ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Η αξία της εξειδίκευσης

Ελλάδα 0:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η αξία της εξειδίκευσης

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Η αξία της εξειδίκευσης

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Μέσα στις παλιές εγκαταστάσεις της Opel στο Rüsselsheim το τμήμα R&D δουλεύει πυρετωδώς για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών που θα ταξιδέψουν σε όλο τον πλανήτη

Advertisement
Advertisement

Δημοσιεύτηκε στο Car Σεπτεμβρίου

Από το 1899 το Rüsselsheim είναι ο τόπος που η Opel σχεδιάζει, εξελίσσει και κατασκευάζει τα αυτοκίνητά της και, παρά την πρόσφατη εξαγορά της από τον γαλλικό όμιλο PSA, αυτή η παράδοση δεν πρόκειται να αλλάξει.

Advertisement
Advertisement

Η PSA έχει το δικό της τμήμα έρευνας και εξέλιξης όμως δεν υπάρχει καμία πρόθεση να διακόψει τη λειτουργία της αντίστοιχης μονάδας της Opel, η τεχνογνωσία της οποίας μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά χρήσιμη.

Από αυτή έχουν εξελιχθεί κινητήρες, συστήματα εναλλακτικών μορφών ενέργειας, πλατφόρμες και κάθε είδους τεχνολογίες που μέχρι σήμερα συναντούσαμε στο μεγαλύτερο ποσοστό αυτοκινήτων της GM. Σίγουρα, πάντως, η νέα εποχή θα φέρει αλλαγές, όπως τονίζει ο αντιπρόεδρος του τμήματος τεχνολογίας της Opel, Christian Müller: «Το τμήμα R&D βρίσκεται σε φάση αναδιοργάνωσης με στόχο την απλοποίηση των διαδικασιών και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας. Δεν είναι κάτι εύκολο, καθώς θα πρέπει να επανεξετάσουμε τα πάντα: τις δομές, τις συνήθειες και τις διαδικασίες μας. Θα κρατήσουμε τα καλά και θα προσαρμόσουμε -ή ακόμα και θα αλλάξουμε- ριζικά όλα τα υπόλοιπα».

Η Opel θα μειώσει σημαντικά τον αριθμό των πλατφορμών και των κινητήρων της. Η επόμενη γενιά μοντέλων της θα βασίζεται σε μόλις δύο πλατφόρμες, οι οποίες ήδη χρησιμοποιούνται ευρέως από την PSA λόγω της ευελιξίας τους. Για παράδειγμα, η πλατφόρμα CMA των Peugeot 208 και Citroën C3 θα αποτελεί τη βάση του νέου Corsa. «Καταφέραμε να εξελίξουμε τα νέα μας μοντέλα σε χρόνο ρεκόρ και με πολύ χαμηλότερο κόστος», σημειώνει ο Müller.

Advertisement

Το κόστος εξέλιξης θα μειωθεί από 20% έως και 50% χάρη στη χρήση κοινής τεχνολογίας. Το κέντρο εξέλιξης στο Rüsselsheim θα επιβαρυνθεί αρκετά με την έρευνα σε νέους κινητήρες. Έχει παράδοση στις κυψέλες υδρογόνου και η PSA θα εκμεταλλευτεί αυτή την εξειδίκευση προκειμένου να εμπλουτίσει τις εναλλακτικές επιλογές της πέραν των ηλεκτρικών και υβριδικών προτάσεων.

Advertisement

Μέσα στο 2019 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η εξέλιξη του Plug-in υβριδικού, Grandland X, και έναν χρόνο αργότερα του ηλεκτρικού Corsa, ενώ μέχρι το 2022 αναμένεται και η ανάπτυξη μιας ήπιας υβριδικής μετάδοσης με τη μορφή ενός ηλεκτρικά υποβοηθούμενου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Ομως, η ευθύνη του τμήματος R&D στο Rüsselsheim δεν σταματά εκεί, αφού κάθε ένα από τα 15 υποτμήματα που διαθέτει δουλεύει σε κάποιο διαφορετικό πρόγραμμα, από τον σχεδιασμό καθισμάτων έως την τρισδιάστατη εκτύπωση εξαρτημάτων. «Οι μηχανικοί της Opel θα παίξουν έναν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στο μέλλον και την επιτυχία όλων των εταιρειών του ομίλου μας», τονίζει ο επικεφαλής ποιοτικού ελέγχου και τεχνολογίας της PSA, Gilles Le Borgne.

Αντικρούοντας μάλιστα τις φήμες ότι στο μέλλον τα Opel θα διαφέρουν ελάχιστα από τα αντίστοιχα Peugeot και Citroën, o διευθύνων σύμβουλος της Opel, Michael Lohscheller, έχει ήδη ξεκαθαρίσει ότι σε μεγάλο βαθμό όλα τα Opel θα συνεχίσουν να εξελίσσονται στον τόπο καταγωγής τους και να φέρουν τη σφραγίδα του Rüsselsheim, JAKE GROVES.

Advertisement

Νέοι παγκόσμιοι κινητήρες:
Το τμήμα εξέλιξης στο Rüsselsheim θα έχει την ευθύνη της νέας γενιάς 4κύλινδρων κινητήρων που θα χρησιμοποιεί ο όμιλος PSA στα μοντέλα του σε όλο τον κόσμο. Οι νέοι κινητήρες θα πρέπει να συμμορφώνονται με τους νέους κανόνες εκπομπών ρύπων σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Κίνα και να είναι έτοιμοι για συνεργασία με υβριδικά συστήματα