Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Hyundai i30N Fastback

  • Kώστας Χαριάτης

Η παρουσίαση της κορυφαίας έκδοσης του Hyundai i30 Fastback  με τα σήματα του Ν Division, ήταν κάτι παραπάνω από βέβαιη και έτσι ταξιδεύουμε μέχρι τα Κανάρια Νησιά, καταμεσής του Ατλαντικού, για να πάρουμε μία πρώτη γεύση από αυτό.

 

Η δεύτερη απόπειρα της Hyundai στον μαγικό κόσμο των επιδόσεων στέφεται με απόλυτη επιτυχία, καθώς μετά το πεντάθυρο i30 N, ήρθε η ώρα και για την Fastback έκδοση. Κάτω από το καπό ζει και βασιλεύει ο δίλιτρος, τετρακύλινδρος turbo κινητήρας T-GDI. Κατά την διάρκεια της παρουσίασης στα Gran Canaria, υπήρχε διαθέσιμη αποκλειστικά μόνο η έκδοση Performance, των 275 PS και 36,0 kgm ροπής (38,6 με overboost), που ήταν εφοδιασμένο επιπλέον με ελαστικά Pirelli P Zero διάστασης 235/35, τοποθετημένα σε τροχούς 19 ιντσών, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD), καθώς και μπάρα θόλων στο πίσω σημείο στήριξης της ανάρτησης. Μιας και αναφέραμε την ανάρτηση, να σημειώσουμε ότι η κορυφαία έκδοση Fastback, σε σχέση με το αντίστοιχο hatchback i30, διαθέτει πιο μαλακά εμπρός ελατήρια, μεγαλύτερα σε μήκος bump stops (+6 mm), αλλά και πιο λεπτή σε πάχος αντιστρεπτική.

Ο ήχος του κινητήρα είναι «γεμάτος», ενώ είναι και εξαιρετικά πολιτισμένος στη λειτουργία του. Εξίσου συναρπαστικές είναι και οι επιδόσεις του. Ο χρόνος των 6,1 δευτερολέπτων που απαιτείται για την επιτάχυνση από στάση (0-100 km/h) είναι τόσο εντυπωσιακός, που πραγματικά  ο οδηγός νιώθει την αίσθηση που δίνει, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 250 km/h. Η επιτάχυνση προκαλεί, ξεκινώντας ήδη από τις 1.450 rpm, με την απόλαυση να μεγαλώνει όσο οι στροφές του κινητήρα αυξάνονται. Αυτό το μηχανικό σύνολο δεν διακρίνεται μόνο για το ρυθμό επιτάχυνσης που εξασφαλίζει αλλά και για την ελαστικότητά του, καθώς δεν κρεμάει ούτε καν στις 1.000 rpm με 5η ή 6η ταχύτητα στο κιβώτιο. Για την ακρίβεια, το i30 Fastback N διακρίνεται από έναν ευχάριστο διχασμό προσωπικότητας, στον τρόπο που αποδίδει: τη μία στιγμή έχεις να κάνεις με έναν hooligan των δρόμων και την άλλη, με ένα εκλεπτυσμένο, άνετο αυτοκίνητο. Η ρύθμιση της ανάρτησης επιτυγχάνει την ιδανική ισορροπία μεταξύ άνεσης και ευελιξίας. Εξασφαλίζει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης παντού, είτε σε ανοιχτές καμπές είτε σε στενές διαδρομές με κλειστές στροφές.

Στο εσωτερικό, η εικόνα που γνωρίζουμε από το πεντάθυρο i30 N παραμένει αναλλοίωτη, με τις διακριτικές σπορ πινελιές σε τιμόνι, όργανα, επιλογέα κιβωτίου και πεντάλ. Δεν λείπουν φυσικά τα γαλάζια μπουτόν του τιμονιού, με το αριστερό να διαθέτει τα τρία προγράμματα οδήγησης (Normal, Sport και Eco), ενώ το δεξί, με την καρό σημαία ενεργοποιεί τα προγράμματα N και Ν custom και τη λειτουργία Rev matching που συγχρονίζει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα στο κατέβασμα σχέσης. Συμπέρασμα; Για ακόμη μία φορά, η Hyundai κατάφερε να φτιάξει ένα αυτοκίνητο με προσωπικότητα, εκρηκτικά γρήγορο, αλλά και απολύτως χρηστικό στην καθημερινότητα. Τέλος να αναφέρουμε ότι το Hyundai i30 N Fastback θα εισαχθεί στην ελληνική αγορά στα τέλη Μαρτίου, με την αρχική τιμή, στην έκδοση των 250  PS, να ξεκινά από τις 28.500 ευρώ.

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr