Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Microlino Dolce

Ελλάδα 5:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Microlino Dolce

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Microlino Dolce

ΔΟΚΙΜΕΣ

Σαν μια ευχάριστη αλλαγή στην καθεστηκυία τάξη εντός της αυτοκινητικής πανίδας, το Microlino δεν χρειάζεται απλώς συστάσεις, αλλά και ορισμό.

Advertisement
Advertisement

Δηλαδή, πριν από οτιδήποτε άλλο, πριν από οποιαδήποτε συζήτηση περί αναλυτικής αξιολόγησής του, αναφοράς των συν/πλην κ.λπ., θα πρέπει να προσδιοριστεί το τι ακριβώς είναι το Microlino.

Αν το παρόν κείμενο τελείωνε εδώ, το Microlino θα οριζόταν σαν ένα νεο-ρετρό ηλεκτρικό μίνι όχημα, αποκλειστικά για μετακινήσεις εντός άστεως, για δύο άτομα και τρεις κάσες μπίρες. Το οποίο είναι εξοπλισμένο με την απλοχεριά αρχαίου Σπαρτιάτη λοχαγού και διατίθεται σε τρεις διαφορετικές εκδοχές εμβέλειας δράσης, με αυτονομία 95, 175 ή 230 χλμ.

Προφανώς, ο ελβετικός οίκος που είχε την έμπνευση να το σχεδιάσει (και να το κατασκευάζει στην Ιταλία), αντέγραψε ανερυθρίαστα το BMW Isetta, το αρχετυπικό bubble car της δεκαετίας του ’50. Χαρακτηριστικό γνώρισμα του οποίου, όπως και στο Microlino, ήταν η πόρτα ψυγείου, όπερ σημαίνει ότι αυτούσια η πρόσοψη είναι και η μόνη πρόσβαση των επιβατών για να εισέλθουν -όρθιοι και με μεταβολή- εντός του ωοειδούς κελύφους.

Advertisement
Advertisement

Ολοκληρώνοντας την τηλεγραφική παρουσίασή του, το Microlino εισάγεται στην Ελλάδα από την Kosmocar και διατίθεται από 15.900 ευρώ (με άμεση αφαίρεση των 3.000 ευρώ από την επιδότηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», συν 1.000 ευρώ εάν ο αγοραστής είναι ηλικίας έως 29 ετών).

Πέραν των προηγουμένων και ασχέτως αν ιδιοποιείται νομίμως ή όχι την κληρονομιά του Isetta, η πρωτοτυπία του Microlino -και, θα έλεγε κανείς, η επιτυχία του, με κάτι σαν «γκολ από τα αποδυτήρια»- έγκειται στο ότι η περιγραφή και η κατάταξή του μπορεί να γίνει με πολλούς και διάφορους τρόπους, αναλόγως της προσέγγισης.

Advertisement

Ο πιο εύκολος και προφανής εξ αυτών, είναι ο, τρόπον τινά, «ψυχο-κοινωνιολογικός»: Οδηγώντας το Microlino, παρκάροντας το Microlino, κυρίως μπαίνοντας και βγαίνοντας στο Microlino, γίνεσαι στόχος πανδήμου και αυθορμήτου προσοχής. Μαγνήτης βλεμμάτων, αποδέκτης χαμόγελων, τα οποία προδήλως κατατάσσονται στο φάσμα από την απορία και το ξάφνιασμα -τύπου «τι ‘ν τούτο;» έως τις απροκάλυπτα τρυφερές, ακόμη και αυθόρμητες, σχεδόν ερωτικές εξομολογήσεις.

Advertisement

Από αυτή την άποψη, το Microlino είναι ένα μικρό θαύμα. Είναι η απάντηση στις προσευχές οποιουδήποτε και οποιασδήποτε ένιωθε ότι περνά απαρατήρητος/η εντός του κοινωνικού περίγυρου, όποιος και εάν είναι αυτός. Το σύμπλεγμα του «αόρατου» θεραπεύεται άπαξ και δια παντός με την αγορά ενός Microlino, εφόσον πρόκειται για μια μηχανή παραγωγής θετικών συναισθημάτων, τόσο στον οδηγό και τον εκάστοτε επιβάτη, όσο και στους εξωτερικούς παρατηρητές.

Είναι και αυτό μια μοναδική επιτυχία: Όταν οι δοκιμές αυτοκινήτων θεωρούνται ελλιπείς χωρίς την αναφορά στην κατανάλωση ενέργειας, για το Microlino ισχύει το αντίθετο, εφόσον η κατανάλωση είναι επουσιώδης. Το σημαντικό είναι η παραγωγή χαμόγελων ανά μέτρο -ούτε καν χιλιόμετρο.

Advertisement

Η δεύτερη σκοπιά προσέγγισης στο Microlino θα μπορούσε να είναι η οδήγησή του σε πραγματικές συνθήκες. Ως προς αυτό, η πρώτη αίσθηση είναι ότι η ώθηση του ηλεκτροκινητήρα είναι αρκετή για να εκτοξευθεί κάποιος μόλις ανάψει το πράσινο και να αφήσει πίσω του όσους ενδεχομένως κοίταζαν το Microlino αφ’ υψηλού. Αλλά τα 5 δευτερόλεπτα στο 0-50 χλμ./ώρα είναι ό,τι πρέπει για να τιμωρηθούν, έστω και προσωρινά, οι άφρονες που τείνουν να καταφρονούν τη διαφορετικότητα.

Στο ίδιο μήκος κύματος, δηλαδή του αιφνιδιασμού των υπολοίπων στο δρόμο, βρίσκεται και η τελική ταχύτητα του Microlino, τα 90 χλμ./ώρα. Βοηθούσης κάποιας τυχόν έντονης κατωφέρειας, το Microlino θα μπορούσε ίσως να ξεπεράσει το τριψήφιο -όμως ο ηλεκτρονικός περιοριστής της ταχύτητας είναι αμείλικτος και κόβει τη φόρα ακριβώς στα 90.

Βεβαίως, μέσα στο θάλαμο-φούσκα, νιώθεις ότι οδηγείς ένα ηλεκτρικό βαγονέτο, με αρκετό βόμβο που θυμίζει τρόλεϊ ή τραμ και, κυρίως, ανάρτηση που δεν έχει κανένα περιθώριο επιείκειας για ταλαιπωρημένους μεσοσπονδυλίους δίσκους κ.λπ. Οι τροχοί των 13 ιντσών πάντως, έστω και με τα ελαστικά που θυμίζουν βέσπα, καταβάλλουν φιλότιμες προσπάθειες να αποσβέσουν ό,τι μπορούν περισσότερο, βελτιώνοντας κατά το δυνατόν την άνεση των επιβατών.

Με συνολικό πλάτος 1.473 χλστ. το Microlino είναι ιδανικό για να ξεχειλώσει λίγο (και ας μείνει μεταξύ μας μην πείτε ότι το διαβάσατε εδώ) τις δύο λωρίδες. Εννοώ ότι πχ σε φανάρι για στροφή αριστερά, το Microlino χωρά χωρίς να προκαλέσει οργή σε κανέναν, είτε στο όχημα που αναμένει να στρίψει είτε σε εκείνο που συνεχίζει ευθεία. Εξάλλου, ποιος μπορεί να παρεξηγήσει μια μικρή «σφήνα» από το γλυκούλι Microlino;

Μια άλλη ιδιορρυθμία του, είναι η διαφορά μεγέθους του μετατροχίου ανάμεσα στους δύο άξονες. Η ουρά του Microlino είναι πιο στενή, κατά 320 χλστ. (1.250 εμπρός, 930 πίσω), κάτι που συμβάλλει στο να γίνει ακόμη πιο συναρπαστική η εμπειρία της οδήγησης. Ιδιαίτερα στους ελληνικούς δρόμους, η άσκηση του να κεντράρεις τη λακκούβα και να την αποφύγεις επιτυχώς, τουλάχιστον με τον εμπρός και τον πίσω τροχό της ίδιας πλευράς, μετατρέπεται σε τυχερό παίγνιο υψηλού ρίσκου.

Οπότε, καλή τύχη στον οδηγό του Microlino, τύχη όμως που δεν θα τη χρειαστεί καθόλου στο παρκάρισμα, εφόσον με λίγη καλή θέληση (και συναισθηματικό εκβιασμό ίσως) το Microlino μπορεί να σταθμεύσει και καθέτως, σε μια στενή θέση όπου δεν χωρά κατά μήκος, το οποίο, παρεμπιπτόντως, ανέρχεται σε 2.519 χλστ.

Μιλώντας περί στάθμευσης, μοιραία, η παρουσίαση του Microlino γίνεται πλέον υπό το πρίσμα της ιδιότυπης εργονομίας του. Εντάξει, ο κύκλος στροφής είναι λίαν εξυπηρετικός (7.400 χλστ.), αν και το αναλογικά μικρό τιμόνι είναι σχετικά βαρύ, ως μη υποβοηθούμενο. Αλλά το απολύτως θεμελιώδες, είναι το να προνοεί πάντα ο κάτοχος για ικανή απόσταση ώστε να ανοίγει η μία και μοναδική πόρτα του ψυγείου για τους επιβάτες.

Διότι εάν η πρόσοψη του Microlino εμποδίζεται, ο οδηγός του είτε θα μείνει απέξω επ’ αόριστον, είτε θα εγκλωβιστεί μέσα στο μονοκόκ αβγό και δεν θα μπορεί να βγει, σαν έμβρυο που αντιστέκεται στον τοκετό, είτε θα πρέπει να διαρρήξει την ηλιοροφή για να βρεθεί στη θέση του. Εκτός εάν είναι τόσο ευλύγιστος και εισχωρήσει από την οπίσθια θύρα και το χώρο αποσκευών.

Για τον οποίον, αφορμής δοθείσης, οφείλει κανείς να επαινέσει τον κατασκευαστή, καθώς είναι θεαματικά μεγάλος -πάντα τηρουμένων των αναλογιών του Microlino. Η λύση της ανύψωσης και μετατόπισης με τα χέρια από μια λάθος θέση πάρκινγκ, δεν συστήνεται. Παρόλο ότι το βάρος του Microlino κυμαίνεται εντός των δυνατοτήτων δυο-τριών καλογυμνασμένων ατόμων, μεταξύ 496 κιλών (για την έκδοση με μπαταρία 6 kWh, 513 kg για τις 10,5 kWh και 530kg για τις 14 kWh).

Δίκης επίγευσης, η συμβίωση με το Microlino είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες που θα μπορούσε να έχει κανείς στο σημερινό οικοσύστημα των ηλεκτρικών, λιλιπούτειων αυτοκινήτων πόλης. Η διαδικασία της επαναφόρτισης είναι απλή και αρκετά σύντομη -αρκεί να υπάρχει το κατάλληλο wallbox. Ειδάλλως, με την απλή οικιακή παροχή ρεύματος, το Microlino θα χρειαστεί το μεγαλύτερο μέρος της νυχτερινής κατάκλισης ώστε να φτάσει από το 35-40% έως περίπου το 100%.

Όμως, σε προσωπικό επίπεδο, εκείνο που προκάλεσε τη μεγαλύτερη και πλέον απροσδόκητη εντύπωση, είναι η παγερή αδιαφορία για την τιμή πώλησής του από όλους όσοι θέλησαν να μάθουν περισσότερες λεπτομέρειες γύρω από το Microlino. Ακούγοντας το «από 16.000 ευρώ περίπου. Κι αυτό εδώ, το ‘Dolce’ από 17.400. Υπάρχει όμως και πιο ακριβό, το Competizione, από 19.400» ουδείς και ουδεμία επτοήθη.

TECH – Microlino Dolce
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΜΟΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, 12,5 kW ή 17 PS / 89 ΝΜ
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 10,5 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ
0-50 KM/H: 5,0”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 90 km/h
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 150 km (WLTP: 177)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 2.519/1.473/1.501 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 230 lt
ΒΑΡΟΣ: 513 kg
ΤΙΜΗ: €18.800 (με επιδότηση)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Hyundai i10 1.2 MPI
Συγκριτική δοκιμή: Toyota Aygo X 1.0 vs Suzuki Ignis 1.2
Δοκιμή: Ecocar Pocco EV 20 PS