Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsMOTO

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-Benz GLB 200 4MATIC

  • Κείμενο - Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

Η εμφάνιση της GLB υπήρξε μία από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις των τελευταίων ετών, με τη Mercedes-Benz να κλείνει ένα κενό στην γκάμα με έναν απροσδόκητα πληθωρικό τρόπο. Mε τη βασική τετρακίνητη έκδοση έρχεται να ολοκληρώσει ένα εφ’ όλης της ύλης think big αυτοκίνητο.

Μερικές φορές στη ζωή το αυτονόητο είναι αυτό που σου προκαλεί τη μεγαλύτερη έκπληξη. Και η περίπτωση της GLB είναι μια κλασική περίπτωση όπου το απροσδόκητο και το ξεχωριστό προκύπτουν από το προφανές. To κενό στην γκάμα και το όνομα ήταν ήδη έτοιμα.

Το πλαίσιο και τα μηχανικά μέρη είχαν από καιρό κάνει το ζέσταμά τους σε άλλα μοντέλα. Και τα excel του τμήματος μάρκετινγκ είχαν ξεκαθαρίσει ότι ένα ακόμα SUV δεν έβλαψε ποτέ κανέναν. Η GLB θα πρέπει να ήταν μία από τις πιο ξεκούραστες και σίγουρα πιο έξυπνες αποφάσεις στην πρόσφατη ιστορία της Mercedes-Benz.

Από την αρχή έγινε άμεσα αντιληπτό ότι η GLB καταφέρνει κάτι πολύ σημαντικό: να είναι από εκείνα τα bigger than life αυτοκίνητα που με έναν μαγικό τρόπο σε κερδίζουν χωρίς τίποτα πάνω τους να σε προϊδεάζει ότι θα ζήσεις μαζί της οδηγικά ενσταντανέ από εκείνα που θα τα φυλάξεις μαζί με τις υπόλοιπες ξεχωριστές στιγμές σου.

Υπάρχει όμως πάνω της μια γερμανικού τύπου κατασκευαστική σιγουριά και ένα βιομηχανικό coolness, αυτό που θα λέγαμε η ακαταμάχητη κυριαρχία του αυτονόητου. Και εξηγούμαστε.

Αρχικά η εμφάνιση. Χωρίς αμφιβολία έχουμε να κάνουμε με μια πιο αλέγκρα πρόταση από την πιο comme il faut GLA ή την πιο business class GLC, με τις τετράγωνες γραμμές, τις κάθετες επιφάνειες και τον brutal δυναμισμό να φέρνουν απόηχους από G-Class.

Το μέγεθός της είναι επίσης ένα sudoku για δυνατούς λύτες, μιας και το μήκος της απέχει μόλις 6 cm από την GLC, είναι όμως πιο συμμαζεμένη και γενικά πιο φιλική στο μάτι. Το μεταξόνιο των 2,83 m, πάντως, είναι ένα εντυπωσιακό νούμερο που πριν από 20 χρόνια θα ταίριαζε σε S-Class.

Εδώ αξιοποιείται στο μέγιστο δημιουργώντας ένα απίστευτα ευρύχωρο σαλόνι για πέντε επιβάτες, με τους πίσω να μπορούν να στήσουν και μια προπόνηση καθ’ οδόν προς το γήπεδο του τένις, χάρη και στο πολύ μεγάλο εσωτερικό ύψος.

Η δεύτερη σειρά των καθισμάτων μετακινείται κατά τον διαμήκη άξονα, μεταβάλλοντας τον εκμεταλλεύσιμο χώρο των αποσκευών ανάμεσα στα 570 και τα 1.805 lt. Βασικό στοιχείο της GLB είναι η έξτρα δυνατότητα για τρίτη σειρά καθισμάτων, έστω κι αν ο διαθέσιμος χώρος είναι για ύψη που δεν ξεπερνούν τα 1,68 m.

Από εκεί και πέρα έχουμε την τυπική εικόνα των τελευταίας εσοδείας Mercedes-Benz σε ό,τι αφορά το σαλόνι, με ένα οικοσύστημα σχεδιαστικών και ψηφιακών παροχών το οποίο, αν και έχει φορεθεί σε πολλά μοντέλα τα τελευταία τρία χρόνια, δεν έχει κουράσει.

Αυτό που χρειάζεται βελτίωση είναι η επιμονή στην πληθώρα μεθόδων, χειριστηρίων επαφής και διάφορων κουμπιών για να κάνεις την ίδια ρύθμιση, κάτι που μπερδεύει χωρίς λόγο και απαιτεί εξοικείωση.

Σε κάθε περίπτωση, έχουμε να κάνουμε με μία ακόμα επίδειξη κατασκευαστικού περφεξιονισμού, με το ΜBUX με τις δύο μεγάλες οθόνες να παραμένει τεχνολογικά και εμπορικά επίκαιρο και τον εξοπλισμό να περιλαμβάνει όλα όσα μπορεί να βάλει ο νους σας και να αφαιρέσει από τον τραπεζικό σας λογαριασμό ως έξτρα.

Εξαιρετική και η θέση οδήγησης, μέσα στο πνεύμα της διαφορετικής φιλοσοφίας της GLB, πιο ψηλά και πιο όρθια, με απρόσκοπτη περιφερειακή ορατότητα και με κορυφαία σε άνεση και στήριξη καθίσματα του πακέτου AMG.

Παρά το μέγεθός της, η GLB είναι εύκολη στη χρήση και απροσδόκητα ευέλικτη, ενώ χάρη και στο τετραγωνισμένο αμάξωμα έχεις καθαρή εικόνα για να διεκπεραιώνεις κάθε μανούβρα.

Η ανάρτηση είναι σωστά ισορροπημένη ανάμεσα στην άνεση και τον διαρκή έλεγχο των κλίσεων, αν και τα υπερμεγέθη λάστιχα και οι ζάντες του πακέτου AMG έδειξαν να δυσανασχετούν με τα κλασικά εγκάρσια απομεινάρια του σύγχρονου ελληνικού εργολαβικού πολιτισμού.

Ο ευπατρίδης κινητήρας των πέντε ηπείρων και των 1,33 lt με τους 163 PS προσπαθεί φιλότιμα, αλλά είναι απλώς επαρκής για τα 1.600+ kg. Και ξενίζει λίγο για τα δεδομένα μιας Mercedes-Benz με τη χροιά του θορύβου όταν ζοριστεί στις υψηλές στροφές ή όταν ζητήσεις το κάτι παραπάνω σε ένα προσπέρασμα στην περίπτωση που έχεις εξαντλήσει τις δυνατότητες φόρτωσης σε επιβάτες και οικογενειακά βάρη.

Στα θετικά του, πάντως, θα πρέπει να του αναγνωρίσουμε μια σοβαρή προσπάθεια να παραμείνει οικονομικός στη λειτουργία, ενώ χάρη και στον χαμηλό κυβισμό του αποφεύγει τα ενδεχόμενα συνοικέσια με το Ελληνικό Δημόσιο.

Το 8άρι κιβώτιο βοηθά σε μεγάλο βαθμό να μη μένεις ξεκρέμαστος, όντας εμφανώς πιο άμεσο από το 7τάχυτο της δικίνητης έκδοσης. Και έχει και paddles αλλά και το πρόγραμμα Sport ώστε να μπορεί να ξεζουμίσει και τα 25,5 kgm της μάλλον αναιμικής ροπής για τον χαρακτήρα και την οδηγική υπόσταση της GLB.

Η τετρακίνητη GLB200 χρησιμοποιεί το γνωστό σύστημα 4Matic της Mercedes-Benz το οποίο έχει συνεχώς μεταβαλλόμενη την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες. Με το σύστημα Dynamic Select μπορεί να κλειδωθεί το ποσοστό παροχής της ισχύος, με το πρόγραμμα Εco/Comfort να είναι στο 80:20 εμπρός/πίσω, στο πρόγραμμα Sport 70:30 εμπρός/πίσω και στο πρόγραμμα Off Road να κλειδώνει στο 50:50.

Στο τελευταίο πρόγραμμα υπάρχει και ανάλογη προσαρμογή στην απόκριση του γκαζιού αλλά και στη λειτουργία του ABS ώστε να γίνεται πιο εύκολη η κίνηση εκτός δρόμου. Το Off Road πακέτο της GLB200 συμπληρώνεται με το σύστημα Downhill Speed Regulation (DSR), το οποίο ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα στις απότομες κατηφόρες μεταξύ 2-18 km/h, χωρίς να χρειάζεται η επέμβαση του οδηγού στο φρένο.

Σε συνθήκες ταξιδιού και με κεκτημένες ταχύτητες, πάντως, είναι πραγματική απόλαυση, μια αρχοντική Mercedes-Benz σε όλα της: ταχύτατη, αθόρυβη, πολιτισμένη και γεμάτη με τη σιγουριά και την ακαταμάχητη μηχανολογική υπεροψία ενός βαθιά εξελιγμένου αυτοκινήτου.

Όσο για την κίνηση εκτός ασφάλτου, με τα φαρδιά P-Zero και τις 19άρες ζάντες του πακέτου AMG θέλει αρετή και τόλμη. Όμως αν το πάρεις απόφαση και βουτήξεις στα βαθιά, οι ικανότητες του συστήματος τετρακίνησης της Mercedes-Benz είναι δοκιμασμένες, η απόσταση των 213 mm από το έδαφος κάτι παραπάνω από ικανοποιητική και με σύνεση και αυτοσυγκράτηση μπορείς να φτάσεις αρκετά μακριά.

Συνοψίζοντας, είναι προφανές ότι έχουμε να κάνουμε με την καλύτερη «μικρή-μεγάλη» Mercedes-Benz των τελευταίων ετών. Ένα από τα  πιο εστιασμένα αυτοκίνητα σε αυτή την κατηγορία χρημάτων και διαστάσεων.

Είναι ευρύχωρη και πρακτική, έχει σαλόνι πληθωρικό σε ποιότητα και luxury παροχές εξοπλισμού, είναι ευχάριστη και επαρκώς συμμετοχική στην οδήγηση. Και πάνω απ’ όλα, είναι έτοιμη ανά πάσα στιγμή να προσαρμοστεί σε ό,τι της ζητήσεις με το upper class style και το κοινωνικό status που προσφέρει κάθε Mercedes-Benz.

Δεν πρόκειται για μια GLC σε τιμή ευκαιρίας, αλλά για την καλύτερη μέχρι τώρα υλοποίηση με βάση το πολυτάλαντο πλαίσιο της A-Class. Και ίσως η πιο value for money εκδοχή της Mercedes-Benz σε όλη την γκάμα της.

Ως προς την τετρακίνηση, τέλος, αν θέλεις να νιώθεις ως εν δυνάμει survivor στο πάρκινγκ της Φτερόλακας, ακόμα κι αν η τσίκνα σε σταματά συνήθως στις ταβέρνες στο Λιβάδι, τα τέσσερα επιπλέον χιλιάρικα από τη δικίνητη έκδοση είναι ένα ποσό μέσα στα πλαίσια της λογικής. Με άλλα λόγια, αν είναι να το κάνεις, κάν’ το καλά. Και κάν’ το ακριβά. Think Big, βρε αδερφέ!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος βενζίνης turbo 1.332 κ.εκ.
Ισχύς: 163 PS στις 5.500 rpm,
Ροπή: 250 Nm στις 1.620-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους 4 τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,7 sec
Tελική ταχύτητα: 202 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 7,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 173 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.634/1.834/1.659 mm
Μεταξόνιο: 2.829 mm
Βάρος: 1.625 kg
Χώρος αποσκευών: 570-1.805 lt
Τιμή: Από €46.550

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Mercedes-Benz C 180
Δοκιμή: Mercedes-Benz A 250 e Sedan
Συγκριτική δοκιμή: Mercedes GLA 200 vs Peugeot 3008 PureTech 130

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto