Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4MOTION

Ελλάδα 11:22
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4MOTION

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4MOTION

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το ανανεωμένο Tiguan συνεχίζει την εμπορική του κυριαρχία ως το πιο επιτυχημένο μοντέλο της VW τα τελευταία χρόνια. Και στην δίλιτρη diesel έκδοση με τους 200 ίππους και την τετρακίνηση παρουσιάζεται στην πιο πληθωρική και σίγουρα πιο ολοκληρωμένη εκδοχή του.

Advertisement
Advertisement

Η εμφάνιση του Tiguan στην γκάμα της VW υπήρξε καθοριστική για την γερμανική εταιρία, όντας ένα αυτοκίνητο που έπιασε πολύ νωρίς τα μηνύματα των καιρών και τις αλλαγές που συντελούνταν στις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού.

Η στροφή προς τα πάσης φύσεως SUV έφερε το Tiguan στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων, με τις πωλήσεις του σε όλο τον κόσμο να το έχουν ήδη φέρει στην ελίτ των μοντέλων της VW ξεπερνώντας -σε ετήσια βάση- ακόμα και το ακλόνητο στάνταρ της ευρωπαϊκής αγοράς, το Golf.

Έχοντας καταφέρει από την πρώτη κιόλας γενιά του να βρει την τέλεια ισορροπία που χαρακτηρίζει κάθε επιτυχημένο προϊόν της VW, το Tiguan φθάνει στις μέρες μας πλήρως ανανεωμένο και αναβαθμισμένο, και με ξεκάθαρους στόχους και προτεραιότητες.

Advertisement
Advertisement

Μία από αυτές, πέρα από τον εξηλεκτρισμό και την γενικότερη ψηφιακή του αναβάθμιση, είναι και η διατήρηση εν ζωή του πετρελαιοκινητήρα. Μία επιλογή η οποία φαίνεται να πηγαίνει κόντρα στην πτώση των πωλήσεων αυτών των εκδόσεων, όμως παρ’ όλα αυτά υπάρχει ακόμα αρκετό και δικαιολογημένο ενδιαφέρον, ιδίως για σύγχρονους και εξελιγμένους πετρελαιοκινητήρες.

Με καταργημένο τον 1.6 ΤDI σε αυτή την γενιά του, το Tiguan έχει ως μόνη πετρελαιοκίνητη δυνατότητα τον δίλιτρο TDI, ο οποίος πλέον εφοδιάζεται με το σύστημα Τwindosing διπλών καταλυτών SCR έτσι ώστε να κρατήσει όσο το δυνατόν χαμηλότερα τις εκπομπές ρύπων. Οι 200 ίπποι της ισχύος του είναι υπεραρκετοί για τον χαρακτήρα του Tiguan με την ροπή των 400 Nm να αποδίδεται από αρκετά χαμηλά, από τις 1.750 σ.α.λ.

Advertisement

Χάρη στην εξαιρετική ηχομόνωση ο κινητήρας περνάει εντελώς απαρατήρητος στην καμπίνα των επιβατών, ενώ το πολύ καλό σε απόκριση και κλιμάκωση DSG των επτά σχέσεων τον βοηθά να είναι πάντα μέσα στον ωφέλιμο χώρο λειτουργίας του, και να τραβά με δύναμη το μάλλον βαρύ αμάξωμα των 1.715 κιλών.

Advertisement

Αρπάζει από χαμηλά, έχει γεμάτο τράβηγμα μεταξύ 2.000-3.500 σ.α.λ. και συνεχίζει και για ακόμα ψηλότερα χωρίς να δυσανασχετεί ή να κάνει περιττό θόρυβο.

Πέρα από τις πολύ καλές του επιδόσεις με το 0-100 χλμ/ώρα να γίνεται σε 7,5 δευτερόλεπτα (βοηθά σε αυτό και η τετρακίνηση), ο κινητήρας αυτός εξασφαλίζει και εξαιρετικά οικονομική λειτουργία. Η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε στην δοκιμή μας ήταν στα 8,2 λίτρα, με τάση να πέσει και στην περιοχή των 7,5 λτ/100 χλμ. σε ήρεμο ταξίδι στην Εθνική.

Advertisement

Εκεί δηλαδή όπου το DSG με το σύγχρονο λειτουργικό του αποτελεί τον καλύτερο σύμμαχο, κρατώντας τις στροφές σε χαμηλά επίπεδα, όντας παράλληλα και πάντα σε ετοιμότητα να κατεβάσει γρήγορα σχέσεις για ένα προσπέρασμα.

Το μηχανικό υπόβαθρο του αυτοκινήτου της δοκιμής μας συνοδεύεται από την τετρακίνηση 4Μotion της VW η οποία είναι στάνταρ σε αυτή την έκδοση. Μία διάταξη που έχει αποδειχτεί λειτουργική και αποδοτική σε κάθε είδους συνθήκη, και η οποία στην περίπτωσή μας συνδυάζεται και με την ανάρτηση με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (DCC).

