Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Στην Αντίς Αμπέμπα η αποστολή 7MML

Ελλάδα 7:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Στην Αντίς Αμπέμπα η αποστολή 7MML

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Στην Αντίς Αμπέμπα η αποστολή 7MML

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Μετά από 6 ημέρες και 2.200 χιλιόμετρα ταξίδι σε άσφαλτο και χώμα από το Ναϊρόμπι, περάσαμε τον ισημερινό, διασχίσαμε την έρημη βόρεια Κένυα, μπήκαμε στην Αιθιοπία και φτάσαμε στην πιο σημαντική – από πολιτική άποψη – πρωτεύουσα της Αφρικής.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΑΚΗ ΤΕΜΠΕΡΙΔΗ (twitter.com/theworldoffroad)
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: MATTIA CACCIATORI
VIDEO: MATTEO SANDRINI

Η διαδρομή Ναϊρόμπι – Αντίς Αμπέμπα θεωρείτο ανέκαθεν από τις πιο επικίνδυνες του ταξιδιού Κέιπ Τάουν – Κάιρο. Ο λόγος; Η καθημερινότητα στη βόρεια Κένυα, μία ερημική περιοχή στην οποία επιζούν άγριες φυλές ιθαγενών κτηνοτρόφων. Αυτοί παραδοσιακά βρίσκονται σε συμπλοκές μεταξύ τους (ο ένας κλέβει τα ζώα του άλλου) και συχνά πυκνά οι σφαίρες τους περνούν ξώφαλτσα από τα ελάχιστα διερχόμενα αυτοκίνητα. Κάποιοι overlanders έχουν δεχτεί πυροβολισμούς τα τελευταία είκοσι χρόνια.

Την προηγούμενη φορά που είχα κάνει αυτή τη διαδρομή – πριν από επτά χρόνια συγκεκριμένα – στα τελευταία 250 χιλιόμετρα πριν βγούμε από την Κένυα μας είχαν υποχρεώσει να πάρουμε στο αυτοκίνητο έναν ένοπλο στρατιώτη. Αυτή τη φορά δεν υπήρξε τέτοιο θέμα. Περάσαμε το τελευταίο στρατιωτικό μπλόκο – όπου κλείνουν το δρόμο με μπάρες με καρφιά – μας ζήτησαν τα στοιχεία μας και συνεχίσαμε.

Advertisement
Advertisement

Επίσης, ένα μεγάλο μέρος της χωμάτινης διαδρομής (450 χλμ. τότε) ασφαλτοστρώθηκε – άλλο ένα κατασκευαστικό πρότζεκτ της Κίνας σε αφρικανικό έδαφος. Βέβαια, τα χωμάτινα κομμάτια ήταν σκληρά όπως πάντα, όμως από το Ναϊρόμπι, φτάσαμε στο Μάρσαμπιτ και στο Μογιάλε πολύ πιο γρήγορα από παλιά. Για να καταλάβετε πόσο έρημη είναι η περιοχή αυτή της κοιλάδας Great Rift, μόλις πέρυσι ξεκίνησε δρομολόγιο λεωφορείου από το Ναϊρόμπι μέχρι τα σύνορα.

Την τελευταία ημέρα βέβαια η ψυχολογία μας επηρεάστηκε αρνητικά από την είδηση της τρομοκρατικής επίθεσης στο πανεπιστήμιο της Γκαρίσα, όπου 150 φοιτητές έχασαν άδικα τη ζωή τους από τις σφαίρες φανατικών ισλαμιστών από τη Σομαλία. Εμείς μάθαμε τα μαντάτα όταν ήδη είχαμε κατασκηνώσει στο εσωτερικό ενός μουσουλμανικού ξενοδοχείου, στο ακριτικό Μάρσαμπιτ. Φυσικά, οι οικοδεσπότες μας ήταν τέρατα φιλοξενίας – καμία σχέση δηλαδή με τα τέρατα της Αλ Σαμπάμπ.

Όταν μπήκαμε στην Αιθιοπία πιστέψαμε ότι τα βάσανά μας – και ιδίως του SUV της Great Wall που δεν ξέρω πόσες φορές ακούμπησε κάτω λόγω των τελειωμένων αμορτισέρ του – τελείωσαν. Κι όμως, ενώ ο δρόμος μέσα στην Αιθιοπία ήταν τέλειος το 2007, τώρα ήταν ένα ατέλειωτο εργοτάξιο, οπότε ένα μεγάλο τμήμα μέχρι την πόλη Γιαβέλο ήταν χώμα. Made by China δρόμος, τι να περιμένει κανείς;

Advertisement

Από το Γιαβέλο εμείς δεν κατευθυνθήκαμε κατευθείαν προς την Αντίς Αμπέμπα αλλά παρακάμψαμε προς την περίφημη κοιλάδα Όμο, για να συναντήσουμε τη φυλή των Μούρσι.

Οι ιθαγενείς αυτοί – που δεν αριθμούν πάνω από 8.000 συνολικά – έχουν γίνει παγκοσμίως διάσημοι, για το ξεριζωμένο κάτω χείλι των γυναικών τους, μέσα από το οποίο περνούν πιάτα από τερακότα! Τι απάνθρωπο συνήθειο αλήθεια, αλλά το διατηρούν οι άνθρωποι για να προσελκύουν τουρίστες…

Advertisement

Λίγες ημέρες πιο πριν είχαμε επισκεφτεί χωριά μίας άλλης φυλής παστόρων, των Σαμπούρου, οι οποίοι είναι πολύ εξελιγμένοι σε σχέση με τους Μούρσι, χώρια που έχουν αλλαξοπιστήσει οι περισσότεροι: από ανιμιστές που ήταν, τώρα στην πλειοψηφία τους είναι Χριστιανοί καθολικοί.

Πώς είναι να οδηγείς λοιπόν στην Κένυα και στην Αιθιοπία; Καταρχήν, στην πρώτη οδηγείς στο αριστερό μέρος του δρόμου, καθότι ήταν βρετανική αποικία. Στην Αιθιοπία περνάς στη σωστή πλευρά του δρόμου επιτέλους.

Οι Αιθίοπες οδηγοί είναι λίγο πιο προσεκτικοί από τους Κενυάτες, που κι αυτοί φαίνεται να έχουν βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια. Όλοι με εξαίρεση τους οδηγούς των matatu, των Toyota Hiace που εκτελούν χρέη τοπικών λεωφορείων. Στην Αιθιοπία, μεγαλύτερη απειλή συνιστούν οι πεζοί στα χωριά της εθνικής, οι οποίοι περπατούν αμέριμνα – και συνήθως μεθυσμένοι – στη μέση του δρόμου, έρχονται δεν έρχονται αυτοκίνητα.

Advertisement

Επίσης, ένα εμπόδιο στην Αιθιοπία – που δε συναντάς στην Κένυα – είναι οι αμέτρητες γαϊδουράμαξες που επίσης καταλαμβάνουν το ένα ρεύμα κυκλοφορίας μέσα στα χωριά.

Μέσα στις πόλεις, τώρα, είτε μιλάμε για το εκμοντερνισμένο Ναϊρόμπι, είτε για την πολύκοσμη Αντίς Αμπέμπα, χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Πάντως εγκληματίες οδηγούν, εκνευρισμένους, ανυπόμονους με το ένα χέρι στην κόρνα και το άλλο στο λεβιέ ταχυτήτων, πιθανόν να συναντήσεις πιο δύσκολα στις δύο αυτές, τριτοκοσμικές πρωτεύουσες, απ’ό,τι στην Αθήνα…

Όσο για την παρουσία της αστυνομίας; Είναι αισθητή – ειδικά στην Αιθιοπία – αλλά πουθενά δεν μας σταμάτησαν για δήθεν έλεγχο, μήπως πάρουν κανένα μπαξίσι. Στην Αιθιοπία αυτό δεν το συναντούσες ούτε πιο παλιά, όμως στην Κένυα μπορούσες να πέσεις σε φιλάργυρο αστυνομικό. Αυτή τη φορά, όλοι ήταν κύριοι στη διαδρομή μας.

Τα νεώτερα από τα δύο αυτοκίνητα της Great Wall, που είναι τα εργαλεία της αποστολής 7MML; Το pick up δεν έχει αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα. Η υπερθέρμανση του κινητήρα που είχε παρουσιαστεί νωρίτερα στην Αφρική – όπως μας είχαν πει οι συνάδελφοι της προηγούμενης ομάδας – τελικά ήταν ηλεκτρονικό πρόβλημα: δεν ανεβαίνει δηλαδή η θερμοκρασία αλλά μόνο ο δείκτης. Με το κατάλληλο reset – κλείσε άνοιξε διακόπτη – επανέρχεται.

Όσο για το H6 (οι Ιταλοί το λένε “σουβ”), αφού το ελαφρώσαμε από αποσκευές και εργαλεία, με δύο επιβάτες μπροστά κινήθηκε αξιοπρεπώς. Από κάτω είναι πολύ χτυπημένο όπως είχαμε δει στο Ναϊρόμπι και η ανάρτηση τερματίζει με το παραμικρό, αλλά τελικά μας έβγαλε ασπροπρόσωπους στα κακοτράχαλα κομμάτια της βόρειας Κένυας και της νότιας Αιθιοπίας.

Δείτε ΕΔΩ μία χιουμοριστική παρουσίαση της ομάδας 7, στην οποία συμμετέχει και το NewsAuto.gr.

Παρακολουθήστε ΕΔΩ την εξέλιξη της αποστολής 7MML.