Live Κίνηση
Περισσότερα
SUZUKI 2021

Suzuki Vitara: Με σύγχρονες υβριδικές επιλογές

Ελλάδα 23:57
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Suzuki Vitara: Με σύγχρονες υβριδικές επιλογές

SUZUKI 2021

Suzuki Vitara: Με σύγχρονες υβριδικές επιλογές

SUZUKI 2021

Το νέο Suzuki Vitara παραμένει πιστό στις κλασικές off road αξίες της εταιρίας, προσθέτοντας μεγάλες δόσεις εκσυγχρονισμού, όπως την υβριδική τεχνολογία με σημαντικά οφέλη στην απόδοση αλλά και την οικονομία σε καύσιμο.

Advertisement
Advertisement

Στην μεγάλη πορεία εξέλιξης του Vitara η Suzuki φρόντιζε πάντα να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων, τόσο σε ότι αφορά τους κινητήρες όσο και σε ότι έχει να κάνει με την μετάδοση και την υλοποίηση της τετρακίνησης.

Στην πιο πρόσφατη γενιά του, η Suzuki έχει προκρίνει την υβριδική τεχνολογία, ως την πιο αξιόπιστη λύση για εξαιρετικές επιδόσεις, πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας και μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων.

Η Suzuki υιοθετεί στο Vitara δύο σύγχρονες υβριδικές τεχνολογίες. Η πρώτη αφορά την mild hybrid προσέγγιση, και συνδυάζεται με τον κινητήρα 1.4 BoosterJet ο οποίος αποδίδει 129 ίππους.

Advertisement
Advertisement

Ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι υπερτροφοδοτούμενος και έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να αποδίδει εξαιρετική ροπή από αρκετά χαμηλά, ήδη από τις 2.000 στροφές. Διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, βελτιστοποιώντας την ποσότητα, τον χρονισμό και την πίεση του καυσίμου στους κυλίνδρους.

Διαθέτει επίσης και σύστημα μεταβλητού χρονισμού της βαλβίδας εισαγωγής (VVT) και βαλβίδα ανακύκλωσης των καυσαερίων με ξεχωριστό σύστημα ψύξης και υψηλότερη σχέση συμπίεσης.

Advertisement

Πάνω σε αυτόν τον κινητήρα εφαρμόζεται ένα νέο ήπιο υβριδικό σύστημα των 48V το οποίο αποτελείται από μία ηλεκτρογεννήτρια (ISG) η οποία προσομοιάζει την λειτουργία ενός ηλεκτροκινητήρα. Διαθέτει επίσης μία μπαταρία ιόντων λιθίου στα 48V και έναν μετατροπέα τάσης 48-12V DC/DC.

Advertisement

Το υβριδικό σύστημα έχει ως κύριο στόχο την ανάκτηση της ενέργειας κατά την επιβράδυνση, την οποία στην συνέχεια διαθέτει στον κινητήρα για υποβοήθηση προκειμένου να μειωθεί η κατανάλωση και να βελτιωθούν τα χαρακτηριστικά της απόδοσής του.

Το υβριδικό σύστημα προσθέτει επιπλέον ροπή στον κινητήρα όταν κριθεί ότι ο οδηγός ζητά περισσότερο δύναμη για μία γρήγορη επιτάχυνση ή ένα προσπέρασμα. Η ηλεκτρογεννήτρια βάζει τον κινητήρα στο ρελαντί και μειώνει ακόμα περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου κατά την φάση της επιβράδυνσης.

Χάρη σε αυτό το εξελιγμένο σύστημα και τα 235 Nm ροπής που αποδίδονται από τις 2.000 στροφές, ο κινητήρας είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος και πολύ αποδοτικός σε κάθε είδους συνθήκη.

Advertisement

Οι επιδόσεις του είναι εξαιρετικές για τον χαρακτήρα του Vitara, με το 0-100 χλμ/ώρα να επιτυγχάνεται στα 9,5 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα στα 190 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση καυσίμου είναι στα 5,4 λτ/100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων στα 121-125 γρ/χλμ, κάτι που σημαίνει ότι απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας ενώ μπορεί να κυκλοφορεί ελεύθερα στον Δακτύλιο.

Από τη νέα χρονιά η Suzuki θα φέρει στην αγορά μία ακόμα υβριδική έκδοση του Vitara. Στην κινητήρια μονάδα του νέου υβριδικού Vitara, είναι ένας ηλεκτροκινητήρας 24 kW που θα υποστηρίζει τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων με τους 102 ίππους ενώ θα μπορεί να αναλάβει εξ ολοκλήρου και την κίνηση του αυτοκινήτου. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος αναμένεται να είναι 116 ίπποι.

To νέο υβριδικό Vitara με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων (6AGS) θα μπορεί να παραγγελθεί είτε ως προσθιοκίνητο (από 23.250 €), είτε ως τετρακίνητο (από 26.050 €). Το νέο Suzuki Vitara 1,5 Dualjet Hybrid θα προσφέρεται στις εκδόσεις εξοπλισμού GL+, GLX και GLX Sunroof.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επίσημο: Το νέο Suzuki S-Cross (+video)
EICMA 2021: Η Suzuki αναβαθμίζει το Katana
Δεύτερη νιότη για το παλιό Suzuki Jimny