Όλα αυτά συνδυάζονται με τα κλασικά προγράμματα για την οδήγηση, ενώ στην έκδοση της δοκιμής υπάρχει διαθέσιμο και το πακέτο οδηγικών προφίλ 4MOTION Active Control το οποίο διαθέτει τέσσερις επιλογές (Snow, Onroad, Offroad, Offroad Individual) και συνδυάζεται και με ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS στον εμπρός άξονα.

Όπως είναι προφανές, έχουμε να κάνουμε με ένα υπερπλήρες πακέτο τεχνολογιών από το οποίο δεν λείπει σχεδόν τίποτα ώστε να έχει την σφραγίδα ενός ικανού και πολυτάλαντου σύγχρονου SUV. Και αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό από την πρώτη στιγμή που θα βρεθεί κανείς στην θέση του οδηγού.

Το πετρελαιοκίνητο Tiguan δείχνει ξεκάθαρα τον premium χαρακτήρα του στον τρόπο που κινείται, έχοντας έναν αρχοντικό “αέρα” και μία μοναδική ικανότητα να ταξιδεύει με έναν ιδιαίτερα πολιτισμένο και ευχάριστο τρόπο.

Ο κινητήρας και το κιβώτιο του χαρίζουν μία μοναδική αμεσότητα στις αντιδράσεις όντας παράλληλα και ένα εξαιρετικό πακέτο απόδοσης στο χαλαρό ταξίδι στην Εθνική, όπου είναι και το κύριο πεδίο δράσης του Τiguan.

Καταπίνει με χαρακτηριστική άνεση τα χιλιόμετρα ενός μεγάλου ταξιδιού, όντας ευθύβολο και ιδιαίτερα ήσυχο, και με μία εξαιρετική σταθερότητα ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες. Σε αυτό βοηθά και το πακέτο R Line που είναι και το μοναδικό διαθέσιμο για αυτή την έκδοση στην χώρα μας, με τις μεγάλες ζάντες των 19 ιντσών και τα ελαστικά 255/45 να παρέχουν γενναία επίπεδα πρόσφυσης σε κάθε είδους συνθήκη.

Η επιλογή αυτών των τροχών έχει διπλό αποτέλεσμα. Από τη μία, και σε συνδυασμό με την σφιχτή ανάρτηση, δημιουργεί ένα σύνολο που δεν έχει την παραμικρή υποψία κλίσεων στις στροφές, κάτι που επιτρέπει στον οδηγό να εκμεταλλευτεί στο έπακρο το πλαίσιο και την μοναδική αίσθηση ασφάλειας που προσφέρει η τετρακίνηση.

Από την άλλη όμως, τα χαμηλού προφίλ ελαστικά κάνουν την ανάρτηση να αντιδρά κάπως ξερά στις εγκάρσιες ανωμαλίες, κάτι που γίνεται αντιληπτό από τους επιβάτες, ιδίως τους πίσω. Δεν κουράζει ούτε γίνεται ιδιαίτερα ενοχλητική καθώς εντοπίζεται κατά κύριο λόγο στις χαμηλές ταχύτητες, και σε κάθε περίπτωση δεν είναι σε θέση να αλλάξει την γενικότερη εικόνα ενός κορυφαίου οδηγικά αυτοκινήτου.

Όσο για την εκτός δρόμου οδήγηση, το Tiguan αυτής της δοκιμής είναι προφανώς ένα από τα πιο καλά εξοπλισμένα σύγχρονα SUV για να κάνουν το κάτι παραπάνω, με την τετρακίνηση και τα ηλεκτρονικά προγράμματα να εξασφαλίσουν ότι θα φθάσει πολύ πιο μακριά από τις δικίνητες εκδόσεις.

Και πάλι όμως η επιλογή της σειράς R Line με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά και τις 19άρες ζάντες δεν είναι ότι καλύτερο, και χρειάζεται προσοχή και σύνεση για να μην εμπλακεί κανείς σε καταστάσεις χωρίς επιστροφή (ευτυχώς υπάρχει κανονική ρεζέρβα).

Εκτός από το εντυπωσιακό και υπερπλήρες driveline, το Tiguan της τρέχουσας γενιάς είναι και ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό αυτοκίνητο σε ότι αφορά την εμφάνιση, την ποιότητα του σαλονιού, τις παροχές σε εξοπλισμό και την ψηφιακή τεχνολογία που το συνοδεύει.

Η έκδοση R Line της δοκιμής τονίζει στο μέγιστο βαθμό το design του μεσαίου SUV της VW, προσθέτοντας μία ευπρόσδεκτη σπορτίφ πινελιά, η οποία το κάνει ακόμα πιο δυναμικό και ιδιαίτερα ελκυστικό.

Στο σαλόνι η έκδοση αυτή διαθέτει μία ξεκάθαρη premium αίσθηση ποιότητας και ανέσεων, με πολύ όμορφα καθίσματα που στηρίζουν άψογα το σώμα των εμπρός επιβατών, εξαιρετικής ποιότητας και συναρμογής υλικά, και ένα ταμπλό που ακολουθεί την τυπική σχεδιαστική αντίληψη της VW, εστιάζοντας σε ένα κοινό που αποφεύγει τους εντυπωσιασμούς και επιδιώκει την ουσία.

Δεν λείπουν κάποια σύγχρονα στοιχεία όπως οι διακόπτες επαφής στο τιμόνι, οι δύο μεγάλες οθόνες για το σύστημα πολυμέσων και τον πίνακα οργάνων, και το πλήρες ψηφιακό πακέτο διασύνδεσης με κινητές συσκευές.

Οι χώροι επίσης είναι εξαιρετικοί για τα δεδομένα της κατηγορίας, με το Tiguan να εκμεταλλεύεται στο έπακρο τα 2.678 χιλιοστά του μεταξονίου του έτσι ώστε να φιλοξενήσει με αρκετή άνεση έως και 5 επιβάτες. Το πορτμπαγκάζ είναι και αυτό κορυφαίο σε χωρητικότητα ξεκινώντας από τα 520 λίτρα και φθάνοντας έως και τα 1510 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

Ο εξοπλισμός τέλος ανταποκρίνεται πλήρως στο status αλλά και την τιμή του αυτοκινήτου,  περιλαμβάνοντας οτιδήποτε υπάρχει από τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης, τα οποία όλα βρίσκονται υπό την “ομπρέλα” του IQ. DRIVE της VW.

Συνοψίζοντας, το δίλιτρο Tiguan με τον TDI, την τετρακίνηση και το full πακέτο τεχνολογιών της VW είναι αναμφισβήτητα μία κορυφαία εκδοχή, και αυτό που θα ικανοποιήσει απόλυτα τον συνειδητοποιημένο αγοραστή που θα παρακάμψει πολλές και αξιόλογες προτάσεις του ανταγωνισμού και θα καταβάλει τα 47.350 ευρώ που κοστίζει η συγκεκριμένη έκδοση.

Τα λεφτά δεν είναι καθόλου λίγα και απαιτούν πολύ κατασταλαγμένη άποψη και προσδοκίες, καθώς οι Σειρήνες τις βενζινοκίνητης έκδοσης με τους 245 ίππους απέχουν μόλις 1,5 χιλιάρικο προς τα πάνω, ή 8 ολόκληρα χιλιάρικα για τον TSI των 190 ίππων). Πάντως, για όποιον ξέρει τι ζητά και πως θα το βρει, αυτό εδώ το Tiguan είναι μία από τις πιο ολοκληρωμένες επιλογές σε αυτή την κατηγορία χρημάτων στην ελληνική αγορά.

Εντυπωσιακό ως παρουσία (ιδίως σε αυτή την έκδοση R Line), με ποιότητα και τεχνολογία που δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει ακριβότερα μοντέλα, και έναν ξεκάθαρα premium οδηγικό χαρακτήρα, αυτό εδώ το Τiguan αποτελεί μία ιδανική επιλογή για όποιον αναζητά ένα πλήρες SUV με κορυφαία απόδοση σε όλους τους τομείς.

Η παρουσία του diesel έρχεται να γύρει την πλάστιγγα αποφασιστικά σε όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα και αναζητούν τον πιο οικονομικό τρόπο για να τα καλύψουν. Πολύ δε περισσότερο όταν τα χαρακτηριστικά απόδοσης του σύγχρονου πετρελαιοκινητήρα όχι μόνο προσαρμόζονται στα δεδομένα των καιρών περί των ρύπων. Αλλά και ταιριάζουν απόλυτα στον πολιτισμένο και cool τρόπο στον οποίο το Tiguan φθάνει να διεκπεραιώνει με κορυφαίο τρόπο τον τίτλο ενός πολυτελούς και πολυτάλαντου σύγχρονου SUV, γεμάτο τεχνολογία και μία αστείρευτη ικανότητα προσαρμογής σε ό,τι του ζητήσει και ο πιο απαιτητικός αγοραστής.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1.968 cc
Ισχύς: 200 PS στις 3.600-4.100 rpm,
Ροπή: 400 Nm/1.750-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Aυτόματο DSG 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,7 sec
Τελική ταχύτητα: 216 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 172 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.511 x 1.859 x 1.675 mm
Μεταξόνιο: 2.678 mm
Βάρος: 1.715 kg
Χώρος αποσκευών: 520-1510 lt
Τιμή: Από €47.350

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS vs VW Tiguan 1.5 TSI 150 PS
Στην Ελλάδα το νέο 7θεσιο VW Tiguan Allspace (+τιμές)
VW Tiguan eHybrid: Μικρή κατανάλωση, ισχυρές επιδόσεις