Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Ελλάδα 14:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οι αισθητικές αλλαγές και το αναβαθμισμένο λογισμικό υπόβαθρο είναι απλώς το απαραίτητο περίβλημα της ανανέωσης του Citroën C5 Aircross. Το βασικό του προσόν παραμένει η ανυπέρβλητη άνεση και ο οικογενειακός του χαρακτήρας, ειδικά στην ντίζελ έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο.

Advertisement
Advertisement

Μπορεί να έφτασε ήδη στη μέση του κύκλου ζωής του, δεδομένου ότι παρουσιάστηκε το 2018, αλλά το Citroën C5 Aircross παραμένει αυτό που ήταν από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε: το πιο ολοκληρωμένο μοντέλο της γαλλικής εταιρείας.

Κάτι που δεν οφείλεται μόνο στο SUV σουλούπι του (εξακολουθεί να έχει απόσταση από το έδαφος, το διόλου ευκαταφρόνητο ύψος των 230 mm), αλλά πρωτίστως στο ότι η Citroën το έφερε στα μέτρα της, πέρασε δηλαδή με τον πιο εύγλωττο και ολοκληρωμένο τρόπο όλη τη φιλοσοφία της. Κοντολογίς, ξεχωριστή σχεδίαση, σημαντικές τεχνολογικές καινοτομίες, γενναιόδωρο εξοπλισμό, ευχρηστία και κυρίως κορυφαία άνεση.

Advertisement
Advertisement

Η ανανέωση, όπως είναι αναμενόμενο άλλωστε διότι ομάδα που κερδίζει κ.λπ., επικεντρώθηκε σε επιμέρους στοιχεία. Το πρώτο είναι το σχεδιαστικό φρεσκάρισμα σε ένα ούτως ή άλλως εξαρχής όμορφο αμάξωμα. Το πιο βασικό του, ίσως, χαρακτηριστικό είναι ότι δείχνει πιο συμπαγές απ’ ό,τι είναι στην πραγματικότητα.

Κι όμως, τόσο οι εξωτερικές του διαστάσεις όσο και το μεταξόνιό του είναι παραπάνω από επαρκή για τη φιλοξενία ακόμα και πέντε επιβατών, με πρακτικότητα, μάλιστα, αντάξια ενός πολυμορφικού. Για παράδειγμα, τα τρία πίσω καθίσματα είναι ανεξάρτητα, πλήρως αναδιπλούμενα και μπορούν να μετακινηθούν και κατά τον διαμήκη άξονα.

Εξίσου καλός είναι ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που κυμαίνεται μεταξύ 580-720 lt. Εμφανισιακά οι αλλαγές εστιάζονται κυρίως στις πιο ομοιόμορφες γραμμές που κατανέμουν καλύτερα τους όγκους και βγάζουν έναν αξιοπρόσεκτο δυναμισμό.

Advertisement

Στη μάσκα δεσπόζει η νέα εκδοχή του λογότυπου της μάρκας, το οποίο πλέον αποσπάται από τα φώτα ημέρας. Χαρακτηριστικό της νέας ταυτότητας της εταιρείας είναι η τοποθέτηση διπλών φωτιστικών σωμάτων LED με γραφικά σχήματος «V», τα οποία ενώνονται με μια σειρά LED, ως μια νοητή προέκταση με 3D εφέ. Οι σχεδιαστικές αλλαγές συνεχίζονται και πίσω, με τα 3D φωτιστικά σώματα σε σκούρο πλαίσιο να τονίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου χωρίς να το καθιστούν ογκώδες.

Advertisement

Δεδομένου ότι πρόκειται για face lift, είναι αναμενόμενο ότι η βασική αρχιτεκτονική του εσωτερικού δεν έχει αλλάξει. Κάτι που δεν σε χαλάει, αφού πρόκειται για ένα καλοσχεδιασμένο ταμπλό που αγκαλιάζει τον οδηγό, παρότι πλέον δείχνει κάπως πίσω από τον -ηλεκτρικό κυρίως- ανταγωνισμό. Η εργονομία βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα και οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι άφθονες.

Η σημαντικότερη διαφοροποίηση στην καμπίνα είναι η τοποθέτηση μιας μεγαλύτερης κεντρικής οθόνης αφής, με διαγώνιο 10”, μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει σχεδόν τα πάντα, ενώ πλέον το σύστημα είναι συμβατό με τεχνολογίες Apple CarPlay και Android Auto. Η απεικόνιση είναι ευκρινής, αλλά η απόκριση στο πάτημα του εικονιδίου εξακολουθεί να είναι ένα «τσικ» πιο αργή απ’ όσο θα ήθελες.

Επίσης, μολονότι όντως έχεις πρόσβαση σε δεκάδες λειτουργίες του αυτοκινήτου, χρειάζεται χρόνος, αρκετός χρόνος εξοικείωσης με το μενού. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3” παραμετροποιείται ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού, ενώ νέα είναι και η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας, όπου, στη δική μας έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο, τον κλασικό επιλογέα-joystick αντικαθιστά ένα μικρό μπουτόν, αυξάνοντας έτσι τον διαθέσιμο χώρο για μικροαντικείμενα, ενώ έχει μεγαλώσει και η επιφάνεια ασύρματης φόρτισης smartphone.

Advertisement

Υπάρχει επίσης και η δυνατότητα επιλογής διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης, στα οποία μάλιστα περιλαμβάνονται και κάποια για εκτός δρόμου, μολονότι οι εκδόσεις με θερμικό κινητήρα, όπως αυτή της δοκιμής, είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητες.

Όλα τα παραπάνω είναι ωστόσο ένα καλό ορεκτικό. Το κυρίως πιάτο, όμως, που προσφέρει το C5 Aircross είναι χωρίς δεύτερη σκέψη η απαράμιλλη άνεσή του. Μια άνεση που ξεκινά από τα καθίσματα, στα οποία νομίζεις ότι χάνεσαι μέσα στο πλουσιοπάροχο αφρώδες, και καταλήγει φυσικά στην κορυφαία απόσβεση της ανάρτησης. Αυτή η πατέντα της Citroën (Progressive Hydraulic Cushions), με την τοποθέτηση δύο υδραυλικών αμορτισέρ που διαθέτουν ελατήρια απόσβεσης στις άκρες τους, τοποθετημένα στη θέση των bump-stops, δημιουργεί μια αίσθηση ότι κινείσαι πάνω σε φίλτρο νερού.

Ακόμα και οι βαθιές λακκούβες μοιάζουν να στομώνουν κάτω από τα λάστιχα του C5 Aircross. Εξίσου εντυπωσιακή είναι και η ποιότητα κύλισης. Ακόμα και οι κραδασμοί του φιλότιμου ντίζελ κινητήρα των 1,5 lt μοιάζουν αδύναμοι να διαπεράσουν την καμπίνα. Σε αυτό βέβαια συμβάλλει και το βελτιωμένο 8άρι αυτόματο κιβώτιο που εκμεταλλεύεται στο έπακρο την άφθονη ροπή των 300 Nm και δεν αφήνει τον κινητήρα να στροφάρει ψηλά, κάτι που δεν έχει και νόημα άλλωστε αφού τη μέγιστη απόδοση των 130 PS την πιάνει στις 3.750 rpm. Αυτό που εισπράττεις στον δρόμο είναι ότι μπορείς να κινηθείς σβέλτα με χαρακτηριστική άνεση, ακόμα και φορτωμένος, αλλά ως εκεί. Δεν έχει νόημα να πιέσεις.

Σε περίπτωση που το κάνεις θα διαπιστώσεις ότι το C5 Aircross ακολουθεί μεν πειθήνια τις εντολές, αλλά παίρνει κλίσεις και δυσανασχετεί σε πιο κλειστά κομμάτια. Δεν έχει φτιαχτεί για τέτοια χρήση. Κάτι που επίσης διαπιστώνεις και από το (υπερβολικά, κατά τη γνώμη μου) ελαφρύ τιμόνι, το οποίο βολεύει μεν πολύ μέσα στην πόλη, αλλά προσφέρει λίγη πληροφόρηση. Αξίζει πάντως τον κόπο να το βγάλετε και εκτός ασφάλτου, σε έναν βατό χωματόδρομο. Είναι μάλλον απίθανο να βρει λόγω της μεγάλης απόστασης και αναδεικνύει ακόμα περισσότερο την απίθανη απόσβεση της ανάρτησης.

Αυτό που κάνει πολύ εύστοχα το ανανεωμένο C5 Aircross είναι να κερδίζει χρόνο. Σε μια εποχή όπου ο εξηλεκτρισμός προχωρά ακάθεκτος, υπάρχουν κάποια μοντέλα (και αυτό είναι σίγουρα ένα από αυτά) στα οποία τους ταιριάζει πολύ η ντίζελ τεχνολογία. Πρόκειται για έναν ακούραστο χιλιομετροφάγο που θα μεταφέρει ακόμα πιο ξεκούραστα την οικογένεια, με χαμηλή κατανάλωση. Σε αναμονή της δοκιμής του C5 X, εξακολουθώ να υποστηρίζω ότι το C5 Aircross κατοχυρώνει τον τίτλο του καλύτερου μοντέλου της Citroën και ενός από τα πιο ολοκληρωμένα της κατηγορίας.


KEY TECH

Στον τομέα της ασφάλειας, το νέο Citroën C5 Aircross προσφέρει προηγμένες λύσεις που ανεβάζουν ψηλά τον πήχη για μοντέλο της συγκεκριμένης κατηγορίας. Εχουμε και λέμε λοιπόν: 20 διαφορετικά συστήματα υποβοήθησης, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζουν η ημιαυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, Highway Driver Assist, το «έξυπνο» cruise control και το Active Lane Departure Warning. Τα φαρδιά και ιδιαίτερα φιλόξενα καθίσματα του νέου C5 Aircross SUV χαρίζουν στους επιβάτες μια απολαυστική εμπειρία, εξασφαλίζοντάς τους ένα υψηλό επίπεδο άνεσης. Η προσθήκη ειδικού αφρού πάχους 15 mm τα καθιστά ακόμα πιο μαλακά και περισσότερο ανθεκτικά. Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν γέμιση από αφρό υψηλής πυκνότητας ώστε να αποφεύγεται η «καθίζηση» τους μετά από μεγάλα διαστήματα οδήγησης. Διαθέτουν επίσης τη δυνατότητα πολλαπλών ρυθμίσεων, αλλά και την επιλογή συστήματος μασάζ πολλαπλών σημείων.


TECH – Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.499 cc, i4, TURBODIESEL, 130 PS/3.750 rpm, 300 Nm/1.750 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ, 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π),
0-100 KM/H: 10,6”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 186 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,3 lt/100 km
CO2: 136 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.500/1.840/1.654 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.730 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 580 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.574 kg
ΤΙΜΗ: €36.450

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Volvo XC60 T8 Recharge
Δοκιμή: Cupra Formentor VZ5
Δοκιμή: Opel Astra 1.2T 130 PS