Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ford Ranger Raptor

Ελλάδα 23:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Ford Ranger Raptor

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ford Ranger Raptor

ΔΟΚΙΜΕΣ

Θυμάστε τα αυτοκόλλητα που έβαζαν παλαιότερα σε φορτηγά και έγραφαν, «King of the Road» (Ο Βασιλιάς του δρόμου); Το ανοιχτό ημιφορτηγό Ford Ranger Raptor θα το είχε δίκαια πάνω του!

Advertisement
Advertisement

Τα χαρακτηριστικά του; Δίλιτρος turbo diesel κινητήρας 213 ίππων, κιβώτιο 10 σχέσεων, τετρακίνηση με «Terrain Management» της Ford, αναρτήσεις fox και macho εμφάνιση.

«Πως δημιουργείς ένα ανοιχτό ημιφορτηγό, που ζηλεύουν οι ιδιοκτήτες βελτιωμένων 4x4, αλλά και SUV; Πηγαίνεις στον εσωτερικό σου βελτιωτή και διαλέγεις: Πολύ καλή ανάρτηση, μπλοκέ διαφορικό, κιβώτιο 10 σχέσεων που συνεργάζεται με προγράμματα τετρακίνησης για διαφορετικά τερέν (άμμο, χιόνι, λάσπη, πέτρες, sport) και φυσικά έναν κινητήρα turbo-diesel 213 ίππων».

Η Ford Performance, έφτιαξε τα παραπάνω και φρόντισε και για τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Επιπρόσθετα, το ανασχεδίασε στα σημεία κάνοντάς το άκρως επιβλητικό από όποια μεριά και αν το αντικρίσει κανείς.

Advertisement
Advertisement

Η χαρακτηριστική «μάσκα», οι μεγαλύτεροι θόλοι των τροχών εμπρός/πίσω, το αυξημένο κατά 150 χιλιοστά μετατρόχιο και οι πιο «μυώδεις» προφυλακτήρες, κάνουν το Raptor να θυμίζει αντίστοιχα οχήματα από τις ΗΠΑ. Την αίσθηση αυτή ενισχύουν στοιχεία όπως: Οι ειδικοί δακτύλιοι ρυμούλκησης εμπρός/ πίσω, τα ενισχυμένα και φαρδύτερα σκαλοπάτια στις πλευρές (μπορούν να γίνουν και rock sliders αν δεν τα λυπάστε) αλλά και ένα αεροδυναμικό κάλυμμα στον χώρο φόρτωσης, που ενισχύει τον ήδη εντυπωσιακό χαρακτήρα του ανοιχτού φορτηγού.

Σε σχέση με το Ranger Wildtrack είναι φαρδύτερο, ψηλότερο και ελαφρώς μακρύτερο με τις συνολικές διαστάσεις να φωνάζουν Go West. Μήκος στα 5.374 χλστ., πλάτος στα 2.180 χλστ. με τους καθρέφτες και ύψος 1.873 χλστ.. Και δεν τελειώνει εδώ το πανήγυρι της πληθωρικότητας. Τα μετατρόχια, τόσο εμπρός όσο και πίσω, είναι στα 1.710 χλστ., το μεταξόνιο είναι 3.220 χλστ., ενώ τα ελαστικά διαστάσεων 285/70 R17 δίνουν 283 χλστ. ύψος από το έδαφος.

Advertisement

Οι μεταφορικές δυνατότητες;

Είπαμε διαφορετικό, μοντέρνο, ίσως και παιχνίδι αλλά αν θέλετε να το χρησιμοποιήσετε και για… δουλειά το Raptor μπορεί; Μάλλον περιορισμένα βλέπετε σε σχέση με τις υπόλοιπες Double Cab (διπλοκάμπινες) εκδόσεις του Ranger, το Raptor είναι μακρύτερο, φαρδύτερο και ψηλότερο. Όμως λόγω του μικρότερου μεικτού βάρους του (3.130 αντί 3.270 κιλά για τις υπόλοιπες εκδόσεις) και του αυξημένου απόβαρου, το ωφέλιμο φορτίο, που μπορεί να μεταφέρει είναι μειωμένο σε (μόλις) 620 κιλά, ενώ αντίστοιχα και η ελκτική του ικανότητα περιορίζεται στους 2,5 τόνους.

Advertisement

Άνετο, ευρύχωρο και πλούσια εξοπλισμένο

Με το logo «Raptor» παντού τοποθετημένο, δεν υπάρχει περίπτωση να μπερδευτείτε για το τι οδηγείτε. Επενδύσεις από δέρμα και ύφασμα υπάρχουν παντού στο εσωτερικό του κορυφαίου ανοιχτού φορτηγού της Ford. Τα εμπρός καθίσματα είναι θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα ενώ προσφέρουν βελτιωμένη στήριξη στο σώμα ακόμη και στην κίνηση στις πιο έντονες εδαφικές ανωμαλίες.

