Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr) Φωτογραφίες Γιώργος Σβολόπουλος

Δυναμικό νέο στυλ, αναβαθμισμένο τεχνολογικό πακέτο και κίνηση με την ισχύ ήπιων υβριδικών συστημάτων είναι τα στοιχεία που εκφράζουν την ανανέωση στο Ford Fiesta, ώστε να μείνει ακόμη έντονο στην αγορά.

Τι έχει αλλάξει στο Fiesta με λίγα λόγια; Η εξωτερική σχεδίαση στα σημεία, έχει νέες τεχνολογίες, αναβαθμισμένη οθόνη 12,3 ιντσών και υβριδικά συστήματα υποβοήθησης.

Πόσο μπορείτε να αλλάξετε μία επιτυχημένη συνταγή, χωρίς να αλλοιώσετε το αποτέλεσμα; Μπορεί το Fiesta να γίνει ακόμη πιο σύγχρονο (με λιγότερους ρύπους και περισσότερη οικονομία καυσίμου) χωρίς να χάσει τον σπορ χαρακτήρα με την ξεχωριστή οδηγική συμπεριφορά, που είναι σημείο αναφοράς των compact hatchback; Με αυτές τις απορίες στο μυαλό, ξεκινήσαμε για την πρώτη επαφή του ανανεωμένου Fiesta.

Εμφάνιση

Το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσετε είναι πως το Fiesta εκπέμπει μία φρέσκια γοητεία, που προέρχεται από ένα διακριτικά αναθεωρημένο στυλ. Η «μάσκα» είναι πιο έντονη, με το σήμα της Ford τώρα στο κέντρο και όχι ακριβώς από πάνω. Το καπό που αυξάνει το ύψος του ρύγχους.

Οι νέοι στάνταρ προβολείς LED συμβάλλουν επίσης στη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα του, με κομψή οριζόντια σχεδίαση. Στο πίσω τμήμα, τα φωτιστικά σώματα αποκτούν νέα μαύρα πλαίσια για μία πιο σπορ, εμφάνιση.

Κάθε έκδοση του ανανεωμένου Fiesta έχει διαφορετική προσωπικότητα με μοναδικά σχέδια στην πρόσοψη και τη μάσκα, καθώς και χαρακτηριστικά με εξωτερικά και εσωτερικά σχεδιαστικά στοιχεία, που εκφράζουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα τους.

Σύμφωνα με την Ford, η έκδοση ST-Line (της δοκιμής μας) είναι εμπνευσμένη από την Ford Performance προσφέρει πιο σπορ χαρακτήρα και είναι αναγνωρίσιμη από τη νέα «μάσκα» που χωρίζεται σε δύο κομμάτια. Με το πιο βαθύ ένθετο τμήμα και την κυψελοειδή σχεδίαση με gloss black φινίρισμα. Οι φαρδιοί πλαϊνοί αεραγωγοί είναι βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ το κάτω κομμάτι της  ενισχύει τη δυναμική εμφάνιση. Το καπό έχει ανασχεδιαστεί, ενώ οι νέοι προβολείς συμπληρώνουν τις αλλαγές στον προφυλακτήρα.

Εσωτερικά

Η καμπίνα, αποπνέει ένα «αέρα» τεχνολογίας, που γίνεται πιο έντονος από τις δύο οθόνες (ψηφιακό πίνακα 12,3” + ελεύθερη touch-screen), όπως και στο Puma. Το σύστημα πληροφοριών/ ψυχαγωγίας είναι το γνωστό «Sync 3» (προηγούμενης γενιάς). Είναι πιο βατό και εύκολο στη χρήση του από αυτό του Corsa, αλλά δεν διαθέτει την διεπαφή του συστήματος του Hyundai i20. Είναι κρίμα που η Ford δεν «έδωσε» στο Fiesta το πιο πρόσφατο σύστημα infotainment «SYNC 4», που έχει το Focus. Τότε θα μιλούσαμε για την κορυφαία τεχνολογία στην καμπίνα.

Το υπόλοιπο εσωτερικό είναι σχεδόν το ίδιο με πριν, αλλά δεν έχει τον παράγοντα εντυπωσιασμού και την έντονη ποιότητα των αντιπάλων από τη Renault και την Peugeot. Η διάταξη είναι λειτουργική, οι χώροι για μικροαντικείμενα παραπάνω από αρκετοί και χρηστικοί. Οι μικρότεροι σε ηλικία ίσως βρουν τη συνήθεια της Ford με τους περιστροφικούς διακόπτες (για τον κλιματισμό και το ηχοσύστημα) λίγο αναχρονιστική. Όμως για όποιον έχει συνηθίσει σε παλαιότερα μοντέλα αυτοκινήτων αυτό είναι μία γνώριμη κίνηση που δεν απαιτεί προσαρμογή, όπως η χρήση των συστημάτων μέσα από την κεντρική οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας πληροφοριών.

Όπως απαιτεί η αγορά στο ανανεωμένο Fiesta δόθηκε έμφαση στην ενίσχυση των εφαρμογών  τεχνολογίας/ασφάλειας. Νέο είναι το σύστημα «Wrong Way Alert», το οποίο «βλέπει» από μία εμπρός κάμερα σε συνδυασμό με το σύστημα sat-nav για να προειδοποιεί τον οδηγό, εάν, για παράδειγμα, βρίσκεται στη λάθος πλευρά του δρόμου. Υπάρχει επίσης ειδοποίηση για τους πίσω επιβάτες.

Το ηχοσύστημα της B&O είναι ένα χρήσιμο έξτρα αξεσουάρ που απογειώνει το εσωτερικό και κάνει ευχάριστο ακόμη και το πρωινό μποτιλιάρισμα «στο ποτάμι» με την κατάλληλη μουσική.  Οι εσωτερικοί χώροι δεν έχουν αλλάξει. Με άλλα λόγια, το πίσω κάθισμα είναι πιο στενό από πολλούς από τους βασικούς αντιπάλους του Fiesta (τόσο όσον αφορά το χώρο για το κεφάλι όσο και αυτόν για τα γόνατα). Το ίδιο συμβαίνει και με το πορτμπαγκάζ των 311 λίτρων, που είναι λίγο πιο μικρό από τα κορυφαία της κατηγορίας.

Πρώτη φορά… υβριδικά

Για την Ford: «Το ανανεωμένο Fiesta προσφέρει οδηγική εμπειρία με κύρια χαρακτηριστικά την αθόρυβη και αποδοτική λειτουργία και την άμεση απόκριση, με την υποστήριξη της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας EcoBoost Hybrid 48-volt και των κινητήρων βενζίνης EcoBoost».

Το σύστημα είναι σχεδιασμένο με σκοπό τη μείωση του κόστους χρήσης αλλά χωρίς να επηρεάζει τον σπορ χαρακτήρα των Fiesta. Τα μοντέλα EcoBoost Hybrid έχουν μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Αυτό επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt.

Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ διαρκούς συνεργασίας με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος. Μπορεί να επανεκκινεί τον κινητήρα σε 350 χιλιοστά του δευτερολέπτου, επιτρέποντας στο σύστημα Auto Start-Stop να απενεργοποιεί τον κινητήρα σε περιπτώσεις όπως όταν το όχημα ρολάρει για να σταματήσει με ταχύτητα κάτω από 25 χλμ./ώρα ακόμα και με σχέση στο κιβώτιο και με το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο, για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.

Η κίνηση

Η… Fiesta της κίνησης ήταν και είναι το δυνατό σημείο του μικρομεσαίου Ford. Ο συνδυασμός οδικής συμπεριφοράς και ισορροπίας ανάμεσα στην άνεση και την ευχάριστη κίνηση/παιχνίδι, κάνει το Ford καλύτερο από όλους τους αντιπάλους του. Με το Fiesta, παίζετε στις στροφές και σας δίνει τη σιγουριά και την αίσθηση ασφάλειας που θέλετε για να το κάνετε αυτό. Προσέξτε, δεν σας παρασύρει, αλλά σας τονώνει την εμπιστοσύνη για να πιέσετε και να παίξετε, είτε έχετε εμπειρία είτε είστε απλά… ενθουσιώδης.

Θα μου πείτε, πως όλα αυτά δεν έχουν σημασία για μεγάλο μέρος των αγοραστών του Fiesta, αλλά είναι γεγονός ότι πρόκειται για ένα πραγματικά απολαυστικό αυτοκίνητο στην οδήγηση. Το κυριότερο είναι πως αυτό το χαρακτηριστικό ισχύει όχι μόνο με τα πρότυπα της κατηγορίας του, αλλά σχεδόν με όλων (ή καλύτερα των περισσότερων) από αυτές, διατηρώντας παράλληλα την καθημερινή χρηστικότητα του.

Βέβαια, τα παραπάνω έχουν και κάποια αρνητικά, όπως η άνεση. Η γρήγορη οδήγηση (και η έκδοση ST-Line) έχουν σπορ set up στην ανάρτηση και οι δρόμοι στην πόλη ή το επαρχιακό οδικό δίκτυο έχουν πολλές κακοτεχνίες, οι οποίες φτάνουν (αν και φιλτραρισμένες στο εσωτερικό). Ο κινητήρας EcoBoost Hybrid έχει τη βοήθεια του υβριδικού συστήματος στην πόλη. Είναι οικονομικός και σχεδόν αθόρυβος και μόνο όταν πρέπει να επιταχύνετε θα ακούσετε το… γρύλισμα του τρικύλινδρου που έχει ευχάριστη χροιά (όταν είστε στο mood γρήγορης οδήγησης). Όταν βγείτε από αυτό θα δείτε, πως έχει αισθητές δονήσεις είτε στο ρελαντί είτε στην επιτάχυνση. Άλλα τρικύλινδρα σουπερμίνι είναι πιο ομαλά.

Ωστόσο, πριν «μπει» το turbo γύρω στις 2.000 σ.α.λ., του λείπει μια μικρή ώθηση, ένα μικρό σπρώξιμο. Ακόμη και με το ήπιο επίπεδο ηλεκτρικής υποβοήθησης, πρέπει να δώσετε στον κινητήρα λίγες περισσότερες στροφές από ό,τι θα περίμενε κανείς για να επιταχύνετε δυνατά και «πεταχτείτε» στο φανάρι. Το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων είναι εύχρηστο, γρήγορο, ακριβές δεν κουράζει και συμβάλλει στην απολαυστική οδηγικά αίσθηση του Fiesta.

Το σύστημα ανακτά την ενέργεια που διαφορετικά θα σπαταλούσε κατά την επιβράδυνση, την αποθηκεύει σε μια μικρή μπαταρία και στη συνέχεια την ενεργοποιεί υπό επιτάχυνση για να αφαιρέσει προσπάθεια από τον κινητήρα, μειώνοντας επομένως την κατανάλωση καυσίμου. Ως αποτέλεσμα, η υβριδική μονάδα πετυχαίνει αρκετά καλές τιμές οικονομίας. Η Ford υποστηρίζει πως το Fiesta καταναλώνει 4,9 λιτ./100 χλμ (εκπομπές CO2 111 γρ./χλμ). Στην δοκιμή μας με περισσότερη έμφαση στο παιχνίδι παρά στην οικονομία είδαμε… 5,4 λιτ/100 χλμ.

Συμπέρασμα

Οι αλλαγές της Ford στο Fiesta δεν είναι επαναστατικές, αλλά αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι παραμένει μία πολύ καλή επιλογή στην κατηγορία των σουπερμίνι. Είναι το καλύτερο για να χαρείτε την οδήγηση και είναι επίσης καλύτερα εξοπλισμένο από ποτέ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS ST Line
Κινητήρας: 999 cc με σύστημα mild hybrid 48V
Ισχύς: 125 PS
Ροπή: 170 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,4 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 4,9 l/100 km / 5,9 l/100 km
Εκπομπές CO2: 111 gr/km
Βάρος: 1.211 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4048/ 1.735/ 1.490 mm
Μεταξόνιο: 2.493 mm
Χώρος αποσκευών: 292 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Τιμή: Από 19.653€

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το αναβαθμισμένο Fiesta στην έκθεση της Ford στο «The Mall Athens»
Turbo hatchback με λιγότερα από 20.000 ευρώ
Ford Fiesta: Υβριδική υπεροχή για οικονομία και απόδοση

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto