Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

H πολλή τεχνολογία κάνει τα αυτοκίνητα ανασφαλή;

Ελλάδα 1:41
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

H πολλή τεχνολογία κάνει τα αυτοκίνητα ανασφαλή;

ΝΕΑ

H πολλή τεχνολογία κάνει τα αυτοκίνητα ανασφαλή;

ΝΕΑ

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν γίνει κέντρα εφαρμογής των πιο σύγχρονων τεχνολογιών που υπάρχουν σήμερα. Μήπως όμως έχουμε ξεπεράσει κάποια όρια;

Advertisement
Advertisement

Η εποχή που ο οδηγός απλά κρατούσε το τιμόνι, άλλαζε τον σταθμό στο ραδιόφωνο που και που και απλά κοίταζε τον δρόμο, μάλλον έχει περάσει ανεπιστρεπτί.

Σήμερα, ο οδηγός έχει μπροστά του μία σειρά από οθόνες που τον βομβαρδίζουν με χρήσιμες και άχρηστες πληροφορίες, οι οποίες του αποσπούν διαρκώς την προσοχή από τα όσα γίνονται στον δρόμο εμπρός του.

Μήπως λοιπόν έχουμε ξεπεράσει το σημείο που η πολλή τεχνολογία αντί να βοηθά κάνει τα αυτοκίνητα λιγότερο ασφαλή; Αρκετοί ειδικοί που παρακολουθούν τα τεκταινόμενα στην σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία υποστηρίζουν ότι έχουμε ξεπεράσει κατά πολύ αυτό το σημείο.

Advertisement
Advertisement

Από πολλές πλευρές ακούγεται πλέον ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες υπερφορτώνουν τον ανθρώπινο εγκέφαλο με άπειρες πληροφορίες και δεδομένα ψυχαγωγίας, την ώρα που ο οδηγός θα πρέπει να είναι συγκεντρωμένος στον δρόμο και στην ασφάλεια του ίδιου και των επιβατών τους.

Είναι ξεκάθαρο ότι γίνεται όλο και πιο δύσκολο για τον μέσο οδηγό να διαχειρίζεται όλα αυτά τα πράγματα που του προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία. Και αν μέχρι τώρα δραστηριότητες όπως το φαγητό ή η συζήτηση με έναν επιβάτη μπορούσαν να θεωρηθούν επιβαρυντικές για την προσοχή του οδηγού, πλέον έχει να αντιμετωπίσει δεκάδες περισπασμούς.

Advertisement

Το μεγαλύτερη ενδιαφέρον των ειδικών εστιάζεται στα συστήματα Intotainment, ύστερα και από τον θόρυβο που ξέσπασε με την απαγόρευση στην Tesla να επιτρέπει στους οδηγούς να παίζουν βιντεοπαιχνίδια με το αυτοκίνητο εν κινήσει.

Μία έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Γιούτα για την Οδική Ασφάλεια έδειξε ότι τα συστήματα infotainment απαιτούν μία μεγάλη προσπάθεια από τον μέσο οδηγό, με κάποιες λειτουργίες να χρειάζονται έως και πάνω από 48 δευτερόλεπτα για να πραγματοποιηθούν. Το Ινστιτούτο για την Οδική Ασφάλεια του Καναδά επισημαίνει επίσης ότι το 2018, ένα στα τέσσερα ατυχήματα στην χώρα οφείλονταν σε απρόσεκτη οδήγηση.

Advertisement

Κάποιες εταιρίες όπως η ΒΜW ή η Audi ακολούθησαν για κάποιο διάστημα και τις δύο μεθόδους, την ύπαρξη δηλαδή οθόνης αφής και περιστροφικού διακόπτη, όμως ήδη η Audi φαίνεται να εγκαταλείπει αυτή την πρακτική και να αφοσιώνεται στην εξέλιξη των συστημάτων αφής.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι αυτή την εποχή τα αυτοκίνητα έχουν τόσες απαιτήσεις από τους οδηγούς τους για την χρήση των σύγχρονων τεχνολογιών χωρίς όμως παράλληλα να έχει εξελιχθεί η αυτόνομη οδήγηση που θα έκανε αυτό το έργο εύκολο και ευχάριστο.

Advertisement

Έτσι υπάρχει χώρος για παρεξηγήσεις και παρερμηνείες, όπως στην περίπτωση της Tesla η οποία αφήνει να εννοηθεί ότι τα συστήματά της είναι πολύ πιο ικανά για αυτόνομη οδήγηση από ότι είναι στην πραγματικότητα. Ενώ και συστήματα όπως οι φωνητικές εντολές χρειάζονται αρκετή δουλειά ακόμα για να είναι αποτελεσματικά.

mercedes benz mbux hyperscreen

Τι μένει λοιπόν; Μέχρι την εμφάνιση και καθιέρωση κάποιων αξιόπιστων συστημάτων αυτόνομης οδήγησης, οι εταιρίες θα πρέπει να επανέλθουν στα σχεδιαστήρια και να προσεγγίσουν το θέμα των νέων τεχνολογιών και των πολλών οθονών με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο.

Ωραία και χρήσιμη η τεχνολογία, αλλά για αρκετά χρόνια ακόμα το τιμόνι θα το κρατά ο οδηγός. Και όσο πιο καθαρό είναι το μυαλό και η προσοχή του, τόσο πιο ασφαλή θα είναι τα αυτοκίνητα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Renault OpenR: Η επόμενη γενιά infotainment (video)
Νέο σύστημα infotainment από την Audi
Με αναβαθμισμένο infotainment το νέο Volvo XC60