Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE: EV | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW X6 xDrive30d

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης
BMW X6

Η «βασίλισσα» των coupe-crossover της BMW επιστρέφει ακόμη πιο δυναμική, πιο πληθωρική και πάντα επιβλητική, για να προσφέρει στον ιδιοκτήτη της το απόλυτο σε στυλ και κύρος.

Παρουσιασμένη για πρώτη φορά το 2008, η BMW X6 θεωρείται ότι ξεκίνησε τη «μόδα» των coupe-crossover (ή coupe-SUV εάν προτιμάτε) μοντέλων στη σύγχρονη ιστορία της αυτοκίνησης.

Υπερυψωμένη, με κουπέ πίσω σχήμα και με πιο σπορ οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά από ότι ένα παραδοσιακό SUV, η X6 απευθύνεται στους λάτρεις των μοντέλων της κατηγορίας, που όμως ποντάρουν περισσότερο στο συναίσθημα παρά ντε και καλά στη διευρυμένη πρακτικότητα. Στη νέα, 3η της γενιά η X6 επιτείνει περισσότερο από ποτέ αυτό το δυναμικό του χαρακτήρα της, όντας εκτός από πιο μυώδης, μεγαλύτερη σε όλες τις διαστάσεις της. Παράλληλα, στην αρχική diesel έκδοση xDrive30d της δοκιμής μας η X6 συνδυάζει τον υπαρκτό δυναμισμό της με βελτιωμένη οικονομία κίνησης, δίνοντας ένα έξτρα πλεονέκτημα σε όποιον την επιλέξει.

Πιο επιβλητική από ποτέ

BMW X6

Αισθητικά, η νέα BMW X6 είναι η πιο επιβλητική στην ιστορία. Μπορεί πολλοί να την χαρακτηρίσουν σε κάποια σημεία της «υπερβολική», ωστόσο για εμένα, η υιοθέτηση της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της BMW στο πίσω τμήμα μου δείχνει πιο ταιριαστή από ποτέ, σε ένα μοντέλο που ξεκάθαρα καλείται να παίξει το ρόλο ενός εκ των κορυφαίων coupe-crossover της αγοράς. Δεν είναι μόνο τα υπερυψωμένα νέα φώτα που βρίσκονται ανάμεσα στις διαδοχικές οριζόντιες νευρώσεις της πίσω πόρτας ή ο ευδιάκριτος διαχύτης χαμηλά στον προφυλακτήρα που ξεχωρίζουν, αλλά κυρίως στοιχεία-λεπτομέρειες που δίνουν μια μοναδικότητα στο αυτοκίνητο, όπως είναι οι κάθετοι πλαϊνοί «αεραγωγοί» στα φουσκωμένα φτερά ή η υψηλά τοποθετημένη δεύτερη μικρή αεροτομή κάτω ακριβώς από το πίσω τζάμι. Στο εμπρόσθιο μέρος υπάρχουν πολλά κοινά με το αντίστοιχο τμήμα της νέας X5, όμως εδώ οι μεγάλες γρίλιες της BMW είναι πιο «αιχμηρές» και ο προφυλακτήρας έχει πιο σπορτίφ σχεδίαση. Από πλευράς διαστάσεων, η νέα X6 έχει αυξήσει κατά 26 mm το μήκος της (4.935 mm), κατά 15 mm το της πλάτος (2.004 mm) και κατά 42 mm το μεταξόνιό της (2.975 mm). Το ύψος και για λόγους αεροδυναμικής, έχει μειωθεί κατά 6 mm (1.696 mm).

