Menu
Live Κίνηση | Τιμές Αυτοκινήτων newsMOTO | Τιμές Καυσίμων

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Το ηλεκτρικό μέλλον της Porsche

  • newsautoteam

Η Porsche, είτε μας αρέσει είτε όχι, επικεντρώνεται στην ηλεκτροκίνηση. Σύμφωνα με εσωτερικές πηγές, στα τέλη της επόμενης δεκαετίας, το 85% των συνολικών πωλήσεών της θα αφορά ηλεκτροκίνητα μοντέλα, ανάμεσά τους και η νέας γενιάς 911.

 

 

(Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Εν αναμονή της αμιγώς ηλεκτροκίνητης Taycan, που θα λανσαριστεί τον Σεπτέμβριο του 2019, έχουμε στα χέρια μας και σας παρουσιάζουμε τα πλάνα της Porsche, που αφορούν τα επόμενα δέκα χρόνια. Όπως όλα δείχνουν, το μέλλον στο Τσουφενχάουζεν δείχνει «ηλεκτρισμένο». Μέσα σε αυτά τα χρόνια θα υπάρξει μια μεταβατική περίοδος, καθώς ολοένα και περισσότερα υβριδικής τεχνολογίας αλλά και ηλεκτρικά μοντέλα θα ενταχθούν στην γκάμα, μαζί με βενζινοκίνητες εκδόσεις. Η Porsche θεωρεί ότι το σημείο καμπής θα έρθει σε πέντε χρόνια από τώρα (2023), όταν το 50% των πωλήσεών της θα αποτελείται από υβριδικά ή ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Η αρχή της ένταξης της γερμανικής εταιρείας στη νέα εποχή θα ξεκινήσει προς τα τέλη του 2019, όταν και θα ξεκινήσουν οι πωλήσεις σε παγκόσμιο δίκτυο της νέας Taycan, γνωστής στους περισσότερους ως Mission E, αλλά και της εμπλοκής του κατασκευαστή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula E για τη σεζόν 2019-2020.

Τα πρώτα μοντέλα, πέραν της Taycan και της Cross Turismo, που θα διαθέτουν κινητήρες υβριδικής τεχνολογίας θα αφορούν τις νέες Boxster και Cayman, το 2022

Ερευνώντας την TaycanΗ νέα τετραθέσια Porsche Taycan αναμένεται να λανσαριστεί με τρεις διαφορετικές ιπποδυνάμεις (400, 540 και 670 PS), ακολουθώντας το παράδειγμα της 911 Carrera, Carrera S και Turbo ή του Tesla Model S. Θα διαθέτει σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, ενεργή τετραδιεύθυνση, αν και φήμες αναφέρουν ότι δοκιμάζεται ήδη και μία μικρότερου βάρους και ισχύος έκδοση με κίνηση αποκλειστικά στους πίσω τροχούς. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, η ισχυρότερη εκ των τριών εκδόσεων της Taycan θα πετυχαίνει το 0-100 km/h σε χρόνο μικρότερο των 3,5”, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h και την αυτονομία να ξεπερνά τα 480 km. Άγνωστα παραμένουν μέχρι στιγμής τα πλάνα της εταιρείας για τη δημιουργία κουπέ ή κάμπριο έκδοσης, ενώ σε ότι αφορά την τιμή της, υπολογίστε για τη βασική έκδοση κοντά στα €80.000 (στη Μ. Βρετανία).

Το τετραθέσιο μοντέλο θα συναρμολογείται σε μία νέα μονάδα που δημιουργήθηκε γι’ αυτό τον λόγο, στο κεντρικό εργοστάσιο του Τσουφενχάουζεν, ανοίγοντας μάλιστα 1.200 νέες θέσεις εργασίας. Χάρη στη δημιουργία της συγκεκριμένης μονάδας,η Porsche θέλει να εκπαιδεύσει τους νέους υπαλλήλους ώστε να αποκτήσουν την ανάλογη εμπειρία τόσο σε μοντέλα με θερμικά σύνολα όσο και υβριδικά. Η παραγωγή της crossover έκδοσης της Taycan, Cross Turismo, που αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2020, θα δημιουργήσει επίσης 300 νέες θέσεις εργασίας.

