό χώρο, ωστόσο δεν υπάρχει θέμα.

Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (σημ. multi-mode) είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και προσαρμοσμένο στην τεχνολογική φύση του ASX PHEV. Αυτό σημαίνει ότι έχει έξι σχέσεις, αλλά όχι με την κλασική έννοια που έχουμε συνηθίσει.

Πρακτικά, όταν το αυτοκίνητο κινείται με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης η ροπή μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω των τεσσάρων εξ αυτών. Όταν κινείται ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, τότε τον συγκεκριμένο ρόλο αναλαμβάνουν οι άλλες δύο.

Να σημειώσουμε ότι έχει και θέση «B» για να γίνεται αποδοτικότερη η ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση, όταν ο οδηγός πάρει το πόδι του από το δεξί πεντάλ.

Χάρη στο Plug-in Hybrid σύστημα και το κιβώτιο, το νέο crossover μοντέλο της Mitsubishi δύναται να κινείται ηλεκτρικά ακόμα και με ταχύτητα που φτάνει τα 130 χλμ./ώρα.

Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με το σύστημα Multi Sense που διαθέτει τρία προγράμματα παραμετροποίησης απόδοσης της ροπής, τα Pure, My Sense και Sport. Εκτός αυτών, υπάρχει και η επιλογή Save η οποία διατηρεί την ηλεκτρική ενέργεια στις μπαταρίες για τη χρήση της όποτε κρίνει ο οδηγός. Φυσικά, υπάρχει και ο σχετικός διακόπτης EV.

Το επίπεδο εξοπλισμού του είναι υψηλό και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει συστήματα Adaptive Cruise Control με Stop & Go, Mi-Pilot και Lane Centering Assist. Το πορτμπαγκάζ της συγκεκριμένης έκδοσης είναι κατά 161 λίτρα μικρότερο από το αντίστοιχο αυτής μόνο με τον θερμικό κινητήρα, λόγω της ύπαρξης των μπαταριών κάτω από τον χώρο αποσκευών.

Οδηγώντας το
Η είσοδος και έξοδος προς και από το αυτοκίνητο είναι εύκολη, καθώς οι πόρτες του ανοίγουν υπό μεγάλη γωνία. Το ASX Plug-in Hybrid EV εκκινεί ως αμιγώς ηλεκτρικό και συνεχίζει έτσι για όσο το φορτίο είναι σχετικά χαμηλό ή το επιτρέπει η κλίση του δρόμου.

Όταν ενεργοποιηθεί ο κινητήρας το αυτοκίνητο κινείται με ευκολία και αυτό που προκαλεί το ενδιαφέρον είναι η ικανοποιητική επιτάχυνση εν κινήσει. Νοιώθεις ότι αυτό γίνεται άμεσα και απρόσκοπτα, πάντα για τα δεδομένα ενός οικογενειακού crossover B-Segment.

Βεβαίως, όταν ενεργοποιείται ο θερμικός κινητήρας το επίπεδο θορύβου του είναι σχετικά αισθητός. Όμως, η εφαρμογή τη ροπής στους τροχούς είναι διαρκής και το κιβώτιο λειτουργεί πολύ καλά, χωρίς να υπάρχουν διακοπές ή στιγμιαίοι δισταγμοί. Το ίδιο συμβαίνει και όταν τίθεται σε λειτουργία ο ΜΕΚ, όπου αυτό γίνεται σχεδόν ανεπαίσθητα.

Η ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός, ενώ πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας. Στον δρόμο είναι αρκετά άνετη και αυτό φαίνεται ιδίως όταν το όχημα περνά από κακοτεχνίες του δρόμου.

Σε στροφή, το αμάξωμα γέρνει σχετικά αλλά η οδική συμπεριφορά του παραμένει πολύ καλή ακόμα και όταν ο οδηγός επιλέξει να κινείται με πιο σβέλτο ρυθμό.

Ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, σε μικτή διαδρομή (πόλη, δρόμος ταχείας κυκλοφορίας) καλύψαμε απόσταση 35 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών του. Με κίνηση αποκλειστικά εντός του άστεως, η απόσταση αυξήθηκε στα 42 χλμ.

Με ενεργοποιημένο τον θερμικό κινητήρα -και με το Plug-in Hybrid σύστημα να λειτουργεί- η μέση κατανάλωση αμόλυβδης βενζίνης ήταν 6,8 λίτρα/100 χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας. Με κανονικό ρυθμό οδήγησης ήταν 6,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ με πιο γοργό αυτή αυξήθηκε στα 7,2 λίτρα/100 χλμ.

Επιλογικά, το νέο Mitsubishi ASX PHEV είναι ένα όχημα το οποίο πληροί πολύ καλά τον ρόλο του και τον λόγο ύπαρξής του. Είναι ένα καλό οικογενειακό όχημα, με υψηλό επίπεδο τεχνολογίας στο σύστημα κίνησής του και στον εξοπλισμό του, αντίστοιχα.

Τα πλεονεκτήματα του είναι πολλά και σε αυτά συμπεριλαμβάνεται και η πενταετής εργοστασιακή εγγύηση. Στα μειονεκτήματά του, η σχετικά αυξημένη τιμή πώλησής του.

Σαφώς, το ποσό που απαιτείται για την απόκτησή του ξεπερνά το σύνηθες για όχημα αυτής της κατηγορίας. Πάντως, το ASX Plug-in Hybrid EV θα τιμήσει την προτίμηση και την εμπιστοσύνη του αγοραστή του προς αυτό.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Mitsubishi ASX Plug-in Hybrid EV 160 PS
Κινητήρας: 1.598 cc, δύο ηλεκτροκινητήρες
Ισχύς βενζινοκινητήρα: 92 PS/5.600 rpm
Ροπή βενζινοκινητήρα: 144 Nm/3.200 rpm
Ισχύς βασικού ηλεκτροκινητήρα: 67 PS
Ροπή βασικού ηλεκτροκινητήρα: 205 Nm
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια: 34 PS
Ροπή ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια: 50 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 159 PS
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, έξι σχέσεων (4+2)
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,1 sec
Τελική ταχύτητα: 170 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου – δοκιμής): 1,3 lt/100 km – 6,8 lt/100 km
Ηλεκτρική αυτονομία (WLTP): 49 km.
Εκπομπές CO2: 30 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.228/1.797/1.573 mm
Βάρος: 1.616 kg
Χώρος αποσκευών: 261-1.114 lt
Τιμή: Από 45.830 ευρώ («Intense Plus»)