Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Opel Astra 1.2T 130 PS

  • Κωνσταντίνος Μποϊδάνης (km@carmgz.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Η 6η γενιά του best seller της Opel είναι εδώ και δείχνει να έχει όλα όσα χρειάζεται για να πρωταγωνιστήσει στη δύσκολη κατηγορία των μικρομεσαίων, καθώς το νέο Astra μπορεί στην πράξη να αμφισβητήσει κάθε κραταιό ανταγωνιστή.

Στις τελευταίες του γενιές, το Opel Astra ακολουθούσε ένα εξελικτικό μονοπάτι στο οποίο έδειχνε πως επισταμένα κρατούσε την «επαφή» με το παρελθόν.

Στην ολοκαίνουργια εκδοχή του, που μόλις ήρθε και στη χώρα μας, το Astra θέλει να αποτινάξει το πέπλο του συντηρητισμού και να τρυπήσει το ταβάνι των προσδοκιών όλων όσων περιμένουν με αυτό να αμφισβητηθούν οι κορυφαίες προτάσεις της παραδοσιακά πιο δύσκολης κατηγορίας στην ελληνική αγορά. Έχοντας την -καθ’ ομολογία αντιπάλων και φίλων- πετυχημένη αισθητική συνταγή των τελευταίων μοντέλων να δίνει τον τόνο στην εμφάνιση, το νέο μικρο-μεσαίο Opel ξεφεύγει από αυτό που θα περίμενε κανείς και γίνεται ένας πραγματικός διεκδικητής ενός καινούργιου κοινού για τη μάρκα.

Ένα μοντέλο που θα το δει κάποιος που δεν έχει προηγούμενο με την Opel και θα πειστεί να το περιεργαστεί λίγο καλύτερα και να το προσεγγίσει με «καλό σκοπό». Κοιτώντας το μπροστινό του μέρος, το νέο Astra δίνει ένα πολύ συγκροτημένο συνδυασμό δυναμισμού και στιβαρότητας.

Οι γραμμές που διατρέχουν το αμάξωμα ξεκινούν από εδώ και τονίζουν την καθαρότητα του σχεδίου, ενώ την ίδια στιγμή κρατούν κοινές συνισταμένες με τα υπόλοιπα Opel, ορίζοντας ένα family look που το κάνει να είναι τελείως διαφορετικό -κάτι πολύ σημαντικό στην εποχή της κοινής χρήσης μηχανικών μερών, πλατφόρμας, κλ.π.

Το Opel Vizor, το νέο πρόσωπο της γερμανικής εταιρείας που είδαμε για πρώτη φορά στο Mokka, έχει διακριτικά ανοίγματα σαν γρίλιες εκατέρωθεν του σήματος της εταιρίας, καθώς και την πολύ χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή σαν μπαστούνια του γκολφ των φώτων ημέρας.

Αυτά, μαζί με το «καθαρό» όσο και στιβαρό πίσω μέρος, δίνουν την εικόνα ενός αυτοκινήτου με ξεχωριστή προσωπικότητα. Από το πίσω μέρος, ξεχωρίζουν τα φώτα και το μικρό κάθετο τρίτο στοπ στο επάνω μέρος της πόρτας του χώρου των αποσκευών, καθώς και το φως της όπισθεν που είναι κεντρικά τοποθετημένο κάτω από την πινακίδα με τον αριθμό κυκλοφορίας.

Στους ελληνικούς δρόμους που βρίθουν από μοντέλα της κατηγορίας, το να ξεχωρίζει ένα αυτοκίνητο κατ’ αυτόν τον τρόπο, είναι προφανώς ένα πολύ θετικό στοιχείο και μια καλή παρακαταθήκη που θα συμβάλλει στην εμπορική επιτυχία. Η ίδια αίσθηση σημαντικής αναβάθμισης αλλά και διαφοροποίησης, συνεχίζεται και στο εσωτερικό.

Η πιο εξελιγμένη εκδοχή του ταμπλό Pure Panel της Opel (το οποίο κι αυτό το είδαμε για πρώτη φορά στο Mokka) με τις οθόνες σε πρωταγωνιστικό ρόλο, κάνει εδώ ό,τι χρειάζεται για να εισπράττει ο οδηγός και όχι μόνο την αίσθηση πως είναι μέσα σε ένα απόλυτα σύγχρονο μοντέλο που προσφέρει όλα όσα έχει η τεχνολογία να δώσει.

Οι δύο υψηλής ευκρίνειας ψηφιακές οθόνες, πίσω από ενιαίο κρύσταλλο με καμπύλη που ακολουθεί την ακτίνα στροφής του κεφαλιού του οδηγού, είναι ένα θαυμάσιο χαρακτηριστικό που δεν έχουμε συναντήσει ξανά σε μοντέλο της κατηγορίας. Τα μαλακά πλαστικά του ταμπλό καταλύουν κάθε προβληματισμό για τις μεγάλες «άδειες» εκτάσεις γύρω από τους εμπρός.

Ο συνοδηγός μπροστά του έχει μια σχεδόν ενιαία επιφάνεια που ενσωματώνει και δύο αεραγωγούς. Για τον οδηγό, ο αεραγωγός αριστερά του είναι κάθετος και οι ρυθμίσεις του γίνονται από δύο μικρά μοχλικά, ενώ στο κέντρο του ταμπλό, εντοπίζεται ακόμα ένας (αεραγωγός).

Αυτός είναι τοποθετημένος χαμηλά και στο αυτοκίνητο με το χειροκίνητο κιβώτιο, δημιουργεί ένα μικροκλίμα πάνω από τον επιλογέα που τώρα το καλοκαίρι, είναι έως και κάπως ενοχλητικό. Προφανώς στις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο, το θέμα αυτό, δεν απασχολεί τον οδηγό. Οι παραπάνω λεπτομέρειες καταγράφονται μεν, δεν επηρεάζουν όμως τη συνολικά πολύ καλή αίσθηση στην καμπίνα του νέου Astra που προβάλλεται «αθόρυβα» ως πιο premium από ότι στην πραγματικότητα είναι.

Κρατάμε, λοιπόν, τον «πόντο» για το νέο Opel και συνεχίζουμε, με τις ενδείξεις που βρίσκουμε στον διαμορφώσιμο πίνακα οργάνων (κάτι σύνηθες για μοντέλο της PSA) αλλά με γραφικά και απεικονίσεις που κάνουν τη διαφορά στην προκειμένη περίπτωση. Εδώ δεν έχουμε κάποια εκδοχή με στρογγυλά κυρίως όργανα και η διαμόρφωση έχει περισσότερο να κάνει με το σύνολο των πληροφοριών που θέλει ο οδηγός στον πίνακα. Σημειώνουμε μόνο πως κάποιες από τις πληροφορίες που προβάλλονται, έχουν μικρή γραμματοσειρά (είμαι και κάποιας ηλικίας…) αλλά εν τέλει, είναι ok γιατί ακόμα και έτσι, είναι «εκεί» και μπορεί να τις δει ο οδηγός.

Αξίζει να σημειωθεί, πως για τις σημαντικότερες πληροφορίες, το «δικό μας» Astra, έχει και HUD που τις «φέρνει» μπροστά στα μάτια του οδηγού του, χωρίς κόπο. Στην κεντρική οθόνη αφής, βρίσκουμε ένα πολύ γρήγορο σε ανταπόκριση, μενού λειτουργιών. Υπάρχει διαθέσιμο το Apple CarPlay και το Android Auto, στοιχεία που θεωρούνται εκ των ουκ άνευ σε κάθε πραγματικά σύγχρονο αυτοκίνητο που απευθύνεται σε νέους ανθρώπους για τους οποίους η διασύνδεση είναι ζωτικής σημασίας.

Πολύ έξυπνη «στρατηγική» επιλογή είναι η ύπαρξη φυσικών διακοπτών κάτω από την οθόνη, που δίνουν άμεση πρόσβαση σε ορισμένες λειτουργίες όπως αυτή του κλιματισμού και κάνουν όσο απλή πρέπει τη διαδικασία ελέγχου της θερμοκρασίας στην ποιοτική καμπίνα. Πίσω από το τιμόνι του νέου Astra, η θέση είναι εξαιρετική για τον οδηγό. Όλες οι διαθέσιμες ρυθμίσεις σε τιμόνι και κάθισμα, δίνουν τη δυνατότητα προσαρμογής αναλόγως της σωματικής διάπλασης και σε κάθε περίπτωση, χάρη και στην προσεγμένη εργονομία, το περιβάλλον είναι πολύ φιλικό για τον οδηγό.

Ένα χαρακτηριστικό που θα εκτιμηθεί από τα «μεγάλα μεγέθη» είναι πως το άνετο κάθισμα (το οποίο διέπεται από τις αρχές που κάνουν τα καθίσματα των αυτοκινήτων της Opel να έχουν την έγκριση της AGR– της καμπάνιας για την υγεία της ραχοκοκαλιάς και της μέσης) του οδηγού, έχει περισσότερες ρυθμίσεις από το αντίστοιχο του συνοδηγού. Μάλιστα στην έκδοση GS Line που έχουμε στη διάθεσή μας, κατεβαίνει αρκετά χαμηλά. Αυτό παίζει το ρόλο του στο να έχει κανείς την αίσθηση πως κάθεται «μέσα» στο αυτοκίνητο και όχι «πάνω» του.

Φεύγοντας για λίγο από το εμπρός μέρος της καμπίνας, πρέπει να πούμε πως στο πίσω κάθισμα τα πράγματα είναι πολύ ευχάριστα για τους επιβάτες. Το πλούσιο αφρώδες κάνει τη δουλειά που πρέπει συμπληρωματικά της ανάρτησης και έτσι οι διαδρομές γίνονται αρκετά ευχάριστες, ακόμα και για τρεις ενήλικους πίσω.

Στην πράξη, πίσω από τον οδηγό με ανάστημα σχεδόν 1,90 μέτρα, μπορεί να μην καθίσει κάποιος αντίστοιχος άνετα αλλά είναι τέτοιες οι δυνατότητες διαμόρφωσης της θέσης του οδηγού με το τιμόνι να «μπαίνει» αρκετά μέσα στο ταμπλό, που με κάποιες ρυθμίσεις δεν θα στεναχωρηθεί κανείς- απλά όλη η θέση οδήγησης θα πάει πιο μπροστά.

Για τις αποσκευές ο σχετικός χώρος έχει όγκο 422 λίτρων, κανονικό σχήμα που τον κάνει πλήρως εκμεταλλεύσιμο και διπλό δάπεδο για μεγαλύτερη ευκολία και ευελιξία στις μεταφορικές ανάγκες.

Ο επιλογέας των 6 σχέσεων του χειροκίνητου κιβωτίου «πέφτει» πολύ σωστά κάτω από το δεξί χέρι, η λαβή του είναι πρακτική και ευχάριστη, ενώ έχει το κούμπωμα που περιμένεις από ένα μοντέλο της Opel. Θετικό, χωρίς να μεταφέρει κραδασμούς και με σχετικά μικρές διαδρομές, που κάνει τις αλλαγές πολύ ευχάριστη διαδικασία. Το τιμόνι είναι λίγο «πίσω» σε αίσθηση, κάτι που όμως αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα των μοντέλων της μάρκας. Θέλει τη δική του αποκωδικοποίηση, κάτι που -επαναλαμβάνω- είναι χαρακτηριστικό των μοντέλων της γερμανικής εταιρείας και προφανώς έχει να κάνει με τις επιθυμίες των πιστών της πελατών, που μια τέτοια «ιδιαιτερότητα» τονίζει τον ιδιαίτερο οδηγικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Στο δρόμο τώρα, το νέο Astra είναι λίγο πιο άνετο από ότι θα περίμενε κανείς, καθώς χωρίς να θεωρηθεί σκληρή η ανάρτηση, αποδεικνύεται ενδοτική στις ανωμαλίες και τις διαχειρίζεται με μαεστρία, χωρίς να διαταράσσει τις προσλαμβάνουσες του οδηγού από το δρόμο. Είπαμε, το τιμόνι δεν αποτελεί πρότυπο σε αίσθηση (ενώ αντίθετα είναι χάρμα οφθαλμών αλλά και πολύ ωραίο σε μέγεθος και πιάσιμο με το διάτρητο δέρμα- της έκδοσης GS Line) αλλά «κόβει» αρκετά, με 10,5 μέτρα πλάτους στο δρόμο να είναι αρκετά για αναστροφή. Τολμώ να πω πως στο νέο Astra, βρίσκουμε την καλύτερη εκδοχή της ανάρτησης στο πλαίσιο EMP2 του Ομίλου PSA– από την τετράδα των μικρομεσαίων που το χρησιμοποιεί (Citroen C4, DS4 και Peugeot 308).

Η ισορροπία ανάμεσα στη σκληρότητα των αμορτισέρ και των ελατηρίων, είναι η ιδανική. Ο οδηγός θα το καταλάβει αυτό τόσο περνώντας πάνω από έντονες ανωμαλίες (όπου δεν ακούγεται και τίποτα) με τη λειτουργία της ανάρτησης να είναι κάθε φορά υποδειγματική. Ομοίως και όταν πιέσει σε δρόμο με στροφές, το Astra παραμένει σταθερό στις απόψεις του περί αντίδρασης υπό πίεση, κάτι που δίνει πόντους αυτοπεποίθησης στον οδηγό που με σιγουριά ξέρει κάθε φορά τι να περιμένει. Για τις υπερβολές, φυσικά αναλαμβάνει με πολύ διακριτικό τρόπο η τεχνολογία, επενεργώντας χωρίς υπερβολές κάθε φορά που θα χρειαστεί.

Κι αυτό συμβαίνει σπανίως και μόνο «ψάχνοντας» από τον οδηγό, μια και η συμπεριφορά του πλαισίου και της ανάρτησης αλλά και η πρόσφυση από τις 18άρες (με τα 225/40) είναι ιδιαίτερα υψηλή. Το νέο Astra ταξιδεύει με άνεση και ησυχία, χάρη στην τονισμένη του ηχομόνωση, που κρατάει εκτός θορύβους από το περιβάλλον αλλά και το χαρακτηριστικό διχάλωμα του τρικύλινδρου turbo των 1.199 κ.εκ. Στην έκδοση με τους 130 ίππους, ο κινητήρας δεν μπορεί να «βάλει δύσκολα» στο σύνολο πλαισίου- ανάρτησης, μια και αυτό το τελευταίο δείχνει ικανό να διαχειριστεί με άνεση τη διπλάσια και παραπάνω, απόδοση ισχύος.

Με τις έξι σχέσεις του χειροκίνητου, το μοτέρ αποκαλύπτει έναν πολύ καλό χαρακτήρα σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση, καθώς περιορίζεται στα 5,7 λίτρα/100 χλμ. σύμφωνα με όσα υποστηρίζει το εργοστάσιο (κατά WLTP). Η αλήθεια είναι πως με το αυτοκίνητο στα χέρια μας τελείως καινούργιο, τα 7,4 λτ./100 χλμ. που καταγράψαμε ως μέση κατανάλωση με έναν πλήρη κύκλο οδήγησης σε μικτές συνθήκες, αρκετή πίεση από τον οδηγό και full κλιματισμό σε όλες τις διαδρομές, δημιουργεί τις προϋποθέσεις να πιστέψουμε πως είναι ρεαλιστικό να επιτευχθεί και να μείνει το νέο Astra με τον 1.200άρη και τους 130 ίππους σε μια κατανάλωση κοντά στα 6,0 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Θα είμαστε εδώ να το δούμε σε επόμενη επαφή μας με το αυτοκίνητo, οπότε θα επανέλθουμε στο θέμα…

Συμπερασματικά, το νέο Astra είναι μια πραγματικά ευχάριστη έκπληξη για όλους όσοι το οδήγησαν στο newsauto.gr, όχι μόνο με την αισθητική του αναβάθμιση που το «πλασάρει» με μεγάλες αξιώσεις ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας. Είναι το σύνολο που αποδεικνύεται πολύ ευχάριστο, κάνοντας χρήση τεχνικών λύσεων που έχουμε ξαναδεί, με έναν τρόπο όμως που αναδεικνύει την ξεχωριστή προσωπικότητα του μοντέλου της Opel.

Σίγουρα θα ενθουσιάσει το κοινό της μάρκας με τη συνολική του αξία, μέσα στην οποία πρέπει να συνυπολογιστεί ο πλήρης εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας. Αλλά εκτός αυτού, θα αποτελέσει την αφορμή για πολλούς να δουν την Opel συνολικά με «άλλο μάτι», κάτι που μόνο καλό μπορεί να κάνει για τη συνέχεια.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Opel Astra 1.2T 130PS
Κινητήρας: Τρικύλινδρος turbo βενζίνης 1.199 κ.εκ.
Ισχύς: 130 PS στις 5.500 rpm
Ροπή: 230 Nm στις 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,7 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,4 / 7,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 123 gr/km (WLTP)|
Διαστάσεις Μ/Π/Υ:  4.374/2.062/1.470 mm
Μεταξόνιο: 2.675 mm
Βάρος: 1.341 kg
Χώρος αποσκευών: 422 lt
Τιμή: Από 25.900 € (Edition)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Με το νέο Opel Grandland στη Λευκάδα (+video)
Δοκιμή: Opel Grandland 1.5 Diesel AT8
Νέο Opel Astra: Οι τιμές στην Ελλάδα

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto