Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Ελληνικό Car of The Year 2024 Hyundai Kona Electric

Ελλάδα 21:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε το Ελληνικό Car of The Year 2024 Hyundai Kona Electric

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Ελληνικό Car of The Year 2024 Hyundai Kona Electric

ΔΟΚΙΜΕΣ

H Hyundai στα καλύτερά της, με το νέο Kona να παίρνει τον βαρύγδουπο τίτλο του Ελληνικού COTY. Το δοκιμάζουμε στην Ελλάδα, στην ηλεκτρική του έκδοση με τους 218 ίππους… 

Advertisement
Advertisement

Στη γλώσσα της Hyundai η ηλεκτροκίνηση είναι το καινοτόμο μέλλον αλλά και το ρεαλιστικό παρόν της αυτοκίνησης. Και αν η οικογένεια Ioniq εκφράζει τον high tech οραματισμό για το αύριο, το νέο ηλεκτρικό Kona απαντά στις ανάγκες της σημερινής πραγματικότητας.

Ακόμα και αν δεν έχει υπάρξει κάποια επίσημη παραδοχή, είναι γεγονός πως το τσουνάμι της ηλεκτροκίνησης αιφνιδίασε τους περισσότερους κατασκευαστές. Κανείς ωστόσο δεν μπορεί να είναι σίγουρος αν στο μέλλον θα οδηγηθούμε σε κάτι ρηξικέλευθα φουτουριστικό που θα αλλάξει ριζικά τις αντιλήψεις και τα δεδομένα του αυτοκινήτου ή θα υπάρξει μια πιο ήπια, σταδιακή μετάβαση που θα αφορά ουσιαστικά την αντικατάσταση των θερμικών κινητήρων με ηλεκτροκινητήρες.

Advertisement
Advertisement

Η αμηχανία μπροστά σε αυτό το ερώτημα αποτυπώνεται στο γεγονός πως κάποιοι κατασκευαστές στράφηκαν στη δημιουργία ανεξάρτητης γκάμας ηλεκτρικών μοντέλων με πιο προοδευτικό πρόσημο, ενώ κάποιοι άλλοι έχουν ενσωματώσει την ηλεκτροκίνηση εντός των ορίων της υπάρχουσας γκάμας τους.

Η Hyundai, ωστόσο, αποφάσισε να παίξει σε διπλό ταμπλό: δημιούργησε την οικογένεια Ioniq μέσα από την οποία επιχειρεί μια πιο απελευθερωμένη και αντισυμβατική διερεύνηση της δυναμικής του ηλεκτρισμού, όμως την ίδια στιγμή προσφέρει και μια πιο γήινη εκδοχή της ηλεκτροκίνησης με εστίαση στις πρακτικές ανάγκες της σημερινής πραγματικότητας.

Advertisement

Το πρώτο ηλεκτρικό Kona έδειξε πως η μετάβαση σε μια νέα εποχή δεν σημαίνει απαραίτητα και ρήξη με το παρελθόν. Μολονότι η ηλεκτρική του υπόσταση προέκυψε κάπου στο μέσο της καριέρας του, αποδείχθηκε μία από τις πιο εύστοχες και ολοκληρωμένες προτάσεις – όχι μόνο της κατηγορίας του, αλλά και του συνόλου των ηλεκτρικών μοντέλων. Επάνω σε αυτή την παρακαταθήκη το νέο ηλεκτρικό Kona ξεκινά με ένα πρόσθετο ατού: η νέα γενιά του B-SUV της Hyundai εξελίχθηκε με επίκεντρο την ηλεκτρική έκδοση.

Αυτό σημαίνει ότι το Kona προσφέρεται μεν και με θερμικούς κινητήρες, όμως η κατασκευή του έχει γίνει με γνώμονα τη βέλτιστη ενσωμάτωση και ενεργειακή απόδοση της ηλεκτρικής τεχνολογίας. Κάτι που αποτυπώνεται σε αρκετά χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα στο γεγονός πως η ηλεκτρική έκδοση έχει πανομοιότυπες χωροταξικές προδιαγραφές με τις συμβατικές εκδόσεις παρά τη φιλοξενία της μεγάλης μπαταρίας.

Advertisement

Ετσι, λοιπόν, το ηλεκτρικό Kona διατηρεί ακέραιο το πλεονέκτημα των άφθονων -ακόμα και για μια τετραμελή οικογένεια- χώρων που προσφέρουν οι αυξημένες σε καίρια σημεία διαστάσεις (+60 mm στο μεταξόνιο, +77 mm μήκος για τα πόδια και +11 mm ύψος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών) σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Ακέραια παραμένει και η χωρητικότητα των 466 lt του χώρου αποσκευών.

Χαρακτηριστική της εστίασης στην ηλεκτρική έκδοση είναι και η εξαιρετική για την κατηγορία αεροδυναμική απόδοση (Cd:0,27) που επιτυγχάνεται χάρη και σε τεχνολογικά στοιχεία όπως τα ενεργά πτερύγια. Χωρίς να χάνει τη σχεδιαστική συγγένεια με την προηγούμενη γενιά, το νέο μοντέλο έχει αποκτήσει έναν ιδιαίτερα ισχυρό οπτικό αντίκτυπο που βασίζεται στο ανάγλυφο της σιλουέτας με τους τονισμένους θόλους.

Advertisement

Η σχεδιαστική υπογραφή, ωστόσο, έρχεται από το εμπρός μέρος, το οποίο θυμίζει κάτι ανάμεσα σε ρύγχος καρχαρία και κράνος του Robocop χάρη στην πρωτότυπη λεπτή λωρίδα LED (Seamless Horizon Lamps) που εκτείνεται σε όλο το πλάτος της μάσκας. Σύνδεση με την προηγούμενη γενιά δημιουργεί η διατήρηση της θύρας φόρτισης στη μάσκα, κάτι που λειτουργεί και ως δήλωση της ηλεκτρικής ταυτότητας. Η σχεδίαση του εσωτερικού πάντως ακολουθεί το ίδιο μοτίβο όπως σε κάθε άλλο Kona.

Η διάταξη με τις δύο οθόνες 12,3’’, στη λογική μιας ενιαίας κυρτής οθόνης για τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων και τις λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων, είναι πλέον χαρακτηριστικό στοιχείο κάθε νέου Hyundai. Η νέα έκδοση του λειτουργικού συστήματος που διαθέτει το Kona έχει πιο φρέσκα γραφικά και πιο εύχρηστη διάταξη των widjets για τις διάφορες λειτουργίες, παρόλο που το μενού παραμένει αρκετά σύνθετο απαιτώντας κάποιο διάστημα εξοικείωσης.

Αν και το σύστημα πολυμέσων έχει μια ευρεία παλέτα δυνατοτήτων και υπηρεσιών συνδεσιμότητας, θα πρέπει να σημειώσουμε την αδυναμία ασύρματης σύνδεσης των Android Auto και Apple CarPlay. Αυτό που προκαλεί έκπληξη, αλλά κατά τη γνώμη μας συμβάλλει θετικά στην εργονομία, είναι η πληθώρα φυσικών διακοπτών για βασικές λειτουργίες, αλλά και για τον κλιματισμό. Η ευστοχία της εργονομίας αποτυπώνεται επίσης στους άφθονους και χρηστικούς βοηθητικούς χώρους της βαθιάς κεντρικής κονσόλας που έχει ωφεληθεί από τη μεταφορά του swift-by-wire επιλογέα μετάδοσης στην κολόνα του τιμονιού.

Εκτός λοιπόν από εξαιρετικά ευρύχωρο, το Kona είναι και απολαυστικά εύχρηστο. Από την πρώτη στιγμή νιώθεις οικεία, αισθάνεσαι πως όλα βρίσκονται στο σωστό σημείο, ότι τα πάντα εκτελούνται με ευκολία και φυσικότητα. Τίποτα δεν θα σε απασχολήσει, εκτός από μια λεπτομέρεια: ο υπερβολικός ζήλος των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης. Σε αυτά περιλαμβάνονται ακόμα και προηγμένα ενεργά συστήματα που συνήθως συναντάμε σε μεγαλύτερες κατηγορίες.

Κάποια από αυτά ωστόσο, όπως η ειδοποίηση υπέρβασης του ορίου ταχύτητας ή το σύστημα Driver Status Monitor που παρακολουθεί τις εκφράσεις του προσώπου και το βλέμμα του οδηγού για τυχόν απόσπαση προσοχής, έχουν ηχητικές ειδοποιήσεις, με αποτέλεσμα διάφορα «μπιπ» διαφορετικής έντασης και ηχητικής απόχρωσης να ενεργοποιούνται επαναλαμβανόμενα καθώς οδηγείς.

Ο μόνος τρόπος να απαλλαγείς είναι η απενεργοποίηση των εν λόγω συστημάτων, κάτι που απαιτεί την περιήγηση στο σχετικό μενού του συστήματος πολυμέσων. Και το μεγαλύτερο αγκάθι είναι πως αυτή η διαδικασία πρέπει να επαναλαμβάνεται κάθε φορά που επανεκκινείς το αυτοκίνητο, καθώς δεν υπάρχει δυνατότητα αποθήκευσης των ρυθμίσεων.

Επί της ουσίας αυτό ήταν το μόνο που μας ενόχλησε στη συμβίωσή μας με το ηλεκτρικό Kona. Θα μπορούσαμε να κάνουμε αναφορά και στα σκληρά πλαστικά σε πόρτες και ταμπλό, όμως αυτό είναι απλά κάτι που δεν κολακεύει σε επίπεδο πολυτέλειας. Στην ουσία πρόκειται για ποιοτικά υλικά, που σε συνδυασμό με την προσεγμένη συναρμογή δίνουν μια αίσθηση στιβαρότητας και δηλώνουν κατασκευαστική προσοχή.

Αναμενόμενα το ηλεκτρικό Kona αξιοποιεί την τεχνογνωσία που πλέον διαθέτει η Hyundai στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Το γεγονός πως στη συγκεκριμένη περίπτωση το ηλεκτρικό κύκλωμα έχει αρχιτεκτονική 400V -και όχι 800V όπως στο Ioniq 5- δεν αποτελεί ένδειξη συμβιβασμού.

Το Kona φέρει μπόλικη από την έξυπνη τεχνολογία που βρίσκουμε στα αποκλειστικά ηλεκτρικά Hyundai, όπως μεταξύ άλλων τη δυνατότητα τροφοδοσίας ηλεκτρικών συσκευών (Vehicle-to-Load) από την εσωτερική πρίζα στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας ή τον αντάπτορα που προσαρμόζεται στη θύρα φόρτισης. Επιπλέον, διαθέτει σύστημα ανάκτησης ενέργειας με λειτουργία i-Pedal και επιλογή ενεργής ρύθμισης της έντασης πέδησης, όπως και σύστημα ενεργού ψηφιακού ήχου για πιο διαισθητική οδηγική εμπειρία.

Η έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία των 65,4 kWh της δοκιμής μας συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 218 PS και 255 Nm ροπής που κινεί τους εμπρός τροχούς μέσω κιβωτίου μονής σχέσης. Για ένα αυτοκίνητο με κατεξοχήν οικογενειακό χαρακτήρα η απόδοση είναι απόλυτα ικανοποιητική και η αλήθεια είναι πως παρά τα 1.773 kg βάρους το ηλεκτρικό Kona είναι παραπάνω από σβέλτο, όπως άλλωστε μαρτυρούν και τα 7,8’’ που χρειάζεται για να σπάσει το φράγμα των 100 km/h από στάση. Ομως αντικειμενικά σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο όπως το Kona αυτό που μετράει πραγματικά δεν είναι το πόσο γρήγορα μπορεί να πάει, αλλά πόσο μακριά μπορεί να φτάσει.

Και εδώ το Kona τα καταφέρνει περίφημα. Μέσα στην πόλη η μέση κατανάλωση μπορεί πολύ εύκολα να κυμανθεί κάτω από τις 16 kWh/100 km, κάτι που μεταφράζεται σε περισσότερα από 400 km αυτονομίας με μία φόρτιση. Αντίστοιχα στην εξόρμησή μας μέχρι τη Ζήρεια, ταξιδεύοντας με το Cruise Control στα 120 km/h και με σβέλτη οδήγηση στο ανέβασμα και κατέβασμα από το βουνό -με τον κλιματισμό σε λειτουργία-, είδαμε στην επιστροφή τη μέση κατανάλωση να διαμορφώνεται στις 19,6 kWh/100 km, ήτοι περίπου 330 km αυτονομίας.

Υπολογίστε λοιπόν σε πραγματικές συνθήκες μεικτής χρήσης εντός και εκτός πόλης, χωρίς υποχωρήσεις στην άνεση, μια μέση κατανάλωση της τάξης των 17 kWh (στη δοκιμή μας οριοθετήθηκε στις 17,2 kWh), η οποία αντιστοιχεί σε μια απόλυτα ρεαλιστική αυτονομία περίπου 380 km. Η φόρτιση της μπαταρίας, δε, χάρη στον ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW μπορεί να ολοκληρωθεί σε περίπου 6,5 ώρες σε φορτιστή AC, ενώ η μέγιστη ισχύς φόρτισης DC 102 kW επιτρέπει την πλήρωση από 10%-80% σε 41 λεπτά σε ταχυφορτιστή αντίστοιχης ή μεγαλύτερης ισχύος.

Αυτό το πακέτο των απόλυτα ικανοποιητικών δυνατοτήτων της ηλεκτρικής πτυχής του Kona συνδυάζεται με ένα αντίστοιχα ισορροπημένο και αποτελεσματικό οδηγικό προφίλ. Τα paddles πίσω από το τιμόνι επιτρέπουν την επιλογή της αυτόματα ρυθμιζόμενης ανάκτησης ενέργειας -ανάλογα με την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα- ή κάποιου από τα τέσσερα προγράμματα διαβαθμισμένης έντασης, με το ισχυρότερο i-Pedal να παρέχει δυνατότητα οδήγησης χωρίς φρένο.

Αξίζει να σημειώσουμε πως η αίσθηση και η γραμμικότητα του πεντάλ του φρένου είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία των ηλεκτρικών μοντέλων. Η υποβοήθηση του τιμονιού είναι αρκετά τονισμένη, κάτι που επιδρά μεν θετικά στην ευκολία των ελιγμών του Kona μέσα στην πόλη, έχει ωστόσο κάποιο τίμημα στην πληροφόρηση που φτάνει στον οδηγό. Από την άλλη πλευρά, το τιμόνι έχει ακρίβεια και βοηθά στην εκμετάλλευση του ισορροπημένου ζυγίσματος.

Φυσικά το Kona δεν είναι από τα αυτοκίνητα που θα σε προκαλέσουν να βυθίσεις το γκάζι, όμως αν επιλέξεις να το κάνεις, ανακαλύπτεις πως οι τεχνικοί της Hyundai έχουν κάνει περίφημη δουλειά. Ο συνδυασμός μηχανικής πρόσφυσης και ελέγχου της από τα ηλεκτρονικά συστήματα είναι απόλυτα αρμονικός, το μπροστινό δεν δυστροπεί ακόμα και αν σημαδέψεις άτσαλα μέσα στη στροφή, ενώ η ανάρτηση είναι όσο σφιχτή χρειάζεται για να περιορίζει τις κλίσεις και να δίνει σαφήνεια στον έλεγχο του βαριού αμαξώματος, χωρίς ωστόσο να κουράζει.

Αρχικά νιώθεις την απόσβεση πιο κοφτή απ’ όσο θα περίμενες σε ένα οικογενειακό SUV, όμως πολύ γρήγορα διαπιστώνεις πως η λειτουργία της ανάρτησης έχει βάθος, συνδυάζοντας τη συμπαγή και ποιοτική κύλιση με την άνεση και την ακρίβεια. Αυτό καθιστά το Kona άνετο μέσα στην πόλη, ξεκούραστο και ευθύβολο στο ταξίδι, αλλά και αποτελεσματικό σε κάθε διαδρομή.

Οι Κορεάτες έχουν εκτελέσει με επιτυχία τη συνταγή της σφαιρικής εξέλιξης κάνοντας κάτι ήδη καλό ακόμα καλύτερο σε κάθε επίπεδο. Πίσω λοιπόν από την ενδιαφέρουσα και σίγουρα ξεχωριστή αισθητική, το νέο ηλεκτρικό Kona κρύβει ένα κορυφαίο για την κατηγορία χωροταξικό ταλέντο που τονίζει τη χρηστικότητα, ένα δυνατό και μοντέρνο τεχνολογικό υπόβαθρο, ένα ολοκληρωμένο οδηγικό προφίλ και πάνω απ’ όλα ένα άκρως αποδοτικό και σωστά ισορροπημένο πακέτο ηλεκτροκίνησης.

Μπορεί να μην αποτελεί την πιο προσιτή οικονομικά επιλογή (η έκδοση των 65,4 kWh ξεκινά από τα 38.990 ευρώ), όμως είναι μία από τις πιο ρεαλιστικές προτάσεις ηλεκτροκίνησης στις πραγματικές ανάγκες του σήμερα.

KEY TECH

Η ψηφιακή διασύνδεση αποτελεί βασική πτυχή του τεχνολογικού προφίλ του Kona. Το λογισμικό ελέγχου του ηλεκτρικού κυκλώματος ισχύος, του συστήματος πολυμέσων, αλλά όλων των επιμέρους ηλεκτρονικών μονάδων μπορεί να λαμβάνει αναβαθμίσεις μέσω Over-the-Air ενημερώσεων.

Επίσης το Kona είναι συμβατό με την τεχνολογία επικοινωνίας κοντινού πεδίου (NFC) χάρη στην οποία το smartphone έως και τριών χρηστών του αυτοκινήτου μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ηλεκτρονικό κλειδί μέσω του Digital Key 2 Touch. Ετσι, με τρόπο ανάλογο αυτού που χρησιμοποιούμε για άυλες χρηματικές συναλλαγές σε POS, ο οδηγός μπορεί να κλειδώνει, να ξεκλειδώνει και να εκκινεί το αυτοκίνητο. Επιπλέον το ψηφιακό κλειδί μπορεί να αποθηκεύσει στο προφίλ του οδηγού επιθυμητές ρυθμίσεις, όπως για παράδειγμα τη θέση οδήγησης, και να τις ενεργοποιεί όταν αυτός μπαίνει στο αυτοκίνητο.

Tech – HYUNDAI KONA ELECTRIC 65,4 kWh
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΜΟΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, 218 PS, 255 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 65,4 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 7,8”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 172 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 17,2 kWh/100 km
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 380 km (WLTP: 454-514)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.355/1.825/1.580 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.660 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 466 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.773 kg
ΤΙΜΗ: €51.990 ευρώ (€46.990 με έκπτωση / €38.990 με επιδότηση και έκπτωση)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Toyota Prius Plug-in Hybrid
Δοκιμή: BMW i5 eDrive40
Δοκιμή: Porsche Cayenne E-Hybrid