Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Ποια Ferrari κοστίζει όσο ένα hot hatch;

Ελλάδα 11:17
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποια Ferrari κοστίζει όσο ένα hot hatch;

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Ποια Ferrari κοστίζει όσο ένα hot hatch;

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Με τα χρήματα που κοστίζει ένα Ford Focus ST ή ένα Cupra Leon μπορείτε να αποκτήσε μια κλασική Ferrari.

Advertisement
Advertisement

Έχει κινητήρα V8, τοποθετημένο στο κέντρο και ενώ είναι προσιτή έχει όλα τα προτερήματα και τις ιδιοτροπίες ενός καθαρόαιμου σπορ αυτοκινήτου. Ο λόγος για τη Mondial, την πιο προσιτή Ferrari της αγοράς. Τι πρέπει να γνωρίζετε πριν διαθέσετε το ποσό που θα σας ζητήσουν; Τι πρέπει να προσέξετε;

Παράχθηκε από την εμβληματική ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία από το 1980 έως το 1993 και είναι  2+2 Grand Tourer, με κουπέ ή ανοιχτό αμάξωμα. Σχεδιάστηκε ως αντικαταστάτρια της GT4 Dino του 1973. Ο κωδικός της ήταν F108 και τα μοντέλα που βγήκαν από το Maranello ήταν τα Mondial 8 (1980–1982, 703 μονάδες), Mondial QV (1983–1985, 1,145 κουπέ και 629 ρόουντστερ), Mondial 3.2 (1986–1988 με 987 κουπέ και 810 ρόουντστερ) και Mondial t (1988–1993, 858 κουπέ και  1,017 ρόουντστερ). Σίγουρα δεν είναι τόσο διάσημη όσο οι 288 GTO, Testarossa ή F40, όμως δεν σχεδιάστηκε ως ναυαρχίδα. Όμως υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τους οποίους είναι πραγματικά ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο.

Όταν κυκλοφόρησε το 1980, η αυτοκινητοβιομηχανία προσαρμόστηκε στους αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών ρύπων και ανέκαμπτε από μια παγκόσμια κρίση πετρελαίου που επηρέασε σοβαρά την παγκόσμια οικονομία. Για αυτούς τους λόγους, η Mondial ήταν σε μεγάλο βαθμό εντυπωσιακή, ενώ εξελίχθηκε με τα χρόνια και έγινε μία πραγματική Ferrari.

Advertisement
Advertisement

Λίγο πάνω από τέσσερις δεκαετίες αργότερα, η Mondial έγινε η φθηνότερη Ferrari που μπορείτε να αγοράσετε, με αυτές που είναι σε καλή κατάσταση, να ξεκινούν περίπου από τις 25.500 ευρώ και τις άριστα διατηρημένες και με λίγα χιλιόμετρα να φτάνουν μέχρι και τις 70.000 ευρώ.

Τι πρέπει όμως να προσέξετε;

Advertisement

Αμάξωμα

Μπορεί τα ιταλικά σπορ μοντέλα να φημίζονται για το σχεδιασμό τους, η ποιότητα κατασκευής τους όμως προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία, με τη σκουριά να αποτελεί τεράστιο ζήτημα . Με τα χρόνια, οι ιδιοκτήτες των Mondial στις αρχές 1980-1981 ανέφεραν πολλά προβλήματα με τη διάβρωση, ακόμη και σε αυτοκίνητα που ήταν σε γκαράζ. Η Ferrari φαίνεται να έχει κάνει καλύτερη δουλειά στην αντισκωριακή προστασία των πάνελ στις τελευταίες εκδόσεις, όμως εσείς θα πρέπει να ελέγξετε διεξοδικά τα «φτερά» και το εσωτερικό στους θόλους των τροχών, καθώς και τα πλαίσια των παραθύρων για τυχόν σημάδια σκουριάς, ανεξάρτητα από το έτος του μοντέλου.

Advertisement

Εσωτερικό

Όλες οι εκδόσεις της Mondial έχουν πολυτελές δερμάτινο εσωτερικό. Εάν δεν είναι καλά συντηρημένο, φθείρεται και σπάει με την πάροδο του χρόνου. Εφόσον ενδιαφέρεστε δείτε προσεκτικά όσες περισσότερες μπορείτε (καθίσματα, επενδύσεις, πάνελ) γιατί η αποκατάστασή τους μπορεί να γίνει δαπανηρή.

Advertisement

Ένα άλλο πράγμα που πρέπει να θυμάστε είναι ότι τα ηλεκτρικά παράθυρα λειτουργούν πολύ αργά. Αυτό είναι στην πραγματικότητα ένα ελάττωμα… κατασκευής, με το οποίο πρέπει να μάθετε να ζείτε και όχι ζημιά.

