Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε πρώτοι τη νέα Toyota Corolla 1.8 Hybrid

Ελλάδα 18:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε πρώτοι τη νέα Toyota Corolla 1.8 Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε πρώτοι τη νέα Toyota Corolla 1.8 Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε τη νέα γενιά του απόλυτου παγκόσμιου best-seller, το οποίο έρχεται ολικά αναβαθμισμένο στοχεύοντας για μια ακόμη φορά αποκλειστικά και μόνο στην κορυφή των πωλήσεων.

Advertisement
Advertisement

Κάντε τα μαθηματικά: Στα 53 χρόνια παρουσίας της στην αγορά, η Toyota Corolla έχει ξεπεράσει τις 46 εκατομμύρια πωλήσεις, καταγράφοντας ούτε λίγο, ούτε πολύ 900.000 πωλήσεις/έτος. Πρόκειται για ένα νούμερο που δεν έχει αντίπαλο στην ιστορία της αυτοκίνησης, αφού μιλάμε για το απόλυτο best-seller μοντέλο του πλανήτη. Ακόμη και στην ελληνική αγορά, η Corolla είναι το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο των τελευταίων 30 ετών έχοντας σημειώσει –μαζί με το Auris– σχεδόν 150.000 ταξινομήσεις.

Ερχόμενοι στο σήμερα, η Toyota Corolla καταφθάνει στη 12η γενιά της έχοντας σαφέστατο στόχο να συνεχίσει αυτή την κορυφαία πορεία των προκατόχων της. Και για να το καταφέρει αυτό, εκτός από τη γενικότερη αναβάθμισή της σε τεχνικό και μηχανικό επίπεδο, η Toyota αποφάσισε να επαναφέρει το όνομα «Corolla» και στις υπόλοιπες εκδόσεις αμαξώματος του μικρομεσαίου της εκτός του σεντάν, βάζοντας μετά από 2 γενιές στο χρονοντούλαπο της ιστορίας το «Auris». Εμείς, υποδεχόμαστε το νέο best-seller στην ελληνική αγορά, δοκιμάζοντας την πλέον ενδιαφέρουσα χάτσμπακ έκδοση της Corolla με το υβριδικό σύστημα κίνησης των 122 ίππων.

Ομορφότερη και πιο δυναμική

Advertisement
Advertisement

Το πρώτο στοιχείο που αλλάζει ολοκληρωτικά στη νέα Corolla είναι το design. Εδώ, η Toyota επενδύει σε ένα εντελώς νέο 5θυρο αμάξωμα, με γραμμές σαφώς πιο δυναμικές από ό,τι στο Auris, που χαρίζει στο νέο μικρομεσαίο μια αρκετά ελκυστική παρουσία. Ξεχωρίζουμε στο εμπρόσθιο τμήμα τον δυναμικό προφυλακτήρα, ο οποίος σε συνδυασμό με το κεκλιμένο καπό περιορίζει την έκταση της γρίλιας, αλλά και επίσης, τα δυναμικά ελλειπτικά φώτα με τους LED λαμπτήρες. Στο πλάι, η Corolla υιοθετεί αρκετές νευρώσεις που τονίζουν τον δυναμισμό της, με το τελείωμα της πίσω κολώνας να δίνει στο όλο σχήμα μια αίσθηση από κουπέ μοντέλο. Αρκετά ενδιαφέρον σχεδιαστικά είναι και το πίσω μέρος, με τον προφυλακτήρα να εξέχει του αμαξώματος και να συνοδεύεται από δύο χαρακτηριστικές κάθετες «νευρώσεις» που τονίζουν τον δυναμισμό του. Και εδώ τα νέα φώτα με το σκουρόχρωμο κρύσταλλο δίνουν το κάτι παραπάνω αισθητικά.

Advertisement

Στο πεδίο των διαστάσεων, η Toyota έχει μακρύνει κατά 40 χλστ. τη νέα Corolla, όμως έχει μειώσει κατά 25 χλστ. το ύψος της για να της προσδώσει –μαζί και με τη νέα σχεδίαση– έναν αρκετά χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή cd: 0,30. H νέα πλατφόρμα TNGA πάνω στην οποία βασίζεται το αυτοκίνητο έχει επιπλέον αυξήσει τα μετατρόχια (+6 χλστ. εμπρός και +30 χλστ. πίσω), με στόχο τη βελτίωση και των οδικών του χαρακτηριστικών.

Ποιοτικό εσωτερικό με πολύ καλή εργονομία

Advertisement

Μπαίνοντας στην καμπίνα των επιβατών παρατηρούμε το νέο ταμπλό της Corolla, το οποίο σχεδιαστικά αντλεί την έμπνευσή του από το αντίστοιχο τμήμα του Toyota C-HR. Χωρίς πολλές «φανφάρες» και σχεδιαστικές εξάρσεις, το ταμπλό αυτό βοηθά ώστε να αναδειχθεί η παρουσία της νέας, 8 ιντσών ψηφιακής οθόνης αφής για το σύστημα πολυμέσων ψηλά στην κονσόλα, μέσω της οποίας ο οδηγός χειρίζεται το ηχοσύστημα, τα διάφορα συστήματα συνδεσιμότητας, αλλά και το σύστημα πλοήγησης. Στο ίδιο μοτίβο, ο πίνακας οργάνων διαθέτει στο κέντρο του μια νέα μεγάλη ψηφιακή οθόνη 7 ιντσών με 3D απεικόνιση, που προσφέρει επιπλέον πληροφόρηση στον οδηγό. Η θέση οδήγησης είναι συνολικά καλή, αν και θα θέλαμε το ύψος του καθίσματος να ρυθμιζόταν λίγο πιο χαμηλά, ενώ η γενικότερη εργονομία των διακοπτών καθιστά ακόμη πιο εύκολη τη διαμονή του οδηγού στο εσωτερικό της Corolla. Στο πεδίο της ποιότητας, η Toyota έχει κάνει πραγματικά πολύ καλή δουλειά και προσφέρει στη νέα Corolla ένα εσωτερικό με σχεδόν αψεγάδιαστη συναρμογή και πολύ καλό φινίρισμα. Παράλληλα, δεν έχει κάνει «τσιγγουνιές» και στη χρήση μαλακού πλαστικού που αναβαθμίζει την απτή ποιότητα, ενώ ειδικά το τμήμα του μαλακού υλικού με τις λευκές ραφές στο κέντρο του ταμπλό, δίνει και μια αίσθηση από premium μοντέλα.

Καλοί χώροι για 4 ενήλικες

Advertisement

Παρά την αύξηση του μήκους της, η Corolla στο εσωτερικό της δεν προσφέρει τους top χώρους στην κατηγορία, αν και 4 ενήλικες θα βρουν θέση χωρίς πολλά προβλήματα. Στο πίσω κάθισμα εφόσον οι καθήμενοι είναι άνω του μέσου ύψους, θα απαιτηθούν κάποιες παραχωρήσεις ως προς το διαθέσιμο χώρο για τα γόνατά τους, αλλά και ελαφρώς για τα κεφάλια τους. Από την άλλη βέβαια, η Toyota προσφέρει ένα εντελώς επίπεδο δάπεδο στο πίσω τμήμα, που δεν θα στριμώξει τα πόδια τους. Περνώντας στο πορτ-μπαγκάζ, αυτό διαθέτει ικανοποιητική χωρητικότητα 361 λίτρων, που θα βολέψει τις αποσκευές τους, ενώ εφόσον αναδιπλωθεί η πλάτη των πίσω καθισμάτων, τότε η χωρητικότητα μέχρι την οροφή αυξάνονται στα 1.024 λίτρα.

Επιλογή οικονομίας

Το υβριδικό σύστημα με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης κύκλου Άτκινσον των 1.8 lt. της νέας Corolla ακολουθείται από το Auris και είναι το ίδιο με αυτό που συναντάμε στο υβριδικό Toyota C-HR. Διαθέτει αρκετές βελτιώσεις που στοχεύουν να μειώσουν ακόμη περισσότερο την κατανάλωση βενζίνης και τους εκπεμπόμενους ρύπους. Η λειτουργία του ορίζει ότι στις χαμηλές στροφές και με τη μπαταρία φορτισμένη σε ένα επίπεδο, μπορεί να κινήσει και αμιγώς ηλεκτρικά το αυτοκίνητο (η Toyota δηλώνει ότι σε καθημερινή χρήση η Corolla μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά για έως και το 50% του χρόνου), ενώ ο βενζινοκινητήρας εμπλέκεται άμεσα όποτε χρειαστεί με τον ηλεκτροκινητήρα αντίστοιχα να τον υποβοηθά στο έργο του. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος αγγίζει τους 122 ίππους και η ροπή του βενζινοκινητήρα τα 14,5 kgm (16,6 kgm ο ηλεκτροκινητήρας), ενώ η δύναμη αυτή στέλνεται στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου, CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων) κιβωτίου ταχυτήτων.

Στην πράξη και στις χαμηλές ταχύτητες, ο οδηγός εκτιμά την ησυχία που προσφέρει το σύστημα όταν δουλεύει μόνο ο ηλεκτροκινητήρας, με τον βενζινοκινητήρα να μπαίνει γρήγορα στο «παιχνίδι» για να αναλάβει το κύριο έργο του να κινήσει το αυτοκίνητο. Η λειτουργία του κρίνεται αρκετά ικανοποιητική, με χαμηλό θόρυβο μέχρι και τις μεσαίες στροφές και καλή απόκριση στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού. Σε πιο γρήγορους ρυθμούς όμως, το σύστημα και κυρίως το κιβώτιο, δεν ικανοποιεί, αφού υπάρχει μια σχετική υστέρηση στην απόκρισή του, ενώ και ο θόρυβος που φθάνει στην καμπίνα είναι αισθητός. Από την άλλη όμως στόχος του υβριδικού συστήματος δεν είναι οι γρήγορες επιδόσεις (το αποδεικνύει άλλωστε και το εργοστασιακό νούμερο του 0-100 km/h σε 10.9 sec), αλλά η παροχή οικονομίας κίνησης, κάτι που αν μη τι άλλο η νέα υβριδική Corolla το καταφέρνει εξαιρετικά. Πραγματικά, εντυπωσιαστήκαμε με την επίδοση του αυτοκινήτου σε αυτό το κομμάτι, αφού τα 4,9 lt./100 km μέσης κατανάλωσης που καταγράψαμε σε πόλη και εθνική βάζουν πολύ δύσκολα στα κραταιά σε αυτό το κομμάτι diesel. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και σε συνθήκες πολύ γρήγορης οδήγησης, η μέση τιμή δεν ξέφυγε πάνω από τα 5,7 lt./100 km, εντυπωσιάζοντάς μας για μια ακόμη φορά. Και φυσικά, εάν κινήστε εντός πόλης σε πιο χαμηλούς ρυθμούς, λόγω της εμπλοκής μόνο του ηλεκτροκινητήρα μπορείτε να επωφεληθείτε ακόμη περισσότερο σε αυτό το πεδίο.

Πιο ευχάριστη από ποτέ στο δρόμο

Η Toyota χτίζει τη νέα Corolla πάνω στο νεότερο TNGA-C πάτωμά της, το οποίο από τη μία συμβάλει στην παροχή υψηλότερων επιπέδων ακαμψίας, ενώ από την άλλη βοηθά να περιοριστεί το συνολικό βάρος – κάτι πολύ σημαντικό ειδικά για τις υβριδικές εκδόσεις του μοντέλου. H ανάρτηση, με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, αποκτά πλέον την πιο σοφιστικέ λύση των πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα, έναντι ημιάκαμπτου στο Auris. Οδηγώντας τη νέα Corolla, από την πρώτη στιγμή αντιλαμβάνεται κανείς την πρόοδο που έχει γίνει στο πεδίο της αίσθησης, αφού το αυτοκίνητο δείχνει –και είναι– πιο ευχάριστο από οποιοδήποτε άλλο σύγχρονο μικρομεσαίο Toyota. Το νέο πλαίσιο προσφέρει αμεσότητα που έλειπε από το Auris, ενώ παράλληλα σε συνδυασμό και με τη ρύθμιση της ανάρτησης, φροντίζει ώστε οι ανωμαλίες του δρόμου να φιλτράρονται άκρως αποτελεσματικά και η ποιότητα κύλισης να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. Σε έναν δρόμο με στροφές, το πίσω μέρος ακολουθεί πιο πιστά από ποτέ το εμπρός μεγιστοποιώντας την πρόσφυση, ενώ και η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός από το τιμόνι είναι καλύτερη από ποτέ. Άκρως ικανοποιητικά έδειξαν σε αποτελεσματικότητα και αίσθηση τα φρένα. Σε καθημερινούς, ήπιους ρυθμούς κίνησης, η νέα Corolla δεν χάνει τη χρηστικότητά της, διευκολύνοντας τον οδηγό της στους ελιγμούς, αλλά και στο παρκάρισμα (ιδιαίτερα βολική εδώ η κάμερα οπισθοπορείας).

Συμπέρασμα

Αδιαμφισβήτητα έχουμε να κάνουμε με την καλύτερη Corolla όλων των εποχών. Το νέο ιαπωνικό μικρομεσαίο είναι πιο όμορφο, πιο ποιοτικό, πάντα χρηστικό και με καλύτερα οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά από κάθε προηγούμενο. Τιμολογιακά, το κόστος των 20.970 ευρώ για την υβριδική έκδοση της δοκιμής μας με πολύ καλό εξοπλισμό (ESP, 7 αερόσακους, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, aircondition, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αυτόματη λειτουργία προβολέων, cruise control με χειριστήρια στο τιμόνι, διάφορα συστήματα ασφαλείας κ.α.) είναι μέσα στα πλαίσια της κατηγορίας, ενώ στο παιχνίδι του οικονομικού προϋπολογισμού θα πρέπει να μπει και η οικονομία κίνησης που προσφέρει η υβριδική έκδοση. Σημειώστε ότι στην έκδοση με τον 1.200άρη βενζινοκινητήρα των 116 ίππων και ίδιο εξοπλισμό, η Corolla κοστίζει 17.600 ευρώ – Δείτε αναλυτικά τις τιμές.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας βενζίνης: 1.798 cc
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 50 Kw
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 16,6 kgm
Ροπή βενζινοκινητήρα: 14,5 kgm/2.600 rpm
Συνδυαστική ισχύς: 122 PS/5.200 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.9 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 3.3 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 76 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 1.285 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.370/1.790/1.435 mm
Μεταξόνιο: 2.640 mm
Χώρος αποσκευών: 361 lt
Τιμή: από 20.970€