Εσωτερικό με άκρατη πολυτέλεια και σπορ λεπτομέρειες

BMW X6

Στο εσωτερικό της BMW X6 η πολυτέλεια των υλικών είναι έκδηλη, ιδίως στην περίπτωση του μοντέλου της δοκιμής μας που ήταν εφοδιασμένο με «παχιά» δέρματα με ραφές, carbon επενδύσεις, αλλά και τον περίφημο πλέον κρυστάλλινο επιλογέα για τις ταχύτητες, που ενσωματώνει ένα εντυπωσιακό φωτιζόμενο «X» στο εσωτερικό του. Σχεδιαστικά, το ταμπλό εφαρμόζει απλές, καθαρές γραμμές σε μια πρακτική που τονίζει την παρουσία των hi-tech οθονών, μια στο κέντρο της κονσόλας για το διευρυμένο σύστημα πολυμέσων και μια διαγωνίου 12,3 ιντσών στη θέση του παραδοσιακού πίνακα οργάνων. Φυσικά, κατά τα γνωστά οδηγοκεντρικά πρότυπα της BMW το κέντρο της κονσόλας στρέφεται προς τον οδηγό, ενώ το τούνελ μεταξύ των εμπρόσθιων καθισμάτων είναι υπερυψωμένο, φέρνοντας μέσα στα χέρια του οδηγού τον επιλογέα του αυτόματου (και με χειροκίνητη λειτουργία) κιβωτίου ταχυτήτων. Η θέση οδήγησης για μια ακόμη φορά σε αυτοκίνητο της μάρκας είναι εξαιρετική, ενώ το κάθισμα με τις υπερπλήρεις ρυθμίσεις προσφέρει αρκετά καλά επίπεδα άνεσης. Εργονομικά, παρά την πληθώρα των συστημάτων που εφαρμόζει το αυτοκίνητο όλες οι λειτουργίες χειρίζονται χωρίς πολλά προβλήματα είτε μέσω της κεντρικής οθόνης αφής, των προηγμένων φωνητικών εντολών και των χειριστηρίων στο τιμόνι, είτε ακόμη και μέσω ειδικών κινήσεων του χεριού (π.χ. για την ένταση του ήχου στο σύστημα ψυχαγωγίας).

Πρακτικότητα χωρίς συμβιβασμούς

BMW X6

Ένα αυτοκίνητο με τις διαστάσεις της BMW X6 είναι λογικό να μη φείδεται χώρων για τους επιβάτες του. Εντάξει, στο πίσω μέρος ο χώρος για τα κεφάλια όσων κάτσουν μπορεί να μην είναι τόσο άνετος όσο π.χ. στην πιο τετραγωνισμένη σχεδιαστικά X5, ωστόσο ακόμη και με την παρουσία της ανοιγόμενης πανοραμικής ηλιοροφής ο «αέρας» παραμένει παραπάνω από επαρκής. Αρκετές είναι και οι θήκες για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό, παρότι θα θέλαμε λίγο πιο βαθύ το χώρο ακριβώς στη βάση της κονσόλας (εκεί βρίσκεται και η θήκη για την ασύρματη φόρτιση του κινητού). Στην περίπτωση του πορτ-μπαγκάζ, το δάπεδο είναι μεν υψηλό όμως η χωρητικότητα των 580 λίτρων ικανοποιεί τις ανάγκες των επιβατών. Παράλληλα, τα πίσω καθίσματα μπορούν να αναδιπλώσουν τις πλάτες τους (κατά 40:20:40) και να αυξήσουν τον συγκεκριμένο όγκο στα 1.525 λίτρα. Η πίσω πόρτα ανοίγει ηλεκτρικά και βολεύει στη φόρτωση-εκφόρτωση.

«Ικανός» diesel με λογική κατανάλωση

BMW X6

Η BMW X6 xDrive30d χρησιμοποιεί για την κίνησή της τον γνωστό 3λιτρο, 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα diesel της BMW, με ονομαστική ισχύ 265 ίππων και ροπή 620 Nm στις 2.000 με 2.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται στάνταρ με 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τετρακίνηση xDrive. Ο κινητήρας αυτός επαρκεί και με το παραπάνω για να κινήσει με άνεση τη βαριά X6. Σε συνδυασμό με το εξαιρετικό σε λειτουργία 8άρι αυτόματο κιβώτιο, το μοτέρ εμφανίζει άμεση απόκριση από χαμηλά, εντυπωσιάζει δε με την εκρηκτικότητά του στις επιταχύνσεις από στάση, ενώ παράλληλα διατηρεί αυτή του την ευρωστία μέχρι και τις στροφές που αποδίδει την ανώτατη ισχύ του (4.000). Σημαντικό στοιχείο της λειτουργίας του κινητήρα, που ταιριάζει και στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αποτελεί ο άκρως πολιτισμένος χαρακτήρας του, που κρύβει έντεχνα την diesel υπόστασή του. Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση, αυτή με λογική οδήγηση και με τη χρήση των προγραμμάτων Eco Pro και Comfort μπορεί να πέσει κάτω από τα 10,0 lt./100 km (9,7 lt./100 km. η μέση τιμή της δοκιμής μας), ένα νούμερο πολύ καλό με βάση και το βάρος του αυτοκινήτου.

Υπερυψωμένη αλλά σπορτίφ

BMW X6

Η BMW X6 είναι ένα ογκώδες SUV. Με μήκος κοντά στα 5 μέτρα και βάρος χωρίς τον οδηγό λίγο πριν τους 2,2 τόνους, το υπερυψωμένο γερμανικό μοντέλο κάθε άλλο παρά θα προϊδεάσει για τις σπορ δυνατότητές του. Επιλέγοντας όμως το «Sport» από τα οδηγικά set-up, η ανάρτηση προσαρμόζεται σε πιο δυναμικές συνθήκες και η βαριά X6 καταφέρνει να εκπλήξει ευχάριστα τον λάτρη της σπορ οδήγησης. Ως δια μαγείας λοιπόν οι κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές σχεδόν εξαφανίζονται, το κράτημα μεγιστοποιείται και η πρόσφυση περνά σε άλλο… επίπεδο. Μόνο όταν ο οδηγός φθάσει κοντά στα όρια του –αλήθεια σε ποιο άλλο SUV αυτών των διαστάσεων θα το έκανε;– θα αντιληφθεί το σπρώξιμο από την αδράνεια ελέω του αυξημένου βάρους και μάζας της X6, όμως και πάλι η εξαιρετική λειτουργία της τετρακίνησης και το άμεσο στις αντιδράσεις του κιβώτιο θα βοηθήσουν ώστε οι θηριώδεις τροχοί να πατήσουν γερά στην άσφαλτο και να κρατήσουν την X6 εντός τροχιάς. Μοναδικό ίσως παράπονο θα θέλαμε να κάνουμε για τα πολύ άνετα κατά τα άλλα καθίσματα, τα οποία περισσότερο λόγω διαστάσεων παρά λόγω σχεδιασμού –είναι αρκούντως σπορτίφ– προσφέρουν μάλλον μέτρια πλευρική στήριξη του σώματος.

BMW X6

Από εκεί και πέρα βέβαια, θα επαναλάβω και πάλι ότι το γεγονός πως μπορείς να… σημαδέψεις και να πυροβολήσεις μέσα σε μια στροφή με ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο των διαστάσεων και του βάρους της X6, είναι ένα συγκριτικό πλεονέκτημα του νέου μοντέλου έναντι του ανταγωνισμού του. Φυσικά και αναμενόμενα θα έλεγα δεν γίνεται να μην εντυπωσιαστείς με τα επίπεδα της παρεχόμενης ηχομόνωσης, που αφήνουν εντελώς εκτός της καμπίνας τυχόν παρασιτικούς θορύβους, ενώ και η άνεση παρότι δεν είναι η κορυφαία της κλάσης, φροντίζει ώστε γενικά να μην διαταράσσεται την ηρεμία των επιβατών. Χωρίς παράπονα μας άφησε και το τιμόνι, όπως και τα ενισχυμένα φρένα που ακινητοποιούν πειστικά το βαρύ αμάξωμα της X6.

Συμπέρασμα

BMW X6

Με τη νέα X6 η BMW συνεχίζει μια πορεία στα πολυτελή και μεγάλα crossover-coupe μοντέλα που βαδίζει στο δρόμο της επιτυχίας. Το νέο μοντέλο είναι πιο επιβλητικό από κάθε άλλο, πιο πολυτελές, πιο σπορτίφ και πιο hi-tech. Υπόσχεται πολλά στον ιδιοκτήτη του και τα πραγματοποιεί στο ακέραιο. Και αυτή είναι μια διαπίστωση απόλυτα συμβατή με την τιμή του…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 2.993 cc
Ισχύς: 265 PS/4.000 rpm
Ροπή: 620 Nm/2.000-2.500 rpm
Μετάδοση: Στους 4 τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6.5 sec
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6.1 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 159 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 294,2 ευρώ
Βάρος: 2.185 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.935/2.004/1.696 mm
Μεταξόνιο: 2.975 mm
Χώρος αποσκευών: 580 lt
Τιμή: 104.900€

Διαβάστε επίσης:

Νέος πρόεδρος για το BMW Group Hellas

Test: Νέο Land Rover Defender D240

Αυτή είναι η ανανεωμένη BMW M5

Δημοφιλή στο Protothema.gr