Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes A 250 e με 218 PS

Ελλάδα 8:49
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Mercedes A 250 e με 218 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes A 250 e με 218 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το μικρομεσαίο “αστέρι” υποδέχτηκε το εξελιγμένο plug-in υβριδικό σύστημα στο μηχανοστάσιό του και συνδυάζει τα καλύτερα χαρακτηριστικά δύο διαφορετικών… κόσμων

Advertisement
Advertisement

H νέα Mercedes A 250 e έχει τη δυνατότητα να μπει στην πρίζα και να προσφέρει στον χρήστη ηλεκτρική αυτονομία έως και 68 χιλιόμετρα (WLTP), χωρίς να καταναλώνει σταγόνα από το ντεπόζιτο της βενζίνης.

Ναι, μπορεί να ταξιδέψει και με βενζίνη, χάρη στον θερμικό 1.33 turbo κινητήρα, ο οποίος συνεργάζεται με έναν αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα.

Μπερδευτήκατε; Θα καταλάβετε όμως παρακάτω, γιατί η συγκεκριμένη A-Class αποτελεί ίσως το ιδανικότερο αυτοκίνητο αυτή την εποχή στη χώρα μας.

Advertisement
Advertisement

Αναμφίβολα, το μέλλον οδεύει προς την ηλεκτροκίνηση και πολλές χώρες έχουν ήδη τις κατάλληλες υποδομές για να εφαρμόσουν την εν λόγω τεχνολογία, χωρίς προβλήματα. Ωστόσο, τα πράγματα στην Ελλάδα κυλούν λίγο πιο αργά. Παρόλο τις γενναιόδωρες επιδοτήσεις για ηλεκτρικά μοντέλα, οι υποδομές δεν καθιστούν ακόμα εύκολη την αγοραστική επιλογή ενός “πράσινου” αυτοκινήτου.

Advertisement

Η Mercedes, έχοντας από τη μια πλευρά την εντυπωσιακή και αμιγώς ηλεκτροκίνητη EQC, λανσάρει -ταυτόχρονα- την γκάμα-“γέφυρα” που ακούει στην ονομασία “EQ Power”. Πρόκειται για plug-in hybrid μοντέλα, τα οποία συνδυάζουν τη σχεδόν αθόρυβη ηλεκτρική λειτουργία χωρίς εκπομπές ρύπων με την ευελιξία και την ανεξαρτησία ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης για ταξίδια και μεγάλες αποστάσεις.

Advertisement

Ανάμεσα στη μεγάλη γκάμα EQ Power της γερμανικής φίρμας, ο Βενιαμίν, η νέα A 250 e, βρέθηκε στα χέρια μας και τη δοκιμάσαμε.

Η νέα Mercedes A 250 e κρατάει την κομψή και εκλεπτυσμένη σχεδίαση, που έχουμε συνηθίσει και η διαφορές σε σχέση με τα υπόλοιπα “αδέρφια” της είναι οι σφραγίδες στα εμπρός φτερά που φέρουν το λογότυπο “EQ Power” και φυσικά το… επιπλέον καπάκι από τη δεξιά πλευρά, το οποίο αποκαλύπτει την υποδοχή φόρτισης.

Advertisement

Στο εσωτερικό, το φουτουριστικό look είναι κάτι που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον και του πιο αδιάφορου. Από την πρώτη φορά μάλιστα, που παρουσιάστηκε το high-tech εσωτερικό της A-Class -πριν από περίπου 2 χρόνια- τα θετικά σχόλια έπεφταν “βροχή” σχετικά με το MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Στην περίπτωση της A 250 e, δεν αλλάζει τίποτα στην εικόνα με τα υλικά κατασκευής και τη συναρμογή να παραμένουν σε κορυφαίο επίπεδο. Στον ψηφιακό πίνακα οργάνων (10,25 ιντσών στο αυτοκίνητο δοκιμής) έχει προστεθεί η πληροφορία που παρέχει στον οδηγό την ηλεκτρική αυτονομία, ενώ στο μενού της κεντρικής οθόνης διατίθενται περισσότερα EQ αναλυτικά στοιχεία, τα οποία βοηθούν κυρίως στην αποδοτικότερη οδήγησή μας.

Η καμπίνα χαρίζει μια μοναδική και… πολύχρωμη φιλοξενία, κάτι που μπορεί να είναι και λόγος που δεν θέλεις να βγεις από εκεί. Ευρύχωρο για τέσσερις ενήλικες, αλλά λόγω της μπαταρίας και του συστήματος φόρτισης “χάθηκαν” αρκετά λίτρα από τον χώρο αποσκευών σε σχέση με τις συμβατικές. Πλέον φτάνει τα 310 λίτρα.

Όλα τα μοντέλα EQ Power διαθέτουν και δύο νέα προγράμματα οδήγησης, τα οποία είναι “Electric” και “Battery Level”. Ο οδηγός διαλέγει την τελευταία επιλογή εφόσον θέλει να “προστατέψει” το φορτίο της μπαταρίας και να το χρησιμοποιήσει αργότερα. Το αποτέλεσμα είναι να κινείται αποκλειστικά με τον βενζινοκινητήρα. Το αντίστροφο κάνει η επιλογή “Electric”, δηλαδή το αυτοκίνητο κάνει χρήση τον ηλεκτροκινητήρα και τη μπαταρία, έως ότου εξαντληθεί το διαθέσιμο ρεύμα.

Κάτω από το μακρύ καπό κρύβεται τόσο ο γνώριμος 1.33 turbo κινητήρας των 160 ίππων όσο και ένας ηλεκτροκινητήρας των 102 ίππων. Η συνδυαστική τους απόδοση όμως φτάνει τα 218 άλογα και τα 450 Nm ροπής. Με αυτά τα στοιχεία, η A 250 e μπορεί να αγγίξει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 6,6 δευτερόλεπτα! Σύμφωνα με την εταιρεία, τα χιλιόμετρα που μπορεί να διανύσει ηλεκτρικά η plug-in hybrid A-Class εφόσον η μπαταρία των 15,6 kWh είναι πλήρως φορτισμένη έως 68 χιλιόμετρα (WLTP). Ακόμη και με τη αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα, μπορεί να φτάσει σε τελική ταχύτητα έως 140 km/h – περισσότερο από αρκετό για να σημειώσει καλές επιδόσεις στον αυτοκινητόδρομο εντός των ορίων ταχύτητας των περισσότερων χωρών χωρίς τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Στην πράξη, τα “ηλεκτρικά” χιλιόμετρα είναι 60-65, αναλόγως την οδηγική συμπεριφορά του χρήστη, καθώς και τις καιρικές συνθήκες. Η παραπάνω αυτονομία είναι υπεραρκετή για την καθημερινή σας μετακίνηση, τη διαδρομή σπίτι-γραφείο-σπίτι, τα ψώνια σας κλπ. Απλώς, θα πρέπει στη βάση σας να υπάρχει δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας. Ουσιαστικά, με αυτή τη χρήση η Α250e δεν θα “κάψει” καθόλου την βενζίνη που βρίσκεται στο ντεπόζιτο.

Πότε καταναλώνεται η βενζίνη;
Ο 1.33 turbo κινητήρας θα “ξυπνήσει” στην περίπτωση ενός ταξιδιού (άνω των 60 χιλιομέτρων), όταν τελειώσει το φορτίο της μπαταρίας (δεν είχε γίνει φόρτιση), όταν πιεστεί το γκάζι μέχρι τέλος (kickdown) και όταν επιλεχτεί το ανάλογο πρόγραμμα οδήγησης.

Η Mercedes ανακοινώνει ότι η μέση κατανάλωση είναι 1,4 lt./100 km. Αυτή η τιμή είναι ρεαλιστική, γεγονός που επιβεβαιώθηκε μετά τα 123 συνολικά χιλιόμετρα που πραγματοποιήσαμε, συνδυάζοντας τον θερμικό και τον ηλεκτρικό κινητήρα. Ωστόσο αυτό δεν είναι εφικτό εάν δεν έχει φορτιστεί πλήρως η μπαταρία. Σε αντίθετη περίπτωση, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται από 5,5 έως 6 lt./100 km. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι 33 g/km.

Γρήγορη φόρτιση
Η μπαταρία ιόντων λιθίου, με συνολική χωρητικότητα 15,6 kWh μπορεί να φορτιστεί εξωτερικά είτε με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) είτε με συνεχές ρεύμα (DC) προαιρετικά. Σε ένα wallbox 7,4 kW (AC), και με το προαιρετικό σύστημα οχήματος εναλλασσόμενου ρεύματος (OBC – On-Board Charger) έως και 7,4 kW, η φόρτιση από 10 έως 100% SoC (State of Charge) διαρκεί περίπου 1 ώρα 45 λεπτά. Χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή DC έως 24 kW και το προαιρετικό σύστημα οχήματος φόρτισης συνεχούς ρεύματος έως 24 kW, χρειάζονται περίπου 25 λεπτά για να περάσει η μπαταρία από 10 έως 80% SoC.

Εκτός από τη φόρτιση με καλώδιο, η A250e κάνει ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα ή το “άσε” του δεξιού πεντάλ. Μάλιστα, υπάρχουν 5 διαφορετικά επίπεδα διαθέσιμα D(auto), D+, D, D- και D—, τα οποία ρυθμίζονται μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι.

Η διακριτική εικόνα της A 250 e και η “πράσινη” φιλοσοφία της δεν θα λέγατε ότι μπορεί να σας κάνει να… συγκινηθείτε πίσω από το τιμόνι. Το δυνατό βύθισμα του γκαζιού απευλευθερώνει άμεσα τη ροπή των 450 Nm και -αναπόφευκτα- έρχεται το κόλλημα της πλάτης στο κάθισμα. Η συγκεκριμένη όμως A-Class θέλει να σας… κυκλοφορήσει με άνεση και ασφάλεια, ενώ το επιπλέον βάρος του υβριδικού συστήματος (μόνο η μπαταρία είναι 150 κιλά) βάζει φρένο στις υπερβολές. Το ευθύβολο τιμόνι και η εξαιρετική ποιότητα κύλισης είναι στοιχεία που εκτιμάει ο οδηγός μόλις από τα πρώτα μέτρα και η ελαφρώς πιο σφιχτά ρυθμισμένη ανάρτηση μπορεί να απορροφάει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος αποτελεσματικά, ανάλογα όμως με το μέγεθος των τροχών.

Περί “ιδανικού αυτοκινήτου”
Συνοψίζοντας λοιπόν και τεκμηριώνοντας το περί “ιδανικού αυτοκινήτου αυτή την εποχή στη χώρα μας” που γράψαμε στην κορυφή του άρθρου, η Mercedes προσφέρει ένα δημοφιλές μικρομεσαίο μοντέλο, το οποίο μπαίνει στην πρίζα, κυκλοφορεί με ρεύμα για 65 χιλιόμετρα, έχει επιδόσεις σπορ αυτοκινήτου, είναι “φορτωμένο” με high-tech καλούδια και αν χρειαστεί υπάρχει standby ο βενζινοκινητήρας των 1.332 κ.εκ. Δεν υπάρχουν τέλη κυκλοφορίας και η A 250 e συγκαταλέγεται στα αυτοκίνητα που μπορεί να επωφελιθεί από την κρατική επιδότηση. Παράλληλα, διατίθεται με πλούσιο εξοπλισμό και λιανικη τιμή προ φόρων κάτω των 40.000 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι για τους εταιρικούς χρήστες, τα “πράσινα” μοντέλα αποτελούν τις ιδανικές επιλογές λόγω μηδενικών φόρων. Με δεδομένο λοιπόν τους ενδοιασμούς που υπάρχουν από κάποιους για τα ηλεκτρικά μοντέλα αυτή τη στιγμή, η Mercedes A250e είναι η πιο ορθή επιλογή.

Ευχαριστούμε πολύ την CONTLIFT SA.KONTOS DIMITRIOS για την παραχώρηση του χώρου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας βενζίνης: 1.332 cc
Ισχύς: 160 PS / 5.500 rpm
Ροπή: 250 Nm / 1.620 rpm
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 102 PS
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 300 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 218 PS
Συνδυαστική ροπή: 450 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6.6 sec
Τελική ταχύτητα: 235 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 1.4 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 33 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 1.680 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.419/1.796/1.452 mm
Μεταξόνιο: 2.729 mm
Χώρος αποσκευών: 310 lt
Τιμή: 43.601€ (χωρίς κρατική επιδότηση)