Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Συνέντευξη με τον Πρόεδρο της SEAT

  • Σπύρος Χώτος

Η SEAT βρίσκεται το τελευταίο διάστημα σε διαρκή ανάπτυξη, τόσο όσον αφορά στα νέα μοντέλα που παρουσιάζει, όσο ακόμη και στη δημιουργία νέων μαρκών όπως η CUPRA. Εμείς, μέσα σε αυτόν τον αυτοκινητικό «οργασμό» της εταιρείας, δεν χάσαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον Πρόεδρο της SEAT, τον Luca De Meo.
ΤΟΥ ΝΤΙΝΟΥ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ

Newsauto: Υπό την ηγεσία σας η SEAT έχει προβεί σε μια πολύ επιθετική στρατηγική παρουσίασης νέων μοντέλων. Τους τελευταίους 18 μήνες έχετε παρουσιάσει τέσσερα νέα μοντέλα και η εταιρεία αναγνωρίζεται ως μια από τις πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη. Τι ήταν αυτό που κάνει τη SEAT τόσο ελκυστική στο αγοραστικό κοινό;

L. de M.: Από το 2013 έως και το 2017 η εταιρεία επένδυσε περισσότερα από 3,3 δις ευρώ για να χτίσει το μέλλον της. Τα περισσότερα από αυτά τα χρήματα επενδύθηκαν για την πιο επιθετική πολιτική κατασκευής νέων μοντέλων που έγινε ποτέ στην Ιστορία της SEAT. Ένα μεγάλο μέρος επίσης κατευθύνθηκε στην ανάπτυξη νέων υπηρεσιών που στόχο έχουν να τοποθετήσουν την μάρκα στην  αιχμή των νέων τεχνολογιών ψηφιοποίησης, συνδεσιμότητας και έξυπνης κινητικότητας. Τα καλά οικονομικά αποτελέσματα του 2017 είναι το αποτέλεσμα μιας ισορροπημένης αύξησης των πωλήσεων όλων των μοντέλων μας. Σήμερα έχουμε έναν από τους νεότερους στόλους στην αυτοκινητοβιομηχανία, με μέσο όρο ηλικίας λίγο πάνω από τα τρία έτη, ο οποίος καλύπτει σχεδόν όλες τις μαζικές κατηγορίες στην Ευρώπη και επιπλέον αποτελείται από κορυφαία αυτοκίνητα. Μέσα σε λίγα μόλις χρόνια μετατρέψαμε τη SEAT σε μια μάρκα που την λαμβάνει υπόψη της η συντριπτική πλειονότητα των Ευρωπαίων αγοραστών. Επιπλέον, με την παρουσίαση του Ateca το 2016, σηματοδοτήθηκε η επέκταση της μάρκας στην κατηγορία των SUV κάτι που άνοιξε νέες ευκαιρίες για τη SEAT σε μια κατηγορία που σημειώνει αμείωτη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια. Σκοπεύουμε να συνεχίσουμε αυτή την επιθετική στρατηγική παρουσίασης νέων μοντέλων και το 2018 με την παρουσίαση του 3ου μας SUV, του νέου SEAT Tarraco.

Newsauto: Πέρσι, τα κέρδη της SEAT αυξήθηκαν κατά 15%. Σε τι οφείλεται αυτή η επιτυχία της εταιρείας και πώς σκοπεύετε να διατηρήσετε το momentum μέχρι το 2020;

L. de M.: Όντως η SEAT παρουσίασε κέρδη, μετά τους φόρους, που ανήλθαν στα 281 εκατομμύρια ευρώ, μια αύξηση της τάξης του 21,3% σε σχέση με το 2016. Είμαστε ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματα του 2017 αλλά δεν θα πρέπει να επαναπαυτούμε. Μόλις έκλεισε μια περίοδος σταθεροποίησης και τώρα είναι η στιγμή να κοιτάξουμε προς το μέλλον, με φιλοδοξίες για ανάπτυξη. Για να διατηρήσουμε αυτή την αναπτυξιακή τροχιά θα παρουσιάζουμε ένα νέο μοντέλο κάθε έξι μήνες από τώρα και μέχρι το 2020. Τα δύο πρώτα νέα μοντέλα που θα παρουσιάσει η SEAT θα είναι το Tarraco και το CUPRA Ateca, τα οποία θα αρχίσουν τις πωλήσεις προς το τέλος του 2018. Τον επόμενο χρόνο θα παρουσιάσουμε τη νέα γενιά του SEAT Leon σε δύο εκδόσεις, μια 5θυρη hatchback και μια στέισον, ST. Το 2020, η SEAT θα παρουσιάσει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το οποίο θα είναι βασισμένο στην πλατφόρμα MEB της Volkswagen. Την ίδια χρονιά θα παρουσιάσουμε και ένα CUV (Crossover Utility Vehicle) που θα συμπληρώνει την γκάμα της εταιρείας.

SEAT Range 640

Newsauto: Αναφέρατε ότι το πρώτο σας ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα παρουσιαστεί το 2020. Γιατί αργήσατε τόσο; Μήπως είστε πλέον πίσω από τις εξελίξεις στα EV;

L. de M.: Η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα θα είναι μια δύσκολη διαδικασία για όλους τους κατασκευαστές και θα πρέπει να είναι επικερδής και βιώσιμη. Σκοπεύουμε μέσα στα επόμενα χρόνια να περάσουμε από τις τρεις υπάρχουσες τεχνολογίες καυσίμων που έχουμε (βενζίνη, πετρέλαιο και CNG) σε έξι, προσθέτοντας ήπια υβριδικά, plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά σε όλη τη γκάμα της SEAT. Σε δύο χρόνια η εταιρεία θα διαθέτει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία που θα αγγίζει τα 500 km και την αιχμή της αυτόνομης οδήγησης (τουλάχιστον Επιπέδου 2). Θα τη συμπληρώνει η plug-in υβριδική έκδοση του νέου Leon, η οποία θα είναι κι αυτή έτοιμη το 2020 και θα έχει ηλεκτρική αυτονομία 50 km.

Newsauto: Οι άλλες δύο μεγάλες τάσεις στην εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας, εκτός του εξηλεκτρισμού, είναι η συνδεσιμότητα και η αυτονομία. Ειδικά για την συνδεσιμότητα η μάρκα έχει ανακοινώσει ότι το 2018 και 2019 θα ενσωματωθούν στα μοντέλα της αρκετές νέες τέτοιου είδους τεχνολογίες. Σε ποιο σημείο βρίσκεται αυτός ο σχεδιασμός;

L. de M.: Αυτή τη στιγμή η SEAT υπόκειται σε μια ψηφιακή μεταμόρφωση η οποία προέρχεται από το αντίστοιχο τμήμα εξέλιξης της εταιρείας που το αποκαλούμε Easy Mobility Team. Αυτό το ευέλικτη και πρωτοποριακή ομάδα, δημιουργεί, μεταμορφώνει, ουσιαστικά δίνει μορφή στο μέλλον και προωθεί έναν νέο τρόπο σκέψης σε ολόκληρη τη μάρκα. Το όραμα της SEAT όσον αφορά την αυτοκίνηση είναι να προσφέρει τα αυτοκίνητά της τόσο ως αυθύπαρκτα προϊόντα όσο και ως μια ολοκληρωμένη υπηρεσία συνδεσιμότητας και κινητικότητας. Αυτό το όραμα είναι ο πυρήνας της ψηφιακής μεταμόρφωσης της SEAT. Για παράδειγμα, η εταιρεία μας θα είναι ο πρώτος κατασκευαστής που θα ενσωματώσει την εφαρμογή Shazam στα αυτοκίνητά του. Αυτό μάλιστα ξεκίνησε πριν από έναν μήνα. Επίσης έχουμε στενή συνεργασία με την Amazon Alexa.

De Meo Int 640

Newsauto: Πρόσφατα κάνατε αναφορά σε «υπηρεσίες κινητικότητας». Πώς φαντάζεστε ότι θα είναι αυτές και με ποιον τρόπο η SEAT σκοπεύει να τις εκμεταλλευτεί;

L. de M.: Η στρατηγική μας για την 5ετία 2025-2030 είναι βασισμένη στην παραδοχή ότι θα υπάρχει ένα εντελώς διαφορετικό τοπίο υπηρεσιών κινητικότητας. Πέρα από τις παραδοσιακές πωλήσεις αυτοκινήτων θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και αυτές τις υπηρεσίες. Θέλουμε να είμαστε κομβικοί παίχτες σε αυτή την «επανάσταση» της κινητικότητας. Γι αυτό τον λόγο αλλάξαμε το οργανόγραμμά μας και μεταλλαχτήκαμε σε έναν όμιλο με επιμέρους εταιρείες, όπως είναι η XMOBA. Πρόκειται για μια νεοπαγή εταιρεία της οποίας ο κύριος στόχος είναι να δημιουργεί, να επενδύει να δοκιμάζει και να πουλά συγκεκριμένα projects που προωθούν λύσεις για τις μελλοντικές μετακινήσεις. Ιδρύσαμε επίσης και την Metropolis: Lab Barcelona η οποία στόχο έχει να αναλύει και να εξερευνά έξυπνες λύσεις που ν’ ανταποκρίνονται στις προκλήσεις της κινητικότητας στο μέλλον. Η πρόθεσή μας με αυτές τις θυγατρικές είναι να συνδυάσουμε το καλύτερο από μια παραδοσιακή, στιβαρή εταιρική οργάνωση με την ευελιξία και την ταχύτητα των start-ups.

Newsauto: Ποια αγορά θεωρείτε αυτή τη στιγμή ότι είναι η πιο σημαντική για τη SEAT; Σκέπτεστε την επέκταση σε άλλες αγορές;

L. de M.: Η μεγαλύτερη ευχή μας γι αυτή τη χρονιά είναι ταυτόχρονα και η μεγαλύτερη πρόκληση: να κάνουμε τη SEAT λιγότερο εξαρτώμενη από την ευρωπαϊκή αγορά. Η εταιρεία δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 80 χώρες αλλά μόνο το 15% των πωλήσεών μας πραγματοποιείται εκτός Ευρώπης. Υπό αυτή την έννοια, οι περιοχές που στρατηγικά θέλουμε να αναπτυχθούμε είναι η βόρεια Αφρική, όπου ήδη η SEAT έχει αναλάβει τον σχεδιασμό κατασκευής εργοστασίου συναρμολόγησης του Volkswagen Group στην Αλγερία, η Λατινική Αμερική και το Μεξικό, όπου εξετάζουμε τις προοπτικές παραγωγής αυτοκινήτων μας. Επιπλέον, πρόσφατα επεκταθήκαμε στις αγορές της Νορβηγίας και της Νέας Ζηλανδίας και πλέον έχουμε παρουσία και στις πέντε Ηπείρους. Επίσης, η SEAT συμμετέχει στην στρατηγική συνεργασία του Volkswagen Group China και της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας JAC, συμβάλλοντας με τεχνική υποστήριξη και τεχνογνωσία στο R&D και τον σχεδιασμό.

Newsauto: Τι σας οδήγησε στην «διακήρυξη ανεξαρτησίας» της CUPRA ως ξεχωριστής μάρκας από τη SEAT;

L. de M.: Η CUPRA αντιπροσωπεύει μια μεγάλη ευκαιρία για την μητρική SEAT. Θα επεκτείνει το πελατολόγιο και συνεπακόλουθα θα βοηθήσει την επιχείρηση. Είναι ένα σχέδιο που προέκυψε από το όραμα μια ομάδας ανθρώπων οι οποίοι πίστεψαν ότι η SEAT μπορεί να επωφεληθεί από μια νέα δεξαμενή πελατών φανατικών της σπορ οδήγησης. Με αυτή την απόφαση η εταιρεία επιδιώκει να διαφοροποιήσει το επιχειρησιακό της πλάνο και να εξελίξει μοντέλα που θα είναι επικερδή και θα τη βοηθήσουν στην αύξηση των εσόδων. Φιλοδοξία μας είναι η νέα, ξεχωριστή μάρκα CUPRA να διπλασιάσει τις πωλήσεις της μέσα στα επόμενα τέσσερα με πέντε χρόνια, επικεντρώνοντας το στρατηγικό της πλάνο σε τέσσερις τομείς: διανομή, συνεργασίες, αγώνες και νέα προϊόντα.

De Meo Int 640a

Newsauto: Τελευταία παρατηρούμε μια σαφή προσπάθεια σύνδεσης της πόλης της Βαρκελώνης με τα νέο μοντέλα της SEAT. Είναι απλώς κάποιο διαφημιστικό τρικ ή υπονοείται μια «πνευματική» ταύτιση μεταξύ της πόλης και των αυτοκινήτων της εταιρείας;

L. de M.: Η SEAT διατηρεί μια πολύ προνομιακή σχέση με την Βαρκελώνη. Άλλωστε είναι η πόλη στην οποία γεννήθηκε η εταιρεία πριν από 70 χρόνια. Οι Μεσογειακές καταβολές τους τις προσανατολίζουν και τις δύο στο πάθος για τεχνολογία που συνδυάζεται όμως με διασκέδαση. Σήμερα η Βαρκελώνη είναι μια πόλη-ορόσημο για τις καινοτομίες της, την εφαρμοσμένη τεχνολογία και τον πρωτοποριακό σχεδιασμό και η SEAT θέλει να συνδεθεί ακόμα περισσότερο με την πόλη καταγωγής της αφού και η ίδια ανανεώνει  την ταυτότητά της. Εδώ και καιρό η εταιρεία χρησιμοποιεί το μότο «Δημιουργήθηκε στην Βαρκελώνη» προκειμένου να προάγει τη μάρκα, τα προϊόντας της και τις υπηρεσίες της σε διεθνή κλίμακα και να γνωστοποιήσει ότι έχει εμπνευστεί από την ομορφιά και τις αξίες που πηγάζουν από τη Βαρκελώνη.

 

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr