Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai Kona Hybrid

  • Γιώργος Σαργιαννίδης (gsar@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Μετά τα Hyundai Kona με τους θερμικούς κινητήρες και την αμιγώς ηλεκτρική “καρδιά”, η κορεάτικη φίρμα παρουσιάζει την υβριδική έκδοση, την οποία και δοκιμάζουμε επί ελληνικού εδάφους.

Η Hyundai αποτελεί έναν δυνατό “παίχτη” και στην κατηγορία των B-SUV με το νέο Kona. Αναμφίβολα, όταν παρουσιάστηκε στο κοινό, έκανε σημαντική αίσθηση η μοντέρνα εμφάνιση με τις φουτουριστικές του πινελιές, κάτι που οφείλεται κυρίως στο κέντρο σχεδίασης της California που κέρδισε το “στοίχημα”, σημειώνοντας σημαντικές διακρίσεις.

Αρχικά, η κορεάτικη εταιρεία εφοδίασε το Kona με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, ενώ αργότερα πραγματοποίησε ένα άλμα στην εξέλιξη, λανσάροντας την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Επειδή όμως έλειπε η “γέφυρα” των δύο εποχών, η Hyundai κατασκεύασε την υβριδική version του compact SUV, προσφέροντας καλή απόδοση σε συνδυασμό με χαμηλές εκπομπές ρύπων. Ωστόσο, έχει και αρκετά ατού, που άλλα μοντέλα στην κατηγορία του δεν έχουν. Ας τα δούμε όμως παρακάτω.

Το μήκος του Kona είναι στα 4.165mm, το πλάτος στα 1.800mm και το ύψος στα 1.550mm. Συνθέτουν ένα καλαίσθητο και μοντέρνο σύνολο, που διαφοροποιείται αισθητά από τους αντιπάλους του σε αυτή την άκρως ανταγωνιστική κατηγορία. Στο δυναμικό του «πρόσωπο» προκαλούν αίσθηση τα φωτιστικά σώματα που χωρίζονται σε τρία μέρη, με τα πολύ λεπτά LED στο ύψος του καπό να κλέβουν την παράσταση. Οι αισθητικές διαφορές της υβριδικής με τη συμβατική έκδοση είναι σχεδόν… μηδενικές. Εξαιρείται η σφραγίδα “hybrid” στην πέμπτη πόρτα, που μαρτυρά την υβριδική ψυχή και τα “Blue Drive” στα εμπρός φτερά.

Στο εσωτερικό όμως γίνεται πιο άμεσα αντιληπτή η διαφορετικότητα του μοντέλου. Το πρώτο στοιχείο είναι ο πίνακας οργάνων, ο οποίος είναι μεν αναλογικός, αλλά το παραδοσιακό στροφόμετρο έχει αντικατασταθεί από τις ενδείξεις κατάστασης του ηλεκτροκινητήρα και του υβριδικού συνόλου. Ακόμα, στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας δεσπόζει η οθόνη αφής των 10,25 ιντσών, ευανάγνωστη και εύκολη στον χειρισμό. Από εκεί μπορείτε να περιηγηθείτε στις λειτουργίες του αυτοκινήτου και του ηχοσυστήματος, καθώς και να παρακολουθείτε σε πραγματική στιγμή τη ροή ενέργειας κατά την κύλιση. Στο στάνταρ σύστημα διασύνδεσης οι πελάτες επωφελούνται από το Display Audio προκειμένου να κάνουν mirroring (αναπαραγωγή του περιεχομένου οθόνης του smartphone τους) στην οθόνη 7 ιντσών μέσω του Android Auto και του Apple CarPlay.


Σε αντίθεση με το εξωτερικό, το design του εσωτερικού δεν παίρνει βραβείο, αλλά σίγουρα η εργονομία και η συναρμογή είναι κάτι που θα σε κερδίσει. Τα σκληρά πλαστικά και τα μεγάλα φυσικά μπουτόν φέρουν τη γνώριμη υπογραφή της Hyundai, ενώ οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι αρκετοί και δεν θα απασχολήσουν τους επιβαίνοντες. Αναφερόμενοι στους χώρους, το Kona Hybrid δεν “κλέβει” καθόλου οφέλιμο όγκο από την καμπίνα, συνεπώς συνεχίζει να φιλοξενεί εύκολα τέσσερις επιβάτες χωρίς γκρίνιες. Μάλιστα, το πορτ-μπαγκάζ έμεινε ίδιο με τις υπόλοιπες εκδόσεις, δηλαδή στα 361 λίτρα, κρατώντας το crossover στο μέσο όρο της κατηγορίας. Φυσικά με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, η τιμή αυτή εκτοξεύεται στα 1.143 λίτρα.

Ας… επικεντρωθούμε όμως στο “ζουμί” της υπόθεσης, που είναι το υβριδικό σύνολο του Kona Hybrid. Αν και η Hyundai εφοδιάζει τις υπόλοιπες εκδόσεις με υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, στην περίπτωση του υβριδικού μοντέλου χρησιμοποίησε έναν ατμοσφαιρικό 1.6 GDI κινητήρα 105 ίππων και 147 Nm ροπής, ο οποίος συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 32 kW (43,5 ίππων) και 170 Nm ροπής. Η συνδυαστική απόδοση είναι 141 ίππους και 265 Nm ροπής, ενώ μπορεί να κινηθεί και αμιγώς ηλεκτρικά για λίγα χιλιόμετρα. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στην μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,56 kWh.

Το Kona είναι από τα λίγα B-SUV που έχει στην γκάμα του τετρακίνητες εκδόσεις. Ωστόσο, στην περίπτωση του υβριδικού, η ροπή μεταφέρεται μόνο στον εμπρός άξονα, αλλά διαθέτει το πίσω σύστημα πολλαπλών συνδέσμων, προίκα από τα τετρακίνητα αδέρφια του. Σημαντική διαφορά που συναντάμε στο υβριδικό Kona είναι το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο -αντίθετα με τους περισσότερους ανταγωνιστές του- είναι αυτόματο 6άρι διπλού συμπλέκτη. Εξελίχθηκε αποκλειστικά για το υβριδικό σύστημα και οι μηχανικοί της εταιρείας δεν επέλεξαν την εύκολη λύση τοποθέτησης ενός CVT. Ακόμα και όταν το αυτοκίνητο κινείται λοιπόν μόνο με την μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα, οι αλλαγές ταχυτήτων έχουν τη γνώριμη αίσθηση που έχουν τα συμβατικά μοντέλα. Ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να κινεί για λίγο το αμάξωμα των 1.450 κιλών, αλλά κυρίως υποβοηθά τον θερμικό κινητήρα σε περιπτώσεις απότομης επιτάχυνσης και σε “δύσκολες” ανηφόρες. Βέβαια, το Kona Hybrid βρίσκεται “μέσα στα νερά του”, όταν κυκλοφορεί εντός πόλης, μιας και γίνεται μεγαλύτερη χρήση του φορτίου της μπαταρίας με αποτέλεσμα να μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου αισθητά.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η μέση κατανάλωση είναι στα 3,9 lt./100 km στην έκδοση με τους 16 ιντσών τροχούς (4,3 lt./100 km με τους 18 ιντσών). Το αυτοκίνητο δοκιμής εξοπλίζεται με τις εντυπωσιακές 18 ιντσών ζάντες αλουμινίου και ο υπολογιστής ταξιδίου ανακοίνωνε ότι “καίμε” 5,8 λίτρα βενζίνης σε κάθε 100 χιλιόμετρα που διανύαμε. Το κερασάκι στην τούρτα είναι οι εκπομπές ρύπων, που είναι 90 g/km CO2 (με τους 16” τροχούς) με αποτέλεσμα να “προσπερνάει” με… χάρη τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας βάσει των σημερινών δεδομένων.

Στον δρόμο, το Hyundai Kona Hybrid είναι σβέλτο και ευχάριστο, παρά το γεγονός ότι οι αριθμοί στα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου δεν σου γεμίζουν το μάτι. Το 0-100 km/h έρχεται σε 11,6 sec, αλλά η αίσθηση που σου αφήνει είναι παραπάνω από ικανοποιητική. Με κάθε βύθισμα του δεξιού πεντάλ “ζωντανεύει” για λίγο ο ηλεκτροκινητήρας παρέχοντας ακαριαία μια μικρή ώθηση. Έπειτα αναλαμβάνει ο 1.600άρης κινητήρας, ο οποίος είναι αρκετός για την κίνηση εντός αστικού πεδίου.

Η θέση οδήγησης είναι υψηλή και στα πρώτα μόλις μέτρα αντιλαμβάνεσαι τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, ειδικά αν κινείσαι με χαμηλές ταχύτητες και σε κακοτράχαλο δρόμο. Το σύστημα “διαβάζει” την κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, αλλά ταυτόχρονα περιορίζονται οι κλίσεις του αμαξώματος εάν πιεστεί σε ζωηρούς ρυθμούς. Να σημειώσουμε ότι το αυτοκίνητο δοκιμής πατάει επάνω σε ελαστικό 225/45. Η βασική έκδοση με τις 16 ιντσών ζάντες και τα ελαστικά 205/60 σίγουρα θα προσφέρουν περισσότερη άνεση και οικονομία. Φύλακας άγγελος είναι το SmartSense της Hyundai, που είναι προηγμένες τεχνολογίες ασφαλείας και οδηγικής υποβοήθησης. Το Kona Hybrid εξοπλίζεται με αυτόματη ενεργοποίηση των φρένων για την αποφυγή μιας σύγκρουσης μέχρι την ανίχνευση οχημάτων στο τυφλό σημείο. Παράλληλα, μπορεί να σας προειδοποιεί για πιθανούς κινδύνους που σας απειλούν ενώ οδηγείτε, ενώ φέρει συστήματα όπως η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (Lane Keeping Assist) που επεμβαίνει ενεργά στο σύστημα διεύθυνσης για να παραμείνετε στη λωρίδα σας σε μεγάλες ή μικρές ταχύτητες.

Φτάνεις και στο ταμείο και ρωτάτε: “Τιμούλα;”. Το Hyundai Kona Hybrid ξεκινάει από τα 23.990 ευρώ, με πλούσιο εξοπλισμό, αλλά αν επιθυμείτε το κάτι παραπάνω, τότε η Distinctive ανέρχεται στα 27.090 ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η κορεάτικη φίρμα εξασφαλίζει μια συμβίωση χωρίς άγχος, μιας και προσφέρει 5 χρόνια εγγύηση άνευ περιορισμού στα χιλιόμετρα και 8 χρόνια εγγύηση για την μπαταρία. Εύκολα λοιπόν μπορεί να καταλήξει κάποιος να γλυκοκοιτάξει το συγκεκριμένο μοντέλο με το υβριδικό σύνολο, αν φυσικά αναζητά ένα B-SUV με μοντέρνα σχεδίαση, προηγμένη τεχνολογία και χαμηλή κατανάλωση (βενζίνης).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.580 cc
Ισχύς: 105 PS/5.700 rpm
Ροπή: 147 Nm/4.000 rpm
Ηλεκτροκινητήρας: 43,5 PS
Ροπή EV: 170 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 141 PS
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11.6 sec (18” ζάντες)
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.3 l/100 km (18” ζάντες)
Εκπομπές CO2: 99 gr/km (18” ζάντες)
Βάρος: 1.450 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.165/1.800/1.550 mm
Μεταξόνιο: 2.600 mm
Χώρος αποσκευών: 361 lt
Τιμή: Από 23.990€

Δημοφιλή στο Protothema.gr