Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-Benz CLA 250 e

Ελλάδα 20:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Mercedes-Benz CLA 250 e

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-Benz CLA 250 e

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με 218 άλογα κάτω από το καπό, το «αστέρι» στη μάσκα και απίστευτα χαμηλή κατανάλωση, η plug-in υβριδική CLA 250 e Coupe κρύβει πολλούς άσσους κάτω από το sexy αμάξωμά της.

Advertisement
Advertisement

Σε εποχές όχι και τόσο μακρινές, υπήρχε χώρος για διαφορετικές ιδέες και «ψάξιμο» των εταιριών με μερικές πιο extreme προτάσεις. Εκείνη η CLA της πρώτης γενιάς ήταν μία από αυτές τις περιπτώσεις: ιδιαίτερη, πολύ προχωρημένη και με ξεκάθαρη την επιθυμία των σχεδιαστών της να φέρουν στην αγορά κάτι πιο «ψαγμένο» για λίγους και πιο εκλεκτικούς.

Από τότε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι της αυτοκινητοβιομηχανίας. Και ιδέες όπως αυτή ενός coupe sedan βασισμένο πάνω στην A-Class βρίσκει και αυτή -όπως και πολλές άλλες- εμπρός της τον τοίχο της κυριαρχίας των SUV. Τα οποία, ειρήσθω εν παρόδω, για πρώτη φορά μέσα στο 2023 ξεπέρασαν και στην Ευρώπη το 50% των συνολικών πωλήσεων. Και συνεχίζουν ακάθεκτα για ακόμα παραπάνω.

Εν μέσω αυτού της κυριαρχίας των SUV και με την αναστάτωση που έχει φέρει σε όλα τα επίπεδα η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, η Mercedes δείχνει να επιμένει στην συνταγή της CLA. Και φέρνει στην αγορά την πιο πρόσφατη γενιά της, η οποία ακολουθεί την ανανέωση της A-Class, προσπαθώντας παράλληλα να διατηρήσει στο μέτρο του δυνατού την αρχική ιδέα.

Advertisement
Advertisement

Η αλήθεια είναι ότι κοιτάζοντας αυτή τη νέα CLA, βρίσκεσαι μπροστά σε ένα πολύ καλαίσθητο σεντάν με τις νύξεις της κουπέ αισθητικής του στο πίσω μέρος να είναι λιγότερο ακραίες από το παρελθόν και ίσως και πιο καλοδουλεμένες. Τα σχεδόν 4,7 μέτρα του αμαξώματος είναι σωστά μοιρασμένα τους τρεις όγκους, με το τελείωμα στο πίσω μέρος να είναι ιδιαίτερα όμορφο και όχι τόσο extreme ώστε να διχάζει το αγοραστικό της κοινό.

Οι αλλαγές της ανανεωμένης A-Class έχουν περάσει και εδώ, με την διαφορετικής σχεδίασης μάσκα με τα μοτίβα αστεριού, τους προβολείς LED High Performance, πίσω φώτα LED, νέα αποκλειστικά χρώματα, και ζάντες που ξεκινούν από τις 17 και φθάνουν έως και τις 19 ίντσες.

Advertisement

Αντίστοιχες είναι και οι διαφοροποιήσεις στο σαλόνι, όπου υπάρχει η απαραίτητη «ενημέρωση» που εντοπίζεται και στην A-Class. Στο επίκεντρο βρίσκεται το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων MBUX, το οποίο παραμένει ιδιαίτερα εντυπωσιακό, ιδίως στην έκδοση με τις δύο οθόνες των 10,25 ιντσών, μια για τον πίνακα οργάνων και μία για το σύστημα infotainment.

Νέο είναι και το τιμόνι με τους διακόπτες αφής για τους οποίους -όπως και σε άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού που εφαρμόζονται- υπάρχουν αρκετές ενστάσεις για την ευχρηστία τους και την ενοχλητική ιδιότητά τους να ενεργοποιούνται με το παραμικρό άγγιγμα. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, με νέα σπορτίφ καθίσματα ενώ και η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται στα γνωστά επίπεδα της A-Class.

