Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Ford Puma 1.0T 125ps Titanium

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Δεν είναι πια ένα χαριτωμένο coupe, αλλά ένα νέο crossover. Παρά την μεγάλη αλλαγή το Puma έχει διατηρήσει ένα μεγάλο κομμάτι της ικανότητας του προκατόχου του να διασκεδάζει, όποιον το οδηγεί. Ααα έχει ένα Mega Box στον χώρο αποσκευών.

 

Για όσους έχουν μία ορισμένη ηλικία, το Puma ήταν ένα συμπαγές coupe με εντυπωσιακό στυλ και με την ικανότητα να σας συναρπάζει όταν το οδηγούσατε. Ωστόσο, το τελευταίο από αυτά κυκλοφόρησε πριν από περίπου 20 χρόνια. Αν είστε νεότερος, το όνομα «Puma» είναι πιο πιθανό να σας φέρει στο μυαλό εικόνες από αθλητικά είδη και video clip από τραγούδια hip-hop, όπου οι πρωταγωνιστές τους τα φορούν.

Ωστόσο, υπάρχουν λόγοι να είστε χαρούμενοι γιατί, είτε είστε νέοι, είτε είστε κάποιας ηλικίας, η Ford δείχνει να τηρεί την υπόσχεση που έχει δώσει στους πελάτες της: Πως θα εξακολουθεί να δημιουργεί αυτοκίνητα που θα διασκεδάζουν τον οδηγό τους. Επιπλέον, το Puma υποστηρίζει ήπια υβριδική τεχνολογία, έχει ανέσεις και χώρους μεγαλύτερου μοντέλου και κάτι που ονομάζεται Mega Box, στο οποίο θα ανακαλύψουμε σύντομα.

Τι είναι το νέο Puma;

Το Puma, βασίζεται στην γνωστή πλατφόρμα μικρών αυτοκινήτων Ford Global-B (στο Fiesta πιο απλά). Μπήκε σχετικά αργά στην ήδη πολύ γεμάτη συμπαγή κατηγορία των μικρομεσαίων crossover, η οποία περιλαμβάνει τα Nissan Juke, Seat Arona και Skoda Kamiq, μεταξύ πολλών άλλων. Ωστόσο, οι ιθύνοντες του Blue Oval έχουν φιλοδοξίες για το Puma, το οποίο σκοπεύουν να το τοποθετήσουν στην αγορά δίπλα-δίπλα με το MINI Countryman.

Οι επιλογές που έχετε για τον κινητήρα είναι δύο όλες με βενζινοκίνητα σύνολα, του τρικύλινδρου μοτέρ των 1000 κ.εκ. Ecoboost με 125 και 155 ίππους. Η entry level μονάδα είναι αυτή της δοκιμής μας (των 125 ίππων), την οποία την έχουμε συναντήσει και στα Focus και το Fiesta (με πολλές ομοιότητες). Το καινούργιο φέρνουν οι ήπιες υβριδικές εκδόσεις. Χρησιμοποιούν μία μίζα 48V και ένα σύνολο 11,5kW starter/generator, επιτρέπει σύντομες… δόσεις 16,5 κιλών ροπής (ή 50 περίπου Nm). Φανταστείτε πως αυτή η δύναμη είναι σαν να έχετε και ένα μικρότερο turbo (ή έναν μυ) στον κινητήρα σας, που ενεργοποιείτε από τις χαμηλές στροφές. Υπάρχει επίσης απενεργοποίηση κυλίνδρων κάτω από ελαφριά φορτία και σε κλειστό γκάζι (για πρώτη φορά εφαρμόζεται σε τρικύλινδρο μοτέρ).

Η ανάρτηση έρχεται κατευθείαν από το Fiesta, με αμορτισέρ/ελατήρια και αντιστρεπτικές ράβδους εμπρός και αμορτισέρ και ημιάκαμπτο άξονα και μια αντιστρεπτική ράβδο στο πίσω μέρος. Ωστόσο, υπάρχουν σκληρότερα ελατήρια/αμορτισέρ, σκληρότεροι δακτύλιοι και νέα top mounts σχεδιασμένα για λιγότερες τριβές, ώστε να δίνουν μια περισσότερο άκαμπτη αίσθηση. Όλα τα παραπάνω συμβάλουν ώστε να αποδειχθεί ο ισχυρισμός της Ford ότι το Puma θα έχει πιο δυναμική αίσθηση.

