Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Ληστεία αλά Ιταλικά

Ελλάδα 19:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ληστεία αλά Ιταλικά

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Ληστεία αλά Ιταλικά

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Τι σχέση μπορεί να έχουν τρία Mini το εργοστάσιο της Fiat στο Τορίνο, η μαφία, ο Sir Michael Caine και ο MacGyver; Μα φυσικά την ταινία Ληστεία αλα Ιταλικά (The Italian Job) , η οποία κυκλοφόρησε στις αρχές του Σεπτεμβρίου του 1969.

Advertisement
Advertisement

Ξεκίνησε σαν ιδέα για τηλεοπτική σειρά, παραλίγο να γυριστεί στο Λονδίνο και είχε (πραγματικούς πρωταγωνιστές… Γάλλους κασκαντέρ)

Με την βοήθεια του βιβλίου του Remy Julienne «Ma vie en cascades» και μίας συνέντευξης του Sir Michael Caine κοιτάζουμε τα πλάνα πίσω από τις κάμερες του φιλμ «Ληστεία αλά Ιταλικά».

Advertisement
Advertisement

Η ταινία

Μόλις αποφυλακίζεται, ο Charlie Croker (Michael Caine) μαθαίνει πως ένας φίλος του προσπάθησε να οργανώσει μια ληστεία κάτω από τη μύτη της μαφίας και το πλήρωσε με τη ζωή του. Αποφασίζει παρ’ όλα αυτά να αναλάβει ο ίδιος το εγχείρημα, σχεδιάζοντας την κλοπή τεσσάρων εκατομμυρίων δολαρίων σε χρυσό από μια χρηματαποστολή στο Τορίνο.

Advertisement

Το σενάριο αρχικά διαδραματιζόταν στο Λονδίνο και επρόκειτο να γίνει τηλεοπτική εκπομπή. Ωστόσο, το κόστος ήταν πολύ μεγάλο για τη Βρετανική τηλεόραση εκείνη την εποχή και έτσι το σενάριο αγοράστηκε από παραγωγούς και έγινε ταινία. Ως σκηνικό προτιμήθηκε το Τορίνο επειδή διέθετε σύστημα παρακολούθησης της κυκλοφορίας ελεγχόμενο από υπολογιστή (ένα από τα πρώτα στην Ευρώπη).

Advertisement

Η BMC (British Motor Corp.), που δημιούργησε το Mini, αρνήθηκαν να δώσουν αυτοκίνητα για την ταινία. Η Fiat όμως, είδε διαφήμιση χωρίς πολλά έξοδα και προσφέρθηκε να δωρίσει όλα τα αυτοκίνητα που χρειάζονταν, συμπεριλαμβανομένων των Fiat 500 αντί για τα Mini. Ο σκηνοθέτης Peter Collinson, ωστόσο, αποφάσισε ότι, η ταινία ήταν απόλυτα Βρετανική και θα έπρεπε να έχει τα Mini.

«Το αφεντικό της Fiat μας έδωσε πολλά αυτοκίνητα για γυρίσματα και μας διέθεσε και τους χώρους του εργοστασίου» γράφει ο Remy Julienne και προσθέτει: «Το μόνο πρόβλημα ήταν οι αρχές, που αρνήθηκαν να κλείσουν τους δρόμους και τότε ανέλαβε η… Ιταλική μαφία παρενέβη και χωρίς να ρωτήσει κανένα έκλεισε ολόκληρα τμήματα του Τορίνο για γυρίσματα, οπότε το μποτιλιάρισμα σε αυτήν την ταινία είναι πραγματικό, όπως και οι αντιδράσεις των ανθρώπων».

Advertisement

Η ταινία είχε κυρίως για τα αυτοκίνητα και… οδήγηση. Ο σερ Michael Caine δεν ήξερε να οδηγεί όταν γυρίστηκε η ταινία και στην πραγματικότητα δεν τον έδειξαν ποτέ να οδηγεί αυτοκίνητο. Η μόνη φορά που υποτίθεται ότι οδηγεί ως Charlie Croker είναι όταν βγάζει την Aston Martin του από το γκαράζ. Στην επόμενη λήψη, τον βλέπουμε να φτάνει έξω από ξενοδοχείο. Ο Caine βγαίνει από μια παρκαρισμένη Aston Martin, ενώ σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής προς το Τορίνο και σε όλη τη ληστεία, ο Croker είναι πάντα επιβάτης.

Μία από τις δύσκολες σκηνές ήταν η σκηνή «στον υπόνομο», που γυρίστηκε κοντά στο Κόβεντρι στο Στόουκ Άλντερμουρ, όπου κατασκευάζονταν το κομμάτι του υπονόμου Μπέρμιγχαμ-Κόβεντρι. Το camera car ήταν ένα Mini Moke που ήταν μπροστά από τα  Cooper και το οδηγούσε ένας κασκαντέρ από την ομάδα του Remy Julienne.

Ο Julienne ήταν ενθουσιασμένος με τη σκηνή, καθώς ήθελε να οδηγήσει το Mini στην οροφή του αγωγού κάνοντας 360º. Προσπάθησε τρεις φορές, αλλά τα γλιστερά βρύα προκάλεσαν προβλήματα και το Mini κατέληξε τρεις φορές ανάποδα. Το αυτοκίνητο είχε τόσο μεγάλη ζημιά που αποκλείστηκε η τέταρτη προσπάθεια. Ο ηχολήπτης  John Aldred ισχυρίζεται ότι ο Julienne τα κατάφερε όταν οι κάμερες δεν κινηματογραφούσαν, έτσι «ο Γάλλος είχε απωθημένο με την σκηνή» είπε ο Michael Caine.

Το άλμα από ταράτσα σε οροφή γυρίστηκε στην οροφή του εργοστασίου της Fiat. Μερικά μέλη του πληρώματος αποχώρησαν, φοβούμενοι ότι θα καταλήξει σε μοιραίο, και οι Ιταλοί εργάτες της Fiat έκαναν το σημείο του σταυρού στον κασκαντέρ. Άλλη μία δύσκολη σκηνή ήταν το άλμα από την πίστα στην οροφή του εργοστασίου της Fiat στην ταράτσα του δίπλα κτηρίου. Σύμφωνα με τον Julienne, μερικά από τα μέλη του συνεργείου αποχώρησαν, φοβούμενοι ότι θα καταλήξει σε δυστύχημα, ενώ οι Ιταλοί εργάτες της Fiat… σταύρωναν τον κασκαντέρ.

Η σκηνή που κόπηκε

Μέρος της καταδίωξης με τα Mini Cooper ήταν σε ένα παγοδρόμιο, με τα αυτοκίνητα να γλιστρούν το ένα δίπλα από το άλλο με τη συνοδεία του “The Blue Danube” του Johann Strauss. Η σκηνή κόπηκε για λόγους συγχρονισμού, αλλά συμπεριλήφθηκε στο ντοκιμαντέρ του Channel 4 «The Mini Job».

Η «μάχη» Άγγλων και Γάλλων

«Είναι μια βρετανική ταινία στην οποία οι τρεις οδηγοί των Mini είναι Γάλλοι» έγραψε ο Remy Julienne και πρόσθεσε: «Για αυτό τα τρία Mini είναι μπλε, κόκκινο και λευκό τα χρώματα της Γαλλικής σημαίας.» Βέβαια το ίδιο είπε και ο Michael Caine σε συνέντευξή του  λέγοντας πως αυτά είναι τα χρώματα της… Βρετανικής σημαίας.

Και ο… MacGyver

Πλάνα από την ταινία χρησιμοποιήθηκαν στο επεισόδιο της τηλεοπτικής σειράς MacGyver: Thief of Budapest (1985). Στην ιστορία, ο MacGyver και μια ομάδα τσιγγάνων χρησιμοποιούν τα Mini Cooper για να δραπετεύσουν από την Ουγγαρία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Mini με κινητήρα Kawasaki στο κέντρο (+video)
Το κλασικό Mini γίνεται ηλεκτρικό
Πόσο μπορεί να κοστίζει ένα αναπαλαιωμένο κλασικό Mini; (+video)