Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Μικρό SUV με βενζίνη, diesel ή φυσικό αέριο;

Ελλάδα 15:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Μικρό SUV με βενζίνη, diesel ή φυσικό αέριο;

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Μικρό SUV με βενζίνη, diesel ή φυσικό αέριο;

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Βενζίνη «ήπια» υβριδικό, diesel ή φυσικό αέριο; Επιλέγουμε 3 από τις καλύτερες επιλογές μικρού SUV που κάθε μια εξ αυτών συνδυάζεται με ένα από αυτό το καύσιμο και συγκρίνουμε όλα τα χαρακτηριστικά τους.

Advertisement
Advertisement

Στην αναζήτηση της καλύτερης δυνατής οικονομίας κίνησης και της μείωσης των ρύπων των αυτοκινήτων τους, οι κατασκευαστές αναζητούν συνεχώς νέες μηχανολογικές λύσεις που θα τους επιτρέψουν να τα καταφέρουν.

Από την πλευρά της βενζίνης, οι «ήπια» υβριδικές επιλογές (αυτές δηλαδή που συνδυάζουν το μοτέρ εσωτερικής καύσης με μια μπαταρία) είναι η πιο πρόσφατη τάση για την επίτευξη αυτής της οικονομίας, στο diesel οι νέας γενιάς κινητήρες… πάνε και δεν καίνε, ενώ το φυσικό αέριο είναι και αυτό μια επιλογή που σε αυτό το κομμάτι λόγω και της τιμής του αερίου, δεν έχει αντίπαλο.

Εμείς, επιλέγουμε τρεις από τις καλύτερες επιλογές της πλέον αναπτυσσόμενης κατηγορίας αυτοκινήτων, αυτής των μικρών SUV, που προσφέρονται με μια από τις παραπάνω λύσεις κοστίζοντας περίπου τα ίδια λεφτά. Παρακάτω μπορείτε να δείτε πόσο καλά τα καταφέρνουν όχι μόνο στον τομέα της οικονομίας και της οικολογίας, αλλά και σε αυτόν της απόδοσης, των οδικών τους χαρακτηριστικών, της πρακτικότητας κ.ο.κ.

Advertisement
Advertisement

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS

Το Ford Puma είναι μια από τις πιο νέες επιλογές στην κατηγορία των μικρών SUV. Με στιλάτο design που σε πολλούς θυμίζει μικρή… Porsche, αλλά και όνομα γνωστό από το παρελθόν των μικρών κουπέ της Ford, το νέο Puma είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο ενδιαφέροντα νέα μοντέλα του είδους στην αγορά.

Advertisement

Για την κίνηση του Puma η Ford έχει επιλέξει τον γνωστό μας 1.000άρη EcoBoost 3κύλινδρο κινητήρα της (σε δύο εκδόσεις 125 και 155 ίππων), ο οποίος όμως έρχεται με δύο καινοτομίες, που στόχο έχουν να μειώσουν την κατανάλωση του μοτέρ. Πρώτα, διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης του 1 από τους 3 κυλίνδρους το οποίο λειτουργεί κατά το ρολάρισμα ή σε ταχύτητες χαμηλού φορτίου και δεύτερον, συνδυάζεται με ένα 48V ηλεκτρικό σύστημα που εκτός των άλλων βελτιώνει και την απόκριση του μοτέρ.

Advertisement

Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι η κατανάλωση του EcoBoost Hybrid στην έκδοση των 125 PS να πέσει στα 5.4 l/100 km στον νεότερο και πιο αυστηρό κύκλο μέτρησης WLTP, ενώ και οι εκπομπές ρύπων είναι 124 gr/km. Παράλληλα, η απόδοση του μοτέρ αυτού είναι πολύ καλή, με αμεσότητα στις χαμηλές στροφές και αρκετά γρήγορες επιδόσεις (π.χ. 9.8 sec για το 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 191 km/h). Στην όλη πολύ καλή απόδοση του κινητήρα το ρόλο του παίζει και το σωστά κλιμακούμενο 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, που επιπλέον ξεχωρίζει και για την αίσθηση που προσφέρει.

Εκτός του κινητήρα, το Puma στο δρόμο εμφανίζει πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά, βγάζοντας και έναν ευχάριστο χαρακτήρα, παρά το γεγονός του υπερυψωμένου του αμαξώματος. Επίσης, το μικρό SUV της Ford διατηρεί την παρεχόμενη άνεση σε πολύ καλά επίπεδα, ενώ και η ποιότητα κύλισης δεν είναι επιβαρυμένη.

Advertisement

Στο εσωτερικό του τέλος, το Puma ξεχωρίζει με την παρουσία του πλήρως ψηφιακού πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών μπροστά από τον οδηγό, αλλά και την προσεγμένη ποιότητά του. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πολύ καλοί για 4 ενήλικες, ενώ το πορτ-μπαγκάζ έχει αρκετά καλή χωρητικότητα 401 λίτρων, στην οποία περιλαμβάνεται και ο έξτρα χώρος κάτω από το δάπεδο «Mega Box», που μπορεί να αποθηκεύσει εξοπλισμό δραστηριοτήτων, εξ ου και εύκολα μπορεί να πλυθεί.

Δείτε εδώ τη δοκιμή του Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 125 PS/5.500 rpm
Ροπή: 21.4 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.8 sec
Τελική ταχύτητα: 191 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.4 l/100 km
Εκπομπές CO2: 124 gr/km
Βάρος: 1.280 kg
Χώρος αποσκευών: 401 lt.
Τιμή: από 20.097 €

Peugeot 2008 1.5 BlueHDi 100 PS

Μια ακόμη νέα παρουσία στην κατηγορία των μικρών SUV είναι αυτή του 2ης γενιάς Peugeot 2008. Γεμάτο στοιχεία υψηλής τεχνολογίας και υιοθετώντας premium χαρακτηριστικά, το γαλλικό SUV έχει έρθει στην αγορά φιλοδοξώντας να διαγράψει μια πολύ καλή εμπορική πορεία.

Στη γκάμα των κινητήρων του Peugeot 2008 η έκδοση με το 1.5 λίτρων πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο έρχεται για να προσφέρει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, σε συνδυασμό με αρκετά καλή απόδοση. Το μοτέρ αυτό το οποίο προσφέρεται σε εκδόσεις 100 και 130 ίππων, υιοθετεί στάνταρ φίλτρο μικροσωματιδίων πετρελαίου, καταλύτη SCR και AdBlue για να μειώσει τις εκπομπές ρύπων του. Παράλληλα και ειδικά για την έκδοση των 100 ίππων, συνδυάζεται στάνταρ με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.

Ο κινητήρας 1.5 lt. BlueHDi των 100 ίππων διακρίνεται μεταξύ άλλων και για τη ροπή των 25.5 kgm,  η οποία είναι διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ. Η μέση κατανάλωσή του πάντα κατά τον νεότερο και πιο αυστηρό κύκλο μέτρησης WLTP περιορίζεται μόνο στα 4.5 l/100 km, με τις εκπομπές CO2 να είναι 118 gr/km. Με βάση μάλιστα την τρέχουσα χαμηλή τιμή του πετρελαίου κίνησης (1,158 ευρώ/lt.), για κάθε 100 km το 2008 1.5 HDi απαιτεί μόνο 5,2 ευρώ. Την ίδια στιγμή οι επιδόσεις είναι αρκετά ικανοποιητικές (π.χ. 0-100 km/h σε 11.4 sec), ενώ και η απόδοση του diesel κινητήρα που παρέχει τη ροπή του από χαμηλά, φροντίζει για την απρόσκοπτη κίνηση του αυτοκινήτου.

Στο δρόμο το 2008 ξεχωρίζει αρχικά για την κορυφαία ποιότητα κύλισης και την πολύ καλή άνεση που παρέχει στους επιβάτες του. Έπειτα, η ρύθμιση της ανάρτησής του φροντίζει ώστε να τονίσει το αίσθημα ασφάλειας των επιβατών του, παρέχοντας σταθερότητα στην ευθεία και διευρυμένα περιθώρια πρόσφυσης στην στροφές.

Ο θάλαμος των επιβατών i-cockpit 3D του νέου Peugeot 2008 είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά του στοιχεία, διαθέτοντας μεταξύ άλλων έναν πρωτοποριακό, πλήρως ψηφιακό 3D πίνακα οργάνων. Ποιοτικά, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι από τα πιο καλύτερα της κατηγορίας, με τη συναρμογή τους να βρίσκεται σε αντίστοιχα υψηλά επίπεδα. Οι χώροι είναι παραπάνω από αρκετοί για τη μεταφορά 4 επιβατών, με το πορτ-μπαγκάζ των 434 λίτρων να τονίζει τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Δείτε εδώ τη δοκιμή του Peugeot 2008 1.5 BlueHDi

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 100 PS/3.500 rpm
Ροπή: 25.5 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11.4 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.5 l/100 km
Εκπομπές CO2: 118 gr/km
Βάρος: 1.205 kg
Χώρος αποσκευών: 434 lt.
Τιμή: από 21.400 €

Skoda Kamiq 1.0 G-TEC 90 PS

Το Skoda Kamiq ήρθε στην αγορά στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς, έχοντας ως στόχο να διευρύνει προς τα κάτω τις SUV επιλογές της μάρκας. Προβάλλοντας ένα πρακτικό χαρακτήρα παρά τις compact διαστάσεις του, το Kamiq προσφέρεται πλέον και σε έκδοση με φυσικό αέριο για να τονίσει τα δεδομένα της οικονομίας του.

To Skoda Kamiq με φυσικό αέριο χρησιμοποιεί για την κίνησή του τον 1.000άρη TGI κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης/CNG). Βασίζεται πάνω στον γνωστό 1.000άρη TSI κινητήρα βενζίνης, ο οποίος με μια σειρά από επεμβάσεις στα «σωθικά» του (διαφορετική εισαγωγή και εξαγωγή, επανασχεδιασμένες κυλινδροκεφαλές, ειδικές βαλβίδες, μπεκ κ.α.), είναι σε θέση να μπορεί να κινηθεί και με φυσικό αέριο. Το φυσικό αέριο αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 13,8 κιλών CNG, ενώ υπάρχει και ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων το οποίο λειτουργεί σαν αποθεματικό καυσίμου.

Η ονομαστική απόδοση ισχύος του 1.0 turbo του Kamiq G-TEC είναι 90 ίπποι και η μέγιστη ροπή του φθάνει τα 16.3 kgm ανάμεσα στις 1.800-3.800 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, το μοτέρ αυτό μπορεί να προσφέρει σχετικά ικανοποιητικές επιδόσεις. Ωστόσο, το κύριο χαρακτηριστικό του κινητήρα αυτού είναι η πολύ χαμηλή του κατανάλωση, αφού με βάση τον κύκλο μέτρησης WLTP η μέση τιμή της είναι μόνο 3.7 κιλά/100 km. Με βάση μάλιστα την τρέχουσα τιμή του CNG κίνησης (0,834 ευρώ/κιλό), για κάθε 100 km το Kamiq G-TEC απαιτεί μόλις 3,1 ευρώ. Σημειώστε τέλος ότι η αυτονομία με ένα γέμισμα CNG μπορεί να φθάσει τα 410 χιλιόμετρα, χωρίς σε αυτά να υπολογίζονται τα έξτρα χιλιόμετρα που θα παράσχει το 9 λίτρων ρεζερβουάρ καυσίμου.

Παρότι δεν έχουμε ακόμη δοκιμάσει το Skoda Kamiq G-TEC επί ελληνικού εδάφους, με βάση την εμπειρία που έχουμε αποκομίσει από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις του (1.0 TSI και 1.5 TSI) τονίζουμε τον ισορροπημένο χαρακτήρα μεταξύ άνεσης και οδικής ασφάλειας του αυτοκινήτου. Παράλληλα, το Kamiq εμφανίζει προσεγμένη ηχομόνωση και πολύ καλή ποιότητα κύλισης.

Στο εσωτερικό του το Kamiq διακρίνεται αρχικά για την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής του, η οποία αναβαθμίζεται περαιτέρω λόγω της στάνταρ παρουσίας άφθονου μαλακού πλαστικού πάνω στο ταμπλό. Αισθητικά οι γραμμές είναι λιτές, δωρικές και έχουν ως στόχο να προτάξουν τη χρηστικότητα του αυτοκινήτου. Στον τομέα της πρακτικότητας, το Kamiq θα μεταφέρει με χαρακτηριστική άνεση 4 ενήλικες επιβάτες στο εσωτερικό του, ενώ το πορτ-μπαγκάζ των 400 λίτρων διακρίνεται και για το μεγάλο και πρακτικό του άνοιγμα.

Δείτε εδώ τη δοκιμή του Skoda Kamiq 1.0 TSI

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 90 PS/4.000-5.500 rpm
Ροπή: 16.3 kgm/1.800-3.800 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 12.5 sec
Τελική ταχύτητα: 176 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 3.7 κιλά/100 km
Εκπομπές CO2: 101 gr/km
Βάρος: 1.332 kg
Χώρος αποσκευών: 400 lt.
Τιμή: από 19.500 €

Συμπέρασμα

Παρότι διαθέτουν 3 διαφορετικούς τύπου καυσίμου, και οι 3 παραπάνω επιλογές μπορούν να υπερηφανεύονται για την οικονομία που προσφέρουν. Το Kamiq με το πιο αδύναμο μοτέρ εκ των τριών είναι το πιο συμφέρον για την τσέπη του ιδιοκτήτη του με βάση το κόστος κατανάλωσής του, το Puma έχει τον πιο ισχυρό κινητήρα και τις καλύτερες επιδόσεις και με βάση αυτό η οικονομία που προσφέρει είναι πολύ καλή αν και απέχει από αυτή του Kamiq, ενώ το 2008 βρίσκεται κάπου ανάμεσα εκ των δύο έχοντας ένα μοτέρ με αρκετά καλή απόδοση, που παράλληλα δεν «καίει» πολύ.