Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Car Of The Year | newsautoMOTO

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Kia e-Soul 64kWh 204PS

  • Γιώργος Σαργιαννίδης (gsar@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

To νέο Kia e-Soul, στην έκδοση με τη “μεγάλη” μπαταρία, προσφέρει αυτονομία που θα πρέπει να διαθέτουν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλούνται το 2021.

Το “αγκάθι” των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σήμερα είναι η μπαταρία και ουσιαστικά η αυτονομία που μπορούν να χαρίσουν με μία φόρτιση.

Η Kia, με το νέο e-Soul 64 kWh, “κλείνει το μάτι” στα υπόλοιπα σημερινά “EV” μοντέλα, μιας και η αυτονομία που αγγίζει είναι 615 χιλιόμετρα (σε αστικό κύκλο), ενώ χρειάζεται 42 λεπτά για να φτάσει το 80% της μπαταρίας σε ταχυφορτιστή (άνω των 80 kW).

Όλα αυτά, σε μια μοντέρνα “συσκευασία”, η οποία διατηρεί την ιδιόμορφη σιλουέτα και την εξαιρετική πρακτικότητα, αλλά ενστερνίζοντας -ταυτόχρονα- τη νέα τάση της αυτοκίνησης.

Πώς θα ήταν όμως η καθημερινότητά σας, να “ζείτε” δηλαδή με το αμιγώς ηλεκτρικό Kia Soul; Πόσο χρόνο χρειάζεται για να φορτίσει η μπαταρία του από οικιακή πρίζα και άλλες περισσότερες πληροφορίες που αποδεικνύουν ότι η Kia επενδύει ορθά στην τεχνολογία του αύριο με τις πρώτες “αποδείξεις” να είναι ήδη εδώ.

Ιδιαίτερο και trendy
Φυσικά θα ξεκινήσουμε από τη γνώριμη εμφάνιση του νέου Kia e-Soul. Ανέκαθεν, το Soul ακολουθούσε μια trendy προοπτική, κάτι που συνεχίζει και στην 3η -αμιγώς ηλεκτρική- γενιά του. Η τετραγωνισμένη σιλουέτα είναι το σήμα κατατεθέν του μοντέλου, την οποίο κράτησε ανέπαφη, ωστόσο το εμπρός μέρος είναι αυτό που διαφοροποιείται και εντυπωσιάζει πραγματικά ακόμα και τον πιο… αδιάφορο. Είναι αδύνατον να μην σαγηνευτείτε από τα μοντέρνα στενά φώτα LED. Η έλλειψη της γρίλιας είναι φυσιολογική (δεν χρειάζεται ιδιαίτερη ψύξη ο ηλεκτροκινητήρας), με τους μηχανικούς της φίρμας να τοποθετούν μπροστά ένα πορτάκι που αποκαλύπτει τη θύρα φόρτισης. Παράλληλα, στο πίσω τμήμα συνεχίζεται η cool εικόνα του e-Soul, με τα φώτα να αγκαλιάζουν το πίσω παρμπρίζ.

Το νέο e-Soul είναι χτισμένο πάνω σε μία νέα, πιο άκαμπτη πλατφόρμα σε σχέση με την απερχόμενη γενιά. Έχει 55 mm μεγαλύτερο μήκος (4.220 mm) και οριακά αυξημένο μεταξόνιο κατά 30 mm (2.600 mm). Το συνολικό του πλάτος φτάνει στα 1,82 m και το ύψος του στα 1.605 mm, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι 153 mm.

Εσωτερικό που νιώθεις… cool
Tο εσωτερικό ακολουθεί τη νεανική φιλοσοφία, αλλά με τη διαφορά ότι υιοθετεί πιο “στρογγυλεμένες” επιφάνειες. Η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι εξαιρετικές (μαλακά πλαστικά στο μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό), όπως και σε υψηλό επίπεδο είναι η συναρμογή. Υπάρχουν ιδιαίτερες ανάγλυφες επιφάνειες στις πόρτες, οι οποίες όχι μόνο είναι φωτιζόμενες, αλλά “ζωντανεύουν” στον ρυθμό της μουσικής που ακούτε. Για την ενίσχυση της ευχάριστης μελωδικής ατμόσφαιρας, το φωτιζόμενο περίγραμμα των ηχείων ακολουθεί -και αυτό- το… beat της μουσικής. Πίσω από το τιμόνι συναντάμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, που είναι ουσιαστικά μια οθόνη 7 ιντσών.

Αναλαμβάνει να ενημερώνει τον οδηγό για τις απαραίτητες πληροφορίες (όπως είναι η αυτονομία και η ταχύτητα του οχήματος), ενώ υπάρχει και η δυνατότητα διαμόρφωσής της ανάλογα με τα γούστα του χρήστη. Αυτό που κλέβει όμως την παράσταση είναι η μεγάλη οθόνη αφής 10,25 ιντσών, η οποία δεσπόζει στο κέντρο της κονσόλας. Το λογισμικό είναι εύκολο στη χρήση και παρέχει διαδρομές, συντομεύσεις και άλλες χρήσιμες πληροφορίες. Μάλιστα, χωρίζεται σε 3 καρτέλες, παρέχοντας ταυτόχρονες πληροφορίες από 3 διαφορετικά μενού. Επίσης, δίνει τον έλεγχο των 10 ηχείων της Harman Kardon, του ποιοτικού συστήματος ήχου με τεχνολογία Clari-Fi και QuantumLogic Surround. Παράλληλα, οι χάρτες του πλοηγού ενημερώνοντας συνεχώς για 7 χρόνια, κρατώντας το navigation σας πάντα up to date. Αναπόσπαστο κομμάτι είναι φυσικά και οι τελευταίες τεχνολογίες συνδεσιμότητας και η συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto.

Χωροταξικά, η καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει 5 ενήλικες, αλλά ο χώρος αποσκευών περιορίζεται στα 315 λίτρα (λόγω μπαταρίας), παρέχοντας -από την άλλη- ένα καλό άνοιγμα της 5ης πόρτας. Η πρακτικότητα είναι σε υψηλό επίπεδο και αυτό χάρη, στις αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες.

Σχεδόν 400 Nm από 0 rpm
Tο νέο Kia e-Soul διατίθεται με τον ισχυρό ηλεκτροκινητήρα των 150 kW (204 ίππων) και με τον 100 kW (136 ίππων), οι οποίοι εξοπλίζονται με μπαταρία 64 kWh και 39,2 kWh αντίστοιχα. Στη διάθεση μας είχαμε την πρώτη περίπτωση, όπου η Long Range έκδοση χαρίζει και μεγαλύτερη αυτονομία. Η μέγιστη ροπή είναι 395 Nm και κάνει την εμφάνιση της ακαριαία (από 0 rpm), χαρακτηριστικό που κάνει το antispin να “γράφει”… υπερωρίες σε κάθε άγαρμπο πάτημα του δεξιού πεντάλ. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 7,9 sec με το e-Soul των 1.758 κιλών να δείχνει…σαν πούπουλο. Όσο για την τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 167 χλμ./ώρα.

Αυτονομία με το… τσουβάλι!
Αναφορικά με την αυτονομία, η μπαταρία λιθίου ιόντων πολυμερών 180 Ah τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα με ρεύμα τάσης 356V, μεταφέροντάς το στους εμπρός τροχούς για… 452 χιλιόμετρα. Αυτή είναι η τιμή που ανακοινώνει το εργοστάσιο για μικτό κύκλο, γεγονός που επιβεβαιώνεται και στην πράξη. Με προσεκτική οδήγηση και εκμεταλλευόμενοι το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, με το επίπεδο να ρυθμίζεται μόνο από τα paddle πίσω από το τιμόνι, μπορεί να φτάσει τα 615 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση εντός αστικού φόντου. Η μέση κατανάλωση υπολογίζεται από 15 έως 17 kWh/100 km, ενώ στην πόλη αυτή η κατανάλωση μειώνεται, κάτι που φτάνει πιο κοντά στην αυτονομία που ανακοινώνει η Kia στα αυστηρά πρότυπα δοκιμών WLTP.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όταν o Ενεργός Ρυθμιστής Ταχύτητας (Smart Cruise Control) είναι ενεργοποιημένος, το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας μέσω του φρεναρίσματος προσαρμόζεται στο ρυθμό που δίνει το αυτοκίνητο που προηγείται. Ακόμα, στην οδήγηση “Single Pedal” δεν χρειάζεται να χρησιμοποιείται το πεντάλ του φρένου, εκτός από την περίπτωση που επιβάλεται η πλήρης ακινητοποίηση του οχήματος. Αυτό το σύστημα χρειάζεται σίγουρα μια μικρή εξοικείωση, εφόσον δεν έχετε οδηγήσει ξανά με… “μόνο ένα πεντάλ”.

Γρήγορη φόρτιση
To Kia e-Soul μπορεί να φορτιστεί από οικιακή πρίζα και χρειάζεται περίπου 9,5 ώρες για να φτάσει το 100%. Ακόμα, το Σύστημα Συνδυασμένης Φόρτισης (CCS) σε ένα δημόσιο σταθμό για ταχύτητες φόρτισης από 20 έως 80% με ταχυφορτιστή από 80 kW και επάνω χρειάζεται 42 λεπτά. Για περισσότερη ευκολία, μπορείτε να προγραμματίσετε απομακρυσμένα τη φόρτιση, ενώ υπάρχει και χειμερινό πρόγραμμα που ζεσταίνει την μπαταρία για μέγιστη απόδοση. Επιπλέον, ο διαθέσιμος φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος 11 kW καθιστά ευκολότερη την αξιοποίηση του συνεχώς αναπτυσσόμενου δικτύου ταχυφόρτισης.

Ζεις μαζί του
Με το που αποσυνδέεται η τροφοδοσία ρεύματος, το e-Soul 64 kWh ανακοινώνει ότι υπάρχουν 453 km (ναι, 1 χιλιόμετρο επιπλέον της εργοστασιακής τιμής) διαθέσιμα για κατανάλωση. Από την υψηλή θέση και με πανοραμική οπτική επαφή, ο οδηγός ξεκινάει τη διαδρομή του με μεγάλη αισιοδοξία. Η απουσία θορύβου κατά την κύλιση (και την επιτάχυνση) είναι κάτι που ακόμα προσπαθούμε να συνηθίσουμε, ωστόσο θα είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της μελλοντικής μας μετακίνησης. Η ανάρτηση έχει αλλάξει σε σχέση με το απερχόμενο Soul, με τη νέα γενιά να φέρει πίσω πολλαπλούς συνδέσμους, εξασφαλίζοντας άνετη -χωρίς κοπανήματα και άλλους θορύβους- μετακίνηση όλων των επιβατών. Το χαμηλό κέντρο βάρους, λόγω της χαμηλά τοποθετημένης μπαταρίας, αντισταθμίζει σε μεγάλο βαθμό την ψηλή σιλουέτα του, ενώ ενισχύει την καλή συμπεριφορά στον δρόμο. Η δύναμη, τουλάχιστον στα προγράμματα Normal και Sport, είναι ανάλογη ενός καλού GT με θερμικό κινητήρα, αλλά το πιο ενδιαφέρον είναι ότι την περνάει στον δρόμο με ένα ήπιο και σταθερό τρόπο.

Αποτέλεσμα είναι να έχεις στα χέρια σου ένα αυτοκίνητο με μικρές κλίσεις, μπόλικη δύναμη -από το μηδέν-, και εντυπωσιακά καλή απόκριση στο γκάζι. Με δυο λόγια, το e-Soul είναι ένα πολύ ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο, τόσο στην πόλη όσο και στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο.

Με πόσο;
Το αυτοκίνητο δοκιμής ξεκινάει από τα 43.990 ευρώ, ωστόσο με το πρόγραμμα “ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ” και την απόσυρση η τιμή αυτή διαμορφώνεται στα 37.600 ευρώ. Μάλιστα, σε αυτή την έκδοση, το εξοπλιστικό πακέτο “Platinum” παρέχει τις τελευταίες τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού, προηγμένα συστήματά ψυχαγωγίας και ασφάλειας, καθώς και μια τεράστια αυτονομία για τα σημερινά δεδομένα. Από την άλλη, το “μικρό” e-Soul ξεκινάει από τα 36.940 ευρώ, ενώ με την κρατική επιδότηση φτάνει λίγο κάτω από τα 30.000 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, τόσο το Kia e-Soul όσο και τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της εταιρείας συνοδεύονται με 7 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης ή 150.000 χιλιομέτρων.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ηλεκτροκινητήρας: 150 kW
Ισχύς: 204 PS
Ροπή: 395 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,9 sec
Τελική ταχύτητα: 167 km/h
Μέση κατανάλωση: 15,7 kWh/ 100 km
Αυτονομία: 452 km (μικτός κύκλος) / 615 km (αστικός κύκλος) WLTP
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.220 x 1.825 x 1.605 mm
Μεταξόνιο: 2.600 mm
Βάρος: 1.758
Χώρος αποσκευών: 315 lt
Τιμή: Από 37.600 ευρώ (με την επιδότηση και απόσυρση – έκδοση Platinum)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr