Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε τη Mercedes E200 Natural Gas

Ελλάδα 7:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε τη Mercedes E200 Natural Gas

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε τη Mercedes E200 Natural Gas

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη Mercedes E 200 με φυσικό αέριο και καταγράφουμε κατανάλωση 4,5 ευρώ/100 km σε πραγματικές συνθήκες!

Advertisement
Advertisement

Του Τάκη Πουρναράκη

Η Mercedes E Class δεν είναι καινούριο μοντέλο. Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη πρόταση χωρίς μειονεκτήματα, με εξαίρετη ικανότητα στα μακρινά ταξίδια, υποδειγματική άνεση-κράτημα λόγω των ανεξάρτητων αναρτήσεων πολλαπλών συνδέσμων μπρος-πίσω, άπλετους χώρους και επιβλητική παρουσία-κύρος. Προσφέρει πολλές επιλογές σε κινητήρες-αποδόσεις και καύσιμο, ξεκινώντας από τον πετρελαιοκινητήρα 2.2 lt BlueTec των 136 PS και φτάνοντας μέχρι τον V8 των 5.5 lt/557 PS της Ε63AMG. Η Ε 200 Natural Gas φέρει δίλιτρο βενζινοκινητήρα, που σ’ αυτή την έκδοση -προγραμματισμένη να λειτουργεί και με φυσικό αέριο- αποδίδει 156 PS έναντι 184 PS της απλής. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει δύο ρεζερβουάρ τοποθετημένα εμπρός από τον πίσω άξονα. Στο πρώτο χωρούν 67 lt βενζίνης (59+8 ρεζέρβα) και στο δεύτερο «περίπου» 20 kg φυσικού αερίου. Λέμε «περίπου» διότι αυτό εξαρτάται από τη θερμοκρασία περιβάλλοντος. Η ποσότητα του φυσικού αερίου μετριέται σε βάρος καθότι είναι συμπιεσμένο. Συμπιέζεται εύκολα λόγω μικρής πυκνότητας η οποία οφείλεται στο μεθάνιο. Η πίεση στη δεξαμενή φτάνει τα 200 bar. Εξερχόμενο από τη δεξαμενή το αέριο εκτονώνεται, η πίεση πέφτει και αντίστοιχη είναι η πτώση της θερμοκρασίας. Για να χωρέσει η δεξαμενή του φυσικού αερίου έχει μειωθεί ο χώρος αποσκευών από τα 540 στα 400 lt. Επίσης έχει αυξηθεί το βάρος του αυτοκινήτου κατά 180 kg – από τα 1.615 στα 1.795 kg. Εύλογα προκύπτει το ερώτημα αν η E200 Natural Gas συνεχίζει να κινείται αξιοπρεπώς στον δρόμο…

Advertisement
Advertisement

Αβίαστα
Ταξιδέψαμε με το αυτοκίνητο φορτωμένο σε εθνική οδό και επαρχιακούς δρόμους. Η δύναμη του κινητήρα και η ροπή σε όλο το φάσμα στροφών είναι επαρκής για ένα γρήγορο ταξίδι, για ασφαλή προσπεράσματα και ό,τι άλλο ζητήσει ένας συνειδητοποιημένος οδηγός της E Class. Γεμίσαμε τη δεξαμενή φυσικού αερίου στην Ανθούσα με 16 kg CNG αξίας 13,6 ευρώ (0,85 ευρώ/kg) και διανύσαμε με αυτά 300+km, καταγράφοντας μια κατανάλωση της τάξης των 4,5 ευρώ/100 km. Πρόκειται για την κορυφαία τιμή που έχουμε καταγράψει σε δοκιμή αυτοκινήτου με θερμικό κινητήρα. Οταν τελείωσε το φυσικό αέριο, το σύστημα γύρισε αμέσως σε βενζίνη χωρίς να γίνει αντιληπτό από τον οδηγό, με μια κατανάλωση στα 13,5 ευρώ /100 km. Δεν υπάρχει καμία διαφορά στην απόδοση ή στην ποιότητα λειτουργίας ανάμεσα στη βενζίνη και στο φυσικό αέριο. Θεωρητικά η ανάμειξη του αερίου με τον αέρα είναι πιο ομοιογενής και δίνει τελειότερη καύση – στην πράξη η παραμετροποίηση του κινητήρα και οι ρυθμίσεις των ηλεκτρονικών έχουν εκμηδενίσει τις διαφορές. Σημειώστε ότι το φυσικό αέριο έχει μεγαλύτερη θερμογόνο δύναμη 1 kg CNG αντιστοιχεί σε 1,3 lt πετρελαίου και σε 1,5 lt βενζίνης. Στο ταμπλό του αυτοκίνητου υπάρχουν δείκτες και για τα δύο καύσιμα, η έναυση γίνεται με φυσικό αέριο, και αν δεν έχει η δεξαμενή, χρησιμοποιείται βενζίνη. Επίσης, το όλο σύστημα συνεργάζεται αρμονικά με το Start & Stop και το αυτόματο κιβώτιο 7 Gtronic Plus. Αυτή τη στιγμή στο λεκανοπέδιο της Αττικής υπάρχουν 6 πρατήρια που πωλούν φυσικό αέριο, αλλά υπάρχει μια δυναμική να αυξηθεί αυτός ο αριθμός καθώς δόθηκαν περίπου 40 άδειες για το 2015, ενώ οι εταιρείες επενδύουν στον συγκεκριμένο τομέα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.991 cc
Ισχύς: 156 /5.000 PS/rpm
Ροπή: 27.7 /1.250-4.000 kgm/rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων 7 Gtronic Plus
Τελική ταχύτητα: 220 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 10,4 sec
Μεικτή κατανάλωση (/100 km): 5,1 kg φυσικού αερίου (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 116 gr/km
Διαστάσεις: 4.879 x 1.854 x 1.475 mm
Βάρος: 1.795 kg
Χώρος αποσκευών:
400 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 104,4€
Τιμή: 57.700€ (54.900€ με απόσυρση)