Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Τα μυστικά της πλατφόρμα ΜΕΒ του Skoda Enyaq iV

Ελλάδα 8:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τα μυστικά της πλατφόρμα ΜΕΒ του Skoda Enyaq iV

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Τα μυστικά της πλατφόρμα ΜΕΒ του Skoda Enyaq iV

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Το Skoda Enyaq iV εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις τεχνικές δυνατότητες και την ευελιξία που προσφέρει η ΜΕΒ. Αλλά γιατί αυτή η πλατφόρμα είναι τόσο σημαντική;

Advertisement
Advertisement

Το νέο Skoda Enyaq iV, καθώς και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του ομίλου Volkswagen, βασίζονται στην αρθρωτή πλατφόρμα ΜΕΒ. Ουσιαστικά, σχεδιάστηκε για αυτόν ακριβώς τον σκοπό: να φιλοξενεί τα EV μοντέλα του ομίλου.

Αλλά πόσο σημαντική είναι τελικά και γιατί χρειάστηκε να σχεδιαστεί νέα πλατφόρμα;

Η “MEB” Modularer E-Antriebs-Baukasten, ή Αρθρωτό Ηλεκτρικό κιτ Κίνησης είναι η καρδιά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων του Volkswagen Group, συμπεριλαμβανομένου του νέου Skoda Enyaq iV.

Advertisement
Advertisement

Τι είναι;
Τα οχήματα την πλατφόμας «MEB» δεν διαθέτουν κιβώτιο ταχυτήτων, ρεζερβουάρ καυσίμου ή σύστημα εξάτμισης. Όσο αφορά την σύνθεσή τους, συχνά περιγράφουμε τις πλατφόρμες αυτοκινήτων ως δομικά στοιχεία και αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο για την MEB. Τα διάφορα τυποποιημένα εξαρτήματα μπορούν να συνδυαστούν και να αλλάξουν για τη δημιουργία ενός αυτοκινήτου με σχεδόν οποιαδήποτε αναλογία και για οποιονδήποτε σκοπό.

«Η αρθρωτή πλατφόρμα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μια εξαιρετική βάση για όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Skoda. Προσφέρει διάφορους συνδυασμούς χωρητικότητας μπαταρίας και ισχύος ηλεκτροκινητήρα. Η βάση MEB ικανοποιεί έτσι όλες τις απαιτήσεις των κατασκευαστών και μπορεί να προσαρμοστεί σύμφωνα με τη χρήση του αυτοκινήτου. Αυτό μας επιτρέπει να αναπτύξουμε πολλά τεχνικά καινοτόμα αυτοκίνητα Skoda στο μέλλον », λέει ο Christian Strube, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Skoda υπεύθυνος για την Τεχνική Ανάπτυξη.

Advertisement

Από τι αποτελείται η πλατφόρμα MEB
Το κομμάτι που έχει την μπαταρία είναι το μεγαλύτερο και βαρύτερο μέρος της κατασκευής. Αποτελείται από ένα πλαίσιο αλουμινίου που περιλαμβάνει τις μονάδες της μπαταρίας. Το κομμάτι αυτό διαμορφώνει βασικά το πάτωμα του αυτοκινήτου και η προσκόλλησή του στο αμάξωμα (το οποίο παραμένει μονόκοκ) κάνει το αυτοκίνητο δομικά πιο στιβαρό. Η μονάδα είναι πολύ μεταβλητή, καθώς το περίβλημα μπορεί να έχει ουσιαστικά οποιεσδήποτε διαστάσεις.

Advertisement

Στο περίβλημα μπορούν να εγκατασταθούν έως και δώδεκα μονάδες μπαταρίας, καθεμία από τις οποίες περιέχει 24 στοιχεία. Το αποτέλεσμα είναι μια μπαταρία που ζυγίζει περίπου 309 κιλά με συνολική χωρητικότητα 82 kWh, (77 kWh καθαρά) το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κίνηση του αυτοκινήτου. Μια μεσαίου μεγέθους μπαταρία ζυγίζει 232 κιλά και περιέχει εννέα μονάδες με συνολική χωρητικότητα 62 kWh (καθαρή χωρητικότητα 58 kWh). Η μικρότερη μπαταρία έχει οκτώ βασικές μονάδες, ζυγίζει 206 κιλά και προσφέρει χωρητικότητα 55 kWh (52 kWh net). Ο σχεδιασμός διαθέτει επίσης ένα σύστημα ψύξης, ένα σύστημα διαχείρισης μπαταριών και, φυσικά, τα σημεία σύνδεσης με το αμάξωμα.

Όλα τα παραπάνω μας δίνουν κίνηση πίσω ή τετρακίνηση και μεγάλη αυτονομία έως 510 χλμ στον κύκλο WLTP και χωρητικότητα γρήγορης φόρτισης έως 50 kW.

Advertisement

Πως φορτίζει;
Περιττό να πούμε ότι η μπαταρία πρέπει να φορτιστεί, γι ‘αυτό η πλατφόρμα MEB διαθέτει μια τυποποιημένη τεχνική λύση για φόρτιση και τα απαραίτητα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης /απόδοσης, τα οποία ελέγχουν τόσο τη φόρτιση όσο και την μεταφορά ισχύος στο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Το σύστημα υποστηρίζει φόρτιση με εναλλασσόμενο ή συνεχές ρεύμα.

Η φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος λειτουργεί σε επίπεδο 2,3 kW (οικιακή πρίζα ή καλώδιο Mode 2 με ηλεκτρονικά καλώδια ελέγχου) και 7,2 kW και 11 kW (υποδοχή 400 V, δημόσιος σταθμός φόρτισης, Wallbox, καλώδιο Mode 3). Η γρήγορη φόρτιση με συνεχές ρεύμα μπορεί να λειτουργήσει στα 50, 100 ή ακόμα και στα 125 kW. Σε αυτήν την περίπτωση, το καλώδιο φόρτισης είναι πάντα μέρος του σταθμού φόρτισης. Οι σχεδιαστές αυτοκινήτων μπορούν να επιλέξουν ποια επίπεδα φόρτισης θα υποστηρίζονται, για παράδειγμα το Enyaq iV υποστηρίζει γρήγορη φόρτιση 125 kW στις κορυφαίες εκδόσεις 80 και 80x και RS.

Skoda Enyaq

Ηλεκτρικοί Κινητήρες
Η κίνηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με πλατφόρμα «MEB» περιλαμβάνει κυρίως έναν ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται στον πίσω άξονα. Ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι τόσο συμπαγής που μπορεί εύκολα να χωρέσει σε ένα αθλητικό σακίδιο και ζυγίζει περίπου 90 κιλά. Η μέγιστη απόδοση αυτού του ηλεκτροκινητήρα είναι 150 kW, με διαθέσιμες εκδόσεις 132 και 109 kW. Σε εκδόσεις τετρακίνησης, ένας ακόμη ηλεκτρικός κινητήρας βρίσκεται στον μπροστινό άξονα για να αυξήσει την απόδοση του συστήματος στα 195 ή στα 225 kW, όπως στο Enyaq RS iV.

Οι κινητήρες (ακόμα και οι ηλεκτρικοί) χρειάζονται ψύξη: Εδώ γίνεται με ένα τυπικό ψυγείο στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου και ένα σύστημα κυκλοφορίας ψυκτικού υγρού που λειτουργεί με μια ηλεκτρική αντλία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Skoda Enyaq iV: Βραβείο στη δυναμική σχεδίαση
Το Skoda Enyaq iV στην Ελλάδα – Οι τιμές του
Το Skoda Enyaq iV και σε έκδοση Sportsline