Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Mazda CX-30 SkyActiv-X G180 AWD

Ελλάδα 15:08
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πρώτη δοκιμή: Mazda CX-30 SkyActiv-X G180 AWD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Mazda CX-30 SkyActiv-X G180 AWD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ο νέος, καινοτόμος κινητήρας SkyActiv-X παίρνει τη θέση του κάτω από το μπροστινό καπό του ολοκαίνουργιου Mazda CX-30, ώστε να δημιουργήσει μια ξεχωριστή επιλογή στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV.

Advertisement
Advertisement

Είναι η επιστροφή της Mazda στη χώρα μας. Και είναι η επιστροφή της –εκτός των άλλων– με ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, που πραγματικά μας άφησε με τις καλύτερες εντυπώσεις από την πρώτη στιγμή που το γνωρίσαμε από κοντά πέρυσι το καλοκαίρι στα πέριξ της Φρανκφούρτης. Πλέον, 6 περίπου μήνες αργότερα και έχοντας ήδη πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του από τον περασμένο Σεπτέμβριο στη χώρα μας, το Mazda CX-30 ενισχύει τις επιλογές του με τον ολοκαίνουργιο SkyActiv-X κινητήρα βενζίνης της εταιρείας, ο οποίος χρησιμοποιεί τεχνικές λύσεις που συναντούμε και σε diesel κινητήρες για να μειώσει την κατανάλωση και τους ρύπους του. Ως αποτέλεσμα αυτής της προσθήκης, ακόμη και στην κορυφαία αυτόματη 4Χ4 έκδοσή του το CX-30 δεν «καίει» πάνω από 5.6 lt. καυσίμου ανά 100 km (εργοστασιακά) και «πληρώνει» τέλη κυκλοφορίας μόνο 154 ευρώ. Σας ακούγονται ουτοπικά για ένα μοντέλο 180 ίππων; Ας πάμε να το δούμε τι κάνει και στην πράξη.

Σχεδίαση που αρέσει πολύ

Advertisement
Advertisement

Εν αρχή ην η εμφάνιση και εδώ, η Mazda δημιουργεί ένα πραγματικά όμορφο SUV/Crossover μοντέλο, το οποίο εμπνέεται από την πρόσφατη KODO σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, ώστε μαζί με το αντίστοιχης αισθητικής εμπνεύσεως νέο Mazda 3, να συνθέσει ένα «δυνατό» για την εταιρεία δίδυμο στη μικρομεσαία κατηγορία. Το 5θυρο αμάξωμα του CX-30 υιοθετεί αρκετές καμπύλες, ένα α λα κουπέ στυλ στο πίσω τμήμα του, αλλά και ένα πιο σφηνοειδές εμπρόσθιο μέρος με μεγάλη γρίλια για τη μάσκα. Στοιχεία όπως τα μαύρα περιμετρικά πλαστικά χαμηλά στο αμάξωμα τονίζουν τον «περιπετειώδη» χαρακτήρα του, ενώ η επίσης μαύρη αεροτομή στο πίσω τμήμα μαζί με την χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης δίνουν μια σπορτίφ νότα στην όλη εμφάνιση. Από πλευράς διαστάσεων, με μήκος στα 4,395 μέτρα το CX-30 παραμένει ακριβώς μέσα στα πλαίσια της μικρομεσαία κατηγορίας, τη στιγμή που πλάτος και ύψος βρίσκονται σε αναλογίες που του χαρίζουν μια συνολική κομψότητα. Η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος των 175 mm, αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο crossover.

Μίνιμαλ, πολύ ποιοτικό και με σπορτίφ στοιχεία εσωτερικό

Advertisement

Ο θάλαμος των επιβατών του νέου Mazda CX-30 ακολουθεί μια διαφορετική προσέγγιση, σε όλα τα επίπεδα, από ό,τι στα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας του, υιοθετώντας μίνιμαλ γραμμές, με υλικά premium επαφής (μαλακά, με απαλό, «καθαρό» άγγιγμα, χωρίς γωνίες και κοψίματα), αλλά και ξεκούραστο, λευκό φωτισμό των οργάνων. Δεν λείπουν και κάποιες σπορτίφ πινελιές, πιστές στο παρελθόν, το παρόν, αλλά και το μέλλον της φίρμας, όπως είναι το υψηλό τούνελ της κονσόλας μεταξύ των εμπρόσθιων καθισμάτων, αλλά και το τριάκτινο τιμόνι. Παχιά, με εξαιρετική άνεση και καλή στήριξη του σώματος είναι τα καθίσματα για τους επιβάτες, που επιπλέον στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση του αυτοκινήτου της δοκιμής ήταν ρυθμιζόμενα ηλεκτρικά, θερμαινόμενα (σε τρία επίπεδα) και με δέρμα. Εξαιρετική, για μια ακόμη φορά σε μοντέλο της Mazda, είναι η θέση οδήγησης, ενώ παρότι υπάρχουν κάποια «κρυφά» σημεία πίσω και πλάι που απαιτούν λίγη παραπάνω προσοχή στην οπισθογωνία (λόγω και του μικρού πίσω παρμπρίζ), η άκρως ευκρινή κάμερα οπισθοπορείας βοηθά τον οδηγό να χωρέσει με ευκολία το CX-30 ακόμη και σε στενές θέσεις. Μάλιστα, υπάρχει κάμερα παρκαρίσματος και στο εμπρόσθιο τμήμα του αυτοκινήτου, που καθιστά ακόμη πιο εύκολους τους ελιγμούς.

Καλοί χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές

Advertisement

Στο πεδίο των χώρων, 4 ενήλικες δεν θα δυσκολευτούν να βρουν θέση στο εσωτερικό του CX-30, αν και το υψηλό τούνελ της μετάδοσης θα δυσκολέψει την παραμονή και ενός μεσαίου πίσω καθήμενου. Το πορτ-μπαγκάζ με 430 λίτρα ωφέλιμου όγκου (μεγαλύτερο κατά 72 λίτρα από αυτό του Mazda 3), είναι σε θέση να μεταφέρει χωρίς πολλές παραχωρήσεις τις αποσκευές τους, διαθέτοντας και ένα αρκετά μεγάλο άνοιγμα, που προαιρετικά μπορεί να γίνεται και ηλεκτρικά. Αρκετές είναι οι προσφερόμενες θήκες για μικροαντικείμενα στην καμπίνα.

Μοτέρ με βελούδινη λειτουργία και καλή κατανάλωση

Advertisement

Ο κινητήρας βενζίνης SkyActiv X της Mazda συνδυάζει τη λειτουργία ενός κινητήρα βενζίνης, με αυτόν ενός diesel. Επιγραμματικά, αναφέρουμε ότι το μοτέρ διαθέτει ψεκασμό καυσίμου δύο σταδίων, μέσω του οποίου συναντάται η αυτανάφλεξη μέσω συμπιεσμένου αέρα που συμβαίνει στα diesel, με την ανάφλεξη μίγματος καυσίμου/αέρα μέσω μπουζί που συμβαίνει στα μοτέρ βενζίνης. Ο συνδυασμός αυτός επιτρέπει στο μοτέρ να λειτουργήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα με οικονομικό τρόπο, μειώνοντας την κατανάλωσή του χωρίς να χάνει σε απόδοση. Σε αυτό, το βοηθά και η μπαταρία 24V που δίνει ρεύμα σε μια ενσωματωμένη γεννήτρια εκκίνησης με ιμάντα (ISG), ώστε να συνδράμει στο έργο του κινητήρα χωρίς να απαιτήσει extra καύσιμο. Η χωρητικότητα του ατμοσφαιρικού συνόλου είναι 1.998 κ.εκ. και η απόδοση της ισχύος του φθάνει τους 180 ίππους (με 22.8 kgm ροπής). Στην πράξη έχουμε να κάνουμε με έναν κινητήρα που εντυπωσιάζει με την πολιτισμένη λειτουργία του, την γραμμικότητά του και την παντελή έλλειψη αχρείαστων «εκρήξεων» απόδοσης. Στις χαμηλές στροφές το μοτέρ έχει άμεση απόκριση ανεβάζοντας με ευκολία μέχρι και το υψηλό φάσμα περιστροφής του, ώστε να βοηθήσει τον οδηγό να πραγματοποιήσει μια γρήγορη προσπέραση. Το 6άρι αυτόματο κιβώτιο φροντίζει ώστε στην καθημερινή οδήγηση οι στροφές να κρατιούνται χαμηλά προς όφελος της κατανάλωσης, εμφανίζοντας μόνο μια μικρή υστέρηση σε γρήγορες αλλαγές, που όμως δεν «κόβει» την απόδοση του κινητήρα. Στο πεδίο της κατανάλωσης, κινούμενοι σε πόλη και εθνική οδό καταγράψαμε μια τιμή 8.9 lt./100 km με το νέο μοντέλο της Mazda. Με βάση τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου (αυτόματο, τετρακίνητο, με 180 ίππους), το νούμερο αυτό κρίνεται αρκετά καλό.

Εξαιρετικά οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά

Το Mazda CX-30 στο δρόμο βγάζει έναν τόσο σωστά δομημένο χαρακτήρα, ώστε να καταφέρνει να ισορροπεί ίσως καλύτερα από κάθε άλλο μοντέλο της κατηγορίας του μεταξύ της άνεσης και της οδικής συμπεριφοράς, σε ένα crossover που οδηγικά τουλάχιστον μπαίνει στη λίστα των προσωπικών μας αγαπημένων. Το μυστικό ακούει στη νέα πλατφόρμα Skyactiv πάνω στην οποία χτίζεται το ιαπωνικό crossover/SUV (είναι η ίδια με αυτή του νέου Mazda 3), που φέρει μια επανασχεδιασμένη ανάρτηση με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, η αρχιτεκτονική της οποίας έχει γίνει ώστε να αυξηθεί η αποδοτικότητα του συστήματος στο δρόμο. Το «παρών» δίνει και το νέο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης G-Vectoring Control, που φροντίζει να ελέγχει τη ροπή που φθάνει σε κάθε τροχό ανάλογα και με τις κινήσεις του τιμονιού. Στην πράξη, όλα αυτά μας φέρνουν ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο που εμφανίζεται πραγματικά ακλόνητο στην ευθεία, με υψηλότατα περιθώρια πρόσφυσης στις στροφές και με μια εν γένει συμπεριφορά που γεμίζει αυτοπεποίθηση τον οδηγό του κάθε φορά που αυτός κάθεται πίσω από το τιμόνι. Το τελευταίο, έχει σχεδόν το τέλειο βάρος, είναι όσο πιο πληροφοριακό γίνεται και γενικά, συμβάλει στην απόλαυση της οδήγησης. Στο πεδίο της άνεσης, το CX-30 με το άκαμπτο πλαίσιο και τη σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση χωρίς να είναι «μαλακό», περνά με χαρακτηριστική αποτελεσματικότητα πάνω από εγκάρσιες ανωμαλίες και δεν τις μεταφέρει στο εσωτερικό. Σε premium επίπεδα βρίσκεται και η παρεχόμενη ηχομόνωση. Σε ό,τι αφορά τέλος στην τετρακίνηση, εδώ έχουμε να κάνουμε το αυτόματο σύστημα i-Activ AWD της Mazda, που φροντίζει να μοιράζει τη συνεχώς τη ροπή μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα (ξεκινά από 100% εμπρός). Η λειτουργία της είναι άμεση και συμβάλει στην αυξημένη οδική ασφάλεια του αυτοκινήτου. Σε εκτός δρόμου διαδρομές, η τετρακίνηση θα βγάλει ασπροπρόσωπο τον οδηγό στο πατημένο χώμα, όμως η απόσταση από το έδαφος των 175 mm θέτει όρια στην εξερεύνηση.

Συμπέρασμα

Η προσθήκη του SkyActiv-X κινητήρα στη γκάμα των επιλογών του CX-30 τελειοποιεί μια από τις καλύτερες προτάσεις στη μικρομεσαία κατηγορία των Crossover/SUV. Το μοντέλο της Mazda εκτός πλέον από τα κορυφαία οδικά και οδηγικά του χαρακτηριστικά ή το premium επιπέδου εσωτερικό που χαρακτηρίζουν όλες τις εκδόσεις του, προσθέτει στην πετυχημένη εξίσωση και έναν άκρως αποδοτικό κινητήρα, με αρκετά καλή, με βάση τα χαρακτηριστικά του, κατανάλωση. Η τιμή των 33.112 ευρώ της τετρακίνητης έκδοσης είναι «τσιμπημένη» (από 28.725 ευρώ το δικίνητο), ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έχουμε να κάνουμε με την ανώτερη επιλογή στη γκάμα του μοντέλου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.998 cc
Ισχύς: 180 PS/6.000 rpm
Ροπή: 22.8 kgm/3.000 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.2 sec
Τελική ταχύτητα: 204 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.6 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 128 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 153,6 €
Βάρος: 1.546 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.395/1.795/1.540 mm
Μεταξόνιο: 2.655 mm
Χώρος αποσκευών: 430 lt (422 lt με το ηχοσύστημα της Bose)
Τιμή: από 33.112€ (από 37.330€ Auto)