Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Hyundai i20 με τους 1.1 και 1.4 diesel

Ελλάδα 23:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε το Hyundai i20 με τους 1.1 και 1.4 diesel

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Hyundai i20 με τους 1.1 και 1.4 diesel

ΔΟΚΙΜΕΣ

Έχουν περάσει χρόνια από τότε που τα μοντέλα της Hyundai είχαν αδιάφορη εμφάνιση. Και αν η σχεδίαση είναι εν μέρει κάτι το υποκειμενικό, η ποιότητα κατασκευής και η αξιοπιστία δεν μπορούν να αμφισβητηθούν. Το i20 είναι μία απόδειξη των παραπάνω. Το οδηγούμε με τους δύο πετρελαιοκινητήρες, για να διαπιστώσουμε ποιος ταιριάζει περισσότερο στο χαρακτήρα του.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

Το i20 διαθέτει τα κύρια προσόντα κάθε σύγχρονου σουπερμίνι: καλή εκμετάλλευση χώρων για ένα αυτοκίνητο μήκους 4 m, άνεση από την ανάρτηση, αποδοτικούς κινητήρες. Επιλέξαμε να οδηγήσουμε την μία μετά την άλλη τις δύο diesel εκδόσεις, καθώς προσφέρουν χαμηλότερη κατανάλωση και απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας (μέχρι νεωτέρας, βέβαια).

Ο μικρός CRDi έχει χωρητικότητα 1.120 cc και ο μεγαλύτερος 1.396 cc. Και οι δύο συνδυάζονται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, γεγονός που επιδρά ευεργετικά σε τομείς όπως η κατανάλωση και ο περιορισμός των στροφών στο ταξίδι. Οι δύο diesel ακούγονται μεν στο ρελαντί, όμως η χροιά τους δεν είναι έντονη στην καμπίνα των επιβατών όταν το i20 κινείται με μεσαίες ταχύτητες. Θα θέλαμε πάντως αποτελεσματικότερο φιλτράρισμα των θορύβων όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν άνω των 120 km/h.

Advertisement
Advertisement

Τα i20 diesel δεν έχουν βέβαια σπορ προσανατολισμό. Αυτό διαπιστώνεται από τη ρύθμιση της ανάρτησης, την κλιμάκωση του κιβωτίου αλλά και την πληροφόρηση από το τιμόνι. Η ποιότητα κύλισης είναι από τις κορυφαίες στην κατηγορία, κάτι που θα διαπιστώσει ο οδηγός είτε μέσα στην πόλη είτε στο επαρχιακό δίκτυο και τους αυτοκινητόδρομους. Οι δύο κινητήρες έχουν μεταξύ τους «απόσταση» τόσο στην ιπποδύναμη (75 και 90 PS, αντίστοιχα) όσο – κυρίως – στη μέγιστη ροπή (18,3 και 24,5 kgm).

Δε χρειάζεται να ρίξεις ματιά στα τεχνικά χαρακτηριστικά για να αποφανθείς ποιος από τους δύο κινητήρες ταιριάζει περισσότερο σε ένα μοντέλο όπως το i20. Γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι ο 1.1 diesel δυσκολεύεται να χαρίσει «έντιμες» επιδόσεις στο αυτοκίνητο βάρους άνω των 1.100 kg (είναι χαρακτηριστικός ο χρόνος των 16 sec για το 0-100). Αν αναλογιστούμε ότι με τα ελληνικά δεδομένα ένα σουπερμίνι αναλαμβάνει πλέον να μετακινήσει (ιδίως φορτωμένο) μία τριμελή-τετραμελή οικογένεια, η ροπή και οι ρεπρίζ είναι τομείς που έχουν να κάνουν και με την οδική ασφάλεια.

Στο i20 δεν υπάρχει οθόνη για το σύστημα πολυμέσων. Απλά στις πλούσιες εκδόσεις προσφέρεται βάση στήριξης και φόρτισης για smartphone.

Στο i20 δεν υπάρχει οθόνη για το σύστημα πολυμέσων. Απλά στις πλούσιες εκδόσεις προσφέρεται βάση στήριξης και φόρτισης για smartphone.

Advertisement

Αν η διαφορά στην τιμή φαντάζει ως το τελευταίο υπερασπιστικό ατού για την έκδοση 1.1, τότε αρκεί να πούμε ότι το επιπλέον κόστος για το i20 1.4 CRDi (με το ίδιο επίπεδο εξοπλισμού) ανέρχεται σε 1.000 ευρώ. Ποσό που αξίζει κάποιος να επενδύσει στο μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρα που θα βάλει το τελευταίο κομμάτι παζλ σε ένα όμορφο, ποιοτικό και άνετο σουπερμίνι.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 1.1 CRDi/1.4 CRDi
Κινητήρας: 1.120 cc/1.396 cc
Ισχύς: 75 PS στις 4.000 rpm/90 PS στις 4.000 rpm
Ροπή: 18,3 kgm στις 1.750-2.500 rpm/24,5 kgm στις 1.500-2.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 159 km/h / 175 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 16 sec/12,1 sec
Μεικτή κατανάλωση: 5,8 lt/100 km / 6,2 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 97 g/km / 97 g/km
Βάρος: 1.143 kg / 1.165 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.035/1.734/1.474 mm
Χώρος αποσκευών: 326 lt.
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: Από 12.290 ευρώ / Από 15.190 ευρώ (με προωθητική ενέργεια και όφελος απόσυρσης)

Advertisement