Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

90 χρόνια ιστορίας: Από το 301 στο νέο Peugeot 308

Ελλάδα 15:41
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

90 χρόνια ιστορίας: Από το 301 στο νέο Peugeot 308

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

90 χρόνια ιστορίας: Από το 301 στο νέο Peugeot 308

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Μοντέρνο και κομψό, το νέο Peugeot 308 είναι το τελευταίο μοντέλο της «300 Series», της πιο ολοκληρωμένης σειράς μοντέλων στην ιστορία της Peugeot, που εγκαινιάστηκε το 1932 με το 301.

Advertisement
Advertisement

Από το 301 στο νέο Peugeot 308, έχουν κυκλοφορήσει 10 γενιές και έχουν περάσει 90 χρόνια ιστορίας και τεχνικής προόδου του αυτοκινήτου.

Τα μοντέλα της σειράς 300 της Peugeot είναι εκδόσεις αυτοκινήτων compact που τοποθετούνται ανάμεσα στα μικρά saloon και τα μεσαία οικογενειακά. Τα τελευταία 90 χρόνια, ολόκληρη, ή μέρος της παραγωγής τους, πραγματοποιείται στο ιστορικό εργοστάσιο στη Sochaux – εκτός από το Peugeot 309, που κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο της Poissy, και τη νέα γενιά 308, που κατασκευάζεται στην πόλη Mulhouse.

Η αρχή έγινε με το 301

Advertisement
Advertisement

Στις αρχές της δεκαετίας του 30, εν μέσω οικονομικής κρίσης, η Peugeot ανταποκρίθηκε στις ανάγκες των απαιτητικών πελατών, λανσάροντας το 301, το οποίο πουλιόταν από το 1932 έως το 1936 σε εκδόσεις saloon, sedan, κουπέ, καμπριολέ και roadster. Με κινητήρα 1.465 κ.εκ. που απέδιδε 35 ίππους, το 301 κατασκευάστηκε σε 70.500 μονάδες.

Τη σκυτάλη πήρε το 302

Advertisement

Το 1936 το 301 αντικαταστάθηκε από το Peugeot 302 που κατασκευάστηκε σε 25.100 μονάδες μέχρι το 1938. Αυτή ήταν η εποχή που οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ανακάλυπταν την αεροδυναμική: Με τους ενσωματωμένους προβολείς του τοποθετημένους πίσω από τη μάσκα του ψυγείου, και το μπροστινό μέρος, το οποίο παρουσίασε το στυλ, «Sochaux spindle». Αυτό το αυτοκίνητο μπορούσε να φτάσει την απίστευτη για την εποχή, ταχύτητα των 100 χλμ/ώρα.

Ο πόλεμος διέκοψε την πορεία της Σειράς 300, και το Peugeot 303 δεν παρήχθη ποτέ: Αυτή η σειρά «μπήκε στην αναμονή» για τρεις δεκαετίες, μέχρι την άφιξη του 304, που παρουσιάστηκε το 1969 στην Έκθεση στο Παρίσι. Ήταν διαθέσιμο σε εκδόσεις saloon, κουπέ, καμπριολέ, station wagon και επαγγελματικό station, γνωστό και ως το ‘γυάλινο station’.

Advertisement

304 το μικρομεσαίο

Το Pεugeot 304 είχε στόχο να κατακτήσει το segment των μικρομεσαίων οχημάτων, για αυτό και διατήρησε την τεχνική βάση του 204. Το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν εντυπωσιακά ευρύχωρο, απαραίτητη από τότε, προϋπόθεση για ένα οικογενειακό saloon.

Advertisement

Μεταξύ 1969 και 1979 παρήχθησαν σχεδόν 1.200.000 μονάδες, και το 304 γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία. Μεταξύ 1970 και 1972, η Peugeot κυκλοφόρησε το 304 και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ήταν όμως πολύ μικρό για την αμερικανική αγορά και πούλησε μόνο 4.000 μονάδες.

Το 305 με υπογραφή Pininfarina

Το Peugeot 305 κυκλοφόρησε στην Ευρώπη το 1977 ως ο διάδοχος του 304. Ήταν διαθέσιμο σε δύο τύπους αμαξώματος: ένα 4θυρο sedan και ένα 5θυρο estate, το οποίο διέθετε επίσης και τρίτη σειρά καθισμάτων, που είχε τη δυνατότητα μερικής αναδίπλωσης. Σχεδιασμένο σε συνεργασία με τον οίκο Pininfarina, αυτό το station wagon ήταν διαθέσιμο και σε έκδοση επαγγελματικού.

Ξεχώρισε από τους υπόλοιπους ανταγωνιστές του χάρη στην κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, στον εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα του, και την ανεξάρτητη ανάρτησή του. Με σημείο αναφοράς την οδική του συμπεριφορά, το τεράστιο εσωτερικό του και την άνεσή του, που συναντούσε κανείς μόνο σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών Παρήχθησαν περισσότερες από 1,6 εκατομμύρια μονάδες όλων των τύπων αμαξώματος.

Peugeot 309 το αυθεντικό «compact»

Κατασκευασμένο μεταξύ 1985 και 1994 στο Poissy, στην Ισπανία και τη Μεγάλη Βρετανία, το 309 ήταν το πρώτο αυθεντικό «compact» μοντέλο με τη σύγχρονη έννοια του όρου: δεν ήταν πλέον ένα κλασικό 4θυρο notchback όπως το 304 και το 305, αλλά ένα hatchback. Δανείζονταν την πλατφόρμα και τις πόρτες του Peugeot 205, με μεγαλύτερο το εμπρός και το πίσω μέρος, και ένα κοίλο πίσω τζάμι που αποτέλεσε και το χαρακτηριστικό του hatchback.

Το 309, κυκλοφόρησε αρχικά σε 5θυρη έκδοση, και δύο χρόνια αργότερα, το 1987, παρουσιάστηκε και σε 3θυρη έκδοση. Η έκδοση 309 GTI, διάθετε έναν κινητήρα 1,9 λίτρων ισχύος 130 ίππων προερχόμενο από το 205 GTI. Το 1989, το 309 GTI φόρεσε τον κινητήρα MI16 των 160 ίππων από το PEUGEOT 405, και μετονομάστηκε 309 GTI 16.Η καριέρα του 309 τελείωσε το 1994. Πουλήθηκαν πάνω από 1,6 εκατομμύρια μονάδες.

Πέρασμα στην σύγχρονη ιστορία

Το Φεβρουάριο του 1993 η μάρκα κυκλοφόρησε το Peugeot 306. Το συγκεκριμένο μοντέλο αντικατάστησε τόσο το κορυφαίο της σειράς 205, όσο και το 309. Έγινε best-seller στην κατηγορία του και κατασκευάζονταν μέχρι το 2002, σε τουλάχιστον 9 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο. Ήταν διαθέσιμο σε εκδόσεις 3 και 5 θυρών από το 1993, ενώ το 1994 στη γκάμα προστέθηκε ένα 4θυρο και ένα ελκυστικό κάμπριο. Ήταν σχεδιασμένο και κατασκευασμένο από τον οίκο Pininfarina.

Για άλλη μια φορά, η οδική συμπεριφορά του 306 ανέβασε τον πήχη ψηλά, ειδικότερα στις σπορ εκδόσεις: Peugeot 306 XSI και 306 S16. Η έκδοση MAXI, με ισχύ 285 ίππων σηματοδότησε τη μεγάλη επιστροφή της Peugeot στα ράλι το 1996 μετά από απουσία 10 χρόνων.

Το millennium 307

Το Peugeot 307, που κυκλοφόρησε το 2001 και ψηφίστηκε Car of the Year  το 2002, γνώρισε τεράστια επιτυχία, και κατασκευάστηκε σε πάνω από 3,5 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως. Διαθέσιμο σε 3θυρες, 5θυρες και estate εκδόσεις, το καλοκαίρι του 2003 παρουσιάστηκε και σε μία νέα παραλλαγή αμαξώματος: το Coupé Cabriolet (CC), το οποίο αποτέλεσε την υλοποίηση μίας πρωτοποριακής ιδέας .

Η ώρα του 308

Το 2007, η πρώτη γενιά του Peugeot 308 πήρε τη θέση του 307, στη συνέχεια ακολούθησε η 2η γενιά το 2013, και το 2021 κυκλοφόρησε το σημερινό 308. Παράχθηκε σε 3θυρες, 5θυρες και SW estate εκδόσεις, ενώ τον Μάρτιο του 2009 προστέθηκε μια νέα έκδοση του μοντέλου Coupé Cabriolet CC. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φραγκφούρτης το 2007, παρουσιάστηκε η έκδοση 308 RCZ Coupé που κατασκευάστηκε σε 68.000 μονάδες μεταξύ 2010 και 2015.

Το 2013 κυκλοφορεί το 308 II. Όπως και το 307, 12 χρόνια νωρίτερα, ψηφίστηκε Car Of The Year για το 2014. Χαρακτηρίζεται από το στυλ και τις κομψές γραμμές του. Στα παραπάνω καθοριστική είναι και η συμβολή του μειωμένου μεγέθους. Ο χώρος επιβατών είναι επίσης νέος με το i-Cockpit, να βάζει νέα στάνταρ στην κατηγορία.

Οι δύο πρώτες γενιές του Peugeot 308 πούλησαν 7 εκατομμύρια αυτοκίνητα, πριν το νέο 308 III κάνει το ντεμπούτο του. Κατασκευασμένο στο εργοστάσιο της Mulhouse, διαθέτει το νέο λογότυπο της Peugeot, το οποίο αποκαλύφθηκε τον Φεβρουάριο του 2021, με την παρουσίαση της νέας ταυτότητας της μάρκας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Peugeot: 210 χρόνια ιστορίας
Σημαντική αύξηση στις παγκόσμιες πωλήσεις της Peugeot
Peugeot 9×8: Το πιο όμορφο hypercar της Χρονιάς (+video)