Τα παραπάνω ανήκουν στο πλάνο των 6 δισ. ευρώ που θα επενδύσει η Porsche μέχρι το 2022, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και τη συμμετοχή της σε ένα δίκτυο γρήγορης φόρτισης. Και ενώ κατασκευαστές όπως οι Volkswagen και Audi θα συνεχίζουν να χρησιμοποιούν την τεχνολογία των πετρελαιοκινητήρων στα μοντέλα τους, η Porsche ανακοίνωσε το τέλος των ντίζελ εκδόσεων. Ο διευθύνων σύμβουλος, Oliver Blume, δηλώνει ενθουσιασμένος με την ηλεκτροκίνηση, ενώ ο πρόεδρος του group, Herbert Diess , έδωσε το πράσινο φως στην εταιρεία να ξεκινήσει τον εξηλεκτρισμό της γκάμας μέσα στην επόμενη δεκαετία, εάν η συγκεκριμένη τεχνολογία συνεχίσει να θεωρείται το μέλλον της αυτοκίνησης.

Τα πρώτα μοντέλα, πέραν της Taycan και της Cross Turismo, που θα διαθέτουν κινητήρες υβριδικής τεχνολογίας θα αφορούν τις νέες Boxster και Cayman, το 2022, ενώ θα ακολουθήσουν οι ηλεκτρικές Macan, Cayenne και Panamera. Πέραν των νέων μοντέλων, η Porsche θα εξελίξει την πλατφόρμα J1, αλλά και την J2, που θα μπορεί να δεχτεί συστοιχίες μπαταριών «σταθερής κατάστασης» αντί της ήδη υπάρχουσας τεχνολογίας ιόντων λιθίου. Οι νέας τεχνολογίας μπαταρίες διαθέτουν βελτιωμένη ισχύ, εμβέλεια και πιο κόμπακτ διαστάσεις, αλλά η κατασκευή τους είναι σαφώς πιο υψηλή σε κόστος. Να αναφέρουμε ότι η J1 δεν είναι η μόνη πλατφόρμα για ηλεκτρικές εκδόσεις που διατίθεται για μοντέλα της Porsche. Η εταιρεία συνεργάζεται με την Audi επάνω στη PPE ((Premium Platform Electric), με σκοπό να τοποθετηθεί το συγκεκριμένο πάτωμα στα μελλοντικά μοντέλα, πλην της Taycan και του e-tron. Και αν η Porsche νιώθει τόσο σίγουρη ότι μπορεί να δημιουργήσει αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα που θα συνεχίσουν να προσφέρουν οδηγικές απολαύσεις, γιατί θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το 2028, όταν και θα παρουσιαστεί η ηλεκτρική 911; Είμαστε σίγουροι ότι στο άμεσο μέλλον θα υπάρχει μια πειστική απάντηση.

Porsche 935
Η επιστροφή της Moby Dick..


Στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 70 χρόνια από την ίδρυσή της, η Porsche επαναφέρει στο προσκήνιο ένα επετειακό και περιορισμένης παραγωγής μοντέλο, την 935, αναβιώνοντας τη θρυλική Moby Dick ντυμένη με τη σύγχρονη τεχνολογία των τωρινών μοντέλων της. Θέλοντας να δώσουν μiα ακόμη απάντηση στο ερώτημα «μέχρι πού θα φτάσουν αυτοί οι τύποι;», οι υπεύθυνοι της προϊοντικής γκάμας της Porsche παρουσίασαν ένα ακόμη ιδιαίτερο μοντέλο. Η 935 θα παραχθεί σε μόλις 77 αντίτυπα και διαθέτει στοιχεία του διάσημου αγωνιστικού μοντέλου της δεκαετίας του ’70, όπως τον σχεδιασμό και τα διάσημα χρώματα της Martini, τα οποία συνδυάζονται με την τεχνολογία και τα μηχανικά μέρη της «ακραίας» 911 GT2 RS. Χάρη στην κατασκευή πολλών ορατών και αθέατων μερών της από carbon, το συνολικό βάρος της 935 δεν ξεπερνά τα 1.379 kg, ενώ στα σπλάχνα της φιλοξενείται ο twin-turbo διπλά επίπεδος 6κύλινδρος κινητήρας των 3,8 lt, η απόδοση του οποίου διαμορφώνεται στους 700 PS. Mην κάνετε όνειρα ότι θα τη δείτε να αγωνίζεται στις 24 Ωρες του Le Mans. Αλλά ως ιδέα και ως έμπνευση δείχνει ότι τα όρια της Porsche στο να συνεχίσει να προκαλεί τη φαντασία μας και να δημιουργεί αναστάτωση στους περισσότερους από εμάς είναι απύθμενα.

Πηγή: CAR

Δημοφιλή στο Protothema.gr