Advertisement

Όσο για τους χώρους, οι εμπρός δεν έχουν κανένα πρόβλημα, με τους πίσω να χρειάζεται να κάνουν αρκετούς συμβιβασμούς, λόγω της σχεδίασης της οροφής. Οι πάνω από 1,80 θα έχουν θέμα με τον «αέρα» πάνω από τα κεφάλια τους, ενώ θα πρέπει να συνηθίσουν και στο γεγονός ότι λόγω της κουπέ γραμμής, η οροφή κατεβαίνει αρκετά χαμηλά στο πίσω μέρος, με αποτέλεσμα να βρίσκεται σχεδόν στο οπτικό τους πεδίο.

Το πορτ-μπαγκάζ των 395 λίτρων είναι και αυτό στα όρια της κατηγορίας όχι μόνο εξαιτίας της σχεδίασης του αμαξώματος αλλά και της παρουσίας της μπαταρίας στα πίσω καθίσματα. Εκτός αυτού το άνοιγμα είναι μικρό ενώ και η εμφανής παρουσία των βραχιόνων για τον μηχανισμό ανοίγματος περιορίζει την πρακτικότητα.

Advertisement

Εξοπολιστικά, η CLA 250 e δικαιώνει και στην πράξη των premium χαρακτήρα της, καθώς εφοδιάζεται με όλα τα τελευταίας γενιάς συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Παράλληλα διαθέτει και όλες τις ψηφιακές παροχές διασύνδεσης και ψυχαγωγίας, μεταξύ των οποίων ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto, δυνατότητα φωνητικών εντολών, θύρες φόρτισης USB και ένα έξτρα κορυφαίο ηχητικό σύστημα της Burmester με Dolby Atmos.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τους κινητήρες, η CLA ακολουθεί και εδώ τις αναβαθμίσεις που έγιναν στην «απλή» A-Class. Υπάρχουν δηλαδή πολλές επιλογές σε κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η plug-in υβριδική έκδοση που δοκιμάζουμε εδώ, με πολλές και σημαντικές αναβαθμίσεις σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση.

Αν και η συνδυαστική ισχύς παραμένει στα 218 άλογα και 450 Nm ροπής, ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας έχει φθάσει πλέον στους 163 ίππους και 270 Nm ροπής ενώ ο ηλεκτροκινητήρας ανέβηκε από τους 102 στους 109 ίππους.

Η μπαταρία της ανανεωμένης plug-in CLA είναι καινούργια, με μεγαλύτερη χωρητικότητα στις 15,6 kWh και δυνατότητα εφοδιασμού με on-board φορτιστή στα 11 kW. Παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή έως τα 22 kW. Στην τελευταία περίπτωση η φόρτιση μέχρι το 80% απαιτεί περίπου 25 λεπτά, ενώ σε οικιακό ρεύμα, θα χρειαστούν -ανάλογα με την εγκατάσταση- 4 με 5 ώρες.

Η Mercedes ανακοινώνει τυπική ηλεκτρική αυτονομία που θεωρητικά μπορεί να αγγίξει και τα 82 χιλιόμετρα με βάση το πρότυπο WLTP και με μέγιστη ταχύτητα τα 140 χλμ/ώρα. Το νούμερο είναι ως συνήθως αισιόδοξο, με πιο ρεαλιστική τιμή τα περίπου 60 χιλιόμετρα, ανάλογα την χρήση και τις συνθήκες οδήγησης.

Πάντως ακόμα και αυτό το νούμερο κάθε άλλο μικρό είναι καθώς μπορεί να υπερκαλύψει εύκολα τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις του τύπου δουλειά-σπίτι-δουλειά (με αυτή τη σειρά στις μέρες μας…) και να κρατήσει τον οδηγό μακριά από το βενζινάδικο.

Με φορτισμένη πλήρως τη μπαταρία, η υβριδική CLA 250 e εμφανίζει κάποια πολύ εντυπωσιακά νούμερα κατανάλωσης. Για παράδειγμα, στο ταξίδι μας μέχρι την Πάτρα, και με ταχύτητες μέσα στα πλαίσια της λογικής και του νόμου, η κατανάλωση βενζίνης έμεινε στα 4,7 λίτρα/100 χλμ., τιμή πραγματικά εξαιρετική για ένα μεγάλο σεντάν με 218 άλογα.