Φυσικά υπάρχει όλη η τεχνολογία ασφαλείας όπως τα συστήματα: Ford Co-Pilot360, το αυτορυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου ταχύτητας (ACC), το σύστημα Pre-Collision Assist, η αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης (με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων), αυτόματο πάρκινγκ και το σύστημα Evasive Steering Assist, το οποίο ανιχνεύει τον δρόμο μπροστά σας και σας προειδοποιεί για πιθανούς κινδύνους. Υπάρχουν προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης: Normal, ECO, Sport, Slippery και Trail, που επηρεάζουν την πρόσφυση την δύναμη και την αίσθηση στο τιμόνι. Δεν ξεχνάμε φυσικά και την συνδεσιμότητα. Το Puma έχει οθόνη πληροφοριών Infotainment 8.0in Sync 3, από όπου ελέγχετε σχεδόν όλες τις λειτουργίες, sat-nav και ήχου, καθώς και την επιλογή ενός ενσωματωμένου μόντεμ ώστε να μπορείτε να φιλοξενήσετε μέχρι και 10 συσκευές σε ένα hotspot Wi-Fi.

Ναι πιο πάνω σας μιλήσαμε και για το Mega Box. Είναι ένα βαθύ κουτί 80 λίτρων κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών, που έχει σχεδιαστεί για να στεγάσει τα πάντα, από τα ψώνια μέχρι τον εξοπλισμό enduro, mountain bike, κυνηγιού ή wetsuits. Είναι κατασκευασμένο από χυτό πλαστικό και με πώμα αποστράγγισης, μπορεί πραγματικά να καθαριστεί με το «λάστιχο» της αυλής ή του γκαράζ. Είναι κάτι που το θέλαμε στα αυτοκίνητά μας ή που δεν γνωρίζαμε πως το χρειαζόμαστε μέχρι που το δοκιμάσαμε.

Puma ή γατούλης;

Στην ερώτηση, πόσο… άγριο είναι στην εμφάνιση το Puma, θα απαντήσουμε πως είναι όμορφο και δυναμικό. Στις φωτογραφίες αρχικά είχαμε κάποιες διαφωνίες για το αν είναι όμορφο ή όχι αλλά μόλις το είδαμε από κοντά συμφωνήσαμε πως είναι μοντέρνο και έχει και κάποια έντονα σημεία, και δεν περνά απαρατήρητο. Δυνατά μέρη το εμπρός και το πίσω ενώ στα πλάγια δείχνει σαν είναι λίγο… τεντωμένο. Μας άρεσε περισσότερο η εμπρός όψη με τα φωτιστικά σώματα και τα μυώδη «φτερά» για κάποιους έχει στοιχεία από… Porsche. Μάλλον υπερβολικό.

Στο εσωτερικό του, θυμίζει πολύ καθαρά το Fiesta, ιδιαίτερα το ταμπλό, με την προεξέχουσα οθόνη αφής 8.0 ιντσών. Το Puma (της δοκιμής μας) είχε τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών (έξτρα εξοπλισμός). Η ποιότητα είναι καλή, με πλαστικά soft-touch στην κορυφή του ταμπλό, καθώς και μερικά ωραία ένθετα από ύφασμα στις πόρτες. Ωστόσο, υπάρχουν και κάποια σκληρά υλικά χαμηλότερα στην καμπίνα, τα οποία δεν θα σας ενοχλήσουν ενώ θα διευκολύνουν και το καθάρισμα (αν είστε τύπος outdoor).

Η θέση οδήγησης είναι ελαφρώς, πιο ψηλά τοποθετημένη (σε σχέση με του Fiesta) και σας τοποθετεί στο κέντρο της δράσης. Το εσωτερικό είναι αρκετά ευρύχωρο, αν και αξίζει να ληφθεί υπόψη ότι η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ είναι στα 401 λίτρα (όχι και λίγο) στα υβριδικά μοντέλα (κάπου πρέπει να βολευτεί και η μπαταρία).

Τα καλά νέα, είναι ότι το Puma έχει τις βασικές αρχές του Fiesta και τις χρησιμοποιεί πολύ αποτελεσματικά. Το μεγαλύτερο πλάτος η τοποθέτηση των τροχών σε κάθε γωνία, προσφέρει καλύτερη διαχείριση του χώρου και μια πολύ καλή εμπειρία οδήγησης. Οι κατασκευαστές λένε συχνά ότι τα SUV τους είναι διασκεδαστικά στην οδήγηση αλλά στην περίπτωση του Puma αυτό είναι αλήθεια. Μην περιμένετε αντιδράσεις όπως του Fiesta ST, αλλά σίγουρα είναι πολύ πιο ευχάριστο από τους αντιπάλους του.

Φυσικά, είναι το πλαίσιο και οι αναρτήσεις, που κάνουν εξαιρετική δουλειά, με το Puma να κόβει τις γωνίες με ακρίβεια και να εμπνέει σιγουριά. Στην έκδοση Titanium, οι ρυθμίσεις της ανάρτησης έχουν περισσότερο οικογενειακές/ άνετες ρυθμίσεις παρά sport. Η αίσθηση έχει μία ρευστότητα, που δεν ενοχλεί, ενώ η απόσβεση συνδυάζει έλεγχο και άνεση. Το Puma… ρέει στο δρόμο, ενώ η ανάρτηση σας απομονώνει φυσικά και ηχητικά από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.Το τιμόνι είναι ελαφρύ στην κανονική του ρύθμιση, ενώ στην Sport σκληραίνει (στην θέση της ευθείας), επιτρέποντάς σας να επιλέξετε την τροχιά, που θα ακολουθήσετε στην στροφή, ενώ σας δίνει αρκετή αίσθηση. Το σύστημα διεύθυνσης ξεχωρίζει και μόνο αν πιέσετε πολύ θα νιώσετε ότι η ροπή θα γίνει έντονη και το ESP θα σας κρατήσει στην τροχιά σας. Στην καλή άσφαλτο η εμπιστοσύνη που σας δίνει είναι πιο έντονη. Τότε είναι οι κλίσεις του αμαξώματος, που θα σας δείξουν ότι μάλλον επιμένετε πολύ.

Μόλις βρείτε ένα σταθερό ρυθμό θα νιώσετε πως το Puma μοιάζει πολύ με ένα Fiesta, και αυτό είναι καλό. Υπάρχει το ίδιο feeling ότι το αυτοκίνητο «μεταφέρει» την αίσθηση και τις αντιδράσεις του γύρω από τους γοφούς σας, ενώ αφήνοντας το γκάζι στη μέση της στροφής σας βοηθά να κλείσετε τη γραμμή σας. Πρόκειται για ένα συμπαγές crossover που σας δίνει επιλογές στην οδήγηση και αυτό είναι τελικά που θα σας κάνει να διασκεδάσετε πίσω από το τιμόνι του.

Υβριδικός συνδυασμός

Ο κινητήρας αισθάνεται σαν να έχει μεγαλύτερο κυβισμό, χάρη στον συνδυασμό ηλεκτροκινητήρα και μοτέρ εσωτερικής καύσης. Αυτό θα το καταλάβετε, από την αύξηση της ροπής, που γίνεται αισθητή, ιδιαίτερα στην λειτουργία Sport. Εκεί το πιο δυνατό γκάζι βοηθά στην άμβλυνση του μειονεκτήματος του κυβισμού και του μικρού lag από το turbo. Ο ήχος του κινητήρα γίνεται αισθητός στο Sport, ενώ η κύλιση είναι ικανοποιητική. Tο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων βοηθά στη ομαλή λειτουργία, αλλά είναι αρκετά «μακρύ» για να σας δώσει τις εντυπωσιακές τιμές οικονομίας. Όσο και αν προσπαθήσαμε το όργανο μέτρησης δεν ανέβαινε πάνω από τα 6,0 lt./100 km.

Άλλο ένα SUV;

Αν δεν έχετε χάσει την θέληση για οδήγηση και έχετε επιλέξει ένα SUV, το Puma θα σας δώσει την χαρά που ψάχνετε στην κατηγορία των συμπαγών crossover. Δεν θα σας λείψει η άνεση, οι χώροι, ενώ δεν θα σας λείψουν και τα ευρώ από τον λογαριασμό σας για να βάζετε συνέχεια βενζίνη. Αν πάλι θέλετε να κινείστε χαλαρά και στην πόλη, το Puma θα σα κάνει και… μασάζ. Ναι τα καθίσματα κάνουν μασάζ στον οδηγό και τον συνοδηγό και αυτή είναι μία ωραία διαδικασία χαλάρωσης στην κίνηση.

Το εσωτερικό είναι φιλόξενο, ενώ διαθέτει όλα τα τεχνολογικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, ένα πολύ καλό και εύχρηστο σύστημα ψυχαγωγίας. Επιπλέον, υπάρχουν μερικά πραγματικά χρηστικά πλεονεκτήματα, όπως το Mega Box και τα καλύμματα, που μπορούν να βγουν και να πλυθούν μετά από κάποιο οικογενειακό ατύχημα.Ναι τα crossover μοντέλα, περιορίζονται στην άνεση, την λειτουργικότητα και την οικονομία και ίσως γίνονται αδιάφορα για πολλούς. Εδώ έρχεται το Puma και κάνει μια ευπρόσδεκτη προσθήκη αυτή της διασκεδαστικής οδήγησης.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας βενζίνης: 999 cc
Ισχύς: 125 ps/ 6000 rpm
Ροπή: 21,3 kgm/1750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,8 sec
Τελική ταχύτητα: 191 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4,3 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 99 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 89,1 €
Βάρος: 1.205 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.186/1.805/1.537 mm
Μεταξόνιο: 2.588 mm
Χώρος αποσκευών: 401 lt
Τιμή: από 20.097€

Δημοφιλή στο Protothema.gr