Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Audi Q5 40 TDI Hybrid Quattro S Tronic

Ελλάδα 8:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Audi Q5 40 TDI Hybrid Quattro S Tronic

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Audi Q5 40 TDI Hybrid Quattro S Tronic

ΔΟΚΙΜΕΣ

Όλο αυτό το “μακρινάρι” του τίτλου δηλώνει ότι οι diesel παραμένουν ζωντανοί στην σκηνή, ότι τα ηλεκτρικά μπορούν να περιμένουν λίγο ακόμα και ότι η Audi έχει πάντα τον τρόπο της να αποτελεί τον ορισμό του premium. Λεπτομέρειες στην δοκιμή που ακολουθεί.

Advertisement
Advertisement

Aς αρχίσουμε από το τέλος. Ας πούμε ότι διαβάζετε αυτές τις γραμμές έχοντας στα χέρια σας 60 χιλιάδες ευρώ, τις οποίες έχετε αποφασίσει να ξοδέψετε σε αυτοκίνητο. Το σίγουρο είναι ότι οι ηλεκτρικές “Σειρήνες” θα σας έχουν ήδη τραβήξει την προσοχή. Κάτι το νέο και το φουτουριστικό, κάτι τα εταιρικά και άλλα οφέλη, κάτι το talk of the town, όλο και κάτι σας τραβάει προς το “ρεύμα”.

Υπάρχει και κάτι όμως σας κρατάει. Και αυτό το κάτι σας φέρνει εδώ. Σε έναν “αποδιοπομπαίο” diesel, ο οποίος ξαφνικά βρέθηκε να κουβαλά όλες τις αμαρτίες της αυτοκινητοβιομηχανίας και το ανάθεμα κάθε οικολογικής Κασσάνδρας.

Είστε με 60 χιλιάρικα στο χέρι και σας πιάνει συνειδησιακό θέμα: “εδώ όλοι μιλάνε για κιλοβατώρες και εγώ διαβάζω για diesel; Η αλήθεια είναι στην ίδια θέση με εσάς βρίσκονται πολλοί στην Ευρώπη, όπου οι πωλήσεις πετρελαιοκινητήρων πέφτουν διαρκώς.

Advertisement
Advertisement

Όμως έρχονται κάποια αυτοκίνητα, όπως αυτό εδώ, το ανανεωμένο Q5 με τον εκπληκτικό δίλιτρο diesel, την mild υβριδική υποβοήθηση, την εξαιρετική απόδοση και την απίστευτη οικονομία να βάλουν τα πράγματα σε μία πιο ψύχραιμη βάση.

Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε: οι diesel μεγάλου κυβισμού (από 2 λίτρα και πάνω) ήταν και παραμένουν μία άκρως ελκυστική υπόθεση για όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα και χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους πέρα από την επίδειξη στα wallbox των Βορείων Προαστίων και τις πολύωρες αναμονές στους ταχυφορτιστές της εθνικής οδού.

Advertisement

Και αυτό το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι η καλύτερη απόδειξη. Ένα κορυφαίας ποιότητας και πληθωρικής παρουσίας SUV το οποίο συνδυάζει μοναδικά τον premium αέρα που χαρακτηρίζει κάθε Audi με μία προσγειωμένη φιλικότητα χωρίς τα νέα άγχη της αυτονομίας και τα περιττά βάρη μιας ασήκωτης μπαταρίας.

Advertisement

Ξεκινώντας λοιπόν από τον δίλιτρο TDI, έχει περάσει ένα τεχνολογικό “φροντιστήριο” με αποτέλεσμα να αποκτήσει ένα mild υβριδικό σύστημα, ενώ υπάρχουν και άλλες βελτιώσεις και αλλαγές που έχουν κατεβάσει κατά 22,5 κιλά το βάρος (20 κιλά από το αλουμινένιο μπλοκ και άλλα 2,5 κιλά από το νέο στροφαλοφόρο).

Η απόδοσή του είναι υψηλότερη από την προηγούμενη μη υβριδική γενιά, φθάνοντας στα 204 άλογα με την ροπή στα 400 Nm από τις 1.750 σ.α.λ.

Advertisement

Πέρα από τους αριθμούς, αυτό που έχει σημασία είναι ότι το εξελιγμένο αυτό μοτέρ είναι μία πραγματική απόλαυση στον δρόμο, όντας απίστευτα αθόρυβο και πολιτισμένο και με εκπληκτικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές.

Πραγματικά ελάχιστες στιγμές και μόνο με φουλ γκάζι από χαμηλές ταχύτητες αντιλαμβάνεσαι ότι “ίσως” να πρόκειται για πετρελαιοκινητήρα, καθώς σε όλη την υπόλοιπη συμπεριφορά του μόνο από την άδεια κυκλοφορίας μπορείς να καταλάβεις το καύσιμο που καίει.

Η εξαιρετική ηχομόνωση συμβάλλει και αυτή στην πλήρη ακουστική απουσία του δίλιτρου TDI ενώ και το αυτόματο S-Tronic κάνει τα πάντα ώστε να βρίσκεται στην σωστή κλίμακα των στροφών συμβάλλοντας έτσι στην αθόρυβη λειτουργία αλλά και την οικονομία.

Και μιας και μιλάμε για οικονομία, οι τιμές κατανάλωσης που πήραμε ήταν ιδιαίτερα κολακευτικές, κάτω και από τα 7,5 λίτρα/100 χλμ σε ένα λελογισμένο ταξίδι στην εθνική και μία μέση τιμή στην περιοχή των 8 λτ./100 χλμ σε μικτές συνθήκες κίνησης.

Είστε ακόμα μαζί μας με τα 60 χιλιάρικα; Προχωράμε λοιπόν. Πέρα από τον κινητήρα, έχουμε ένα κλασικό Αudi με ότι καλό συνεπάγεται αυτό στην αίσθηση πληρότητας που απολαμβάνει είτε ο οδηγός είτε ο επιβάτης.

Η ανανεωμένη γενιά που υπάρχει αυτή την στιγμή στην αγορά, κρατά το βασικό μοτίβο του μοντέλου, με επιμέρους εκσυχρονιστικές επεμβάσεις στα φωτιστικά σώματα (τα οποία κάνουν διάφορα “κόλπα” άλλοτε χρήσιμα και άλλοτε προς εντυπωσιασμό) και κάποιες μικρές αλλαγές στα σημεία.

Παραμένει λοιπόν το τυπικό μεγάλο SUV της Αudi, χωρίς ακρότητες αλλά με δυναμικές γραμμές και διακριτικό χαρακτήρα που αρέσει σε όσους δεν θέλουν να προκαλούν.

Το υψηλό γούστο που χαρακτηρίζει κάθε αυτοκίνητο της εταιρίας γίνεται εμφανές όχι μόνο στο αμάξωμα (ιδίως στην έκδοση S Line της δοκιμής μας) όσο και στο σαλόνι, όπου για άλλη μια φορά η γερμανική εταιρία ασκεί όλο τον κατασκευαστικό της περφεξιονισμό στην δημιουργία ενός πολυτελούς περιβάλλοντος υψηλού κύρους και αισθητικής.

Στην ανανεωμένη γενιά έγινε εμφανής προσπάθεια να αναβαθμιστεί κατά κύριο λόγο το τεχνολογικό και ψηφιακό υπόβαθρο του αυτοκινήτου, το οποίο πλέον περιλαμβάνει ό,τι πιο σύγχρονο και εξελιγμένο έχει να επιδείξει η Audi σε αυτή την κατηγορία. Το σύστημα infotainment, αν και όχι ότι πιο αβανταδόρικο σε εμφάνιση, είναι το εκσυγχρονισμένο MIB3 με τριπλάσια υπολογιστική ισχύ από το παρελθόν και πολλές νέες δυνατότητες.

Υπάρχει επίσης και ένας εντυπωσιακός ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, ο οποίος έχει πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης αλλά και προβολή χαρτών της Google Maps σε εντυπωσιακά υψηλή ανάλυση και νέες δυνατότητες.

Η κεντρική οθόνη είναι πλέον στις 10,1 ίντσες, ενώ έχει καταργηθεί ο κεντρικός περιστροφικός διακόπτης. Παρ’ όλα αυτά η Audi επιμένει -και καλά κάνει- να διατηρεί αρκετούς φυσικούς διακόπτες, παρέχοντας έτσι την δυνατότητα στον χρήση να μην χάνεται στα δεκάδες μενού για τις καθημερινές και πιο συχνές λειτουργίες.

Για τα υλικά και την ποιότητά τους τα λόγια προφανώς είναι περιττά (ιδίως στην έκδοση της δοκιμής μας με τα luxury δέρματα). Εξίσου περιττές είναι και οι αναφορές στο χωροταξικό θέμα, καθώς φιλοξενούνται άνετα πέντε επιβάτες, με το πορτμπαγκάζ στα 520 λίτρα να είναι ικανοποιητικό για τον χαρακτήρα και τον σκοπό του αυτοκινήτου.

Όσο για τον εξοπλισμό, κατά πάγια τακτική όλων των Γερμανών κατασκευαστών, η λίστα των στάνταρ είναι ιδιαίτερα πλήρης ενώ όσοι θέλουν να κάνουν την υπέρβαση, καλό θα ήταν να επισκεφθούν τον configurator της εταιρίας.

Πατώντας πάντως τα κουτάκια των έξτρα για να φθάσει κανείς σε ένα αυτοκίνητο όπως αυτό το S Line που βλέπετε στις φωτογραφίες, θα πρέπει να υπολογίσει τουλάχιστον 10 με 15 χιλιάρικα επιπλέον.

Ας μείνουμε λοιπόν στα 60 χιλιάρικα και ας συνεχίσουμε. Οδηγώντας το diesel Q5 με τα 204 άλογα, από την πρώτη στιγμή νιώθεις ότι βρίσκεσαι στην ορισμό αυτό που πολλοί θέλουν να αποκαλούν premium αλλά ελάχιστοι κατέχουν την έννοια στην ουσία της. Άνετο, σταθερό, σίγουρο, με εξαιρετική ευθυβολία στα πολλά χιλιόμετρα, το Q5 κάνει κάθε διαδρομή μία μοναδική εμπειρία.

Ο πετρελαιοκινητήρας έχει όση δύναμη χρειάζεται για να κάνει τα πάντα και παντού, το S-Tronic είναι επαρκώς άμεσο στα κατεβάσματα (γίνεται ακόμα πιο σβέλτο στο σπορ πρόγραμμα), ενώ και η ανάρτηση διαθέτει στις περισσότερες περιπτώσεις την δυνατότητα να απομωνώνει τον δρόμο και να κρατά ξεκούραστους τους επιβάτες.

Μόνο σε κάποιες εγκάρσιες ανωμαλίες και σε χαμηλές ταχύτητες (λόγω και των ελαστικών του S-Line) την νιώθεις να δυσανασχετεί και μόνο σε αυτές τις λίγες περιπτώσεις ίσως να μετανιώσεις που δεν επέλεξες την αερανάρτηση σε εκείνα τα κουτάκια που λέγαμε πιο πάνω.

H τετρακίνηση, έστω και με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κεντρικό συμπλέκτη είναι πανταχού παρούσα όταν χρειαστεί (η μόνη πραγματική ελπίδα στην πρόσφατη αθηναϊκή “Ελπίδα”), εξασφαλίζοντας πρόσφυση και σιγουριά σε δρόμους και συνθήκες δύσκολες.

Το τιμόνι θα μπορούσε να ήταν λίγο πιο βαρύ και με περισσότερη αίσθηση, αν και μάλλον το συνηθίζεις και από εκεί και πέρα “πατάς” πάνω στο στιβαρό πλαίσιο και τις δεμένες αναρτήσεις για να κινηθείς γρήγορα και χωρίς περιττές κλίσεις και υποστροφικά “δράματα”.

Συμπερασματικά, το diesel Q5 είναι ένα εξαιρετικό από κάθε άποψη αυτοκίνητο, που τιμά έως και το τελευταίο ευρώ από τα χρήματα που θα δώσετε. Η επιλογή του diesel απαιτεί συνειδητοποιημένο αγοραστή που γνωρίζει τι θέλει και πως θα το πάρει, εξασφαλίζοντας ότι αγοράζει ότι πιο αποδοτικό και αποτελεσματικό υπάρχει σήμερα σε αυτή την κατηγορία.

Εξαιρετικό σε ποιότητα, πλήρες σε τεχνολογίες αιχμής, σταθερό και σβέλτο, αλλά και απίστευτα οικονομικό, το Q5 40 TDI Hybrid αποτελεί μία κορυφαία επιλογή για όποιον αγοράζει αυτοκίνητο για να το οδηγεί και να το απολαμβάνει επί της ουσίας.

Απέναντί του θα βρει λίγα αλλά εκλεκτά μέλη που έχουν απομείνει στο club των premium diesel, με τις αντίστοιχες προτάσεις της ΒΜW και της Mercedes να έχουν σημαντικά υψηλότερη αρχική τιμή αλλά και λίγο πιο εξελιγμένο ψηφιακό background. Για τους φανατικούς της εταιρίας πάντως δεν τίθεται θέμα, το Q5 ήταν και παραμένει μία κορυφαία στιγμή της μάρκας, με στιλ και μηχανολογική άποψη σε κάθε του στιγμή.

Το μόνο θέμα που παραμένει σε εκκρεμότητα από την αρχή της δοκιμής είναι το hype γύρω από τα ηλεκτρικά και τον θαυμαστό νέο κόσμο που υπόσχονται σε έναν πελάτη αυτής της κατηγορίας. Χρειάζεται να σταθμιστούν πολλοί παράγοντες και πάνω από όλα το πόσο θέλεις το αυτοκίνητο να είναι εργαλείο δικό σου και όχι εσύ εργαλείο του αυτοκινήτου.

Αν πάντως είστε ακόμα εδώ με εκείνα τα 60 χιλιάρικα στην τσέπη και έχετε κλείσει τα αυτιά σας στους ιεροκύρηκες του τέλους του diesel, μάλλον σας έχουμε δώσει ήδη την απάντηση. Και με το Q5 40 Ηybrid TDI δεν μπορεί να γίνει πιο σαφής και ξεκάθαρη.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1.968 cc
Ισχύς: 204 PS στις 3.800-4.200 rpm,
Ροπή: 400 Nm/1.750-3.250 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Aυτόματο S-Tronic 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,6 sec
Τελική ταχύτητα: 222 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 164 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.682×1.893×1.662 mm
Μεταξόνιο: 2.819 mm
Βάρος: 1.880 kg
Χώρος αποσκευών: 520 lt
Τιμή: Από 60.900 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4MOTION
Δοκιμή: Skoda Kodiaq 2.0 TDI 4×4
Δοκιμή: Toyota Yaris Cross 1.5