Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Διανύσαμε 1.500 km με το πετρελαιοκίνητο SsangYong Tivoli

  • Γιάννης Τσιρογιάννης

Η αλήθεια είναι πως δεν περιμέναμε ούτε εμείς να μείνουμε τόσο ευχαριστημένοι από το Tivoli Diesel της SsangYong, σε μια ομολογουμένως από τις πιο δύσκολες διαδρομές στον ελληνικό χώρο, διασχίζοντας την ορεινή Πίνδο και φτάνοντας στο τρανό Γαρδίκι Ασπροποτάμου Τρικάλων Θεσσαλίας (σχεδόν 1.200 m υψόμετρο).

Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)

Η συγκεκριμένη αποστολή έγινε ακόμη πιο δύσκολη, όταν το Tivoli θα έπρεπε να χωρέσει τις αποσκευές της οικογένειας με ένα 3χρονο παιδί, αλλά και να διανύσει ταχύτατα μέσα σε μόλις 4 ώρες τη διαδρομή Αθήνα-Γαρδίκι (404 km), τις μέρες του 15Αύγουστου, περιλαμβάνοντας, αυτοκινητόδρομο, επαρχιακό με μπόλικο στροφιλίκι, αλλά και δύσβατο έδαφος στο τελευταίο κομμάτι της. Με μια φράση, το Tivoli τα κατάφερε περίφημα, μη έχοντας να ζηλέψει τίποτα απολύτως από τους φημισμένους Ιάπωνες ανταγωνιστές του. Δεν έτριξε (ούτε τσικ), δεν διαμαρτυρήθηκε, δεν έκαψε πολύ καύσιμο, κινήθηκε ταχύτατα και με ασφάλεια στον ανοιχτό δρόμο, ενώ κατάπιε τα «κινητά» εμπόδια που κωλυσιεργούσαν το έργο του στον επαρχιακό από την Πύλη και πάνω. Συν τοις άλλοις, με μια πειστική εικόνα και ένα μυστήριο στο βλέμμα του, που έκανε πολλούς να αναρωτηθούν τι είναι αυτό και πόσο κάνει…

SsangYong-Tivoli-side-tsiro-640

Ο 1.6 diesel της SsangYong μπορεί να υστερεί σε ισχύ του 1.6 βενζίνης (115 ίπποι έναντι 128), όμως έχει σχεδόν διπλάσια ροπή (30,6 kgm έναντι 16,3 kgm), ένα στοιχείο απαραίτητο για ένα αυτοκίνητο που θα ταξιδέψει φορτωμένο και θα κληθεί να περάσει από δύσβατα σημεία. Το μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο κουμπώνει σωστά τις σχέσεις και δεν σε κρεμά σχεδόν πουθενά.

SsangYong-Tivoli-tsiro-640

Η SsangYong εφοδιάζει την τετρακίνητη έκδοση με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (το προσθιοκίνητο Tivoli έχει ημιάκαμπτο άξονα), γεγονός που επηρεάζει θετικά τόσο την παρεχόμενη άνεση όσο και την οδική συμπεριφορά του μικρού SUV. Το σύστημα «Αctive 4WD» – όπως το ονομάζει ο κατασκευαστής – έχει τη δυνατότητα κλειδώματος για πέρασμα από δύσβατα σημεία (σε ταχύτητες έως 40 km/h) και ελέγχει την κατανομή της ροπής στους δύο άξονες, στέλνοντας έως το 50% στους πίσω τροχούς.

SsangYong-Tivoli-tsiro-back-640

Με δεδομένη τη σχετικά μικρή απόσταση από το έδαφος (16,7 cm), το Tivoli εκμεταλλεύεται την υψηλή ροπή του πετρελαιοκινητήρα και την τετρακίνηση για να κινηθεί εκτός δρόμου. Το SUV της SsangYong αποδείχθηκε ένας αξιόπιστος συνεργάτης σε off-road διαδρομές, καθώς περάσαμε από νεροφαγώματα και άλλα δύσκολα σημεία χωρίς να προβληματιστούμε.

SsangYong-Tivoli-tsiro-inter-640

Αλλά και στην άσφαλτο, το Tivoli ταξιδεύει με ασφάλεια, χωρίς σημαντικές κλίσεις και με ικανοποιητική ποιότητα κύλισης. Θόρυβοι από την αεροδυναμική αντίσταση και τον κινητήρα θα περάσουν στην καμπίνα των επιβατών μόνο σε υψηλές ταχύτητες. Η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 8 lt/100 km, ενώ η εργοστασιακή εγγύηση και δωρεάν οδική βοήθεια για 5 χρόνια σε κάνουν να έχεις ήσυχο το κεφάλι σου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.597 cc

Ισχύς: 115 PS /3.400-4.000 rpm

Ροπή: 30,6 kgm /1.500-2.500 rpm

Μετάδοση: Σε όλους τους τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Τελική ταχύτητα: 172 km/h

Μεικτή κατανάλωση: 7,4 lt/100 km (δοκιμής)

Εκπομπές CO2: 156 gr/km

Βάρος: 1.490 kg

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4202/1798/1590 mm

Χώρος αποσκευών: 327 lt

Τιμή: από 23.640 €

Δημοφιλή στο Protothema.gr