Κάτι τελευταίο, που πρέπει να ελέγξετε στην Mondial είναι το σύστημα κλιματισμού. Βεβαιωθείτε ότι λειτουργεί σωστά και αν είναι δυνατόν να έχει αναβαθμιστεί με το νεότερο ψυκτικό μέσο R134A. Εάν έχει γίνει μια τέτοια μετατροπή, θα είναι φθηνότερο να συντηρήσετε το σύστημα.

Κινητήρας και κιβώτιο ταχυτήτων

Ανεξάρτητα από το έτος κατασκευής της, κάθε Mondial κινείται από ένα V8. Ωστόσο, υπάρχουν τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις: ο πρώτος είναι αυτή των 3,0 λίτρων που αποδίδει 214 ίππους, ενώ η πιο ισχυρή είναι αυτή των 3.400 κυβικών με τους 300 ίππους. Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα πεντατάχυτο κιβώτιο, ενώ το ίδιο κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη ήταν επίσης διαθέσιμο στα μοντέλα κατασκευής από το 1989 έως το 1993.

Το κλειδί εδώ είναι η συντήρηση, οπότε αν ο προηγούμενος ιδιοκτήτης φρόντισε το αυτοκίνητο και έχει τα έγγραφα που το αποδεικνύουν, δεν πρέπει να ανησυχείτε για σημαντικά προβλήματα. Ωστόσο, πρέπει να επιθεωρήσετε τα πάντα όσο καλύτερα μπορείτε και να προσέξετε τυχόν διαρροές λαδιού, καπνό που βγαίνει από τις απολήξεις εξαγωγής ή τυχόν σημάδια που μπορεί να υποδεικνύουν πρόβλημα κινητήρα ή κιβωτίου ταχυτήτων.

Ένα άλλο πράγμα που πρέπει να έχετε κατά νου είναι ότι στα μοντέλα με χειροκίνητο πεντατάχυτο κιβώτιο η δεύτερα είναι πιο δύσκολο να εμπλακεί εάν το κιβώτιο δεν έχει ζεσταθεί σωστά.

Κόστος συντήρησης

Αν και είναι τελευταίο στη λίστα, αυτός είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας που πρέπει να λάβετε υπόψη όταν αγοράζετε ένα από αυτά τα αυτοκίνητα. Ακόμα κι αν μιλάμε για το πιο προσιτό από τα κλασικά μοντέλα της θρυλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η κατοχή και η συντήρηση μιας Ferrari δεν είναι ποτέ φθηνή.

Για παράδειγμα μία από τις ακριβές εργασίες είναι η αλλαγή λαδιών ή τα τακάκια των φρένων από εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο. Η αλλαγή των ιμάντων χρονισμού μπορεί να κοστίσει μια περιουσία, ειδικά στα μοντέλα μετά το 1989 που έχουν εγκάρσια τοποθετημένο κιβώτιο που πρέπει να αφαιρεθεί για πρόσβαση στους ιμάντες.

Το συμπέρασμα

Ακόμα κι αν δεν είναι τόσο φτηνή στην συντήρηση, η αγορά μίας μεταχειρισμένης Ferrari Mondial αξίζει τον κόπο είτε αν είστε οπαδός των κλασικών ιταλικών σπορ αυτοκινήτων είτε αν θέλετε να μπείτε στο μαγικό κόσμο της Ferrari χωρίς να ξοδέψετε μια περιουσία. Εκτός από τη μοναδική οδηγική εμπειρία που προσφέρει αυτό το αυτοκίνητο, θα μπορούσε επίσης να αποδειχθεί επένδυση καθώς η αξία του ανεβαίνει.

Η καλύτερη επιλογή είναι μια κατασκευής από το 1985 έως το 1988 εξοπλισμένο με τον V8 των 3,200 κυβικών. Με 270 ίππους, είναι αρκετά ικανός και δεδομένου ότι έρχεται με ένα διαμήκη τοποθετημένο κιβώτιο, θα κοστίσει λιγότερο από πλευράς συντήρησης.

Στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα βρήκαμε τρεις Mondial προς πώληση, μέσω γνωστού site αγγελιών, η μία από ιδιώτη στην Κρήτη (με 86.000 χλμ του 1981 με κινητήρα 3000 κ.εκ. 215 ίππων) και δύο από κατάστημα αυτοκινήτων εκτός Αθήνας με δύο επιλογές αμαξωμάτων: Ανοιχτή του 1984 με 68.000 χλμ και κλειστή του 1985 με 24.700 χλμ. Και οι τρεις είναι με πινακίδες κλασσικού αυτοκινήτου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
H Ferrari ανακατασκεύασε το μονοθέσιο της πρώτης νίκης της στην F1 (+video)
Διπλάσια τιμή στις Ferrari 360 και F430 με χειροκίνητο κιβώτιο
Ferrari SF90 Stradale: Ρεκόρ στην Indianapolis (+video)