Σε λιγότερο ιδανικές συνθήκες, χωρίς πλήρη φόρτιση της μπαταρίας αλλά μόνο ως υβριδική, η CLA 250 e παρέμεινε και πάλι άκρως φειδωλή στις απαιτήσεις της σε καύσιμο, καταφέρνοντας να συγκρατήσει τη μέση τιμή της κατανάλωσης στο σύνολο της δοκιμής μας κοντά στα 6 λίτρα/100 χλμ.

Η οικονομική λειτουργία του συστήματος κίνησης της Mercedes είναι η μία όψη του νομίσματος. Η άλλη όψη σχετίζεται με την ωριμότητα που δείχνει αυτό το σύστημα και την γενικότερη πολιτισμένη συμπεριφορά του καθώς μεταβαίνει από τη μία λειτουργία στην άλλη.

Λειτουργίες που μπορούν να επιλεγούν μέσα από μενού στο σύστημα Infotainment και περιλαμβάνουν την πλήρως ηλεκτρική κίνηση, την υβριδική, την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας (Battery Hold) και την σπορ λειτουργία όπου και οι δύο κινητήρες βρίσκονται σε λειτουργία έτσι ώστε να προσφέρουν στον οδηγό το μέγιστο σε επιδόσεις και οδηγική αίσθηση.

Αυτή η αβίαστη και κατασταλαγμένη λειτουργία του συστήματος κίνησης γίνεται άμεσα αισθητή από τα πρώτα χιλιόμετρα στο τιμόνι της PHEV CLA. Στην ηλεκτρική λειτουργία τα πάντα κυλούν ήρεμα και χαλαρά, χωρίς μηχανικούς θορύβους και με την γενικότερη ατμόσφαιρα στο σαλόνι να θυμίζει έντονα τα μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρείας.

Από την στιγμή που θα μπει ο θερμικός κινητήρας στο παιχνίδι, το πράγμα αλλάζει ελαφρά, μιας και το τετρακύλινδρο μοτέρ κάνει αισθητή την ηχητική του παρουσία, ιδίως στις ψηλές στροφές όπου και ακούγεται περισσότερο από όσο θα περίμενε κανείς σε μία σχεδόν limo Mercedes.

Στο ταξίδι πάντως o κινητήρας καταφέρνει να μένει σε γενικές γραμμές στο παρασκήνιο, μιας και το πολύ καλό κιβώτιο DCT των 8 σχέσεων εξασφαλίζει ότι θα λειτουργεί πάντα στο σωστό εύρος στροφών για οικονομία και άνεση στο ταξίδι.

Από εκεί και πέρα δεν θα πρέπει να μας ξεγελά η σχεδίαση και να μη μας διαφεύγει ότι στην ουσία έχουμε να κάνουμε με μία A-Class και όχι με μία πιο φθηνή εκδοχή της C-Class, η οποία είναι κάτι εντελώς διαφορετικό στο γενεαλογικό δέντρο της Mercedes.

Με δεδομένο λοιπόν ότι μιλάμε για μία επιμηκυμένη A-Class, έχουμε να κάνουμε με μία κορυφαία πρόταση με έντονο το premium στοιχείο στον τρόπο που κινείται και με υψηλά περιθώρια ασφάλειας σε κάθε είδους συνθήκη. Το σύστημα κίνησης λειτουργεί απρόσκοπτα και το στιβαρό πλαίσιο δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ένα απολαυστικό ταξίδι πολλών χιλιομέτρων.

Η ανάρτηση δεν διαφοροποιείται από αυτά που ήδη γνωρίζουμε από την κλασική A-Class, όντας άνετη και αποτελεσματική στο να κρατά υπό έλεγχο τις κλίσεις του επιπλέον βάρους που έχει προστεθεί από το υβριδικό σύστημα. Σε κάποιες περιπτώσεις θα κάνει πιο έντονη την παρουσία της στις εγκάρσιες ανωμαλίες των δρόμων, όμως το φαινόμενο δεν είναι τόσο έντονο που να «γκριζάρει» τον πολιτισμένο χαρακτήρα της CLA.

Για όσους προσπαθήσουν να επιβεβαιώσουν την σπορ σχεδιαστική προσέγγιση και τους 218 ίππους θα πρέπει απαραιτήτως να επιλέξουν το αντίστοιχο πρόγραμμα οδήγησης. Σε αυτό το mode λειτουργίας το κιβώτιο γίνεται σαφώς πιο γρήγορο στα κατεβάσματα (υπάρχουν και paddles για χειροκίνητες αλλαγές), το ακριβές τιμόνι αποκτά ένα ευπρόσδεκτο βάρος, ο κινητήρας «ακούει» περισσότερο και γενικά το αυτοκίνητο αποκτά μία «σπίθα» οδηγικής απόλαυσης, χωρίς όμως να ξεφεύγει από τον οικογενειακό του χαρακτήρα (υπάρχουν και οι εκδόσεις AMG για αυτό τον σκοπό).

Να σημειώσουμε επίσης ότι θα θέλαμε κάτι περισσότερο και από τα φρένα, τα οποία έχουν αρκετή «νεκρή» διαδρομή και απότομη λειτουργία όταν πιεστεί πιο πολύ το πεντάλ, αν και όλα αυτά θα πρέπει να αποδοθούν στο καλό σύστημα ανάκτησης της ενέργειας. Δείχνουν επίσης και σημάδια κόπωσης, καθώς τα 1.700 κιλά είναι μάλλον πολλά, αν και σπάνια αυτή η CLA θα κληθεί να κινηθεί σε πραγματικά σπορ ρυθμούς.

Συμπερασματικά, η plug-in υβριδική CLA 250 e επιτελεί με τον καλύτερο τρόπο τον σκοπό για τον οποίο βρίσκεται στην αγορά. Προσφέρει μία πολύ ενδιαφέρουσα εναλλακτική πρόταση για όποιον θέλει να αποφύγει την βαρετή μονοτονία των SUV και να αποκτήσει ένα καλό baby “Gran Turismo”, σε λογική τιμή για αυτά που προσφέρει και για την υπεραξία που έχει το «αστέρι» στη μάσκα.

Απίστευτα οικονομική, πληθωρική σε τεχνολογίες αιχμής στα συστήματα υποβοήθησης και στις ψηφιακές παροχές, και με ένα σύστημα κίνησης από τα πάνω ράφια της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας, αυτή η CLA δικαιολογεί απόλυτα τα 58.900 ευρώ που κοστίζει. Πολύ δε περισσότερο όταν χάρη στο καλαίσθητο σπορτίφ αμάξωμα εξασφαλίζει και την ιδιαιτερότητα που αναζητά όποιος ξοδεύει τόσα χρήματα και θέλει να ξεχωρίζει από τους γύρω του.

Ήταν και θα παραμείνει μια εναλλακτική επιλογή για την ελίτ των πιο “ψαγμένων” και για όσους προτιμούν -και πολύ καλά κάνουν- τις κλασικές επιλογές ενός κομψού sedan με οδηγικό χαρακτήρα παρά τον όγκο και τις υπερβολές ενός SUV αυτής της κατηγορίας. Η CLA είναι εδώ και επιμένει κόντρα σε όλες τις μόδες, συνδυάζοντας στιλ και ουσία σε ένα ιδιαίτερα προηγμένο τεχνολογικά πακέτο.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Mercedes CLA 250 e Coupe
Κινητήρας: 1.332 κ.εκ.
Ισχύς, ροπή βενζινοκινητήρα: 163 PS/5.500 rpm, 270 Nm/2.000-3.400 rpm
Ισχύς, ροπή ηλεκτροκινητήρα: 109 PS, 300 Nm
Συνδυαζόμενη ισχύς, ροπή: 218 PS, 450 Nm
Μετάδοση: Στους  εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,6 sec
Τελική ταχύτητα: 229 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου – δοκιμής): 1,1-0,8 lt/100 km – 6,1 lt/100 km
Χωρητικότητα μπαταρίας: 15,6 kWh
Ηλεκτρική αυτονομία: 71-82 km (WLTP), πραγματική 60+ km
Εκπομπές CO2: 24-18 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις ΜxΠxΥ: 4.688×1.830×1.450 mm
Βάρος: 1.740 kg
Χώρος αποσκευών: 395 lt
Τιμή: Από 58.950 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
H νέα Mercedes CLA διαθέσιμη και στην Ελλάδα (+τιμές)
Αυτός είναι ο Έλληνας της Mercedes που θέλει να… στριμώξει την Tesla
Επίσημο: Αυτή είναι η ανανεωμένη Mercedes CLA