Ο πίνακας οργάνων ενσωματώνει μια ειδική οθόνη όπου προβάλλονται πολλαπλές πληροφορίες προς τον οδηγό ενώ, στο δερμάτινο τιμόνι, εκτός από τα πολλαπλών ενσωματωμένων λειτουργιών, υπάρχουν και τα paddles για τη manual αλλαγή των σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.

Advertisement

Παράλληλα, το multimedia σύστημα «SYNC 3» της Ford συνδυάζεται με οθόνη αφής 8 ιντσών και επιτρέπει στον οδηγό την ανάγνωση και εξερεύνηση διαδρομών, ακόμη και εκτός του… οδικού δικτύου.

Πέντε ενήλικες ταξιδεύουν με άνεση και ευρυχωρία σε μακρινούς προορισμούς. Δέρμα, εργονομία και καλής ποιότητας υλικά είναι η κεντρική ιδέα της εικόνας του εσωτερικού που συνδυάζει λίγο σπορ και λίγο… SUV αίσθηση στην μοντέρνα εκδοχή της.

Κινητήρας 2000 κ.εκ. με… απόδοση

Αν περιμένατε κινητήρα V8 με κάποια πολλά κυβικά εκατοστά μάλλον πρέπει να κοιτάξετε στην άλλη πλευρά (του Ατλαντικού). Μπορεί να εμφανίζεται το σύνθημα «Built Tough» στον πίνακα οργάνων, που είναι το μότο για τα φορτηγά παραγωγής της Ford στις ΗΠΑ, αλλά οι προδιαγραφές είναι Ευρωπαϊκές. H έκδοση των 2.000 κ.εκ. (213 ίππων και 500 Nm ροπής) του πετρελαιοκινητήρα EcoBlue, φέρει την ενίσχυση «ESS» για τον ήχο της εξάτμισης,

Ο κινητήρας με το διπλό turbo, ανταποκρίνεται άμεσα τόσο στις χαμηλές όσο και στις υψηλές στροφές λειτουργίας του. Σύμμαχός του το κιβώτιο ταχυτήτων, που καλύπτει τα κενά. Βέβαια η δύναμη ισορροπείται αλλά η κατανάλωση ανεβαίνει. Ακόμη και αν ο οδηγός το προσπαθήσει, η μέση κατανάλωση των 8,9 λτ./100χλμ. που ανακοινώνει η εταιρεία, είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί, εμείς είδαμε από 9,5 ως και 10,2 λίτρα καυσίμου.

Τα σημεία της ενίσχυσης

Το Raptor έχει το DNA της Ford Performance. Για να αντιμετωπίζετε τις εκτός δρόμου συνθήκες, το πλαίσιο είναι ενισχυμένο σε δώδεκα σημεία με ατσάλι υψηλής αντοχής και χαμηλή περιεκτικότητα σε κράματα, για αντοχή. Η ανάρτηση είναι φτιαγμένη για να αντιμετωπίζει δύσκολα εδάφη με υψηλές ταχύτητες, διατηρώντας έλεγχο και άνεση, κάτι που δύσκολα συνδυάζετε.

Τα ελατήρια (με διάμετρο 2,5’’) και τα αμορτισέρ είναι της FOX, και μεγάλες διαδρομές. Tα πίσω αμορτισέρ είναι ομόκεντρα τοποθετημένα, διάταξη την οποία συναντάμε  σε αγωνιστικές κατασκευές και διαθέτουν τεχνολογία Position Sensitive Damping, η οποία βοηθά να διατηρείτε η ισορροπία ανάμεσα στον έλεγχο και την άνεση.

… και οι προδιαγραφές

Το Raptor μπορεί να…  βουτήξει μέσα σε νερό 850 χλστ., ενώ οι γωνίες εισόδου (32,5°), ράμπας (25°) και αναχώρησης (24°) του δίνουν χαρακτηριστικά (εκτός από την εμφάνιση) άρματος μάχης. Δύσκολα θα βρει στο έδαφος και δύσκολα θα κολλήσει. Για το τελευταίο συμβάλουν παράγοντες όπως η μετάδοση με τρεις επιλογές: Στους πίσω, τετρακίνηση, low range τετρακίνηση, αλλά και δυνατότητα για κλείδωμα στο πίσω διαφορικό.

Όλες οι ενισχύσεις και ο σωματότυπος  του Raptor έχουν ανεβάσει το βάρος στα 2.585 κιλά. Οι 213 ίπποι δεν είναι το νούμερο που θα εντυπωσιάσει, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10.5’’ και η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 170 χλμ./ώρα.

Στο δρόμο και πολύ έξω από αυτόν

Οι πρώτες εντυπώσεις στην άσφαλτο δίνουν μία αίσθηση που κρύβει βάρος και διαστάσεις. Αν υπερβάλλεται θα αντιδράσει σαν… φορτηγό, που όταν πιεστεί σε κλειστά κομμάτια νιώθετε να ανοίγει την τροχιά του. Όμως για να συμβεί μάλλον το έχετε παρακάνει με την ταχύτητα στην στροφή.Μόλις μειώσετε λίγο και ακολουθήσετε ρυθμό… ροής, τιμόνι και ανάρτηση συνεργάνται άψογα και θυμίζουν μεγάλο SUV.

Το πέρασμα στο χώμα έγινε σε απαιτητικές διαδρομές, όπου γίνονται παρουσιάσεις μοτοσυκλετών Moto Cross. Εκεί το σύνθημα «Built Tough» απόκτησε σημασία. Το Raptor, αδιαφορεί για νεροφαγώματα και πέτρες που θα βρουν οι τροχοί,  χωρίς να μεταφέρει στην καμπίνα αναταράξεις που θα σας ταλαιπωρήσουν. Η ανάρτηση συμπεριφέρεται σαν αυτή αγωνιστικού αυτοκινήτου.

Σε στιγμές που σφίγγετε τα δόντια για το αποτέλεσμα του περάσματος, το Raptor θα δείξει ότι τέτοιες καταστάσεις είναι ρουτίνα. Σας  πείθει να τολμήσετε σε κακοτοπιές και να εξερευνήσετε κάθε χωμάτινο τερέν επιλέγοντας το κατάλληλο πρόγραμμα στο Terrain Management System.

Σε αυτό τα έξι προφίλ (driving modes) του Terrain Management System ειναι κατάλληλα για μία μεγάλη ποικιλία εδαφών όπως:

  • Normal mode Έμφαση στην άνεση, την οικονομική κατανάλωση και την αποτελεσματικότητα στην συμπεριφορά
  • Sport mode Ταχύτερη απόκριση για σπορ οδήγηση στο δρόμο
  • Grass/Gravel/Snow mode  Σχεδιασμένο για να εμπνέει ασφάλεια και αυτοπεποίθηση σε ολισθηρά off-road και ανώμαλα εδάφη
  • Mud/Sand mode Ρυθμίζει την απόκριση του οχήματος για βέλτιστη ελκτική δυνατότητα, πρόσφυση και κίνηση σε χαλαρά εδάφη όπως η άμμος και η λάσπη
  • Rock mode Προορίζεται για οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα σε πετρώδη-βραχώδη εδάφη, όπου ο ομαλός έλεγχος είναι πρωταρχικής σημασίας
  • Baja mode  Ρυθμίζει την απόκριση για οδήγηση εκτός δρόμου με υψηλές ταχύτητες, κάτι που χρειάζονται οι οδηγοί στα Baja desert rally.

Να πάρετε Raptor ή SUV;

Το τέλος της ημέρας βρίσκει εσάς ιδρωμένους και ευχαριστημένους με ένα μεγάλο χαμόγελο και το Raptor… ατσαλάκωτο όπως κάτι ήρωες ταινιών δράσης. Στο ερώτημα «SUV ή ιδιαίτερο ανοιχτό ημιφορτηγό;». Η απάντηση είναι η ερώτηση «Πόσο θα το χρησιμοποιείτε;». Δηλαδή θα βάλετε στην καρότσα μία σκηνή για να πάτε camping σε ένα νησί ή ένα ανεξερεύνητο βουνό; Θα φορτώσετε ένα ποδήλατο ή ένα surf για μία βόλτα στο βουνό ή τη θάλασσα; Αν, όχι, πάρτε ένα όχημα ελεύθερου χρόνου. Αν, ναι, τότε το Raptor είναι το αυτοκίνητό σας.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Ford Ranger Raptor
Κινητήρας: 1.995cc
Ισχύς: 213 ps/ 3.750rpm
Ροπή: 500 Nm/2.500 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 10 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,5 sec
Τελική ταχύτητα: 170km/h
Μεικτή κατανάλωση: 8,5 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Μεικτή κατανάλωση: 9,5-10,2 l/100 km (τιμή δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 277 gr/km
Βάρος: 2585 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 5374/2028/1.873 mm
Μεταξόνιο: 3220 mm
Χώρος αποσκευών: —
Τιμή: από 58.555 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Ford Explorer 3.0 PHEV AWD
Με βάση το Ford Ranger το υδρογονοκίνητο H2X
Η Hennessey περιποιείται και το Ford Bronco